|

دلفین ها الهه عشق و شفادهی+ فایل صوتی رایگان آواز دلفین ها

 thumb__1200x600_0_0_crop

از روزگاران قدیم دلفین ها نماد شادی ، هیجان ، مهربانی و به خصوص عشق بی قید و شرط بوده اند. دلفین ها حقیقتاً موجوداتی شگفت انگیز هستند. آنها بدون هیچ چشم داشتی به انسان عشق ورزیده اند و شاید همین ویژگی است که همواره انسان ها را به سوی آنها جذب کرده است. چشم های مهربان و چهره همیشه خندان این حیوانات بازیگوش و دوست داشتنی چیزی نیست که به این راحتی از یاد برود.

 دلفین ها به شیوه خاص خود که به نوعی برای ما ناشناخته است باعث ارتقای سطح انرژی روانی انسان ها می شوند. داستان های واقعی بیشماری در مورد دلفین هایی که در تشخیص یا درمان بیماری های انسان ها به آنها کمک کرده اند و یا انسان هایی را از غرق شدن نجات دادند وجود دارد.

دلفین ها علاوه بر این ، دارای قابلیتی اسرارآمیز در درمان بیماری های روانی به ویژه انواع افسردگی هستند. تعداد بیشماری از افرادی که دچار درجات مختلف افسردگی بوده اند پس از ساعتی شنا کردن با این شناگران پر مهر احساسی کاملاً متفاوت را تجربه کرده اند و حتی افسردگی خود را به دست فراموشی سپرده اند.

در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان مراکز درمانی وجود دارد که در آن افراد می توانند با شنا کردن همراه دلفین ها و یا حتی با گوش سپردن به امواج صوتی شفا بخش آنها گاهی برای همیشه با بیماری خود خداحافظی کنند.

محققان با سنجش امواج مغز انسان پس از ارتباط و تماس نزدیک با دلفین ها دریافتند این ارتباط باعث ایجاد حالت ذهنی آلفا در آن می شود که می تواند در تقویت سیستم ایمنی نقش موثری داشته باشد برخی محققان نیروی دلفین ها در شفا بخشی را مربوط به شادی و شیطنت و انرژی مثبت بی پایان آنها دانسته اند.

دلفین ها به خصوص به کودکان توجه خاصی نشان می دهند و در درمان بیماری هایی مثل اوتیسم ، ناشنوایی و گنگی در بسیاری موارد باعث بهبود وضعیت کودکان شده اند. در سال ١٩٩٨ پسری ٨ ساله که از آسیب مغزی مادرزادی رنج می برد پس از شنا کردن با یک دلفین توانسته بود برای اولین بار حرف بزند. البته این کودک تنها مورد درمان شده به شیوه دلفین درمانی نبوده است.

بسیاری از دانشمندان این تأثیر را ناشی از امواج فراصوتی در صدای دلفین ها می دانند که باعث انگیزش پایانه های عصبی خاص در گوش و همچنین در مغز می شود. آنها معتقدند کودکان ناشنوا در هنگام گوش دادن به صدای دلفین ها با امواج صوتی متفاوتی مواجه هستند که همین می تواند به شنوایی آنها کمک کند.

علت این همه علاقه و محبت دلفین ها نسبت به انسان ها شناخته شده نیست. اما نکته بسیار جالب شباهت بسیار زیاد آنها به انسان است. در واقع بر خلاف تفاوت ظاهری دلفین ها بیش از آنچه فکرش را بکنیم با ما نقاط مشترک دارند. بررسی های انجام شده در دانشگاه تگزاس نشان داد از ٢٢ کروموزوم دلفین ها ١٣ مورد با کروموزوم ها انسان یکسان است و ٩ مورد باقی مانده به صورت ترکیبی از کروموزوم های انسانی و یا ترتیب متفاوتی از آن دیده شده اند.

علاوه بر این حجم مغز دلفین ها نسبت به جثه آنها پس از انسان در ردیف دوم قرار میگیرد و این نشان میدهد که دلفین ها پس از انسان از بیشترین درصد هوش برخوردار هستند. آنها همچنین در از نظر قابلیت ایجاد ارتباط موثر و نیز تقلید صدا استعداد خاصی دارند.

“جوان سی لیلی” محققی که سال های متمادی به طور دائم با دلفین ها شنا و به نحوی زندگی کرده است در مقاله خود با عنوان ” دلفین ها با ما ” می نویسد :

من از شنا کردن و زندگی با دلفین ها چیزهای زیادی آموختم. آنها به من می آموزند که :

* برای زندگی جمعی ارزش قایل باشیم.

* همیشه لبخند بر لب داشته باشیم.

* ارتباط چشم در چشم ارتباطی میان دو روح است.

* همواره حس شوخ طبعی را در خود حفظ کنیم.

* بیش از هر کار دیگری بازی کنیم. هرجا و در هر شرایطی !

برگرفته از:

مقاله دلفین ها الهه عشق و مهربانی نوشته فریدون علیزاده در مجله دنیای شنا

لینک دانلود فایل صوتی آواز دلفین ها


 

جامع ترین مقاله در اینترنت درباره هیپنوتیزم به زبان فارسی را از اینجا بخوانید: “هیپنوتیزم چیست – جامع ترین راهنمای هیپنوتیزم در اینترنت

 صفحه اصلی فایل های صوتی خود هیپنوتیزم را نیز برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما مشاهده کنید


نوشته‌های مشابه

33 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید