معجزه خیره شدن به چشمها: چه اتفاقی می افتد وقتی عمیقا در چشم های کسی می نگرید!

زوج ها اغلب بدنبال راه هایی برای ایجاد صمیمیت بیشتر هستند. تحقیقات اخیر به نتایج قابل توجهی دست یافته است: تنها کارلازم این است که به چشم های طرف مقابلتان خیره شوید!

این تحقیق در مجله ی نورو ایمیج منتشر شده است. نشان می دهد که ارتباط چشمی طولانی مدت باعث ایجاد هماهنگی در فعالیت های مغزی دو شخص می شود.

محققان می خواستند بدانند در مغز افرادی که در موقعیت هایی همچون محل کار یا مکان های آموزشی، ارتباط چشمی برقرار می کنند چه اتفاقی رخ می دهد .

آنها ۹۶ غریبه را انتخاب کردند. آن ها را جفت جفت مورد آزمایش قرار دادند. به آن ها گفته شد برای مدتی طولانی به چشم های طرف مقابل خیره شوند. سپس فعالیت مغزی آنها را با استفاده از ام.آر.آی اسکن کردند.


عشق در یک نگاه

نریهیرو ساداتو، محقق ارشد به جمله مرکز روان شناسی گفت: “الان می دانیم که ایجاد علاقه ی مشترک بدون تماس چشم ها مشترک اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است”.

این تحقیق درباره خیره شدن در چشم ها، همچنین توسط داستان دیگری نیز تایید شد. داستانی که در ستون مجله عشق مدرن توسط مندی لن کاترون اداره می شود. این نویسنده تحقیق آرتور آرون روانشناس را دوباره سازی کرده بود. این تحقیق چیزی شبیه این است:

یک زن و مرد غریبه از دو در متفاوت وارد آزمایشگاه می شوند. آنها مقابل هم می نشینند و به یک سری سوالات فوق العاده خصوصی پاسخ می دهند.

سپس آنها در سکوت به مدت ۴ دقیقه در چشم های همدیگر خیره می شوند. حقیقت شگفت انگیز این تحقیق در این بود که این دو شرکت کننده ۶ ماه بعد با هم ازدواج کردند. انها همه کارکنان آزمایشگاه را به مراسم خود دعوت کردند!

کارلتون خود شیفته کسی شده بود. دوست داشت که شخصا این آزمایش را تکرار کند. به طور خلاصه، آن ها در اولین قرار ملاقاتشان تمرین های مربوط به صمیمیت انجام دادند. از جمله اینکه همان ۴ دقیقه تماس چشم ها یکسره و بدون قطع ارتباط را انجام دادند. آنها عاشق همدیگر شدند.

نوشته‌های مشابه

36 دیدگاه

  1. نمیدونم چه جادویی پشت چشم پنهان شده.
    بعضی اشخاص نگاه خاصی دارن.شاید از هر صد نفر یک نفر یک مدل نگاه خاصی دارن و من متوجهش میشم.یه احساس متفاوتی نسبت به دیگران به ادم میدن.
    هیچ وقت نفهمیدم چرا و به چه علت
    ولی بر اساس اتفاق متوجه شدم یکسری از افرادی که نگاه خاصی دارن دعا نویس ها رمال های دارای موکل اند.نمیدونم ربطش چیه واقعا ولی خیلی نگاه متفاوتی دارن.

  2. سلام جالب بود به نظر من هم چشم ها خیلی مهم هستند من همیشه بهم گفته میشد یعنی افراد خیلی زیادی بهم گفتند چشمات جادویی هست و آدم رو جذب میکنه تو دوره دانشجویی هم اتاقیم بعد ها بهم گفت فقط چون عاشق چشمات و نگاهت بودم اومدم هم اتاقی شدم اون موقع نمیفهمیدی چرا هر جا میرم از چشم هام و نگاهم تعریف میکنن ولی الان فهمیدم چرا البته خودم هیچ وقت خیره تو چشم های آدم های دیگه نگاه نکردم یادم باشه از این به بعد مراقب نگاه کردن به چشم های بقیه هم باشم ولی خودم فقط کافی به چشم یکی نگاه کنم میفهمم چطور ادمیه و دقیقن هم درست در میاد

دیدگاهتان را بنویسید