برونفکنی و رویای شفاف _ جدیدترین بررسی های علمی درباره آنها

آیا برونفکنی واقعیت دارد یا تنها توهمات بصری و ذهنی است؟

پژوهش های اخیر انجام شده در این مورد چه می گویند؟

برونفکنی ، نظریه ی معنوی تجربه ی خارج از کالبد است. اما آیا برونفکنی واقعیت دارد؟ آیا برونفکنی نوعی از رویای شفاف است؟

برای شکاکان، برونفکنی، به خاطر فقدان شواهد فیزیکی مستقیم، مقوله ای بحث برانگیز است.

همه ی این ها بستگی به این دارد که چه تعریفی از واقعیت داشته باشیم.


سردرگمی تجربه ی خارج از کالبد

به یاد دارم وقتی که یک نوجوان بودم، همیشه می خواستم که یک تجربه ی خارج از کالبد داشته باشم. در طول مراقبه هایی که انجام می دادم توانسته بودم چند بار به این حالت دست پیدا کنم. حول و حوش همان مواقع بود که شروع به رویابینی شفاف کردم. بعضی مواقع سعی می کردم آگاهی خودم را از بدنم جدا کنم و آن را بالای تخت خواب به پرواز در بیاورم. بعضی از وقت ها برایم مشخص بود که در بالای تخت خواب رویایی ام شناور شده ام. در یک مکان کاملا متفاوت با جایی که خوابیده بودم. اما در موارد دیگه می فهمیدم که این اتاق واقعی من است که در حال شنارو شدن داخل آن هستم و با این که دید واضحی نداشتم اما چنین چیزی کاملا برای من بدیهی بود. بعضی از مواقع دیگر هم به طور آگاهانه و از مرحله ی بیداری به رویا وارد می شدم. در آن زمان یک صحنه ی رویایی را تصور نمی کردم. بلکه شروع به دیدن رویای اتاق خوابم می کردم و ناگهان از بدنم خارج شده و از پنجره ی اتاق هم خارج می شدم. این از هر تجربه ی خارج از کالبدی که تا حالا در موردش شنیدم محسوس تر بود. سپس این فکر برای من منطقی به نظر آمد که تمامی این تکنیک های خروج از کالبد به طور کلی، حالت های رویا را به صورت درونی فعال می کردند. وقتی از این دید به قضیه نگاه کردم، حس کردم که تمامی تکه های پازل الان در جای درست خودشان قرار گرفته اند.


مقاله مرتبط: “۴ نشانه ی رایج تجربه ی خارج از کالبد (برون فکنی)


تفاوت بین تجربیات خروج از بدن و رویای شفاف

تجربه ی های برونفکنی ، فلج خواب و رویاهای شفاف، بسیار به هم نزدیک هستند.

همه این تجارب وقتی آغاز می شوند که در حالت نیمه خواب در تخت خواب خودتان دراز کشیده اما هنوز کامل به خواب نرفته اید. زمانی که از بدن خودت جدا می شوی، احساسی مانند شناور بودن به تو دست خواهد داد. ذهنت آگاهی را از بدن فیزیکی ات منقطع می کند. اینگونه تو بیداری ولی بدن تو به خواب عمیقی فرو رفته است. حالتی که داری را می توانی به یک بدن روح مانند تشبیه کنی. یا می توانی اسم کالبد رویای شفاف را روی آن بگذاری. همه ی این ها به دیدگاه تو بستگی دارد. اما در هر صورت مطمئنم که این بدن حقیقی نیست. اما این که حس کنید فلج شده اید و یا هنوز به بدن خودتان چسبیده اید می تواند تجربه ی دیگری باشد. چنین حالتی می تواند ترسناک تلقی شود زیرا ممکن است به فکر چیزهای وحشتناک بیفتید که می خواهند به شما آسیب بزنند. این حالتی واقعی از فلج خواب است. وقتی که از بدن خودت جدا شدی، می توانی به اکتشاف اتاق خودت مشغول شوی. می توانی از در و پنجره رد شوی و در شهر گشت بزنی.


مقاله مفید در این زمینه: “بختک یا فلج خواب چیست؟ تفاوت آن با خلسه و برونفکنی چیست؟


تجربه ی خارجی در مقابل تجربه ی داخلی

تفاوت های یک تجربه ی بیرونی و داخلی را در نظر بگیرید:

یک تجربه ی ایجاد شده ی خارجی  خودش را به همان شیوه در سرتاسر مردم آشکار می کند. اگر تجربه ی خارج از کالبد واقعی باشد همه ی ما باید همان چیزهایی را ببینیم که بقیه می بینند. همان موجودات معنوی، صرف نظر از اینکه چه دیدگاهی داشته باشیم. این به واقعیت بستگی دارد، نه به ما. اثبات چنین چیزی هم چنان که آزمایش های بسیار نشان داده است کار آسانی است.

یک تجربه ی ایجاد شده ی داخلی، بسیار ذهنی خواهد بود. اگر تجربه ی خارج از کالبد واقعی است، معنویت گرا ها باید فرشتگان، بشقاب پرنده ها و موجودات بیگانه را مشاهده کنند. زیرا این ها همان چیزهایی است که انتظار دیدنش را دارند. این به ذهن شما بستگی دارد و در یک رویای شفاف، آنچه مشاهده می شود به وسیله ی آگاهی و انتظارات ناخودآگاه ایجاد شده است.

اگر یک رویکرد قابل اعتماد در رویابینی شفاف وجود داشته باشد، انتظارات شما باید نقش مهمی در تجربه شما ایفا کنند. به همین دلیل است که می توانیم چنین تجربه ای را درونی بدانیم.

همین طور در طول یک برونفکنی ممکن است به طبقات اختری متفاوتی سفر کنید و یا لایه های داخلی واقعیت هایی را که توسط نور و انرژی شکل گرفته اند را مشاهده کنید. با این حال هنوز هم یک شباهت کلیدی باقی می ماند: در تجربه ی خارج از کالبد یا همان برونفکنی این افکارتان هستند که تجربه را پیش می برند.

به همین روال اگر خانه ی دوست تان را در سفر اختری خود تصور کنید، به صورت آنی به وجود می آید. اگر تصور کنید بدنتان به تخت خواب برمی گرد، فورا به بدن خودتان بازخواهید گشت. و اگر تصور کنید که کابل نقره ای افسانه ای به بدن تان متصل شده است به صورت آنی آن را خواهید دید.


هم اکنون تماشا کنید: “ویدئوی معرفی رویای آگاهانه (برون فکنی روح) برای تازه کاران!


چرا اعتقاد به تجربه ی خارج از کالبد خطرناک است؟

آیا اعتقاد به تجربه ی خارج از کالبد به عنوان یک پدیده ی معنوی و واقعی مضر و آسیب رسان است؟ چرا مردم نمی توانند به آن چه که می خواهند، باور داشته باشند؟

البته. من می توانم به شما نشان دهم که چگونه چنین اعتقاداتی می توانند به شما آسیب برسانند و باعث بی کیفیتی تجربه ی رویای شفاف شما گردند.

برای کسانی که به رویابینی شفاف می پردازند؛ باید بدانند که اصل انتظارات به میل خودمان کار می کند. ما می توانیم از آن برای شکل دهی به اشیاء در رویاهای شفاف مان استفاده کنیم و چیزهای ترسناک را به چیزهای بامزه تبدیل کنیم. حتی اگه درگیر یک رویای شفاف ترسناک شویم هم، آگاه باقی خواهیم ماند و خواهیم دانست که هیچ کدام از این ها واقعی نیست و ما امن و امان هستیم.


همین حالا بخوانید: “خطرات برون فکنی و غلبه بر ترس از پرواز روح


برای کسی که برونفکنی می کند، قدرت انتظارات چه خودآگاه چه ناخودآگاه، می تواند به یک مانع بزرگ تلقی شود، نه به خاطر عواقب مستقیم عاطفی درهم آمیختن با جهان اورح. مطالعه ی تجربه ی زیر توضیح بیشتری در این باره به شما می دهد:

ارین پاولینا تجربه ای از اولین برون فکنی داشت که بهتر است برای درک بهتر موضوع آن را مطالعه کنیم:

ارین در طول فلج خواب، حس می کند که سه موجود دیگر در اتاق خوابش حضور دارند و سعی دارند تا او را وادار کنند تا از بدنش خارج شود.

او برای نفس کشیدن تقلا می کند. می خواهد جیغ بکشد. می خواهد خودش را از این حالت وحشتناک خارج کند. او کاملا حس اطمینان داشته که این رخداد واقعی است، به خصوص وجود آن موجودات غریبه. هرچه بیشتر برای فرار تقلا می کند بیشتر وحشت زده می شود تا زمانی که از خواب می پرد و بیدار می شود. بعد از این واقعه او دچار درهم شکستگی عصبی شد. ارین باور کرده بود که همه ی آن چه رخ داده از واقعیت برخوردار بوده است. حالا خیلی ساده با خودتان فکر کنید، اگر بخواهیم هر کابوسی که دچارش شدیم را واقعی بپنداریم، واقعا به حال و اوضاع مان گند زده خواهد شد، مگر نه؟

به خاطر سیستم اعتقادی معنوی اش، ارین متقاعد شده بود که تمامی این رویا واقعیت داشته است. فلج خواب می تواند به خودی خود ترسناک باشد، حتی با اینکه بدونی همه ی این ها فقط داره توی ذهنت اتفاق می افته. با واقعی پنداشتن حضور آن سه موجود ترسناک که از عالمی دیگر آمده بوده اند می توانی چنین ترسی را تصور کنی؟

در پایان سخن باید بگویم که من ضرورتی نمی بینم که خودمان را با باورهای آزاردهنده و غیرمنطقی اذیت کنیم.

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به رویابینی شفاف می پردازند، آگاه شوید که همه ی چیزهای ترسناکی که در تجربیات تان مشاهده می کنید تنها شکل هایی از رویا هستند.

این طوری می توانید همیشه آرامش خودتان رو حفظ کنید و دریابید که این ها همه تصورات خودتان هستند.


راهنمای عملی برون فکنی(سفر روح)- فیلم و جزوه


منبع: http://www.world-of-lucid-dreaming.com/astral-projection.html

نوشته‌های مشابه

17 دیدگاه

  1. الان من بعد از خوندن تمام مقالات نفهمیدم بالاخره صرفا کلمه برون فکنی یعنی خروج رو از بدن؟ اصن روح از نظر علم متافیزیک وجود معنوی مانند یک کالبد داره یا در اصل یک اگاهیه ک خارج از بعد مکان و زمانه؟ 😐😐من چند ساله با کلیات متافیزیک اشنام. تمام سایتای مرتبط رو گشتم چندساله.. ولی میخوام تو یک جمله بدونم ک برون فکنی یک حالت عمیق از خواب یا رویا یا توهمه یا واقعا روح از بدن جدا میشه و در زمان و مکان حال میتونیم ب گشت و گزار در دنیای فعلی و مادی بپردازیم؟

    1. چون برون فکنی یک حالت پیچیده هست و من حس میکنم سوالم خیلی نسبیه و میتونه چندین جواب داشته باشه.. یکم دقیق تر میپرسم.. میخوام ببینم اسا میتونیم با برون فکنی ب حالتی برسیم ک این بعد غیر جسمی ک روح یا اگاهی یا هرچی اسمش هست در زمان حال و فیزیکی قرار بگیره؟ یعنی توهم یا رویای شفاف یا خواب نباشه.. 🤔

  2. من یه بار برون فکنی انجام دادم البته خیلی ترسیده بودم و فقط پاهام رو از بدنم خارج کردم و اونارو شناور میدیدم و یه نیرویی منو به سمت بالا میکشید برا همین ترسیدم که برون فکنی رو ادامه بدم چون روحم به سمت بالا کشیده میشد

دیدگاهتان را بنویسید