چند قدم از افسردگی تا امید

hope

“اگر افسرده اید، در گذشته زندگی می کنید. اگر نگرانید، در آینده زندگی می کنید. اگر در آرامشید، در زمان حال زندگی می کنید.”
لائوتسه

بسیاری از ما بیش از حد به خودمان فشار وارد می کنیم. برای آینده برنامه ریزی و برآورد می کنیم و نگران  و بدخلق می شویم که چه می شود اگر برنامه هایمان به نتیجه نرسند. سپس به اشتباهات گذشته مان نگاه می کنیم و به دنبال تاییدی بر آن می گردیم که همه چیز همیشه غلط پیش رفته است، و باید به همین شکل ادامه یابد.

حقیقت این است که شما مسئول آنچه فردا رخ می دهد نیستید. شما تنها مسئول آنچه که می توانید امروز انجام دهید هستید. به نگرانی های تان اجازه دهید بروند تا خلاقیت قدرتمند درونتان را حس کنید. آنچه را که نمی توانید انجام دهید یا آنچه در گذشته شکستتان داده را فراموش کنید. اینها افکاری هستند که به شما هیچ گونه خدمتی نخواهند کرد.

“اولین و بهترین موفقیت غلبه بر خود است.”               افلاطون

چند قدم برای یافتن دوباره مسیرتان به سمت امید:

  1. واقع بینانه به مشکلاتتان نگاه کنید. برای مثال، آیا اگر خطای کوچکی مرتکب شده اید، نقشش را بزرگ نمی کنید؟ آیا پنج سال دیگر، کسی به آن اهمیت می دهد؟
    خودتان را ببخشید و مشکلات را رها کنید. اگر موقعیتی را به وجود آورده اید که باید رفعش کنید، هنگامی که مشکل را کوچک بگیرید و واقع بینانه به آن نگاه کنید، قلبتان پاسخ را به شما خواهد داد.

___________________________________________

مقاله مرتبط: فایل صوتی رهایی از مشکلات با تکنیک نگاه از اوج

___________________________________________

  1. به تغییرات اجازه دهید رخ دهند. اگر اخراج شده اید، یا توسط کسی که گمان می کردید عاشقش هستید، پذیرفته نشده اید، اکنون به ممکن هایی که به رویتان گشوده هستند بیندیشید. آیا می توانید شغل بهتری را آغاز کنید یا شریک بهتری بیابید؟ میلیون ها انسان و شغل در دنیا وجود دارند. تنوع و انتخاب های واقعی و ماندگار در انتظار شما هستند تا بروید و سهم خود را بردارید.
  1. هر انسانی قلب دارد. شما هم همینطور! قلبتان می خواهد خلاق و رها باشد. به نگرانی ها و تشویش ها اجازه ندهید مالک قلبتان شوند. قدرت زیبایی درونتان هست که منتظر بازیابی ست. با تمام ذهن و بدنتان آن را حس کنید.
  1. چشمانتان را واقعا باز کنید و به اطرافتان نگاه کنید. امروز واقعا چه دارید؟ چه می توانید بکنید تا امروز را معرکه کنید؟ هم اکنون، چه ابزاری برای خلق چیزی فوق العاده در اطرافتان دارید؟
  1. برای یافتن حقیقی قدرت و انرژی درونی تان، مراقبه را امتحان کنید. مراقبه حس آگاهی خلق می کند و همچنین اندورفین(هورمون شادی) آزاد می کند. هنگامی که بتوانید فشاری که محیط بر شما وارد کرده را رها کنید و به انرژی اجازه دهید درون قلبتان جریان یابد، آرامشی را حس خواهید کرد که امید و مسرت را به روحتان القا خواهد کرد.

_____________________________________

مقاله مرتبط: چطور میزان دوپامین مغزمان را افزایش دهیم؟

____________________________________

باشد که سعادت ابدی را بیابید.

meditation

مترجم: الناز، همگار راستمرد

نوشته‌های مشابه

13 دیدگاه

  1. باسپاس. مطلب بسیار عمیقی که به شکلی عملی, درسهای بزرگ و قابل اجرایی می دهد. زمین به ظاهر ساکن و ایستا است در حالیکه همه می دانیم دو حرکت محوری و طولی دارد وبه من می اموزاند که زندگی در کهکشانها هیچکاه توقف نمی کند و اگر من به هر دلیلی به خاطرات (معمولا ناخوش) گدشته بچسبم, اول : از حرکت زندگی عقب می مانم چون همین لحظه است که وجودی واقعی دارد و اگر بتوانم همه ثروت جهان را هم فراهم کنم زندگی پنج دقیقه به عقب باز نخواهد گشت. دوم : نگاه به گذشته بیش تر مربوط به یافتن مقصران و گناهکارانی است که در توهم خویش انها را مسئول وضع نابسامان فعلی ام می دانم حال گیریم تا حدودی درست باشد ولی ناراحتی من پایانی ندارد رنجش تبدیل به کینه و نفرت و در انتها هم به انفجار عصبانیتم منجر می شود (طرحی که از پیش محکوم به شکست بیشتر است). لحظه ها می گذرند و من متوهم در چراها و اگرها غرق شده ام مسئله های اطرافم و نیازهای خانواده وبچه ها و مسئولیتهای اجتماعیم دیگر نمی توانند بیشتر از این صبر و تحمل کنند… موضوع جالب دیگر “اینده” هست که نمی گذارد از هم اکنون خویش لذت ببرم زیرا ان را از نگرانی و عدم امنیت اینده, بزرگ شدن بچه ها و مسئله کاری و خانواده و… پر و لبریز کرده ام. اکنون و حال جز اینکه واقعی ترین لحظات ما هستند و باید از انها لدت برد و برای سلامتی هم شده, شاد بود باردارند ابستن فردایی هستند که با از دست دادن حال می خواهیم “امنیت” ایجاد کرده و از ترسهایمان کم کنیم پس منطقی است تمام تمرکزمان روی اکنون باشد تا فردا و فرداها با شکوه و سربلند به پیشواز ما بیایند…

  2. بنظر من مراقبه بسیار مهم و سازنده است و شما علاوه بر آرامش گرفتن میتوانید دقایقی در هنگام بیداری بخوابید و با اعماق وجود ارتباط برقرار کنید و از این منبع فیض و خردمند عاقل درونی کمک بگیرید و افکار خود را بطور مستمر از غم و اندوه و مشکلات زندگی برهانید و با تجدید قوا و فکر ی سازنده راه و رسم زندگی بهتر را پیدا کنید .

    با تشکر از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید