|

چگونه می توانید سرنوشت خودتان را تنها در پنج قدم تغییر دهید؟

چگونه می توانید سرنوشت خودتان را تنها در پنج قدم تغییر دهید؟

بعضی از آدم ها اعتقاد دارند که سرنوشت هرکسی از قبل تعیین شده و نمی توان آن را تغییر داد. اما من از اون دسته آدم ها نیستم. به نظر من هر کسی سرنوشت خودش رو تعیین می کنه و این گزینه در اختیارش قرار داده شده که حق انتخاب داشته باشه. پس اگر باور داشته باشیم که می شه سرنوشت رو تغییر داد، می تونیم خیلی از کارها رو انجام بدیم.


تعریف سرنوشت:

از لحاظ تکنیکی، سرنوشت مجموعه حوادث و رخدادهایی است که در آینده ی یک فرد مشخص به وقوع می پیوندد.

اما چه کسی آن را تعیین می کند؟

همه ی ما این توانایی رو داریم که بر روی سرنوشت خودمان تاثیر بگذاریم و به نحوی آن را تغییر دهیم.

به منظور انجام این کار نیاز داریم که از چند تا نکته آگاهی داشته باشیم.

۱-سرنوشت همیشه پایان دادن به همه ی چیزها نیست.

۲-ما بیشتر از اونچه که فکر می کنیم راه برای تغییر دادن سرنوشت داریم.

۳-ذهن باز کلید تغییر سرنوشت است.


قبل از این که بحث را شروع کنم باید یک نکته رو اعلام کنم: اکثر چیزها رو میشه تغییر داد ولی بعضی از چیزها رو نمی شه تغیر داد. باید همین الان اعتراف کنم که یکسری از چیزها جزو نقشه ای هستند که کائنات برای ما طرح کردند تا به وسیله ی آن ها به دانش یا تجربیات خاصی دستیابی پیدا کنیم. جبران خلیل جبران به زیبایی این حقیقت را بیان کرده:

“پروردگارا
به من آرامش ده
تا بپذیرم آنچه را نمی توانم تغییر دهم

دلیری ده
تا تغییر دهم آنچه را می توانم تغییر دهم

بینش ده
تا تفاوت این دو را بدانم 

مرا فهم ده
تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند”
جبران خلیل جبران


برگردیم به بحث اصلی خودمان.

چطوری سرنوشت خودمان را در پنج قدم تغییر دهیم؟

۱- برای یک لحظه توقف کنید و مسیر کنونی زندگی خودتان را ارزیابی کنید.

چشمانتان را ببندید و فکر کنید که در زندگی تان می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟ هدف و مرحله بعدی مورد نظرتان چیست؟ برای آینده خود چه چیزی می خواهید؟

*یک شغل مشخص
*راه اندازی یک کسب و کار جدید
*خریدن یک خانه
*ازدواج کردن
*بچه دار شدن
*ادامه ی تحصیل
*مهاجرت به یک شهر یا کشور دیگر

حالا از خودتان بپرسید آیا این ها همان چیزهایی هستند که واقعا دلم می خواهد؟  یا اینکه مجبور هستم تا این کارها را انجام دهم؟ آیا این کارها روح مرا راضی می کند؟

قبل از اینکه جلوتر بریم، باید توجه کنیم که تفاوت مهمی بین چیزی که شما می خواهید با چیزی که دیگران برای شما می خواهند وجود دارد. افکار و احساسات زیادی در سر شما وجود دارد که اصلا متعلق به شما نیست. مثلا آیا یکی از اعضای خانواده تان شما را مجبور می کند تا فرزند دیگری داشته باشید؟ یا اینکه خودتان فکر می کنید که باید صاحب دو فرزند شوید؟ بعضی اوقات حتی خودتان هم مطمئن نیستید که خواستار چه چیزی هستید.

در هر صورت باید تمامی فکرهایی که در رابطه با اینکه زندگی تان باید چطور و چگونه باشد را کنار بگذارید. اجازه دهید تمامی این فشارها خودشان را رها کنند.

همین حالا تصور کنید که تمامی این فشارهای موجود بر روی خودتان را بر روی یک ابر قرار می دهید و این ابر را در آسمان رها می کنید تا ناپدید شود.

در قدم بعدی زندگی فعلی خودت و هر آنچه که بهش رسیدی و نرسیدی رو فراموش کن و ذهنت رو کاملا خالی کن.


این مراقبه رایگان میتونه برای این کار کمکت کنه: “”


حالا:
*خودت رو کجا می بینی؟
*آینده ی ایده آل تو چطوریه؟
*چه چیزی رو عمیقا و با تمام وجودت در زندگی میخوای؟
*چه آرزو و رویایی هست که روح تو رو شاد و راضی خواهد کرد؟

جوابی که به این سوالات میدهی را به خوبی در ذهنت ترسیم کن. ممکن است فکری که الان در نظر داری با اون فکری که در ابتدای صحبت هایمان با هم داشتیم کاملا متفاوت باشد. در فکرت زندگی ایده آل و آرزوهای آینده ات را به خوبی تصور و پردازش کن.


مقاله مرتبط: “تنها شجاعان زندگی را به مبارزه می طلبند


۲-به تجسم آینده ی ایده آل خودت مشغول شو

حالا که آینده ی ایده آل خودت رو توی ذهنت تجسم کردی هر روز به آن فکر کن و تصورش کن. تو باید تمام اجزای این آینده رو حتی تا کوچکترین جزئیاتش هم تجسم کنی. صبح ها قبل از اینکه از تخت خواب بیرون بیایی، در طول روز و زمانی که زندگی روزمره را تجربه می کنی و شبها قبل از اینکه به خواب بروی. مانند یک فیلم دنباله دار اجازه بده که آرزوها و زندگی ایده آلی که میخواهی، در برابر چشمانت پخش شود.

یادت باشه که: این در مورد تغییر سرنوشت خودته و این از اهمیت برخورداره که یک آفرینشگر خلاق برای زندگی خودت باشی.  تخیل و تجسم دو تا از راحت ترین راه هایی هستند که می تونی با استفاده از اون ها سرنوشت خودت رو تغییر بدی. بنابراین در تجسم خلاقانه این رویا کوتاهی نکن.

بعنوان مثال آیا دلت می خواد یک خونه در مرکزشهر داشته باشی؟ عالیه. به نظرت چندتا حموم و دستشویی باید داشته باشه؟ آشپرخانه ات باید چه رنگی باشه؟…


برای تجسم خلاق، این صفحه می تواند کمکت کند: “فایل های صوتی تجسم فعال راستمرد


۳-آن را به بخشی از روال کار خود تبدیل کنید

من از اینکه هر روز به تصور چیزهای ایده آلم می پردازم لذت می برم.

حالا باید یک قلم و کاغذ بردارید و در مورد خواسته های خودتان با تمام جزئیاتی که ممکن است یادداشت نگاری کنید.

همانطور که در مورد قبل گفتم، یک “فیلم” رو توی سر خودتان به نمایش در بیارید. چشمانتان را ببندید، چند تا نفس عمیق بکشید و تصور کنید که رویای شما واقعی است. تظاهر کنید که شما ستاره ی فیلم خودتان هستید و تماشا کنید که چگونه رویایتان آشکار می شود. شما باید در این مرحله خیلی خاص عمل کنید، همه چیز رو تصور کنید حتی رنگ کفش و لباسی که به تن دارید هم باید از اهمیت برخوردار باشه. باید تمرکز کنید و حس لحظه ای که به خواسته ی خودتان دست پیدا کردید را در وجود خودتان زنده کنید. حتی می توانید واکنش خانواده را هم در این باره در نظر بگیرید.یادت باشه؛ تجسم بخشی از قانون جذب است.

به خاطر این که زیاد از حد در رویاپردازی غرق نشی باید هر روز رو به تجسم یک بخش از این زندگی رویایی خودت مشغول بشی اما نباید تجسم کردن رو رها کنی چون این خیلی حیاتیه. به یاد داشته باش؛ این یک فیلم دنباله دار است. پس می توانی هر شب یک قسمت آنرا ببینی. حتی می توانی در گوشه آخرین قسمتی را که دیدی یادداشت کنی تا دفعه بعد بدونی از کجا باید شروع کنی.

اکنون تمام این فیلم را در غالب یک فیلنامه به قلم تحریر درآورید. نیازی نیست درباره ادبیات نوشتاری خود سخت بگیرید. راحت و با هر زبانی که دوس داری بنویس. قرار نیست این نوشته را هیچکس جز خود شما بخواند. پس طوری بنویسید که خودتان با آن ارتباط برقرار کنید.


این مقاله هم می تواند به شما کمک کند: “نوشتن اتوماتیک _ راهی ساده برای ارتباط گرفتن با راهنمایان روحی


۴-از پایان بازی جلوتر برو

باید به یاد داشته باشی که این تو هستی که داری همه ی این چیزها رو عملی می کنی. به همین خاطر هم هرگز کار آسانی نیست که از منطقه ی امن خودت خارج شی و برای تغییر سرنوشتت به چالش ها و اکتشافات دست بزنی.

این همون جاییه که دید تو تبدیل به  یک طرح و نقشه می شه و می بینی که قدرت زیادی درون اون جای گرفته. کم کم رویا و فیلم دیروز به زندگی و حقیقت امروز تبدیل خواهد شد. لحظه به لحظه تصمیمات و رفتار و اعمالت به سمتی حرکت میکنن که زندگی ایده آل تو در اونها ساخته میشه.


مقاله مرتبط: “۳ نشانه ای که مشخص می کند اکنون زمان تغییر زندگی شماست! + راهکارها


۵-دوباره ارزیابی کن

مواقعی پیش می یاد که باید دیدهایی جدیدی که نسبت به زندگی پیدا کردی رو دوباره ارزیابی کنی. برای من که این کار خیلی لذت بخشه. برای مثال ممکنه با شغلی روبرو بشی که خیلی به شغل رویایی خودت نزدیکه اما هنوز هم با اون همخوانی نداره، به هر حال انتخاب این شغل می تونه تصمیم خودت باشه.

یادت باشه که نباید کورکورانه فقط از نقشه تبعیت کنی. اگر یک فرصت عالی در میان راه برات پیش اومد و احساس خوبی در موردش داشتی، باید ارزیابی اش کنی. باید به قلبت متصل شی و ببینی که خودت واقعا چه فکری در مورد اون فرصت پیش اومده داری.

یادت باشه: تو آفرینشگر خلاقی هستی که داری سرنوشت خودت رو تغییر می دهی. باید بدانی که انرژی همیشه در حال جزو و مد است و تو هستی که باید با اون هماهنگ بشی.

مثلا ممکنه این فرصت توی زندگی برای تو به وجود بیاد که یک فرزند یتیم سر راهت قرار گیرد و احساس خوبی با او برقرار کنی و بخواهی او را به فرزندخواندگی قبول کنی، در حالی که رویای اصلی تو داشتن یک فرزند بیولوژیکی بوده است.

هیچ وقت یک ایده رو به خاطر اینکه کاملا با نقشه ات مطابقت  ندارد رد نکن. از خودت بپرس که چه چیزی در پایه ی هدف من قرار دارد؟ فرزندی که باید به او عشق ورزیده شود و مورد حمایت قرار گیرد و چیزی به خانواده ی من اضافه شود. مگر اینطور نیست؟

ممکنه همیشه چیزها اونطوری که انتظارشون رو داری سر راهت قرار نگیرند. کائنات واقعا شیوه ی منحصر به فرد و شگفت انگیزی برای کار کردن دارد.


این همه ی اون چیزی بود که تونستم به شما یاد بدم، دوستان راستمردی خوبم.

این تمرین ها در زندگی به شما کمک می کنند که بتوانید سرنوشتی را برای خود رقم بزنید که آرزویش را دارید.

منبع: https://www.psychic-readings-guide.com/how-to-change-your-destiny/

نوشته‌های مشابه

11 دیدگاه

  1. خداقوت، متشکرم عالی بود، من هم همیشه چیزایی که دوست دارمو مثل فیلم تو ذهنم میسازمو از تماشاشون لذت میبرم، حتی بعضی از خواسته هامو چندین بار میبینم تو ذهنم، همیشه هم چیزای جدیدتر و جذابتری بهش اضافه میکنم و اون هیجان من نسبت به بدست آوردن اون چیزا رو بیشتر میکنه، متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید