ترمیم روابط احساسی

آیا ترمیم روابط احساسی ممکن است؟

ترمیم روابط احساسی

ترمیم روابط احساسی

ترمیم روابط احساسی فرایند پیچیده ای است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در اولین سطح به این بستگی دارد که هدف شما از این ترمیم چه باشد. همچنین اینکه تا چه حد تمایل دارید انرژی های وابسته به این رابطه را ترمیم کنید.


مقاله پیشنهادی راستمرد: “۵ راهکار عملی برای داشتن یک رابطه عاطفی آرمانی


آیا روابط احساسی قابل ترمیم شدن اند؟

به طور کلی روابط احساسی قابل ترمیم هستند. اما این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که شما صداقت و پشتکار کافی برای ترمیم انرژی های رابطه و تبدیل آنها به نمودی از پذیرش و عشق را داشته باشید. فشار زندگی مدرن معمولا به ما اجازه نمی دهد زمان مناسبی را برای درمان و ترمیم انرژی هایی که در روابط با دیگران جریان دارند، اختصاص دهیم. اگرچه بسیاری از زوج ها قادر به تشکیل فضایی امن برای پرورش روابط احساسی هستند.

در یک رابطه احساسی صدمات می توانند از جانب یک طرف یا هر دو طرف رابطه وارد شوند. به خصوص اگر یکی از طرفین قصد سوء استفاده از احساسات و قدرت درونی طرف مقابل داشته باشد. از میان این دو فرد، آنکه قدرت همدلی بیشتری را دارا است معمولا در تلاش برای مقابله با صدمات وارده به رابطه است. راه اساسی و اولیه برای جلوگیری از این هدر رفت انرژی و حفظ رابطه سالم، ترمیم انرژی ها و شفابخشی است.


مقاله مشابه: “قطع رشته های انرژی حاصل از روابط و بریدن پیوندهای کارمیک


چرا ترمیم روابط احساسی مهم است؟

اگر قصد دارید فضایی برای تبادل انرژی با فرد مورد نظرتان داشته باشید، یا تمایل دارید به ترمیم کارما های رابطه احساسی تان بپردازید، ترمیم روابط احساسی گامی اساسی است. ترمیم روابط احساسیاگرچه این فرایند سخت و گاهی از نظر احساسی دشوار است، بسیار توصیه می شود که آن را انجام دهید.

هیچ زمانی بهتر از “اکنون” برای کنترل سرنوشت احساسی تان و بهره گیری از انرژی احساسی برای شفای روح تان نیست. اگر می خواهید انرژی روحی خود را ارتقاء دهید، می بایست ابتدا روح خود را پاکسازی کرده و از اثر منفی آسیب های احساسی گذشته رها شوید.

در ادامه به برخی باید ها و نباید ها اشاره می شود که توجه به آن ها می توانند به ترمیم روابط احساسی تان کمک کند. روابط احساسی می تواند شامل روابط شما با شریک عاطفی، دوست، اعضای خانواده، یا هر فرد دیگری باشد.

  • انرژی مثبت بفرستید

زمانی که ترمیم روابط احساسی تان در شرایط دشوار قرار دارد اگرچه سخت تر است اما سعی کنید تفکرتان را مثبت نگاه دارید. به خودتان متذکر شوید که منشاء احساسات تان چیست و چرا تلاش دارید با فرد مورد نظرتان در رابطه بمانید.

ترمیم روابط احساسیبا رویکردی مثبت نگر، به اینکه چگونه مسایل مختلف باعث ایجاد مانع بین شما شده است فکر کنید.  اگرچه انجام این موارد گاهی بسیار سخت است. مخصوصا اگر بحث یا جدال بین طرفین صورت گرفته باشد. اما به یاد داشته باشید که این گام راهی را بصوی ترمیم رابطه به رویتان باز می کند.


مقاله مرتبط: “چرا نمی توانیم یک رابطه عاطفی موفق داشته باشیم؟ (همراه با تست روانشناسی)


تصور کنید که تنش موجود در رابطه تان حل شده و شما با لبخند به هم نگاه می کنید. ممکن است یاد داستان آشنایی تان و لحظات خوبی که با هم گذرانده اید بیفتید. اینکار کمک میکند انرژی عشق را همراه خود نگاه دارید و از آن کمک بگیرید.

با تمام سختی های این گام، سعی کنید به عتوان یک نقطه شروع قدرتمند برای حل و فصل اساسی مشکلات یک رابطه به آن نگاه کنید. در واقع این گام اساسی با تمایل و پذیرش شما برای ترمیم رابطه آغاز می شود و بسیار موثر خواهد بود.

  • خطا هایتان را بپذیرید

دیدن خطای دیگران آسان است. اما تشخیص و پذیرش خطاهای خودتان در یک رابطه، دشوار است و نیازمند بازنگری و صداقت در رفتار خود است. اگر حقیقتا می خواهید به ترمیم روابط احساسی بپردازید، در مسیر رشد فردی پشرفت کنید و انرژی های صدمه دیده در روابط تان را ترمیم کنید می بایست خطا های خودتان را تشخیص داده قبول کنید.


مقاله مرتبط: “تفکر سیاه و سفید (همه یا هیچ): مکانیزم دفاعی که رابطه هایتان را خراب میکند


شما می توانید با کمک گرفتن از راهنمایان درونی به اشتباهات رفتاری خود پی ببرید. به مرور سعی کنید رفتار های کهنه ای که برای روابط شما مفید نیستند یا به رشد فردی تان صدمه می زنند کنارگذاشته یا اصلاح کنید.

  • در جبران کردن پیشدستی کنید

روابط احساسی معمولا احساسات شدیدی را به فرد القاء می کند و توانایی زیادی در ایجاد تغییر در شما دارد.ترمیم روابط احساسی افراد در روابط احساسی قدرت تاثیر گذاری ویژه ای بروی یکدیگر دارند. از همین رو می بایست به نوع انرژی ها و تغییراتی که در ما ایجاد می شود توجه ویژه کرد. باید دقت کنید که این احساسات عمیق بجای وارد کردن صدمه به روح، باعث تقویت نیروی عشق و دیگر انرژی های قدرتمند مانند اعتماد به نفس شود.


مقاله مرتبط: “چطور با همسر و شریک زندگی خود، رابطه معنوی عمیق برقرار سازیم؟


سعی کنید در روابط تان از سرزنش کردن یا سرزنش شدن خودداری کرده و همچنین جلوی قضاوت شدن یا قضاوت کردن را بگیرید. درصورتیکه متوجه شدید شما خدشه ای حتی کوچک به رابطه وارد کردید، در ترمیم و معذرت خواهی پیشقدم شوید. بدین صورت جلوی پیشرفت ضرر را خواهید گرفت. ماندن رابطه در حالت ناراحتی و قهر موجب قطع شدن جریان عشق ورزیدن می شود که می تواند شما را از هدف تان (ترمیم رابطه احساسی) دور کند.

همچنین پیش از اینکه برای ترمیم روابط احساسی اقدام به معذرت خواهی بکنید، قلبا این کار را بپذیرید و فقط از سر وظیفه اقدام به این کار نکنید. قبول کنید که اشتباه کردید، خودتان را ببخشید و در گام بعدی با عذرخواهی کردن اثر منفی این تنش را از خود و رابطه تان دور کنید.

  • صاحب احساسات خود باشید

گاهی اوقات افراد فراموش می کنند که مسئول شکل دادن به روابط شان هستند.ترمیم روابط احساسی این بخش فردی از یک رابطه دو طرفه است که روی مسئولیت و نقش فرد در پایداری رابطه تمرکز دارد. برای درک این بخش از روابط تان می بایست به ویژگی های شخصیتی تان و نحوه ارزش گذاری تان روی دیگران عمیقا فکر کنید. اگر دقت و صداقت کافی به خرج دهید می توانید اثرات مخربی که با رفتار خود روی دیگران می گذارید را تشخیص دهید و برای اصلاح آن رفتار ها و ترمیم روابط احساسی اقدام کنید.


مقاله مرتبط: “۹ نشانه از اینکه در رابطه عاطفی درست هستیم


در انجام این مرحله از ترمیم روابط احساسی هیچ عجله ای نکنید، بهتر است به مرور و با آرامش و بررسی رفتار و احساسات و عقایدتان بپردازید. بخشی از ترمیم روابط احساسی تان لازم است مسئولیت عواقب ناشی از رفتار هایتان و احساساتتان را بپذیرید و منتظر نباشید تا دیگران به کمک تان بیایند. این بدین معنی نیست که دیگران نباید به شما کمک کنند بلکه، یعنی انجام تفکر درونی و اقداماتی که از شما شروع می شوند بیشترین تاثیر را روی بهبود روابط و رشد فردی شما دارند.

  • شفابخشی

اهمیت ترمیم روابط احساسی در این است که روابط احساسی معمولا باعث تغییرات عمیقی در طرفین رابطه می شوند. ممکن است طرفین تمایل پیدا کنند که رفتار ها، عقاید یا احساسات به خصوصی را در فردی که با آن رابطه دارند تغییر دهند. ترمیم روابط احساسیبرای خاتمه دادن به تلاش برای تغییر دیگران، گام هایی که در بالا ذکر شده اند می توانند بسیار کمک کننده باشند. بدین صورت که به ما اجازه می دهند دنیا را از دید خود و همچنین از دید دیگران بهتر درک کنیم و بجای تلاش برای تغییر وایستادن مقابل شریک مان در رابطه، شانه به شانه با او همراه شویم.


مطلب مشابه: “شکست عشقی یا شوک روحی چیست؟ معضل روابط عاطفی


صدمه زدن به یکدیگر و سرزنش کردن بخاطر وقایع گذشته یا بخاطر اعتقادات یا احساسات یکدیگر می تواند علاوه بر خراب کردن رابطه منجر به انسداد در چاکرای قلب شود.

  • تلاش فردی

ترمیم روابط احساسی یکی از مراحل شفابخشی روح است. تلاش برای ترمیم این روابط ممکن است احساسات گذشته مربوط به شکست ها، ترمیم روابط احساسیضربات روحی، و دیگر خاطرات برجسته زندگی تان را به شما یادآور شود. زمانی که این احساسات دوباره به شما فشار آوردند، شما علاوه بر تحمل این فشار می بایست به ترمیم این آسیب ها بپردازید. این تمرین ها به فرد کمک می کند تا کارما های گذشته که هنوز بر ما تاثیر شدیدی دارند را تشخیص دهیم و برای ترمیم آن ها تلاش کنیم.

  • انتظارات غیر واقعی نداشته باشیم

اگرچه اقدامات ذکر شده می توانند تاثیر مثبتی با اثر طولانی مدت روی کیفیت و ترمیم روابط احساسی داشته باشند، از جنبه روحی نباید انتظار به سرعت تطبیق پیدا کردن و شفا یافتن سریع داشته باشیم. فرایند های ترمیم انرژی روابط به خصوص اگر درگیر کارما های گذشته باشیم نیازمند صبر فراوان است.

همچنین باید توجه کنیم که برگشتن به کارماهای گذشته اساسا کار نادرستی نیست، اگرچه ترمیم این انرژی ها دشوار است اما همیشه شما را به سمت پیشرفت فردی و بهبود روابط سوق می دهد. لذا اگر فرد مقابلتان با یادآوری و مرور مشکلات پیشین سعی در ترمیم روابط احساسی دارد نباید او را سرزنش کرد بلکه با کمک کردن و همدلی با او به تقویت رابطه کمک می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تصفیه کارما این مقاله را نیز مطالعه کنید: “کارما واقعا چیست و چگونه بر زندگی ما اثر می گذارد؟ آیا می توانم کارمای منفی را خنثی کنم؟

اگر راه های بیشتری برای تقویت روابط و ترمیم آسیب های آن می شناسید با ما در بخش نطرات به اشتراک بگذارید.


روانشناسی رنگ صورتی و تاثیر آن در بهبود روابط احساسی و عشقی را در سنگچین بخوانید.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید