گفتگوهایی با دوستان * قسمت اول: قدرت باور تا کجاست؟

دوستان خوبم، فکر کردم خوبه یک سری از تجربیاتم و حرف های گفتنی رو به شکلی عامیانه به اسم ” گفتگوهابی با دوستان” با شما مطرح کنم، شاید که با اونها بیشتر ارتباط بگیرین و به دلتون بیشتر بنشینه. دوست دارم آخر هر مطلب، شما هم تجربیاتتون در مورد اون موضوع رو مختصر و مفید در قسمت دیدگاهها بنویسین تا شاید مجموعه خوبی بشه و به خیلی از دوستانمون کمک کنه.

باور

شاید درک افراد مختلف از کلمه “باور” خیلی متفاوت باشه. اما بنظر من یک سری از کلمات هستن که فقط باید تجربشون کنی. این قدر تجربشون کنی تا معنای حقیقیش رو درک کنی و معمولا وقتی این معنا رو خوب درک میکنی که اون کلمه برات کار کنه!

درسی که تابحال در چند مورد به وضوح در زندگیم گرفتم این بوده : “تا زمانیکه خواسته ها و رویاهات رو با تمام وجود باور نکنی و باور نداشته باشی که محقق میشن، چیزی اتفاق نمیفته!” این باور یه فرمول نیست، نمیشه تزریقش کرد یا آموزشش داد، چیزیه که باید از عمق وجودت بیاد، چیزی تزلزل ناپذیر که هیچ چیز نتونه خدشه ای بهش وارد کنه یا از ارزشش کم کنه، چیزی که حق مسلم خودت بدونی و بابتش به هیچ قیمتی کوتاه نیای! (فکر کنین ببینین چه خواسته یا اعتقادی با این مشخصات داشتین)

باور میتونه درمورد خودمون و توانایی هامون یا اعتقاداتمون باشه، یعنی چیزهایی که الان داریم. همین طور میتونه درمورد رسیدن به رویاها و خواسته هامون باشه. مثلا یکی به خودش باور داره که توانایی یه کار هنری، فنی یا ورزشی رو داره، یا مثلا در ارتباطات عمومی قویه، یا اعتقادی معنوی و درونی داره که از تجربیات مستقیم خودش حاصل شده و شکی درش نیست. درمورد آرزوها هم بعضی خواسته ها هستن که انگار از بچگی یا خیلی وقت پیش همیشه می خواستیمشون و طی گذر زمان تغییری نکردن، هرگز شک نکردیم که میتونیم اونا رو بدست بیاریم. حالا یا همون طور که گفتم اونا رو حق خودمون میدونیم یا حس میکنیم تو تقدیرمونه (شایدم افسانه شخصی مون باشه)! این رویاها و خواسته ها 100% محقق میشن، ممکنه دیر یا زود بشه ولی حتما میشه!!

نکته دیگه ای که میخوام بگم اینه که اگه این باور نباشه، تلاش لازم هم صورت نمی گیره، کائنات هم باهامون همراه نمیشه و مثل خیلی از خواسته هامون وسط راه رها میشه. باور حکم تضمین رسیدن به خواسته ها رو داره.

مثلا عشق یکی از اوناست. بیشتر ما در آرزوی پیدا کردن عشق زندگیمون هستیم. واقعا هم این یکی از اصیل ترین و مهم ترین نیازهای ما تو زندگیه ولی بیشترمون خودمون رو لایق داشتنش نمیدونیم و فکر میکنیم چیزیه که مثل ماشین لوکس، همه نمیتونن اونو داشته باشن. ولی این طرز فکر اشتباهه! این فرمول رو همیشه به یاد داشته باشین:

خواستن + باور + تلاش = توانستن

این یه فرمول تضمینیه، باور کنین، مثل بعضی از این کلیپ های انگیزشی که بنظر بیشتر شعار میدن نیست، واقعا جواب میده… خودتون رو مستحق هرچیزی بدونین بخصوص عشق! پس با تمام وجود، تاکید میکنم با تمام وجود باور کنید که میتونین هرچیزی رو تو زندگی تون داشته باشین.

همه آرزوهاتون رو با باور بیمه کنین…

نوشته‌های مشابه

28 دیدگاه

  1. کاملا با شما موافقم
    اما نکته این جاست که ما هرروز از طرق مختلف باورهایی در ذهنمون میاد که اکثرا منفی هستند

    این باورها امروزه با دنیای ارتباطات ، مخصوصا دنیای مجازی وسعت و قدرت پیدا کرده
    خود من در کانال های فال عضو هستم و وقتی صبح به صبح فالم رو میخونم اونهم در چند کانال و میبینم که تقدیر ماه و اون روز چی برام رقم زده ناامید میشم این قدرت منفی به حدی است که واقعا عوامل منفی برام اتفاق می افته
    البته سریع مثل ابری که بالی سرم باشن میزنم و تکه تکه شون میکنم ولی در ضمیر ناخودآگاهم نقش بسته شدن
    وقتی به باور فکر میکنم سریعا ذهنیت من روی سرنوشت متمرکز میشه و از خودم میپرسم پس سرنوشت چی میگه؟ همیشه با این قضیه درگیرم
    لدا تنها کاری که میتونم بکنم اینه که تمرکزم رو به باور مثبت ببرم و به فرموده ی شماآرام بگیرم
    و مثبت به باورها فکر کنم

    سوال من اینه ؟ سرنوشت و حتی فال های هوروسکوپ رو چیکار کنیم؟ باورش کنیم حتی وقتی منفی هستند؟
    عذر تقصیر طولانی شد
    ممنون

  2. به نظر من باور نه شرط کافیه و نه شرط لازمه برای موفقیت. دلیلش هم اینه که اگه نگاهی به دور و ورمون بندازیم خیلی ها رو میبینیم که تو یه زمینه ای مثلا مثل ثروت اصلا نه فکرش رو میکردن نه باور داشتن و نه لیاقت داشتنش رو تو خودشون میدیدن ولی بهش رسیدن یا خیلی زمینه های دیگه. طرف میگه اصلا فکرشو نمیکردم ولی اتفاق افتاد. این بحث باور نمیگم اصلا درست نیست ولی به نظر من تو معادله رسیدن به خواسته فاکتور خیلی مهمی نیست و باید دنبال فاکتورهای تاثیرگذارتر بود.
    ممنون

    1. بنظرم اشتباه شما در اینجاست که برای ساختن سیستم باوری خودتون به بقیه نگاه میکنید. اول خیلیها دروغ می کنن، ثانیا خودشون رو درست نمی شناسن و ثالثا شما اصلا از کودکی و پیش زمینه اونها خبر ندارید و تمیدونید چطور به اون نقطه رسیدن و سیستم اوتها برای شما کارایی نداره. شما باید ببینید چه سیستمی برای شما جواب میده مثلا اینکه باور داشته باشید آیا موفق می شید یا خیر و بعد بر اساس تجارب خودتون قضاوت کنید.

  3. اینکه باور باعث انگیزه میشه که تلاش و شوق رسیدن به هر چیزی رو به جریان بندازه درسته، و در نتیجه تلاش هم طبیعتا هدف محقق میشه. ولی بعضی مسائل هست که تلاش برای اون معنا نداره، فقط یه چیزی به نام باور و رویا سالها توی ذهن آدمی میچرخه توی این شرایط همین باور ذهنی که نمیشه براش تلاش کرد آدمو خسته میکنه…

  4. سلام روناک عزیزم
    بله باور دارم که خدایی وجود داره، پس ازم محافظت می کنه چون باورش دارم، بله باور دارم که من توانایی ارتباط پیدا کردن با هر کسی رو دارم و واقعا ارتباطاتم قوی هست، دقیفا حرفتون درسته هرچیزی که باور داشته باشی همون هستی ما از باورهامون تشکیل شدیم

    1. وقتی باور ما قوی هست در بعضی از مسائل که میگوییم کمک کننده به هدف وآرزوهامون هست این واقعا شکل میگیره و اون آرزو و اون هدف به حقیقت می پیوندد
      مثلا درختی که بهش نواری بسته میشه و باور و یقین محکم هست که با این نوار اون درخت آرزو برآورده میکند
      و یا فرض کنید یک چشمه بعنوان مثال همین طور ،
      پس حقیقتا نقش باور یک کلید است برای حل مشکلات زندگی

  5. وقتی چیزی رو باور داشته باشی،نیازی نیست خودآگاه تلاشی برای رسیدن بهش بکنی،وقتی باورت به حد مطلوب برسه خود به خود راه هایی برای محقق ساختن اون رویا جلوی روت قرار می گیره .اینجاست که جذب معنا پیدا می کنه،من جذب رو با تمام وجود باور دارم.در واقع همیشه با جذب آشنا بودم اما با خوندن مطالب زیادی در مرودش تازه فهمیدم من چه چیزی رو کشف کرده بودم!

  6. سلام. مطلب قشنگی بود اما برای من یه سوال پیش اومد.
    ما از متن بالا میفهمیم که اگه باور نباشه تلاشی هم برای رسیذن به اون انجام نمی گیره. چون شخص با خودش میگه: این کار که غیر ممکنه پس چرا تلاش کنم!
    اما سوال من اینه که به جز این موردی که گفتم ، چه چیزی باعث میشه که قدرت باور ما رو به خواسته هامون برسونه؟
    چون فقط به تلاش نیست. خیلی ها هستن که خیلی زیاد و سخت کار میکنن اما موفقیت چندانی به دست نمیارن. پس این قدرت باور چه کاری برای ما انجام میده؟

    1. در باور نیروهای جادویی زیاد و ناشناخته ای وجود داره دوست من، شاید مهمترین کارکردش همین انگیزه و همت و اراده تا رسیدن به موفقیت باشه. دقیقا افراد زیادی هستن که به سختی تلاش می کنن اما نتیجه ای نمی گیرن، ولی افرادی هم هستن که خودشون رو باور مبکنن یا به هر نیرویی که اعتقاد دارن توکل می کنن و تلاش معمول خودشون رو انجام میدن و نتیجه میگیرن. باور کمک میکنه ناامید نشیم، خودمون رو شایسته رسیدن به خواسته مون بدونیم و از اون دست نکشیم. همینطور کمک میکنه تا از نظز انرژیک هم اون خواسته رو به سمت خودمون جذب کنیم.

  7. اوقات بکام
    ممنون از شرح زیبای باور. گاهی خواسته یا رویایی توسط شخص دیده میشه که میل برانگیز است، اما با وجود باورهایی که از قدیم در وجود وی نهادینه شده اند تضاد دارد که نوعی مقاومت در شکل گیریه آن رویا به واقعیت ایجاد میکنند. تنها زمانی با تلاش شخص امکان محقق شدن میابد که باورهای کهنه را در هم بشکند و با خلاقیت در راستای آن خواسته یا رویا باورهای نوین خلق شوند.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید