اسرار اعجاب انگیز فنگ شویی

feng-shui (1)
واژه فنگ feng در چینی به معنای باد و کلمه shui شویی به مفهوم آب می باشد. فنگ شویی را می توان هنر ایجاد هماهنگی و تعادل انرژی از طریق طراحی و نظم  موزون نامید که طی بیش از ۳۰۰۰ سال در چین پرورش یافته است.

چین باستان علاوه بر ستاره شناسی، جغرافیا و دیگر علوم، هنر فنگ شویی را نیز پدید آورد و به تعیین محل مناسب برای ایجاد شهرها، مکان مناسب برای استقرار بناها، نحوه قرارگیری فضاهای داخلی و حتی شکل چیدن اشیاء درون خانه پرداخت.


به عقیده چینی های باستان، موقعیت و جهت پدیده ها در فضا از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نحوه قرارگیری محل سکونت و کار، اشیاء و سایر مایملک انسان که او را از هر سو احاطه کرده اند بر سلامتی، رفتار و روان او تأثیر گذارند. بر اساس فنگ شویی ، اشکال هندسی، خطوط و استقرار صحیح اشیاء در محیط های مناسب موجب هم سویی نیروهای آسمانی با انسان و اشیاءشده، سلامتی و موفقیت را به ارمغان می آورند.

بکارگیری فنون فنگ شویی و دکوراسیون منحصر بفرد آن در فضای داخلی خانه ها تاثیر عمیقی بر بهبود و اعتلای کیفیت زندگی تک تک اعضای خانواده می گذارد. با تکیه بر دانش و تجربه باستانی می توان اظهار داشت که فنگ شویی راه و روش معنوی زندگی است و انسانها را قادر می سازد تا انرژی های مثبت طبیعت را به درون خویش روانه سازند. کلیه اصول فنگ شویی از نظر علمی به اثبات رسیده و دارای پشتوانه و استدلالهای مستحکم عقلانی هستند.

** کریستال ها و سایر محصولات فنگ شویی را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


مقاله مرتبط: “۸ تکنیک فوق العاده از فنگ شویی برای جذب ثروت و فراوانی


ممکن است تا کنون تجربه کرده باشید که در قسمتی از خانه خود یا دیگران احساس خوبی ندارید، گویی تجمع انرژی در آنجا خوب نیست و فضا تاریک و سنگین است. ممکن است احساس کنید چیدمان قسمتی از خانه رضایت شما را به خود جلب نمی کند و باید یکسری تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید. اگر مبنای کار را بر اساس اصول ابتدایی فنگ شویی استوار کنید به راحتی قادر به پیدا کردن نقطه دقیق شروع کار می شوید. فنگ شویی راههای زیادی را پیش روی شما قرار می دهد.

البته ایجاد تغییرات خانگی بر اساس تکنیک فوق، فقط شامل موارد فیزیکی نمی شود و مظاهر معنوی را نیز در بر می گیرد. در حقیقت شما با استفاده از تکنیک های فنگ شویی معنی خاصی را به هر یک از اسباب و اثاثیه منزل خود می دهید و از این طریق می توانید انرژی مثبت را در خانه تان به جریان بیاندازید. این انرژی مثبت در فنگ شویی با نام “چی” یا پرانا شناخته می شود.


مقاله مرتبط: “نکات اسرارآمیزی در مورد “پرانا” که نمی دانستید!


در خانه ای که وسایل بر اساس اصول فنگ شویی چیده و طراحی شده باشند، اشیاء در هارمونی کامل با یکدیگر و همچنین با محیط هستند. نباید فراموش کرد که فنگ شویی توانایی ایجاد تعادل میان اشیاء بی جان و جانداران را دارد و در واقع به نوعی روح افراد را با کائنات پیوند می زند. انسان زمانیکه به انرژی لایزال کائنات متصل می شود، انرژی مثبت بی شائبه ای پیدا کرده و آنرا در تمام جنبه های زندگی خود منعکس می کند.

اگر بخواهید یک شبه تمام ناموزونی های خانه خود را با اتکا به قوانین فنگ شویی از میان بردارید، این امکان وجود دارد که کمی گیج و آشفته شوید. شما برای درک ارزش و تفاوت های موجود در هر یک از قوانین فنگ شویی نیازمند زمان هستید. در مرحله اول همین که تشخیص دهید هر یک از وسایل خانه می توانند چه تاثیری را بر روی زندگی شما بگذارند، کافیست.


همچنین نگاه کنید به: “جذب عشق با فنگ شویی – ۱۱ ترفند کاربردی


فراموش نکنید که فنگ شویی علم ارتباطات و انتقال جریان انرژی میان جانداران و جامدات است. فرآیند انس گرفتن به فنون فنگ شویی را با روند آرامی آغاز کنید تا به خوبی متوجه این مطلب بشوید که هر تغییر کوچک چگونه بر روی “چی” فضا تاثیر می گذارد. پس از یک مطالعه دقیق و جامع می توانید برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود اقدام کنید.

فنگ شویی به ما آموزش می دهد که کلیه مظاهر زندگی اعم از: سلامت، خانواده، سفر، ثروت، شغل و … همه و همه در ارتباط تنگاتنگی با کلیه وسایلی هستند که در محیط پیرامون ما واقع شده اند.

پیش از آشنایی با فنگ شویی چشمان شما با موانع ذهنی – دیداری مواجه است که توانایی دیدن صحیح را از شما می گیرند؛ ولی هنگامیکه از پس لنزهای فنگ شویی به منزل خود نگاه کنید، آنگاه به وضوح در می یابید که ناهنجاری های موجود در محیط، فشار عصبی عظیمی را بر روح و جسمتان تحمیل می کرده اند و به آسانی نقاط مشکل زا را پیدا می کنید.


five elementsدر فنگ شویی ۵ عنصر اصلی وجود دارند که به واسطه آنها می توان به هارمونی و تعادل دست پیدا کرد. نام، ویژگی، جهت، و رنگ های مرتبط با هر یک به شرح زیر میباشند:FENG_SHUI_04

۱- آتش- نماد اشتیاق و انرژی بالا

۲- زمین- نماد پروردگی، ثبات و پایداری

۳- فلز- نماد روشنی، قطعیت، صراحت، دقت، لیاقت و کفایت

۴- آب- نماد آسایش، تازگی، آرامش و فراوانی

۵- چوب- نماد شادابی، زندگی، شفا، رشد و ثروت


اقدامات اولیه برای دعوت فنگ شویی به داخل منازل :

۱- انباشتگی ها را از بین ببرید

کلیه اشیائی را که دوست ندارید و استفاده چندانی برایتان ندارند را از محیط اطرافتان خارج کنید. این مرحله اجباری است و شبیه نوعی پروسه روان درمانی است چراکه اولین مرحله ایجاد هارمونی و به جریان انداختن انرژی “چی” در خانه است.


۲- جریان هوا و میزان نور را تنظیم کنید

این دو عنصر برای “چی” خیلی مهم هستند. سعی کنید درب ها و پنجره ها را به طور مکرر باز کنید. برای پاکسازی هوا از دستگاه تهویه و یا گیاهان فنگ شویی استفاده کنید. تا آنجایی که می توایند نور طبیعی خورشید را به داخل خانه راه دهید و کلیه طیف های رنگی را به اتاق وارد کنید.


مقاله مفیدی در این زمینه: “هشت راه آسان برای استفاده از انرژی خورشید جهت افزایش شادی و تندرستی در زندگی


۳- طرح “با-گوا” خانه خود را بکشید

طرح با-گوا و یا نقشه انرژی فنگ شویی در هر مکانی متفاوت بوده و مخصوص به همانجا می باشد. سعی کنید نمونه “با-گوا” ی خانه یا اتاق خودتان را طرح ریزی کرده و به تصویر بکشید. به این طریق به راحتی می توانید ارتباط مناطق مختلف منزل یا اتاق خود با زندگی تان را در یابید. به عنوان مثال منطقه جنوب شرقی ارتباط مستقیم با انرژی پول و ثروت دارد. برای این مرحله و مرحله بعد می توانید از شکل زیر کمک بگیرید: (جهت ها را بر اساس در ورودی باید سنجید بطوریکه روبروی در، جهت شمال را نشان می دهد)

feng shui


۴- در مورد ۵ عنصر اصلی فنگ شویی تحقیق و جهات مرتبط با آنها را در منزل خود پیدا کنید

باید تشخیص دهید که جایگاه هر عنصر کجاست. به عنوان مثال اگر می خواهید ثروت و دارایی های خود را در زندگی افزایش دهید باید از عنصر چوب در قسمت جنوب شرقی خانه  یا اتاق خود بیشتر بهره بگیرید و تا حد امکان هر آنچه مرتبط با این عنصر می باشد (هر چیزمستطیلی شکل که رنگ سبز یا قهوه ای دارد، مجسمه اژدها، وسایل چوبی و یا هر چیزی که نماد ثروت می باشد) را  با کمک جدول عناصردر این قسمت اضافه کنید.

** محصولات فنگ شویی را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


۵- عدد شانس و عنصر تولد فنگ شویی خود را پیدا کنید

و با استفاده از آن خانه ای بسازید که از این عنصر حمایت کند. به عنوان مثال اگر عنصر فنگ شویی شما آتش است، باید نماد آتش را در خانه به منسه ظهور بگذارید. به این منظور می توانید از رنگ هایی نظیر قرمز، نارنجی، ارغوانی، زرشکی، و زرد پررنگ در اشکال سه گوش و مثلثی استفاده کنید. شما همچنین نیاز مبرمی به استفاده از عناصر قوی چوبی در زندگی خود دارید چراکه چوب آتش را تغذیه می کند.

 برای محاسبه این عدد از روش زیر استفاده کنید :

۱. سال تولد میلادی تان را محاسبه کنید :

افرادی که از اول فروردین تا دهم دی ماه متولد شده اند باید تاریخ تولدشان را با عدد ۶۲۱ جمع کنند. افرادی که از تاریخ دهم دی ماه تا آخر اسفند متولد شده اند باید تاریخ تولدشان را با عدد ۶۲۲ جمع کنند.

۲. دو رقم آخر سال تولد میلادی تان را با هم جمع کنید و حاصل را تا جایی با هم جمع نمائید که به یک عدد تک رقمی برسید.

۳. اگر زن هستید عدد بدست آمده را با عدد ۵ جمع کنید ( اگر عدد تک رقمی نبود باهم جمع کنید تا تک رقمی شود ) و اگر مرد می باشید عدد بدست آمده را از عدد ۱۰ کم کنید . مثال:

 عدد شانس ۳   : زن ، متولد ۱۲ تیر ۱۳۵۸

۳ = ۲ + ۱  « ۱۲ = ۵ + ۷ «  ۷ = ۶ + ۱ « ۱۶ = ۹ + ۷  « ۱۹۷۹=۶۲۱ + ۱۳۵۸

مرد ، متولد ۱۶ بهمن ۱۳۵۲ :عدد شانس ۸  

۸ = ۲ – ۱۰  «  ۲ = ۱ + ۱ « ۱۱ = ۴ + ۷  « ۱۹۷۴=۶۲۲ + ۱۳۵۲

۴. پس از بدست آوردن عدد شانس تان با توجه به جدول زیر عنصر و جهت های موافق با خودتان را مشاهده کنید.

عدد شانس عنصر جهت های شانس
۱ آب شرق . غرب . شمال . شمال غربی . جنوب شرقی
۲ خاک غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی
۳ چوب شرق . شمال . جنوب . جنوب شرقی
۴ چوب شرق . شمال . جنوب . جنوب شرقی
۵ مردان

۵ زنان

خاک

خاک

غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی

غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال شرقی

۶ فلز غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال . شمال شرقی
۷ فلز غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال . شمال شرقی
۸ خاک غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی
۹ آتش شرق . جنوب . جنوب شرقی . جنوب غربی . شمال شرقی 

بطور کل فنگ شویی به ما یاد می دهد:

– به اعماق وجود خود نگاه کنیم، چراکه تغییرات اصلی از این مکان نشئت می گیرند.
– با خودمان صادق باشیم. همه ما ارزش آگاهی و رویارویی با حقیقت را داریم.
– در پی ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود باشیم.
– اراده کنیم، تصمیم بگیریم و برای هر تغییر و جابجایی دلیل منطقی در ذهن داشته باشیم.
– این جمله را با خود تکرار کنیم: “من آغوش به روی تمام انرژی های مثبت می گشایم و در پی تغییرات مثبت در زندگی ام هستم”.

با اتکا به این شیوه به راحتی می توانید انرژی های منفی را از خانه بیرون کرده و جریان های سیال و مثبت “چی” را وارد خانه کنید تا زندگی پربارتر و شادتری داشته باشید.

نوشته‌های مشابه

41 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید