اسرار اعجاب انگيز فنگ شويي

feng-shui (1)
واژه فنگ feng در چینی به معنای باد و کلمه shui شویی به مفهوم آب می باشد. فنگ شویی را می توان هنر ایجاد هماهنگی و تعادل انرژی از طریق طراحی و نظم  موزون نامید که طی بیش از ۳۰۰۰ سال در چین پرورش یافته است.

چین باستان علاوه بر ستاره شناسی، جغرافیا و دیگر علوم، هنر فنگ شويي را نیز پدید آورد و به تعیین محل مناسب برای ایجاد شهرها، مکان مناسب برای استقرار بناها، نحوه قرارگیری فضاهای داخلی و حتی شکل چیدن اشیاء درون خانه پرداخت.


به عقیده چینی های باستان، موقعیت و جهت پدیده ها در فضا از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نحوه قرارگیری محل سکونت و کار، اشیاء و سایر مایملک انسان که او را از هر سو احاطه کرده اند بر سلامتی، رفتار و روان او تأثیر گذارند. بر اساس فنگ شويي ، اشکال هندسی، خطوط و استقرار صحیح اشیاء در محیط های مناسب موجب هم سویی نیروهای آسمانی با انسان و اشیاءشده، سلامتی و موفقیت را به ارمغان می آورند.

بكارگيري فنون فنگ شویی و دكوراسيون منحصر بفرد آن در فضاي داخلي خانه ها تاثير عميقي بر بهبود و اعتلاي كيفيت زندگي تك تك اعضاي خانواده مي گذارد. با تكيه بر دانش و تجربه باستاني مي توان اظهار داشت كه فنگ شويي راه و روش معنوي زندگي است و انسانها را قادر مي سازد تا انرژي هاي مثبت طبيعت را به درون خويش روانه سازند. كليه اصول فنگ شويي از نظر علمي به اثبات رسيده و داراي پشتوانه و استدلالهاي مستحكم عقلاني هستند.

** کریستال ها و سایر محصولات فنگ شویی را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


مقاله مرتبط: “۸ تکنیک فوق العاده از فنگ شویی برای جذب ثروت و فراوانی


ممکن است تا كنون تجربه كرده باشيد كه در قسمتی از خانه خود یا دیگران احساس خوبی ندارید، گویی تجمع انرژی در آنجا خوب نیست و فضا تاریک و سنگین است. ممکن است احساس کنید چيدمان قسمتي از خانه رضايت شما را به خود جلب نمي كند و بايد يكسري تغييرات اساسي در آن ايجاد كنيد. اگر مبناي كار را بر اساس اصول ابتدايي فنگ شويي استوار كنيد به راحتي قادر به پيدا كردن نقطه دقيق شروع كار مي شويد. فنگ شويي راههای زيادي را پيش روي شما قرار مي دهد.

البته ايجاد تغييرات خانگي بر اساس تكنيك فوق، فقط شامل موارد فيزيكي نمي شود و مظاهر معنوي را نيز در بر مي گيرد. در حقيقت شما با استفاده از تكنيك هاي فنگ شويي معني خاصي را به هر يك از اسباب و اثاثيه منزل خود مي دهيد و از اين طريق مي توانيد انرژي مثبت را در خانه تان به جریان بیاندازید. اين انرژي مثبت در فنگ شویی با نام “چي” یا پرانا شناخته مي شود.


مقاله مرتبط: “نکات اسرارآمیزی در مورد “پرانا” که نمی دانستید!


در خانه اي كه وسايل بر اساس اصول فنگ شويي چيده و طراحي شده باشند، اشياء در هارموني كامل با يكديگر و همچنين با محيط هستند. نبايد فراموش كرد كه فنگ شویی توانايي ايجاد تعادل ميان اشياء بي جان و جانداران را دارد و در واقع به نوعي روح افراد را با كائنات پيوند مي زند. انسان زمانيكه به انرژي لايزال كائنات متصل مي شود، انرژي مثبت بي شائبه اي پيدا كرده و آنرا در تمام جنبه هاي زندگي خود منعكس مي كند.

اگر بخواهيد يك شبه تمام ناموزوني هاي خانه خود را با اتكا به قوانين فنگ شویی از ميان برداريد، اين امكان وجود دارد كه كمي گيج و آشفته شويد. شما براي درك ارزش و تفاوت هاي موجود در هر يك از قوانين فنگ شویی نيازمند زمان هستيد. در مرحله اول همين كه تشخيص دهيد هر يك از وسايل خانه مي توانند چه تاثيري را بر روي زندگي شما بگذارند، كافيست.


همچنین نگاه کنید به: “جذب عشق با فنگ شویی – ۱۱ ترفند کاربردی


فراموش نكنيد كه فنگ شویی علم ارتباطات و انتقال جريان انرژي ميان جانداران و جامدات است. فرآيند انس گرفتن به فنون فنگ شويي را با روند آرامي آغاز كنيد تا به خوبي متوجه اين مطلب بشويد كه هر تغيير كوچك چگونه بر روي “چي” فضا تاثير مي گذارد. پس از يك مطالعه دقيق و جامع مي توانيد براي تغيير دكوراسيون داخلي منزل خود اقدام كنيد.

فنگ شویی به ما آموزش مي دهد كه كليه مظاهر زندگي اعم از: سلامت، خانواده، سفر، ثروت، شغل و … همه و همه در ارتباط تنگاتنگي با كليه وسايلي هستند كه در محيط پيرامون ما واقع شده اند.

پيش از آشنايي با فنگ شویی چشمان شما با موانع ذهني – ديداري مواجه است كه توانايي ديدن صحيح را از شما مي گيرند؛ ولي هنگاميكه از پس لنزهاي فنگ شويي به منزل خود نگاه كنيد، آنگاه به وضوح در مي يابيد كه ناهنجاري هاي موجود در محيط، فشار عصبي عظيمي را بر روح و جسمتان تحميل مي كرده اند و به آساني نقاط مشكل زا را پيدا مي كنيد.


five elementsدر فنگ شويي ۵ عنصر اصلي وجود دارند كه به واسطه آنها مي توان به هارموني و تعادل دست پيدا كرد. نام، ويژگي، جهت، و رنگ هاي مرتبط با هر يك به شرح زير ميباشند:FENG_SHUI_04

۱- آتش- نماد اشتیاق و انرژی بالا

۲- زمین- نماد پروردگی، ثبات و پایداری

۳- فلز- نماد روشنی، قطعیت، صراحت، دقت، لیاقت و کفایت

۴- آب- نماد آسایش، تازگی، آرامش و فراوانی

۵- چوب- نماد شادابی، زندگی، شفا، رشد و ثروت


اقدامات اولیه براي دعوت فنگ شويي به داخل منازل :

۱- انباشتگی ها را از بین ببرید

كليه اشيائي را كه دوست ندارید و استفاده چندانی برایتان ندارند را از محيط اطرافتان خارج كنيد. اين مرحله اجباري است و شبيه نوعي پروسه روان درماني است چراكه اولين مرحله ايجاد هارموني و به جریان انداختن انرژي “چي” در خانه است.


۲- جريان هوا و ميزان نور را تنظيم كنيد

اين دو عنصر براي “چي” خيلي مهم هستند. سعي كنيد درب ها و پنجره ها را به طور مكرر باز كنيد. براي پاكسازي هوا از دستگاه تهويه و يا گياهان فنگ شويي استفاده كنيد. تا آنجايي كه مي توايند نور طبيعي خورشيد را به داخل خانه راه دهيد و كليه طيف هاي رنگي را به اتاق وارد كنيد.


مقاله مفیدی در این زمینه: “هشت راه آسان برای استفاده از انرژی خورشید جهت افزایش شادی و تندرستی در زندگی


۳- طرح “با-گوا” خانه خود را بكشيد

طرح با-گوا و يا نقشه انرژي فنگ شويي در هر مكاني متفاوت بوده و مخصوص به همانجا مي باشد. سعي كنيد نمونه “با-گوا” ي خانه یا اتاق خودتان را طرح ريزي كرده و به تصوير بكشيد. به اين طريق به راحتي مي توانيد ارتباط مناطق مختلف منزل یا اتاق خود با زندگي تان را در يابيد. به عنوان مثال منطقه جنوب شرقي ارتباط مستقيم با انرژي پول و ثروت دارد. برای این مرحله و مرحله بعد می توانید از شکل زیر کمک بگیرید: (جهت ها را بر اساس در ورودی باید سنجید بطوریکه روبروی در، جهت شمال را نشان می دهد)

feng shui


۴- در مورد ۵ عنصر اصلي فنگ شويي تحقيق و جهات مرتبط با آنها را در منزل خود پيدا كنيد

بايد تشخيص دهيد كه جایگاه هر عنصر کجاست. به عنوان مثال اگر مي خواهيد ثروت و دارایی های خود را در زندگي افزایش دهید بايد از عنصر چوب در قسمت جنوب شرقي خانه  یا اتاق خود بيشتر بهره بگيريد و تا حد امکان هر آنچه مرتبط با این عنصر می باشد (هر چیزمستطیلی شکل که رنگ سبز یا قهوه ای دارد، مجسمه اژدها، وسایل چوبی و یا هر چیزی که نماد ثروت می باشد) را  با کمک جدول عناصردر این قسمت اضافه کنید.

** محصولات فنگ شویی را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


۵- عدد شانس و عنصر تولد فنگ شویی خود را پيدا كنيد

و با استفاده از آن خانه اي بسازيد كه از اين عنصر حمايت كند. به عنوان مثال اگر عنصر فنگ شويي شما آتش است، بايد نماد آتش را در خانه به منسه ظهور بگذاريد. به اين منظور مي توانيد از رنگ هايي نظير قرمز، نارنجي، ارغواني، زرشكي، و زرد پررنگ در اشكال سه گوش و مثلثي استفاده كنيد. شما همچنين نياز مبرمي به استفاده از عناصر قوي چوبي در زندگي خود داريد چراكه چوب آتش را تغذيه مي كند.

 برای محاسبه این عدد از روش زیر استفاده کنید :

۱. سال تولد میلادی تان را محاسبه کنید :

افرادی که از اول فروردین تا دهم دی ماه متولد شده اند باید تاریخ تولدشان را با عدد ۶۲۱ جمع کنند. افرادی که از تاریخ دهم دی ماه تا آخر اسفند متولد شده اند باید تاریخ تولدشان را با عدد ۶۲۲ جمع کنند.

۲. دو رقم آخر سال تولد میلادی تان را با هم جمع کنید و حاصل را تا جایی با هم جمع نمائید که به یک عدد تک رقمی برسید.

۳. اگر زن هستید عدد بدست آمده را با عدد ۵ جمع کنید ( اگر عدد تک رقمی نبود باهم جمع کنید تا تک رقمی شود ) و اگر مرد می باشید عدد بدست آمده را از عدد ۱۰ کم کنید . مثال:

 عدد شانس ۳   : زن ، متولد ۱۲ تیر ۱۳۵۸

۳ = ۲ + ۱  « ۱۲ = ۵ + ۷ «  ۷ = ۶ + ۱ « ۱۶ = ۹ + ۷  « ۱۹۷۹=۶۲۱ + ۱۳۵۸

مرد ، متولد ۱۶ بهمن ۱۳۵۲ :عدد شانس ۸  

۸ = ۲ – ۱۰  «  ۲ = ۱ + ۱ « ۱۱ = ۴ + ۷  « ۱۹۷۴=۶۲۲ + ۱۳۵۲

۴. پس از بدست آوردن عدد شانس تان با توجه به جدول زیر عنصر و جهت های موافق با خودتان را مشاهده کنید.

عدد شانس عنصر جهت های شانس
۱ آب شرق . غرب . شمال . شمال غربی . جنوب شرقی
۲ خاک غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی
۳ چوب شرق . شمال . جنوب . جنوب شرقی
۴ چوب شرق . شمال . جنوب . جنوب شرقی
۵ مردان

۵ زنان

خاک

خاک

غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی

غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال شرقی

۶ فلز غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال . شمال شرقی
۷ فلز غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال . شمال شرقی
۸ خاک غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی
۹ آتش شرق . جنوب . جنوب شرقی . جنوب غربی . شمال شرقی 

بطور کل فنگ شويي به ما ياد مي دهد:

– به اعماق وجود خود نگاه كنيم، چراكه تغييرات اصلي از اين مكان نشئت مي گيرند.
– با خودمان صادق باشيم. همه ما ارزش آگاهي و رويارويي با حقيقت را داريم.
– در پي ارتقا و بهبود كيفيت زندگي خود باشيم.
– اراده كنيم، تصميم بگيريم و براي هر تغيير و جابجايي دليل منطقي در ذهن داشته باشيم.
– اين جمله را با خود تكرار كنيم: “من آغوش به روي تمام انرژي هاي مثبت مي گشايم و در پي تغييرات مثبت در زندگي ام هستم”.

با اتكا به اين شيوه به راحتي مي توانید انرژي هاي منفي را از خانه بيرون كرده و جريان هاي سيال و مثبت “چي” را وارد خانه كنيد تا زندگي پربارتر و شادتری داشته باشید.

نوشته‌های مشابه

41 دیدگاه

  1. سلام و درود بر استاد کاظم پور و گروه راست مرد
    در مورد فنگ شویی خیلی جالب بود، ولی يه مقدار بعضی مطالب برای من گیج کننده و ثقیل است
    مثلا در مورد جهت یابی، با وجود کروکی بسیار زیبا، بعضی از علامتها نامفهوم بود، و همچنین در مورد جهت که آیا بر اساس جهت جغرافیایی است؟؟ یا براساس درب ورودی؟؟ آیا درب ورودی به ساختمان وحیاط خونه، یا درب ورودی به واحد آپارتمان؟؟
    این که جهت ها را بر اساس درب ورودی باید سنجید، بطوری که روبروی درب جهت شمال را نشان میدهد، یعنی چه؟؟
    مچکر از پاسخ شما، هر چند همیشه ممنون پاسخ های شما هستم

    1. سلام.
      بنده کاربر سایت هستم.
      نظرم رو میگم.
      .
      اون علامت ها که در لوگو (تصویر) اومده نماد شهرت مثلاً اون شکلی هست. و چیز مهمی هم نیست. برای آگاهی جزئی هست.
      .
      اگر شما میخواید ظرف آب در شمال باشه. بله در جهت جغرافی به کمک مثلا قطب نما ……
      و برای درب هم . باید جهت شمال در اتاق شما :. درب ورودی و خروجی اونجا نصب باشه.
      البته برای خروج و ورود به ساختمان هست نه برای اتاق شخصی……
      امیدوارم درست گفته باشم.

  2. درود بر شما
    واقعا عجب مطالب عالی قبلا در مورد فنگ شویی مختصری مطالعه داشتم خیلی عالیه و خیلی درسته و واقعا تاثیر خوبی داره روی کیفیت زندگی و روح و جسم داره، اما در مورد عدد شانس نمیدونستم خیلی جالبه حتما انجامش میدم ☺
    سپاس فراوان از همه آگاهی و اشتراک های زیبا

  3. خونه های ما قبلا ساخته شده و فک کنم نیاز به متخصص داره که کجا باید اینه نصب بشه، کجا وسایل چوبی گذاشته بشه و …
    با یه مطلب خوندن تو اینترنت، نمیشه فضای خونه رو تغییر داد. فنگ شویی تو خونه هایی مثل خونه های ما واقعا سخته و نیازمند متخصصه
    مثلا اشپزخونه؛ قبلا جای گاز رومیزی و لوله کشی سینک و ماشین لباس شویی و جای پریز یخچال تعیین شده و براحتی نمیشه تغییرات ایجاد کرد

  4. یکی از محبوب ترین ابزار در فنگ شویی بادزنگ ها هستند. معمولا آن ها را باید در حیاط، بالکن نصب کرد تا با حرکت باد به صدا درآیند، ولی استفاده از آنهادر داخل خانه نیز متداول است.
    انواع فلزی آن که دارای شش یا هشت لوله یا زنگ هستند برای استفاده د ر قسمت شمال غربی خانه مناسب اند .
    بادزنگ های فلزی را می توان در غرب، شمال غربی و شمال آویزان کرد. انواع چوبی و بادزنگ های ساخته شده از نی های بامبو را باید در شرق و جنوب شرقی بیاویزید. بادزنگ های سفالی و چینی که نشانگر عنصر خاک هسنتد در قسمت جنوب غربی، شمال شرقی، شرق و جنوب شرقی قابل استفاده اند.
    تشکر

  5. یکی از محبوب ترین ابزار در فنگ شویی بادزنگ ها هستند. معمولا آن ها را باید در حیاط، بالکن نصب کرد تا با حرکت باد به صدا درآیند، ولی استفاده از آنهادر داخل خانه نیز متداول است.
    انواع فلزی آن که دارای شش یا هشت لوله یا زنگ هستند برای استفاده د ر قسمت شمال غربی خانه مناسب اند .
    بادزنگ های فلزی را می توان در غرب، شمال غربی و شمال آویزان کرد. انواع چوبی و بادزنگ های ساخته شده از نی های بامبو را باید در شرق و جنوب شرقی بیاویزید. بادزنگ های سفالی و چینی که نشانگر عنصر خاک هسنتد در قسمت جنوب غربی، شمال شرقی، شرق و جنوب شرقی قابل استفاده اند.

  6. عرض سلام و تشکر برای این همه مطلب جالب.
    یه سوال دارم ،تو اینترنت یه جدول فنگشویی دیگه ام وجود داره که یه سری خونه ها توش متفاوت از جدولی هستن که شما گذاشتید،مثلا خونه عشق و رابطه تو شمال شرقیه ولی تو جدول شما جنوب غربیه. یه جا خوندم که هر دو این جدولا درست هستن. آیا همینطوره؟
    ممنون میشم نظر خودتون رو بفرمایید

  7. #Nidra:
    فنگ شویی و خانه تکانی ذهنی

    سنت پسندیده به پیشباز رفتن سال نو با برنامه های گوناگون مانند خانه تكانی سبز كردن سبزه، برنامه های شب عید و تحویل سال نو كه همگی همراه با نظافت و بهداشت، ترمیم و تازگی است ریشه در اعتقادات نیاكان باستانی ما دارد و چون این سنت ها و آداب و رسوم در دیگر اقوام نیز به گونه ای وجود دارد، به نظر می رسد از طریق ضمیر ناخود آگاه جمعی به همه اقوام به ارث رسیده باشد.
    ‌●خانه تكانی
    در آخرین ماه سال، همه ایرانی ها و اقوام و ملیت های دیگری كه در همسایگی و یا منطقه ماهستند با نظافت خانه و دور ریختن لوازم اسقاطی و ترمیم و تعمیر خانه و لوازمی كه می توان از آنها استفاده كرد، زندگی را نو می كنند تا سبكبال و آسوده خاطر به پیشباز عید نوروز بروند. اما عده ای خود را وابسته به اشیا و وسایلی كرده اند كه سالهاست جای آنها را تنگ كرده بودند آنكه مورد استفاده قرار گرفته باشد. شاید همین امر باعث فشار فكری و ذهنی آنها شده باشد. وقتی در خانه ای كوچك با فضای محدود، وسایلی را كه نمی دانیم برای چه نگه داشته ایم و فقط به صرف اینكه شاید روزی به دردمان بخورد آنها را هرجابایگانی می كنیم تا آنجا كه وقتی به سراغ لوازم ضروری روز مره می رویم، با آنها برخورد پیدا می كنیم.
    اینها تصاویری از انباشتگی، بلاتكلیفی و فشار در ذهن ما به وجود میآورند.
    بوسكالیا» در این زمینه می گوید: «ما بخشی از اجتماعی هستیم كه كهنگی را دوست دارد. هیچ چیز را تا آخر مصرف نمی كنیم. فقط آنها را در جایی انبار می كنیم و می گوییم هنوز خوب است. شاید روزی به درد بخورد و شاید روزی هم عتیقه بشود. مانند، چمدان های شكسته، فندك و پیپ های مستعمل، تكه قالیچه های كهن، میزهای اتوی خرد شده، قاب عكس های از مد افتاده.
    «بودا» گفته بود: «هرچه بیشتر داشته باشیم، نگرانی بیشتری خواهیم داشت . زمان می گذردو مابرده وسایلمان می شویم.»وفكرش را بكنید! اگر لازم باشد كه فقط با خود چمدانی را بردارید و در آن لوازم مورد علاقه و ضروری را قرار دهید، چه خواهید كرد؟
    این خود می تواند امتحانی برای آمادگی ما برای رهایی از دلبستگی و وابستگی به لوازمی باشد كه جز زحمت، فایده دیگری ندارند. این لوازم اگر خیلی قیمتی باشند، پیوسته برای ما ایجاد نگرانی می كنند و برای اینكه از آنها خوب نگهداری كنیم باید مرتب به آنها برسیم و آنها را تمیز نگاه داریم و مواظب باشیم تا آسیبی به آنها نرسد.بیایید از خانه خویش به درآییم و به خانه ذهن وارد شویم!!
    ●بدن ذهنی
    بدن انسان دارای سه جنبه بعد یا بدن است؛ بدن جسمانی، بدن روانی- عاطفی و بدن ذهنی. بدن جسمانی جایگاه ارگان های مختلف مانند: قلب، مغز، كلیه، ریه و… است.جایگاه بدن روانی- عاطفی در واقع قلب انسان است كه جایگاه عاطفی و عشق و خدای ناخواسته و نفرت است.
    بدن ذهنی كه مكان آن در مغز است، جایگاه افكار، اندیشه ها و آرزوهاست.
    این سه جنبه از بدن در تعامل با یكدیگر هستند و اختلال و بیماری در هر یك،روی دیگری اثر می گذارد.بحث ما در باره بدن ذهنی است كه افكار و اندیشه ها از آن بر می خیزد و خاطرات خوب و بد و همه آنچه را كه از طریق حس و تجربه آموخته است، در خود بایگانی می كند. و گاهی این انباشتگی خاطرات و آموخته ها اگر نامطلوب باشند، هر از گاهی سر برآورده و آرامش ما را بهم می زنند.
    ●خاطرات تلخ گذشته!!
    یكی از مراجعانم كه دچار افسردگی، وسواس فكری، اضطراب و بدبینی شده بود، باگریه می گفت:
    «خاطرات تلخ زندگی گذشته ام، دست از سرم بر نمی دارند، مرور این خاطرات، بخشی از برنامه روز مره زندگی من شده است. گاهی چنان دراین خاطرات غرق می شوم كه همه چیزرا فراموش می كنم.
    اغلب با خود حرف می زنم و از خود می پرسم. چرا؟ چرا؟ راستی چرا؟
    من به این خاطرات عادت كرده ام و پیوسته به آنها فكر می كنم. اگرچه در حال حاضر زندگی خوبی دارم، اما خاطرات تلخ گذشته، زندگی فعلی مرا هم تلخ كرده است، زیرا نمی توانم خودم و دیگران را ببخشم و خود را رها كنم!!
    این خانم، ذهنی شلوغ و پر از ایده های سیاه و نا امید كننده داشت. او گفت كه معاشرت و رفت و آمدهای فامیلی و دوستانه را ترك كرده است. از سكوت و تنهایی خوشش می آید. سر و صدا، نور و شلوغی باعث آزار او می شود. به رفتار اطرافیان حساس است و موسیقی غم انگیز را دوست دارد!!؟؟
    ملاك و معیار زندگی این خانم، گذشته و تجربیات تلخ گذشته بود. حال را فدای گذشته كرده و از زنگی لذت نمی برد.
    ضمیر ناخودآگاه همه ما پر از خاطرات تلخ و شیرین گذشته است. ذهن ما همانند اتاقی خالی است كه افكار و اندیشها درآن رفت و آمد می كنند.
    گاهی در آن می مانند و گاه آن را ترك می كنند. كسانی كه وابسته به خاطرات گذشته هستند، افكار و اندیشه هایشان این خاطرات را مرور می كند، آنها را ارزیابی كرده و آنچه را كه دلبستگی بیشتری به آن دارد، نگاه می دارد و هر از گاهی به آنها فكر می كند. كم كم به آنها خو می گیرد و آنها را ملاك و معیار

    انتخاب رفتار خویش قرار دهد و اینها در قالب احساسات و اندیشه های آنها، خود را نشان می دهد. مهرورزی، محبت، ستایش، خوبی ها، امید، بخشیدن خود و دیگران… نشانه های سلامت روان و برخورد منطقی و زندگی در اینجا و اكنون است.اما نا امیدی، كینه و نفرت، بدبینی و… كه ویروس های روان هستند و از قدرت تخریب بالایی برخوردارند، نشانه ذهن ملامتگر و بدبین است.
    راستی، در خانه ذهن شما چه می گذرد
    آیا ذهن شلوغی دارید؟
    آیا ذهن شما انباشته از سؤال است؟
    آیا ذهن شما پر از خاطرات تلخ است؟
    آیا در ذهن خاطرات خوب هم دارید؟
    راستی، چرا خود را از دست این خاطرات رها نمی كنید؟ نكند شما هم مانند آن خانم به این خاطرات خو گرفته باشید؟ آیا هیچ فكر كرده اید كه مرور این خاطرات چه فایده ای برای شما دارد؟
    آیا به ضرر و آسیب های ذهنی، جسمی و روانی این خاطرات هم فكر كرده اید؟
    پس، منتظر چه هستید؟ چرا خود را از شر آنها رها نمی كنید؟
    می پرسید چگونه؟ با خانه تكانی ذهنی!!
    ●خانه تكانی ذهنی
    نوزایش، رمز سلامت و آرامش روانی است!
    بسیاری از روانشناسان معتقدند كه بهترین روش رهایی از دست احساسات ناخوشایند و مشكلاتی كه از این رهگذر می آید، «خانه تكانی ذهنی» است.
    به طبیعت بنگرید كه چگونه در پاییز و زمستان برگ و بار كهنه خویش را به دور انداخته و پس ازچندی دوباره نو میشود.
    به آب نگاه كنید! اگر آب، این مایه حیات مثل همه موجودات به همین شكل و بدون تغییر و تحول در كره زمین به حیات خود ادامه می داد، بدون شك پس از مدتی می گندید و همه اقیانوس ها و دریاها به مرداب بزرگی تبدیل می شدند!
    هیچ فكر كرده اید كه از بدو پیدایش زمین تاكنون، چند بار؟ چند هزار بار؟ چند میلیون و میلیارد بار و چند… بار، آبهای جهان تبدیل به بخار و ابر شده و سپس به صورت برف و باران به روی زمین بازگشته اند؟
    آیا هرگز اندیشیده اید كه پوست بدن و بسیاری از سلول های بدن انسان در طول زندگی خود چند بار «نو» شده اند؟
    اگر این نوزایشها نبود، انسان و بقیه موجودات نیز همانند اسباب و اثاثیه زندگی، كهنه و مستعمل شده و دیگر كارایی خود را از دست می دادند و بیمارگونه به حیات خود ادامه داده و از زندگی خویش لذت نمی بردند.
    حال كه چنین ویژگی و توانایی برای نوزایش در وجود آدمی نهفته است، پس چرا عده ای خود را از این موهبت محروم می كنند و به احساسات ناخوشایند اندیشه های كهنه و خاطرات تلخ می چسبند و آن را رها نمی كنند؟
    ▪راستی اشكال كار در كجا است؟
    باز هم می پرسید چگونه و چطور خود را از دست این خاطرات بد رها كنید؟ خیلی راحت است!! با بخشیدن خود و دیگران و فراموش كردن آنچه كه اتفاق افتاده و به فراموشی سپردن خاطرات بد و جایگزین كردن خاطرات خوش و نگاه منصفانه و واقع بینانه به همه ابعاد زندگی!
    همه شما مثال معروف لیوان پر و خالی را می دانید. حتی اگر قطره ای آب در لیوان باشد، چه بهتر است كه آنرا این گونه توصیف كنید: من در لیوان خود مقداری آب دارم! (كمیت آن اهمیت چندانی ندارد. بلكه وجود آب در لیوان مهم است.)
    و این شامل سلامتی، شادی، ثروت، موفقیت و همه چیزهایی می شود كه می توان به داشتن آنها افتخار كرد و سپاسگزار خداوند بود!
    ●فنگ شویی چیست؟
    «فنگ شویی دانش كهن چینی است كه علوم بسیاری را در دل خود جای داده و امروزه با استفاده های كاربردی، ارزش و اعتبار شایان توجهی یافته و با اقبال عمومی روبرو شده است.»
    فنگ شویی در فرهنگ چینی حكم جادو را دارد. فنگ شویی دانشی است برای قرار دادن هر چیزی در جای صحیح خود چه در منزل و چه در محیط كار و چه در مسائل شخصی مانند لباس و غذا و…
    بر اساس به كارگیری قوانین فنگ شویی، می توان با تغییراتی جریان انرژی را در قسمت های مورد نیاز تقویت كرد. همچنین این دانش می گوید در هر خانه ای نقاط خاصی برای سلامتی، خط مشی زندگی، فرزندان، دانایی و… وجود دارد كه باید با توجه به عناصر مربوط به هر یك از این ها، لوازم و وسایل خاصی را در آنها قرار بدهیم و یا قرار ندهیم. فنگ شویی تأكید زیادی به دور ریختن لوازم به دردنخور و اضافی دارد و معتقد است كه بسیاری از لوازم و وسایل زندگی، خاطرات و گذشته های بد و ناخوشایندی را با خود دارند كه باید دور ریخته شود.
    اگر خانه شما هم مانند سمساری است و همه نوع وسایل نو و كهنه را گرد هم آورده اید، چه خوب است كه به توصیه این دانش باستانی عمل و خود را از شر آنها رها كنید! مانند:
    – لباس های زیادی كه از مد افتاده و امیدوار هستید روزی دوباره مد شود و یا لباس هایی را كه به شما كادو داده اند،
    ولی آن ها را دوست ندارید و حاضر نیستید از آنها استفاده كنید!
    – آشغال هایی كه خاطرات و گذشته های بد و ناخوشایندی را با خود دارند.
    اگر می خواهید در زندگی خود پیشرفت و ترقی كنید، تمام این آشغال ها را دور بریزید. هر یك از این آشغال ها همانند مگا بایت یك رایانه، جایی را در ذهن شما اشغال كرده اند و مانند یك بند نامرئی دست و پای شما را

    بسته اند.
    فضای ذهن و محیط اطراف ما محدود است و نباید آن را با زباله پر كنیم!!
    پس از دور ریختن این ها ببینید چقدر احساس سبكی و خوشحالی می كنید.
    فنگ شویی می گوید: بعد از اینكه آشغال ها را از محیط زندگی دور ریختید، برای چند روز در آن محیط، عود بسوزانید و یا زنگ به صدا درآورید! تا فضا از انرژی های منفی پاك شود. (زنگ یكی از وسایلی است كه در فنگ شویی برای ایجاد صداهای خوب و پاك كردن فضا از آن استفاده می شود.) «از كتاب فنگ شویی ترجمه رضا صادقی»
    و چقدر خوب است كه این روش را در مورد موضوعات و خاطرات بدی هم كه ذهن ما را اشغال كرده وآرامش ما را به صورت وسواس های فكری به هم می ریزند، به كار گیریم و بهترین زمان آن همین حالاست.

  8. باسلام؛خدمت آدمین محترم کانال راستمرد.در مورد فنگ شویی،مطلبتون بسیار خوب بود.بنده نیز در زمینه” فنگ شویی ذهنی”مطلبی دارم که اگر اجازه دهید در تکمیل فرمایشات تقدیم کنم.

دیدگاهتان را بنویسید