هفت دستاورد تکنولوژی که دنیا را برای همیشه تغییر خواهد داد!

۱.کاهش دهنده سن Age Reversal

AgeReversal001

این تکنولوژی تا سال ۲۰۲۵ عملی خواهد شد. ممکن است در ابتدا پرهزینه و پرمخاطره باشد ولی برای افرادی که حاضرند به هر قیمتی سن خود را به عقب برگردانند، ارزش ریسک کردن را خواهد داشت.

موسسات تحقیقاتی استرالیا و آمریکا این فرآیند را روی سلول های ماهیچه ای بدن موش آزمایش کرده و به آنها نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید NAD تزریق کرده و مشاهده نمودند سن این سلول ها از دو سال به شش ماه تقلیل پیدا کرد. این بدان معناست که بدین روش می توان سن یک فرد ۶۰ ساله را به ۲۰ سال کاهش داد. پروفسور Hayashi از ژاپن نیز این آزمایش را روی سلول های بدن انسان آغاز کرده است.


۲.هوش مصنوعی Artificial General Intelligence

download (1)

ربات ها دارند می آیند و بزودی شغل شما را از شما خواهند گرفت. پیش بینی شده که در سال جاری تعداد ارسال ربات های چند منظوره صنعتی در سطح دنیا به بیش از ۲۰۷۰۰۰ واحد برسد و این تازه شروع کار است. تا سال ۲۰۲۰، ربات ها در منازل، بیمارستان ها، رستوران ها، شرکت ها و هتل ها به عنوان خدمتکار شخصی، دستیار و سرپرست به فعالیت خواهند پرداخت. هم اکنون شرکت آمازون یک ربات جدید بنام ECHO را به بازار معرفی کرده که می تواند جایگزین دستیار انسانی شود. همچنین در حال حاضر، ربات هایی که می توانند پیتزا بپزند، نوشیدنی سرو کنند، مقاله بنویسند، چهره افراد را برای تشخیص بیماری اسکن کنند و ماشین برانند وجود دارند.


۳.مزارع عمودی صورتی Vertical Pink Farms

download (2)

علم کشاورزی در حال تغییر بزرگی است و ربات ها و ماشین ها نقش مهمی را در این تغییر بعهده گرفته اند. یکی از مهمترین ایده های جدید “مزارع عمودی صورتی” می باشند که منجر به تمرکز زدایی صنعت غذا برای همیشه خواهد شد.

سازمان ملل پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۵۰، حدود ۸۰% مردم در شهرها زندگی خواهند کرد. همچنین تغییرات آب و هوا کشاورزی سنتی را بیش از پیش مشکل و ناکارامد خواهد کرد. در نتیجه بایستی سیستم های نوینی برای سیر کردن جمعیت شهری درنظر گرفته شوند. در حال حاضر چندین شرکت در دنیا اقدام به تولید غذا در این مزارع صورتی رنگ نموده اند و نتیجه بسیار چشمگیر بوده است.

در این مزارع بجای نور خورشید که از هفت رنگ تشکیل شده و یا نور فلورسنت که در گلخانه ها بکار می رود، تنها از ترکیب نورهای LED قرمز و آبی برای پرورش گیاهان به صورت ارگانیک استفاده می شود که در محیط های بسته دور از دسترس آفات و در شرایط کاملا کنترل شده رشد می یابند، از تاثیرات اقلیمی به دور هستند و به آّب و انرژی کمتری نیاز دارند. بدین روش تا سال ۲۰۲۵ علاوه بر شرکت های بسیار در دنیا، مردم نیز می توانند در زیرزمین یا داخل خانه در هر زمان از سال غذای خود را تامین کنند.


۴.فرابشریت Transhumanism

android-arm-human-arm-michelangelo-640x353

    تا سال ۲۰۳۵ اغلب مردم حتی اگر خود را به این نام نشناسند یک فرابشر خواهند بود. اگر فرابشریت را هرگونه ارتقاء زیستی بدن انسان توصیف کنیم، هم اکنون نیز بسیاری از افراد اقدام به کاشت دندان، ایمپلنت ستون فقرات و مفاصل، ایمپلنت سینه و لنزهای داخل چشم نموده اند و در آینده که این گونه جراحی ها ارزان تر و متداول تر شوند بیشتر مردم از انواع ایمپلنت های دیجیتال، قرص های کاهنده سن، کاشت سلول های مغزی با هوش بالا و ماهیچه های مصنوعی استفاده خواهند کرد.


۵.پوشیدنی ها و کاشتنی ها Wearables and Implantables

google-glass-macro-800x450

با روی کار آمدن لنزهای چشمی هوشمند با وضوح بالا و گوشی های داخل گوش، کامپیوترهای پوشیدنی و درکل “لباس های هوشمند” در آینده، موبایل ها در تاریخ دنیای دیجیتال محو خواهند شد. دانشگاه Ghent ، مرکز تکنولوژی میکروسیستم ها در بلژیک اخیراّ LCD  کروی شکلی را طراحی کرده که می تواند داخل لنزهای چشمی جاسازی شده و اطلاعات مورد نظر را برای ما نمایش دهد. عینک های هوشمند مانند Google Glass, RECON JET, METAPro, Vuzix M100 ، VR headsets و Apple  watch  تازه شروع کار هستند. در آینده بوسیله این تکنولوژی های بصری، اطلاعات بلافاصله در دسترس خواهد بود.


۶.برداشت آب اتمسفری Atmospheric Water Harvesting

dropnet_image_title_wcxri

با پیشرفت خشکسالی در بسیاری از نقاط دنیا و تهدیدی که برای کشاورزی سنتی وجود دارد، تکنولوژی های جدیدی برای حل این مشکل مطرح شده اند. یکی از این روش ها برداشت آب و رطوبت از جو توسط میکرو شبکه ها و جمع آوری آنها در اتاقی مخصوص می باشد که پس از ذخیره، با کانال کشی به منازل و مزارع منتقل می شود. هم اکنون برخی شرکت ها مانند کمپانی فاگ کوِست FogQuest در کشورهای اتیوپی، گواتمالا، نپال، شیلی و موروکو از این روش برای تولید آب استفاده می کنند.


۷.پرینت های سه بعدی ۳D Printing

3d-printer

امروزه پرینترهای سه بعدی ای وجود دارند که می توانند لباس، مبلمان، خانه و شکلات بسازند. اخیرا شرکت BigRep نوعی پرینتر بنام BigRep ONE.2 را به بازار معرفی کرده که به طراحان این امکان را می دهد تا کل میز و صندلی ها را در یک پرینت تولید کنند! باور می کنید؟ شما اکنون می توانید یک پرینتر سه بعدی بخرید و مبلمان خانه تان را پرینت کنید.

و یا پرینتر ELECTROLOOM  که به شما و طراحان مد این امکان را می دهد تا لباس هایی بدون درز تولید کنید.

دیگر چه؟ پرینتر تولید ماشین چطور است؟ شرکت Divergent Microfactories (DM) اولین ماشین پرینت شده بنام Blade را تولید کرده که برخی مشخصات آن بدین شرح است : سرعت صفر تا ۶۰ در ۲.۲ ثانیه، ۴سیلندر با قدرت موتور ۷۰۰ اسب بخار و موتور دوگانه سوز

این ها تنها ۷ تکنولوژی از صدها ابداعات و اختراعات موجود می باشند که می توانند آینده را به کلی دگرگون کنند. بعضی از آنها مانند فیلم های علمی- تخیلی هستند ولی من به شما اطمینان می دهم که واقعی اند. سوالی که پیش روی ما قرار دارد این است که چقدر پذیرش و آمادگی روبرویی و استفاده از این تکنولوژی را دارا هستیم؟!

نوشته‌های مشابه

18 دیدگاه

  1. خیلی جالبه و وسوسه انگیز
    ولی حتی اگه همه اینام همین الانم باشن، بز جنس انسان بیشترشو میخواد از سر اینکه خواست فطری ما برتر از همه اینهاست، اینهام باشه خوبه ولی انسان مادی ارضا نمیشه با بیشتر از اینام حتی، در بعد مادی
    و طبق گفته دوستمون، به خواست خداست که این دستاوردها روی زمین به عینیت درمیاد

  2. در جهان پیشرفت دگرچه نیازی به انسان هست ؟
    زندگی تا ابد به چه درد انسان میخوره معنی زنگی همین میرا بودنه .
    تکنولوژی تا وقتی به درد انسان میخوره که انسان در ساخت هرآنچه میسازه دخیل باشه نه این تمام مراحل یه ماشین انجام بده بعد اسمش بزاریم هنر چون این هنر نیست چون تماما با ماشین آلات هوشمند ساخته شده.

  3. یک سوال مهم…..
    این موارد بر معنویت و انسانِ با بینهایت بُعد ، با متافیزیک ، با جهان پس از مرگ و مخصوصا با خدا از جهات مختلف فلسفی و جاودانگی زندگی بشری تداخل ایجاد نمیکنند؟
    آیا این موارد که به جاودانگی انسان مادی می انجامد(البته احتمالا) در تضاد و تقابل با دین و فلسفه و جاودانگی پس از مرگ نمیباشد؟

  4. ((هفت دستاورد تکنولوژی که دنیا را برای همیشه تغییر خواهد داد))
    فكر نميكنم
    در تغييرات جهان ، خواستي فراتر از انسان دخيله ، و علم بيشتربه معرفت و آگاهي ما سرعت ميده …اين ما نيستيم كه جهان رو تغيير ميديم ، ما بيشتر مسئول تغيير نيازهامون هستيم و اراده ي تغيير در ماهيت جهان جز ذات يگانگي متجلي در دوگانگي نيست.
    ياهو يامن لاهو الي هو!

    1. ممنون از مطلب خیلی جالب و فوق العاده خوبتون…
      درسته ما داریم با استفاده از علم تمام این امکاناتی که توی این جهان هستی نهفته هست رو آشکار میکنیم… و این تغییرات برای ما خیلی بزرگ هستن ، در صورتی که دنیای بیکران ما ظرفیتش بینهایت هست… امیدوارم همه انسانها بتونند همراه این تغییرات بیرونی، از درون هم خودشونو به سمت بهترینها تغییر بدند…

دیدگاهتان را بنویسید