اسرار اعجاب انگيز فنگ شويي

feng-shui (1)
واژه فنگ feng در چینی به معنای باد و کلمه shui شویی به مفهوم آب می باشد. فنگ شویی را می توان هنر ایجاد هماهنگی و تعادل انرژی از طریق طراحی و نظم  موزون نامید که طی بیش از ۳۰۰۰ سال در چین پرورش یافته است.

چین باستان علاوه بر ستاره شناسی، جغرافیا و دیگر علوم، هنر فنگ شويي را نیز پدید آورد و به تعیین محل مناسب برای ایجاد شهرها، مکان مناسب برای استقرار بناها، نحوه قرارگیری فضاهای داخلی و حتی شکل چیدن اشیاء درون خانه پرداخت.


به عقیده چینی های باستان، موقعیت و جهت پدیده ها در فضا از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نحوه قرارگیری محل سکونت و کار، اشیاء و سایر مایملک انسان که او را از هر سو احاطه کرده اند بر سلامتی، رفتار و روان او تأثیر گذارند. بر اساس فنگ شويي ، اشکال هندسی، خطوط و استقرار صحیح اشیاء در محیط های مناسب موجب هم سویی نیروهای آسمانی با انسان و اشیاءشده، سلامتی و موفقیت را به ارمغان می آورند.

بكارگيري فنون فنگ شویی و دكوراسيون منحصر بفرد آن در فضاي داخلي خانه ها تاثير عميقي بر بهبود و اعتلاي كيفيت زندگي تك تك اعضاي خانواده مي گذارد. با تكيه بر دانش و تجربه باستاني مي توان اظهار داشت كه فنگ شويي راه و روش معنوي زندگي است و انسانها را قادر مي سازد تا انرژي هاي مثبت طبيعت را به درون خويش روانه سازند. كليه اصول فنگ شويي از نظر علمي به اثبات رسيده و داراي پشتوانه و استدلالهاي مستحكم عقلاني هستند.

** کریستال ها و سایر محصولات فنگ شویی را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


مقاله مرتبط: “۸ تکنیک فوق العاده از فنگ شویی برای جذب ثروت و فراوانی


ممکن است تا كنون تجربه كرده باشيد كه در قسمتی از خانه خود یا دیگران احساس خوبی ندارید، گویی تجمع انرژی در آنجا خوب نیست و فضا تاریک و سنگین است. ممکن است احساس کنید چيدمان قسمتي از خانه رضايت شما را به خود جلب نمي كند و بايد يكسري تغييرات اساسي در آن ايجاد كنيد. اگر مبناي كار را بر اساس اصول ابتدايي فنگ شويي استوار كنيد به راحتي قادر به پيدا كردن نقطه دقيق شروع كار مي شويد. فنگ شويي راههای زيادي را پيش روي شما قرار مي دهد.

البته ايجاد تغييرات خانگي بر اساس تكنيك فوق، فقط شامل موارد فيزيكي نمي شود و مظاهر معنوي را نيز در بر مي گيرد. در حقيقت شما با استفاده از تكنيك هاي فنگ شويي معني خاصي را به هر يك از اسباب و اثاثيه منزل خود مي دهيد و از اين طريق مي توانيد انرژي مثبت را در خانه تان به جریان بیاندازید. اين انرژي مثبت در فنگ شویی با نام “چي” یا پرانا شناخته مي شود.


مقاله مرتبط: “نکات اسرارآمیزی در مورد “پرانا” که نمی دانستید!


در خانه اي كه وسايل بر اساس اصول فنگ شويي چيده و طراحي شده باشند، اشياء در هارموني كامل با يكديگر و همچنين با محيط هستند. نبايد فراموش كرد كه فنگ شویی توانايي ايجاد تعادل ميان اشياء بي جان و جانداران را دارد و در واقع به نوعي روح افراد را با كائنات پيوند مي زند. انسان زمانيكه به انرژي لايزال كائنات متصل مي شود، انرژي مثبت بي شائبه اي پيدا كرده و آنرا در تمام جنبه هاي زندگي خود منعكس مي كند.

اگر بخواهيد يك شبه تمام ناموزوني هاي خانه خود را با اتكا به قوانين فنگ شویی از ميان برداريد، اين امكان وجود دارد كه كمي گيج و آشفته شويد. شما براي درك ارزش و تفاوت هاي موجود در هر يك از قوانين فنگ شویی نيازمند زمان هستيد. در مرحله اول همين كه تشخيص دهيد هر يك از وسايل خانه مي توانند چه تاثيري را بر روي زندگي شما بگذارند، كافيست.


همچنین نگاه کنید به: “جذب عشق با فنگ شویی – ۱۱ ترفند کاربردی


فراموش نكنيد كه فنگ شویی علم ارتباطات و انتقال جريان انرژي ميان جانداران و جامدات است. فرآيند انس گرفتن به فنون فنگ شويي را با روند آرامي آغاز كنيد تا به خوبي متوجه اين مطلب بشويد كه هر تغيير كوچك چگونه بر روي “چي” فضا تاثير مي گذارد. پس از يك مطالعه دقيق و جامع مي توانيد براي تغيير دكوراسيون داخلي منزل خود اقدام كنيد.

فنگ شویی به ما آموزش مي دهد كه كليه مظاهر زندگي اعم از: سلامت، خانواده، سفر، ثروت، شغل و … همه و همه در ارتباط تنگاتنگي با كليه وسايلي هستند كه در محيط پيرامون ما واقع شده اند.

پيش از آشنايي با فنگ شویی چشمان شما با موانع ذهني – ديداري مواجه است كه توانايي ديدن صحيح را از شما مي گيرند؛ ولي هنگاميكه از پس لنزهاي فنگ شويي به منزل خود نگاه كنيد، آنگاه به وضوح در مي يابيد كه ناهنجاري هاي موجود در محيط، فشار عصبي عظيمي را بر روح و جسمتان تحميل مي كرده اند و به آساني نقاط مشكل زا را پيدا مي كنيد.


five elementsدر فنگ شويي ۵ عنصر اصلي وجود دارند كه به واسطه آنها مي توان به هارموني و تعادل دست پيدا كرد. نام، ويژگي، جهت، و رنگ هاي مرتبط با هر يك به شرح زير ميباشند:FENG_SHUI_04

۱- آتش- نماد اشتیاق و انرژی بالا

۲- زمین- نماد پروردگی، ثبات و پایداری

۳- فلز- نماد روشنی، قطعیت، صراحت، دقت، لیاقت و کفایت

۴- آب- نماد آسایش، تازگی، آرامش و فراوانی

۵- چوب- نماد شادابی، زندگی، شفا، رشد و ثروت


اقدامات اولیه براي دعوت فنگ شويي به داخل منازل :

۱- انباشتگی ها را از بین ببرید

كليه اشيائي را كه دوست ندارید و استفاده چندانی برایتان ندارند را از محيط اطرافتان خارج كنيد. اين مرحله اجباري است و شبيه نوعي پروسه روان درماني است چراكه اولين مرحله ايجاد هارموني و به جریان انداختن انرژي “چي” در خانه است.


۲- جريان هوا و ميزان نور را تنظيم كنيد

اين دو عنصر براي “چي” خيلي مهم هستند. سعي كنيد درب ها و پنجره ها را به طور مكرر باز كنيد. براي پاكسازي هوا از دستگاه تهويه و يا گياهان فنگ شويي استفاده كنيد. تا آنجايي كه مي توايند نور طبيعي خورشيد را به داخل خانه راه دهيد و كليه طيف هاي رنگي را به اتاق وارد كنيد.


مقاله مفیدی در این زمینه: “هشت راه آسان برای استفاده از انرژی خورشید جهت افزایش شادی و تندرستی در زندگی


۳- طرح “با-گوا” خانه خود را بكشيد

طرح با-گوا و يا نقشه انرژي فنگ شويي در هر مكاني متفاوت بوده و مخصوص به همانجا مي باشد. سعي كنيد نمونه “با-گوا” ي خانه یا اتاق خودتان را طرح ريزي كرده و به تصوير بكشيد. به اين طريق به راحتي مي توانيد ارتباط مناطق مختلف منزل یا اتاق خود با زندگي تان را در يابيد. به عنوان مثال منطقه جنوب شرقي ارتباط مستقيم با انرژي پول و ثروت دارد. برای این مرحله و مرحله بعد می توانید از شکل زیر کمک بگیرید: (جهت ها را بر اساس در ورودی باید سنجید بطوریکه روبروی در، جهت شمال را نشان می دهد)

feng shui


۴- در مورد ۵ عنصر اصلي فنگ شويي تحقيق و جهات مرتبط با آنها را در منزل خود پيدا كنيد

بايد تشخيص دهيد كه جایگاه هر عنصر کجاست. به عنوان مثال اگر مي خواهيد ثروت و دارایی های خود را در زندگي افزایش دهید بايد از عنصر چوب در قسمت جنوب شرقي خانه  یا اتاق خود بيشتر بهره بگيريد و تا حد امکان هر آنچه مرتبط با این عنصر می باشد (هر چیزمستطیلی شکل که رنگ سبز یا قهوه ای دارد، مجسمه اژدها، وسایل چوبی و یا هر چیزی که نماد ثروت می باشد) را  با کمک جدول عناصردر این قسمت اضافه کنید.

** محصولات فنگ شویی را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


۵- عدد شانس و عنصر تولد فنگ شویی خود را پيدا كنيد

و با استفاده از آن خانه اي بسازيد كه از اين عنصر حمايت كند. به عنوان مثال اگر عنصر فنگ شويي شما آتش است، بايد نماد آتش را در خانه به منسه ظهور بگذاريد. به اين منظور مي توانيد از رنگ هايي نظير قرمز، نارنجي، ارغواني، زرشكي، و زرد پررنگ در اشكال سه گوش و مثلثي استفاده كنيد. شما همچنين نياز مبرمي به استفاده از عناصر قوي چوبي در زندگي خود داريد چراكه چوب آتش را تغذيه مي كند.

 برای محاسبه این عدد از روش زیر استفاده کنید :

۱. سال تولد میلادی تان را محاسبه کنید :

افرادی که از اول فروردین تا دهم دی ماه متولد شده اند باید تاریخ تولدشان را با عدد ۶۲۱ جمع کنند. افرادی که از تاریخ دهم دی ماه تا آخر اسفند متولد شده اند باید تاریخ تولدشان را با عدد ۶۲۲ جمع کنند.

۲. دو رقم آخر سال تولد میلادی تان را با هم جمع کنید و حاصل را تا جایی با هم جمع نمائید که به یک عدد تک رقمی برسید.

۳. اگر زن هستید عدد بدست آمده را با عدد ۵ جمع کنید ( اگر عدد تک رقمی نبود باهم جمع کنید تا تک رقمی شود ) و اگر مرد می باشید عدد بدست آمده را از عدد ۱۰ کم کنید . مثال:

 عدد شانس ۳   : زن ، متولد ۱۲ تیر ۱۳۵۸

۳ = ۲ + ۱  « ۱۲ = ۵ + ۷ «  ۷ = ۶ + ۱ « ۱۶ = ۹ + ۷  « ۱۹۷۹=۶۲۱ + ۱۳۵۸

مرد ، متولد ۱۶ بهمن ۱۳۵۲ :عدد شانس ۸  

۸ = ۲ – ۱۰  «  ۲ = ۱ + ۱ « ۱۱ = ۴ + ۷  « ۱۹۷۴=۶۲۲ + ۱۳۵۲

۴. پس از بدست آوردن عدد شانس تان با توجه به جدول زیر عنصر و جهت های موافق با خودتان را مشاهده کنید.

عدد شانس عنصر جهت های شانس
۱ آب شرق . غرب . شمال . شمال غربی . جنوب شرقی
۲ خاک غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی
۳ چوب شرق . شمال . جنوب . جنوب شرقی
۴ چوب شرق . شمال . جنوب . جنوب شرقی
۵ مردان

۵ زنان

خاک

خاک

غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی

غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال شرقی

۶ فلز غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال . شمال شرقی
۷ فلز غرب . شمال غربی . جنوب غربی . شمال . شمال شرقی
۸ خاک غرب . جنوب . جنوب غربی . شمال غربی . جنوب شرقی
۹ آتش شرق . جنوب . جنوب شرقی . جنوب غربی . شمال شرقی 

بطور کل فنگ شويي به ما ياد مي دهد:

– به اعماق وجود خود نگاه كنيم، چراكه تغييرات اصلي از اين مكان نشئت مي گيرند.
– با خودمان صادق باشيم. همه ما ارزش آگاهي و رويارويي با حقيقت را داريم.
– در پي ارتقا و بهبود كيفيت زندگي خود باشيم.
– اراده كنيم، تصميم بگيريم و براي هر تغيير و جابجايي دليل منطقي در ذهن داشته باشيم.
– اين جمله را با خود تكرار كنيم: “من آغوش به روي تمام انرژي هاي مثبت مي گشايم و در پي تغييرات مثبت در زندگي ام هستم”.

با اتكا به اين شيوه به راحتي مي توانید انرژي هاي منفي را از خانه بيرون كرده و جريان هاي سيال و مثبت “چي” را وارد خانه كنيد تا زندگي پربارتر و شادتری داشته باشید.

نوشته‌های مشابه

41 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید