گفتگوهایی با دوستان * قسمت اول: قدرت باور تا کجاست؟

دوستان خوبم، فکر کردم خوبه یک سری از تجربیاتم و حرف های گفتنی رو به شکلی عامیانه به اسم ” گفتگوهابی با دوستان” با شما مطرح کنم، شاید که با اونها بیشتر ارتباط بگیرین و به دلتون بیشتر بنشینه. دوست دارم آخر هر مطلب، شما هم تجربیاتتون در مورد اون موضوع رو مختصر و مفید در قسمت دیدگاهها بنویسین تا شاید مجموعه خوبی بشه و به خیلی از دوستانمون کمک کنه.

باور

شاید درک افراد مختلف از کلمه “باور” خیلی متفاوت باشه. اما بنظر من یک سری از کلمات هستن که فقط باید تجربشون کنی. این قدر تجربشون کنی تا معنای حقیقیش رو درک کنی و معمولا وقتی این معنا رو خوب درک میکنی که اون کلمه برات کار کنه!

درسی که تابحال در چند مورد به وضوح در زندگیم گرفتم این بوده : “تا زمانیکه خواسته ها و رویاهات رو با تمام وجود باور نکنی و باور نداشته باشی که محقق میشن، چیزی اتفاق نمیفته!” این باور یه فرمول نیست، نمیشه تزریقش کرد یا آموزشش داد، چیزیه که باید از عمق وجودت بیاد، چیزی تزلزل ناپذیر که هیچ چیز نتونه خدشه ای بهش وارد کنه یا از ارزشش کم کنه، چیزی که حق مسلم خودت بدونی و بابتش به هیچ قیمتی کوتاه نیای! (فکر کنین ببینین چه خواسته یا اعتقادی با این مشخصات داشتین)

باور میتونه درمورد خودمون و توانایی هامون یا اعتقاداتمون باشه، یعنی چیزهایی که الان داریم. همین طور میتونه درمورد رسیدن به رویاها و خواسته هامون باشه. مثلا یکی به خودش باور داره که توانایی یه کار هنری، فنی یا ورزشی رو داره، یا مثلا در ارتباطات عمومی قویه، یا اعتقادی معنوی و درونی داره که از تجربیات مستقیم خودش حاصل شده و شکی درش نیست. درمورد آرزوها هم بعضی خواسته ها هستن که انگار از بچگی یا خیلی وقت پیش همیشه می خواستیمشون و طی گذر زمان تغییری نکردن، هرگز شک نکردیم که میتونیم اونا رو بدست بیاریم. حالا یا همون طور که گفتم اونا رو حق خودمون میدونیم یا حس میکنیم تو تقدیرمونه (شایدم افسانه شخصی مون باشه)! این رویاها و خواسته ها ۱۰۰% محقق میشن، ممکنه دیر یا زود بشه ولی حتما میشه!!

نکته دیگه ای که میخوام بگم اینه که اگه این باور نباشه، تلاش لازم هم صورت نمی گیره، کائنات هم باهامون همراه نمیشه و مثل خیلی از خواسته هامون وسط راه رها میشه. باور حکم تضمین رسیدن به خواسته ها رو داره.

مثلا عشق یکی از اوناست. بیشتر ما در آرزوی پیدا کردن عشق زندگیمون هستیم. واقعا هم این یکی از اصیل ترین و مهم ترین نیازهای ما تو زندگیه ولی بیشترمون خودمون رو لایق داشتنش نمیدونیم و فکر میکنیم چیزیه که مثل ماشین لوکس، همه نمیتونن اونو داشته باشن. ولی این طرز فکر اشتباهه! این فرمول رو همیشه به یاد داشته باشین:

خواستن + باور + تلاش = توانستن

این یه فرمول تضمینیه، باور کنین، مثل بعضی از این کلیپ های انگیزشی که بنظر بیشتر شعار میدن نیست، واقعا جواب میده… خودتون رو مستحق هرچیزی بدونین بخصوص عشق! پس با تمام وجود، تاکید میکنم با تمام وجود باور کنید که میتونین هرچیزی رو تو زندگی تون داشته باشین.

همه آرزوهاتون رو با باور بیمه کنین…

نوشته‌های مشابه

28 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید