همزمانی ماه قرمز، ابَر ماه آبی و ماه گرفتگی: چگونه ممکن است و چه اهمیتی برای ما دارد؟

همزمانی ماه قرمز، ابَر ماه آبی و ماه گرفتگی: چگونه ممکن است و چه اهمیتی برای ما دارد؟

همزمانی ماه قرمز، ابَر ماه آبی و ماه گرفتگی

همزمانی که هر ۱۵۰ سال یک بار رخ می‌دهد، این چهارشنبه (یازدهم بهمن) نیز رخ خواهد داد!

ابتدا ببینیم هر کدام از این ها به چه معناست، سپس به مفاهیم و اثرات پشت آن می‌پردازیم.

ماه آبی

ماه آبی بیشتر یک اصطلاح است. وقتی در یک فصل، به جای سه بار، شاهد چهار بار رخ دادن ماه کامل باشیم، اصطلاحا می‌گوییم ماه آبی رخ داده است. به گفته‌ی ناسا، ماه آبی با چشم قابل تشخیص نیست و از نظر رنگ فرقی با ماه‌های دیگر ندارد.

اصطلاح ماه آبی یا Blue moon در فرهنگ انگلیسی زبانان درواقع به عنوان یک اتفاق نادر استفاده می‌شود. وقتی می‌خواهند بگویند پدیده‌ای نادر است ، می‌گویند مانند ماه آبی است. این اتفاق هر سه سال یک بار می‌افتد.

باور عمومی بر این است که ماه آبی خوش شانسی زیادی به همراه دارد و برای آرزوها مناسب است.

ماه قرمز

برخلاف ماه آبی، ماه قرمز واقعا قرمز است!

درواقع هنگام ماه گرفتگی، هنگامی که کم کم سایه‌ی زمین روی ماه می افتد، رنگ آن در اثر پدیده‌های فیزیکی خاصی (ریلی اسکترینگ) به صورت قرمز دیده می‌شود. این پدیده‌ی فیزیکی دقیقا مشابه همان پدیده‌ای است که باعث می‌شود خورشید در هنگام غروب قرمز دیده شود. این ماه که به ماه خون نیز معروف است، درواقع هر بار هنگام ماه گرفتگی شاهد چنین پدیده‌ای هستیم.

ابَرماه

این ماه کامل، یک ابرماه نیز هست! به علت بیضی شکل بودن مدار ماه به دور زمین، نقاطی از مدار هست که در آن فاصله‌ی ماه تا زمین کمتر می‌شود. وقتی این نقاط با ماه کامل همزمان شود به آن ابرماه می‌گویند. در ابرماه، همه‌ی تاثیرات ماورایی عوالم بالاتر بر عالم ما بسیار بیشتر می‌شود. همانطور که در سری مقالات «سیارات در مکاتب ماورایی» گفته شد تمام انرژی‌هایی که از عوالم بالاتر به عالم ما می‌رسند، باید از آسمان اول که نماد آن ماه است بگذرند.

تاثیر این همزمانی

اگر تا اینجا را با دقت خوانده باشید حتما به این نتیجه رسیده‌اید که درواقع این‌ها چهار پدیده‌ی مجزا نیستند. بلکه درواقع سه پدیده‌ی مستقل را شاهد هستیم که در یک زمان رخ داده‌اند : ماه آبی و ماه گرفتگی (ماه قرمز).

ماه آبی همانطور که گفته شد آورنده‌ی شانس و برکت است و زمان توجه به آرزوها و انجام مراقبه‌هایی برای آن‌ها.

ماه گرفتگی اما، مبحث پیچیده‌تری است. هنگام ماه گرفتگی فرصتی به شما داده می‌شود تا مود کلی خودتان و به خصوص احساساتتان در چند وقت پیش رو را انتخاب کنید. مانند دریچه‌ای است که می‌توانید آنچه را میخواهید از احساسات خودتان به آن دریچه پرت کنید یا چیزی جدید در آن خلق کنید.

تاثیر سیارات دیگر در این روز نیز قابل تامل است:

تجمع سیارات در برج‌های زحلی (جَدی و دلو) لحظات تصمیمات جدی در زمینه‌ی امور دنیایی شما را نشان می‌دهد. وقت توجه به آنچه جلوی رویتان است. بله، ما اینجا نیستیم که به کل از آنچه اطرافمان می‌گذرد چشم پوشی کنیم، و هر چقدر هم شما در آسمان‌ها سیر کنید، ریشه‌یتان باید داخل زمین باشد وگرنه باد شما را می‌برد.

زاویه‌ی ۹۰ درجه بین مشتری و زهره به شما یادآوری می‌کند که بین خوشی‌های لحظه‌ی حال و برنامه‌ریزی‌های کاری آینده‌تان تعادلی ایجاد کنید. اگر زیاد در برنامه‌ریزی برای آینده فرو رفته‌اید و زمان حال را فراموش کرده‌اید وقتش رسیده به خود بیایید و از لحظات زندگیتان لذت ببرید پیش از آنکه این لحظات از دستتان برود. اگر هم بیش از حد پیرو احساساتتان شدید و نمی‌توانید برای زندگیتان برنامه‌ریزی کنید ، وقت آن است که با واقعیت دنیا کنار بیایید و بدانید که عقل و احساس هر دو در شما وجود دارند، چرا که لازمه‌ی حیات شما هستند. اگر زندگی بدون یکی از این دو خوب بود، ما به این شکل به دنیا نمی‌آمدیم.

اگر درمورد این زمینه‌های گفته شده با خودتان تصمیم مشخصی نگرفتید ، وقت آن کم کم دارد فرا می‌رسد.


مقاله مرتبط: “همزمانی ماه سرخ، ماه گرفتگی و ابَر ماه کامل ۳۰ دی ۱۳۹۷ + مراقبه رایگان ماه کامل


به طور خلاصه، پیچ و مهره دست خودتان است. چهارشنبه شب خودتان را آن طوری تنظیم کنید که می‌خواهید باشید. آن چیزی را آرزو کنید که می‌خواهید به دست آورید، و با مراقبه‌ی کافی با این روز هماهنگ شوید. حواستان را جمع کنید که چه چیزی می‌خواهید ، زیرا موضوع بسیار جدی است! مسیر خود را انتخاب کنید و به سمت آن حرکت کنید.

همتم بدرقه‌ی راه کن ای طایر قدس / که دراز است ره مقصد و من نوسفرم


مقالات مرتبط:

” ابَر ماه کامل ” امسال، ۱۲ آذر ۹۶

دانلود فایل صوتی رایگان مراقبه‌ی ماه کامل

نوشته‌های مشابه

21 دیدگاه

    1. چیزی که به عنوان «پورتال» میشناسید همون «دریچه»‌ای هست که توی این متن ازش صحبت کردم. بله درسته و اثرش هم همونطور که توضیح داد بسته به شما داره. میتونید هر چیز ناهماهنگی رو از زندگیتون خارج کنید و مود دلخواهی رو به زندگیتون وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید