۳ نشانه ای که مشخص می کند اکنون زمان تغییر زندگی شماست! + راهکارها

۳ نشانه ای که مشخص می کند باید زندگی خودتان را تغییر دهید

آیا زندگی تان به پیشرفت و بهبود نیازمند است؟ آیا احساس می کنید مدتی است روندی تکراری در زندگی پیش گرفته اید؟ اگر جواب تان مثبت است، مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

با توجه به گزارشی که از هیئت کنفرانس، یک گروه تحقیقاتی غیرانتفایی به دست آمده است، تقریبا نیمی از مردم آمریکا از شغل خودشان ناراضی هستند. هم چنین همه ی ما از آمار وحشتناک تعداد ازدواج هایی که با طلاق پایان می یابند، مطلع هستیم. من فکر می کنم اکنون می توانیم بگوییم که بسیاری از مردم برای تغییر آماده هستند. سوال این جاست که اگر یکی از این افراد، خودتان باشید، برای تغییر چه کاری انجام می دهید؟ در ادامه تکنیک هایی را معرفی می کنم که با استفاده از آن ها می توانید به این سوال برای خودتان پاسخ دهید:

آیا وضع زندگی تان خیلی ناجور است؟

قبل از اینکه برای تغییر دیر شود اقدام کنید. افسردگی با یک انفجار اتفاق نمی افتد بلکه خیلی آرام و در نیمه های شب به سراغ تان می آید. در اکثر مردم افسردگی خودش را به شکل یک ابر تیره بالای سرشان بروز می دهد. تقریبا، در اوایل کار متوجه آن نمی شوید، اما یک روز خودتان را در حالی پیدا می کنید که با صورت پهن آپارتمان بدون مبلمان تان شده اید و در حالی که جای خطوط فرش کف زمین روی صورت تان نقش می بندد به این فکر می کنید که چطوری می خواهید با فردایی که قرار است سراغتان بیاید رو در رو شوید! یا شاید هم فقط من بودم که چنین اتفاقی برایم رخ داده؟!


در ادامه شما را با نشانه هایی آشنا خواهم کرد که مشخص می کنند زندگی تان به سر و سامان یافتن نیازمند است:

۱_می خواهید هر جایی باشید به غیر از اینجا!

فرقی نمی کند درگیر رابطه ای بی نتیجه و بی ارزش باشید یا مشغول به کار در شغلی که دوستش ندارید. بهرحال احساسی از گناه درون شما و در رابطه با هرچیزی که در زندگی فعلی تان وجود دارد، برانگیخته شده است. آنچه که اطرافتان هست را متعلق به خودتان نمی دانید و با مکان و افراد فعلی، احساس غربت می کنید.

۲_رویایی در سر دارید اما زندگی تان بسیار متفاوت با آن رویاست!

اگر برای خودتان رویایی دارید به نفع تان است که به دنبالش بروید. اکثر مراجعین من، نمی دانند که میل درونی شان چیست و به دنبال چه چیزی هستند. این افراد ترجیح می دهند هر جایی و در هر موقعیتی باشند به غیر از اینجا و اکنون.  با وجود سر درگمی و اینکه رویا و افسانه شخصی خود را نمی شناسند، اما درگیر زندگی، شغل، رابطه و دنیایی شده اند که حتم دارند با آن غریبه اند. همین افراد از زندگی خود ذله می شوند اما وقتی که زمان عمل کردن فرا می رسد، هیچ اقدامی برای تغییر وضعشان نمی کنند. زیرا هنوز هیچ رویای خاصی برای دنبال کردن ندارند. (در این رابطه راهنمای زیر را از دست ندهید)


راهنمای مفید: “راستمرد چطور- راهنمای پیدا کردن افسانه شخصی(مسیر زندگی)-۷۰ امتیاز


۳_از اطرافیانتان خوشتان نمی آید!

شاید هم تاکنون از آنها متنفر شده باشید! روانشناس، دکتر برت اوچینو، می گوید هر چه تعداد افراد ناسازگار (با افکار و انرژی های متفاوت) اطراف انسان بیشتر باشند احتمال افسردگی، استرس و حس نارضایتی عمومی از زندگی در او بیشتر می شود. فرقی نمی کند که دوستان، همکاران، اعضای خانواده یا بدتر از آن شریک عاطفی تان جزو این افراد باشند. اگر احساس می کنید با اطرافیانتان هیچ جوره نمی سازید، زمان تغییر زندگی فرا رسیده. 


مقاله مرتبط: “۵ راهکار عملی برای داشتن یک رابطه عاطفی آرمانی


اگر هر کدام از موارد فوق در مورد شما صدق می کند، وقت آن است که تغییری در زندگی خودتان ایجاد کنید. من دریافتم که تغییر مهیب است. اما باید بدانید که اولین عامل مهم برای رسیدن به شادمانی و سعادت در زندگی هرکسی  پذیرش تغییر است. وقتی متوجه شوید بازی زندگی صرفا در مورد پول یا موفقیت های بیرونی نیست و بیشتر حسش کنید، زودتر به پذیرش تغییرات جدید می پردازید.


مقاله مرتبط: چگونه می توان به سادگی در جهانی پیچیده زندگی کرد؟


سه قدم بعدی به شما در این مسیر کمک خواهند کرد:

۱-حقوق شش ماه خود را ذخیره کنید.

حرف من این نیست که تمام پل های پشت سرتان را خراب کنید و کاری را انجام دهید که از پس آن برنمی آیید و منجر به شکست تان می شود. باید به شما بگویم که دلیلی برای ریسک های غیرضروری وجود ندارد. اما برای تغییر بهتر است دستتان پر باشد. وقتی که حقوق شش ماه کارتان را در بانک ذخیره کردید، پس اندازی بعنوان دلگرمی دارید و آنوقت کاری که مشغول به انجامش هستید و یا محلی که در آن زندگی می کنید دیگر انتخاب خودتان خواهد بود.

۲-یک هدف خیلی خاص برای خودتان مشخص کنید.

این همان جایی است که اکثر مردم سقوط می کنند زیرا نمی دانند که چه می خواهند. شما باید آن چه که به دنبالش هستید را برای خودتان مشخص کنید. اگر از این امر اطلاعی ندارید با شناخت افرادی که به زندگی ایده آل مد نظر شما مشغول هستند، شروع کنید. سپس بفهمید که برای تغییر و رسیدن به آن مرتبه باید به انجام چه کارهایی دست بزنید. بهترین راهنما برای شما راهنمای یافتن رسالت زندگی یا افسانه شخصی است که در راستمرد مقالات و محصولات متعددی در این زمینه وجود دارد.


تست مرتبط: “تست دارما (افسانه شخصی یا طرح و رسالت الهی)


  ۳-عمل کنید.

برخی نقطه نظرات، ایده ها یا طرح های انتزاعی باید در عمل آزمایش شوند. هر هدفی تا زمانی که ملموس نشود، شما را ملزم به حفظ اراده نمی کند. شما می توانید تمام طول روز به تفکر در مورد هر چیزی بپردازید. اما این چیزی نیست که تغییر ایجاد کند. این صرفا ایده آل گرایی ست و در تضاد با عمل گرایی است. شما باید از خودتان بخواهید که اقدامی انجام دهید. بر روی رفتارتان تمرکز نکنید بلکه به تمرکز بر روی هویت تان مشغول شوید. به خودتان یادآوری کنید که شما آن شخصی نیستید که به یک زندگی ناامیدانه و یکنواخت مشغول شود. به هر کسی که به حرفتان گوش می دهد، از جمله خودتان این جمله را بگویید و با هویت و نهاد خودتان، دست به عمل شوید و تغییرات لازم را کشف و اجرا کنید.

منبع: www.success.com


هدف ما از آمدن به این دنیا چیست؟
اگر اولین قدم در راه معنوی، یافتن افسانه شخصی ست، افسانه من چیست؟
چگونه طرح و رسالت شخصی خود در زندگی را پیدا کنیم؟
از راستمرد بخواهید:

https://rastmard.com/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%AA/

نوشته‌های مشابه

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید