| |

پاکسازی انرژی های منفی با مراقبه چهار عنصر

آشنایی با عناصر و حاکمان آنها برای انجام مراقبه چهار عنصر

طبیعت یک کل منسجم و بهم پیوسته است. تمامی ما انسان ها بخشی از طبیعت هستیم و بهره بردن صحیح و مناسب از عناصر موجود در طبیعت، به ما کمک می کند تا به ریشه و ذات خود برگردیم. برخلاف باور عموم، برای یکی شدن با طبیعت و ارتباط گرفتن با درونتان، نیازی نیست تا به قله ی کوهی بروید یا الزاما در طبیعت بکر باشید. حتی در زندگی شهری امروزی نیز، می توان تمرینات منظمی همچون مراقبه چهار عنصر را برای پیوند با طبیعت و ارتباط با درون انجام داد.

four-elements

در بسیاری از مکاتب اسطوره شناسی کهن، عناصر اصلی موجود در طبیعت شامل چهار مورد آب، خاک (زمین)، هوا و آتش میشوند. بعضی از آموزه های شرقی و کیمیاگری، عنصر پنجمی برای مراسمات معنوی قائل می شوند. این عنصر روح، اتر (انرژی موجود در عالم اثیری) و در برخی مکاتب فلز معرفی می شود.


مقاله جامع مقابله با انرژی منفی و موجودات منفی را حتما مطالعه کنید.


در این مقاله توضیح مختصری بر چهار عنصر اصلی ارائه می شود. سپس مراقبه های بسیار ساده اما مفید و کاربردی برای پاکسازی کالبد معنوی شما با چهار عنصر مطرح می کنیم. این چهار عنصر در مراسمات مختلف با نام های مختلفی خوانده می شوند. اسطوره شناسی های مربوط به اجداد کهن ایرانی ما ، اسامی متنوعی را برای چهار عنصر اصلی و اربابان حاکم برآنها بیان کرده اند. شما از هر نامی که با آن ارتباط بهتری می گیرید استفاده کنید.

معمول ترین این نام ها به شرح زیر میباشد:

  • سیلف یا روح هوا (Sylph) – نام حاکم هوا: وایو  VAYO

  • سمندر آتش (Salamander) – نام حاکم آتش: آگتی  AGTI

  • پری آب ها یا آندین (Undine) – نام حاکم آبها: آناهیتا  ANAHITA

  • جن (کوتوله) زمینی یا گنوم (Gnome) – نام حاکم زمین: زام  ZAAM

elemental-symbols

استفاده از نام اربابان عناصر و صدا زدن آنها در حین مراسم و مراقبه چهار عنصر  به  قدرت و اثربخشی بیشتر در پاکسازی انرژی های منفی کمک می کند. همچنین در پایان مراقبه، به یاد داشته باشید که قدردان عناصر و خالق آنها باشید. اگر احساس می کنید با انرژی های منفی احاطه شده اید، برای یکی شدن با عناصر طبیعت و فراخوانی آنها، مراسم ویژه ای وجود دارد که از طریق ادای آن می توان نیروی خارق العاده این عناصر را در زندگی جاری ساخت و عناصر را اخراج یا احضار کرد. این مراسمات را می توانید در جزوه پاکسازی انرژی های منفی راستمرد مطالعه کنید.

اکنون اما ساده ترین نوع این مراسم را شامل چهار مراقبه بر روی چهار عنصر ارائه می دهیم که با انجام آنها می توانید انرژی های منفی را تا حدی از اطراف و زمینه انرژی خود رها سازید. این مراقبه چهار عنصر هماهنگ شده با روح عناصر طبیعت، بر روی چاکراها در کالبد اثیری اثر گذاشته و انسدادهای چاکراهای شما را می گشاید. هر یک از مراقبه ها را به مدت حداقل سه هفته انجام دهید تا بر روی چاکرای نظیر آن اثر بهبودبخش احساس نمایید.

برای ارتباط گیری بهتر با عناصر، بهتر است نحوه مراقبه و بازگشت به زمین و راه های اتصال به طبیعت را نیز بدانید. از مراقبه های ساده ی مطرح شده در این مقاله، برای شارژ کریستال و پاکسازی اشیاء و وسایل جدیدی که می خرید هم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است هر لباس، جواهر و یا شیء تزئینی که با بدنتان در تماس است را پاکسازی و تطهیر کنید.


آشنایی با مراقبه و مزایای علمی و عملی آن را بخوانید.

احضار چهار باد (درمانگری شمن های پرو) را از اینجا بخوانید.


زمین: چاکرای ریشه (مولادهارا)

مراقبه: روی زمین با پای برهنه بایستید و چشمانتان را ببندید. چه بهتر که خاک یا چمن زیر پایتان باشد. در حالیکه ذهنتان را آرام کرده اید بتدریج تصور کنید که از کف هر دو پایتان ریشه هایی استوار در حال رشد در دل زمین هستند. رشد ریشه را بخوبی تصور کنید. تا جایی که کاملا بر زمین میخکوب می شوید و نمی توانید هیچ تکانی بخورید. هیچ باد و طوفانی دیگر شما را تکان نمی دهد.

اکنون “زاااام” را با ارتعاش بلند صدا بزنید. بگذارید ارتعاش صدایتان بر تمام وجودتان لرز نوسان ایجاد کند. از عنصر زمین بخواهید تا انرژی های منفی را از وجود شما بگیرد و به اعماق خود بفرستند. انرژی های مادر زمین را به خود جذب کنید. شما از طبیعت جدا نیستید. اکنون به بخشی از آن تبدیل شوید؛ چرا که این خاصیت درونتان هست.

درختان و گیاهان، بخش هایی از طبیعت هستند که در دل زمین ریشه دارند و روح آنها متصل به خاک است. راه های مختلف دیگری برای اتصال به طبیعت وجود دارد. یک درخت را در آغوش بگیرید و یا در مقابلش بنشینید و به درخت اجازه دهید تا به عنوان گذرگاهی برایتان عمل کرده، انرژی های منفی را از وجود شما بگیرد و به اعماق زمین بسپارد. درختان بهترین کانال های اتصال به گنوم هستند.

زمین منشإ بسیاری از نیروهایی ست که ممکن است برای ربودن انرژی انسان احاطه اش کنند. بنابراین مراقبه هایی که شامل احضار و اخراج عنصر زمین هستند، از پرکاربردترین ها برای دفع انرژی های منفی به شمار می روند.


راهنمای دریافت انرژی از درختان را بخوانید.


آب: چاکرای جنسی (سوادهیستانا)

زیر باران باید رفت! با آب یکی شوید. با پای برهنه در باران قدم بزنید. ذهنتان را از افکار و تشویش ها آرام کنید و در آب فرو روید. ترجیحا در آبی روان در طبیعت شناور شوید تا جریان آب، انرژی های منفی را از شما بگیرد و با خود ببرد. می توانید زمانی که در وان غوطه ور می شوید یا دوش می گیرید این مراقبه را انجام دهید.

مراقبه: دوش آب را با دمای مناسب تنظیم کنید و زیر آن ایستاده قرار بگیرید. اجازه دهید آب تمام بدن شما را بپوشاند و از سر تا پا قطرات آب روی شما جاری باشد. چشم ها را ببندید و اجازه دهید آب مسیر گوش ها را نیز مسدود کند و صدا را از درون آب بشنوید. لحظاتی از این دنیا جدا شوید و خودتان را دسته ای آب جاری در یک آبشار بزرگ تصور کنید. شما هیچ نیستید مگر آبشاری در حال ریزش. آبشاری مهیب و ابدی.

اکنون که بخوبی غرق در آب شدید، بانو آناهیتا را از اعماق آب ها، با زمزمه آرام صدا بزنید. بگذارید زمزمه صدایتان بر قلب و عمق وجودتان نوسان ایجاد کند. از آناهیتا بخواهید تا وجودتان را از نیروهای منفی بشورد و پاک کند. زمانی که آندین قدرتمند را فرا میخوانید و خود را به جریان حضورش میسپارید، انرژی شگرفی در اطراف شما جاری می شود. این انرژی قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. استفاده از آب مقدس (آب نمک مقدس) هم توصیه می شود که می توانید طرز تهیه آن را در جزوه مقابله با انرژی های منفی بخوانید.

! در مصرف آب صرف جویی کنید.


آتش: چاکرای شبکه خورشیدی (مانی پورا)

راه های بسیاری برای جریان انرژی سمندر در زندگی وجود دارد. نور آفتاب را از بدنتان دریغ نکنید. با آتش یکی شوید. در زیر خورشید تابان مراقبه انجام دهید. مراقبه ی آتش را در طلوع و غروب انجام دهید. آتشی روشن کنید و به گرما اجازه دهید تا بر بدنتان بتابد. در یک فاصله مناسب از یک شعله شمع به مراقبه بنشینید. مراقبه های سوریا ناماسکارا و سوریا تراتاکا از مراقبه های قدرتمندی هستند که نسل هاست کیمیاگران و رازورزان از آن بهره می برند. برای یادگیری نحوه انجام این مراقبه ها به مقاله راه های زنده ماندن در تابستان مراجعه کنید.

مراقبه: در هنگام طلوع یا غروب خورشید، زمانی که خورشید کاملا مایل و ملایم اولین یا آخرین انوارش را می تابد، به نظاره خورشید بنشینید. اجازه بدهید نور در چشم های شما تلالو داشته باشد. غرق نور گرم شوید و هیچ فکری را به ذهنتان راه ندهید. اجازه دهید سکوت محض خلوت شما و خورشید داغ را پر کند. بعد از آن که حالت خلسه گونه پیدا کردید به آرامی آگنی را صدا بزنید و از او بخواهید تا تمام انرژی های منفی وجودتان را در خود بسوزاند و شما را پاک کند.

! مراقب چشمانتان باشید. ضدآفتاب فراموش نشود.


“هشت راه آسان استفاده از انرژی خورشید” را هم بخوانید.


هوا: چاکرای قلب (آناهاتا)

با باد یکی شوید. عود خوشبو روشن کنید. اسپند دود کنید. در یک روز بادخیز از خانه بیرون بروید. فصل پاییز بهترین زمان برای این کار است. به باد اجازه دهید تا بر شما بوزد. مراقبه های تنفسی و آگاهی بر تنفس، تمام توجه شما را به عنصر هوا معطوف خواهد کرد چراکه تمرینی بر آگاهی بر هوا درون شماسست.

مراقبه: در سکوت و آرامش، در فضایی خلوت بنشینید. افکارتان را آرام کنید. بتدریج به نفسی که با دم به درونتان می فرستید آگاه شوید. ذرات طلایی نورانی درون هوا متصور شوید و حرکت این ذرات از درون سوراخ های بینی را احساس کنید. مسیر حرکت هوا درون نای، ریه ها، شش ها، شانه ها، دست ها و شکم را بخوبی تصور کنید. ببینید که شکم شما از این ذرات پر می شود.

لحظه ای بسیار کوتاه (به اندازه ی مکث بین دم و بازدم) به حبس هوا در ریه هایتان توجه کنید. بدون صدا و در زهنتان وایو را صدا بزنید. تمام انرژی های منفی و بدی ها را به همراه بازدم از جان خود بگیرید و به بیرون بدهید. مسیر برگشت هوا را دنبال کنید. با هر باز دم انرژی های منفی را متصور شوید که از جانتان خارج می شوند. به مدت حداقل 10 دقیقه این آگاهی را ادامه دهید.


مقاله مرتبط: چگونه در فصل پاییز سلامت روح و روان و جسم خود را تضمین کنیم.


“عناصر طبیعت تجلی قدرت بی انتهای خالق آنها هستند. شما هم بخشی از همین طبیعتید. با بازگشت به طبیعت می توانید به این سرچشمه مقدس متصل شوید و تمام انرژی های منفی که آزارتان می دهند را رها سازید.”

“ممکن ها پایان ناپذیرند.”

نوشته‌های مشابه

24 دیدگاه

  1. دروود بر شما بسیار عالی بود خیلی گویا بود من دارم باهاش کار میکنم ….. و دائم بهش مراجعه میکنم ….. همیشه از قاطی شدن با طبیعت راضی هستم و وقتی با آگاهی جلو میرم انگار شناخت بهتری پیدا میکنم. سپاس از مقالات خوبتون

  2. ممنون برای این مطلب جالب و مفید
    تازگی مطلبی خوندم در مورد ارتباط مسدود بودن چاکرای خورشیدی با مشگلات بقیه چاکراها
    تاثیر مستقیم روی۴ تا چاکرای بالایی
    شعله شمع و نور خورشید پیشنهاد جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید