معجزه خیره شدن به چشمها: چه اتفاقی می افتد وقتی عمیقا در چشم های کسی می نگرید!

زوج ها اغلب بدنبال راه هایی برای ایجاد صمیمیت بیشتر هستند. تحقیقات اخیر به نتایج قابل توجهی دست یافته است: تنها کارلازم این است که به چشم های طرف مقابلتان خیره شوید!

این تحقیق در مجله ی نورو ایمیج منتشر شده است. نشان می دهد که ارتباط چشمی طولانی مدت باعث ایجاد هماهنگی در فعالیت های مغزی دو شخص می شود.

محققان می خواستند بدانند در مغز افرادی که در موقعیت هایی همچون محل کار یا مکان های آموزشی، ارتباط چشمی برقرار می کنند چه اتفاقی رخ می دهد .

آنها ۹۶ غریبه را انتخاب کردند. آن ها را جفت جفت مورد آزمایش قرار دادند. به آن ها گفته شد برای مدتی طولانی به چشم های طرف مقابل خیره شوند. سپس فعالیت مغزی آنها را با استفاده از ام.آر.آی اسکن کردند.


عشق در یک نگاه

نریهیرو ساداتو، محقق ارشد به جمله مرکز روان شناسی گفت: “الان می دانیم که ایجاد علاقه ی مشترک بدون تماس چشم ها مشترک اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است”.

این تحقیق درباره خیره شدن در چشم ها، همچنین توسط داستان دیگری نیز تایید شد. داستانی که در ستون مجله عشق مدرن توسط مندی لن کاترون اداره می شود. این نویسنده تحقیق آرتور آرون روانشناس را دوباره سازی کرده بود. این تحقیق چیزی شبیه این است:

یک زن و مرد غریبه از دو در متفاوت وارد آزمایشگاه می شوند. آنها مقابل هم می نشینند و به یک سری سوالات فوق العاده خصوصی پاسخ می دهند.

سپس آنها در سکوت به مدت ۴ دقیقه در چشم های همدیگر خیره می شوند. حقیقت شگفت انگیز این تحقیق در این بود که این دو شرکت کننده ۶ ماه بعد با هم ازدواج کردند. انها همه کارکنان آزمایشگاه را به مراسم خود دعوت کردند!

کارلتون خود شیفته کسی شده بود. دوست داشت که شخصا این آزمایش را تکرار کند. به طور خلاصه، آن ها در اولین قرار ملاقاتشان تمرین های مربوط به صمیمیت انجام دادند. از جمله اینکه همان ۴ دقیقه تماس چشم ها یکسره و بدون قطع ارتباط را انجام دادند. آنها عاشق همدیگر شدند.

نوشته‌های مشابه

36 دیدگاه

  1. سلام نکته درخور توجهی هست
    من وقتی بیرون میرم اذیت میشم که به چشمها و یا حتی صورت رهگذرا نگاه کنم، مکش انرژی میشم، برا همین معمولا یا دور رو نگاه میکنم یا زمینو یا هوا رو
    تو دین اسلامم اومده که نگاهتونو به زمین باشه تو اجتماع، من از نظر حسسی اینکارو میکنم، چون واقعا اذیت کنندس که بیرون از خونه تخلیه انرژی و عصبی شم
    رابطه نگاه بین زوج، دوست یا خانواده، واقعا یه میانبر تحکیم ارتباط و صمیمیت میتونه باشه
    حالا خیره شدن به چشمای خودمون تو آینه که دیگه بماند، میشه ورود به دنیای درونمون

  2. با سپاس فراوان. چشم اولین دریچه “ذهن” به جهان است و مبنای اصلی قضاوت. چشم, خطاهای فراوانی در دیدن این جهان باشکوه دارد و عملا در خدمت خودخواهی و “نفس” انسان بخصوص ذکور است در حالیکه در میان خانم ها, گوش هم از اهمیت خاصی برخوردار است. در این زمینه کافی است بدانیم نزدیک به دو سوم مغز, صرف پردازش اطلاعاتی می شود که بینایی ارسال می کند. از یک رباعی یاد می کنم از بابا طاهر عریان که با لهجه خراسانی خوانده شود ” ز دست دیده و دل هر دو فریاد / که هرچه دیده بینه دل کنه یاد__ بسازم خنجری نیشش ز فولاد / زنم بر دیده تا دل گرده ازاد”.

  3. كسايي كه اين ازمايش روشون انجام شد قبلش افكار و انرژي هاي خاصي هم بهشون تزريق شده بود؟ يا بدون هيچ پيش زمينه اي مقابل هم قرار گرفتن و به چشماي همديگه خيره شدن؟
    يعني فقط 2 نفر به مدت 4 دقيقه به چشماي همديگه خيره بشن عاشق هم ميشن؟

  4. چشم ها میتوانند سرنخی برای افکار فرد باشند.
    در طول تاریخ فکرمان مجذوب چشم و تاثیر آن بر رفتار انسان بوده است.hessدر کتاب خود به نام خبرچین میگوید که چشم ها ممکن است گویاترین و دقیق ترین علایم ارتباطی بدن را ساطع کنند زیرا آنها نقطه کانونی بدن میباشند/
    فقط زمانی که با فرد مقابلتان چشم در چشم رودر رو میشوید پایه و اساس محکمی برای ارتباط میتواند شکل بگیرد… برگرفته از کتاب زبان بدن نوشته آلن پیز

دیدگاهتان را بنویسید