عامل بیداری درونی چیست و نشانه های آن کدامند؟

تجربه بیداری درونی

بیداری دورنی می تواند یک فرصت جادویی در زندگی شما تلقی شود. اگر در این باره احساس ناخوشایندی دارید، بهتر است تا در این مقاله با من همراه باشید؛ تا اطلاعات کاملی در این باره در اختیارتان قرار دهم. ابتدا بهتر است ببینیم به چه علتی بیداری روحی اتفاق می افتد؛ یا به عبارت بهتر عامل بیداری درونی چیست؟


ممکن است یک روز در طی یک سفر دلپذیر، ضربه ای به سرتان بخورد و بیداری درونی را تجربه کنید. ممکن است  در خیابان چیزی ببینید و بلافاصله بیدار شوید. هر چیزی می تواند شما را از خواب دروغ به نور حقیقت بیدار کند. علل اصلی بیداری درونی هنوز ناشناخته باقی مانده اند. اما در این مقاله، شایع ترین علل بیداری درونی برای شما توضیح داده شده است.

1_ تصادف یا تجربه ی نزدیک به مرگ:

حتما تا بحال داستان هایی از افراد در حال مرگ شنیده اید که توانسته اند ادراکاتی فراحسی به دست بیاورند، برون فکنی کنند و یا با عزیزان از دست رفته به ملاقات بپردازند. تجربه نزدیک به مرگ یکی از اتفاقاتی ست که معمولا به بیداری درونی فرد تجربه کننده منجر می شود. در واقع تجربه نزدیک به مرگ، صرفا برای فردی که با مرگ دست و پنجه نرم میکند رخ نمیدهد؛ بلکه حالتی از آگاهی ست که مانند برونفکنی، با تمرین نیز عملی می گردد. برای دانستن بیشتر در این مورد، می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید:تجربه نزدیک به مرگ یا NDE چیست؟ سفری به عالم اثیری به همراه یک تجربه کننده

 

2_ از دست دادن یکی از عزیزترین اشخاص در زندگی:

بسیاری از افراد پس از فقدان یکی از عزیزانشان به معنویت روی می آورند. چنین ارتباطی با معنویت باعث می شود تا به منبع و سرچشمه نزدیک تر شوند و اینگونه می توانند به فرآیند بیداری درونی دست یابند.

3_ تولد یک کودک:

تولد فرزند، اتفاق بسیار عظیم و الهی ست. با تولد یک فرزند روابط معنوی بسیار عمیقی بین کودک و والدین به ویژه مادر، ایجاد شده و پدر و مادر و یا اغلب یکی از آن ها به بیداری درونی دست پیدا می کند.

4_ انرژی درمانی و کار با انرژی های لطیف:

گاهی اوقات حتی شرکت در یک جلسه ی ساده ی انرژی درمانی و یا ریکی می تواند حسس ششم شما را تقویت کند. چنین جلساتی می توانند میزان ارتعاشات را درون شما افزایش داده و به یک بیداری درونی منجر شوند.

5_ ارتباط با زندگی های گذشته:

اگر انسان آگاهی باشید، این احتمال وجود دارد که در زندگی گذشته دارای توانایی های روحی بوده باشید. اگر به هر نحوی با زندگی های گذشته خود روبرو شوید، این رویارویی می تواند نیروی بیداری را در شما فعال کند. برای دانستن بیشتر در این باره، به مقاله زیر مراجعه کنید:من در زندگی گذشته خود، که بوده ام؟(چگونه بفهمیم که در زندگی قبلی خود چه فردی بوده ایم؟)


همانطور که گفته شد؛ دلیل مشخصی وجود ندارد که بتواند توضیح دهنده ی بیداری درونی باشد. اما باید توجه داشته باشید که هر نوع واقعه ی مهمی در زندگی تان می تواند دری به روی بیداری معنوی یا درونی تلقی گردد. اکنون می خواهم شما را با نشانه های رایج بیداری درونی آشنا کنم:

1_ احساس مورمورشدگی یا فشار

این احساسات ممکن است در میان ناحیه ی “چشم سوم” در بین ابروها، در تاج سر و یا در هرکدام از چاکراهای دیگر، به وجود بیایند. علت چنین احساساتی به این خاطر است که ممکن است در حال دریافت سیگنال های پرانرژی باشید؛ یا اینکه ممکن است چاکراهایتان در حال توسعه و بازگشایی باشند. باید توجه داشته باشید که در مراحل اولیه ی توسعه ی معنوی، این احساسات به طور قوی به وجود می آیند.


2_ رابطه با ارواح درگذشتگان

ممکن است متوجه شوید که رابطه ای قوی با عوالم برتر به دست آورده اید. ممکن توانایی احساس حضور یک روح، برایتان آسان باشد. ممکن است بتوانید با موجودات غیرارگانیک با آگاهی های متفاوت ارتباط بگیرید. حتی ممکن است به برقراری رابطه با راهنمایان معنوی و یا فرشتگان بپردازید. حتی در دنیای مادی خودمان هم ممکن است وجود چنین موجوداتی را احساس کنید.


3_ تمایل به دوری از منفی گرایی

ممکن است احساس کنید که خیلی راحت می توانید احساسات دیگران را درک کرده و با آن ها پیوند برقرار کنید. این توانایی به عنوان هم احساسی و یا همان همدلی خودمان شناخته می شود. به خاطر این توانایی، در هنگام حضور در کنار افراد منفی این امکان وجود دارد که حس پوچی به شما دست دهد. به همین خاطر بهتر است از چنین افرادی با کمال احترام، دوری کنید. مقاله مرتبط با این موضوع:انسان های حساس به انرژی و قدرت های ناشناخته آنها


4_ تمایل به مصرف مواد غذایی سالم تر

ممکن است به طور ناگهانی، سلیقه ی شما در خورد و خوراک تغییر کند. به دلیل این که در فرآیند بیداری درونی هستید، تمایل شما نسبت به مصرف بعضی از خوراکی ها بیشتر و نسبت به بعضی دیگر از خوراکی ها کمتر می شود. اصطلاحا تمایل به گرفتن رژیم معنوی دارید. به عنوان مثال ممکن است علاقه ی زیادی به مصرف سبزیجات، میوه ها و غیره پیدا کنید. چنین خوراکی هایی باعث می شود تا از لحاظ فیزیکی و معنوی سالم باقی بمانید. مقاله مرتبط با این موضوع: خوردن آگاهانه یا مراقبه غذا چیست؟


5_ تمایل به یادگیری و حرکت به سوی معنوی بودن

بسیاری از افرادی که یک بیداری درونی را تجربه می کنند، تمایل خواهند داشت تا هرچه بیشتر به یادگیری در این باره مشغول شوند. بدین صورت هرچه بیشتر در این باره مطالعه می کنید انگار تشته تر شده و تمایل تان برای مطالعه در این زمینه بیشتر و بیشتر می شود.


6_ رویاهای شفاف مکرر و یا گاه به گاه

مشاهده ی رویاهای شفاف یکی دیگر از نشانه های بارز بیداری درونی است که می توان به آن اشاره کرد. هنگامی که به خواب فرو می روید ذهن شما مقاومتی در برابر آنچه که رخ می دهد نشان نمی دهد. به عبارت دیگر ذهن منطقی شما فعال نبوده و هر چیزی در عالم رویا ممکن می شود. ممکن است رویاهایی را تجربه کنید که در عالم عقل و منطق از هیچ گونه اعتباری برخوردار نباشند. اینکه بتوانید به تجربه ی رویای شفاف بپردازید و خودتان خالق رویاهای خود باشید، چیزی خارق العاده است.مقاله مرتبط با این موضوع:برونفکنی و رویای شفاف _ جدیدترین بررسی های علمی درباره آنها


7_ حساسیت شدید احساسات فیزیکی

اگر احساس می کنید که شنوایی شما افزایش یافته یا می توانید بارقه هایی از نور را با چشمان خودتان رویت کنید، باید به شما تبریک گفت زیرا این نشان دهنده ی بیداری درونی است. در این مورد نباید نگران باشید زیرا این هم یک بخش دیگر از فرآیند بیداری درونی است.


8_ دریافت های بصری

این که بتوانید قبل از رخ دادن وقایع، وقوع آن ها را مشخص کنید، یکی دیگر از نشانه های بیداری درونی است. از این توانایی می توان به خوبی بهره برد. اما باید همیشه در ذهن خود بپرورانید که هیچ شهود رعب آوری را تجربه نکنید. مقاله مرتبط با این موضوع: بصیرت معنوی چیست؟ نداشتنش چه خطراتی دارد؟ و چگونه می توان به آن دست یافت؟


9_ سردردها

واقعا داشتن سردرد چیز بسیار آزاردهنده ای است. اما متاسفانه این هم یکی از مواردی است که در طول بیداری درونی به وقوع می پیوندد و باید با آن کنار آمد. شاید بتوان علت وقوع چنین سردردهایی را در هجوم جریان انرژی جستجو کرد. برای مقابله با این سردردها، پای خود را در آب گرم قرار دهید. این کار باعث می شود تا انرژی را به سمت پاهای خود هدایت کنید و جریان آن را از ناحیه ی سر خود منحرف سازید. البته می توانید با یک پزشک مشورت کنید تا اگر مشکل دیگری در جریان است از آن مطلع گردید.


10_ از دست دادن دوستان قدیمی و آشنایی با دوستان جدید

مسیر بیداروی درونی بسیار اعجاب انگیز است. در این مسیر روح شما دچار تغییر و تحولات اساسی می شود. ممکن است از دوستی با یکسری از افراد دست بکشید و احساس کنید که چیزی هایی که در گذشته برایتان از اهمیت برخوردار بوده اند، اکنون بی اهمیت محسوب می شوند. این نشانه ی خوبی است زیرا کائنات افراد جدیدی را در مسیر زندگی تان قرار خواهمند داد. شما باید به آن اعتقاد داشته باشید.


منبع: https://www.psychic-readings-guide.com/psychic-awakening/

از راستمرد بخوانید: سایر مقالات مرتبط با بیداری درونی  :

راه های رسیدن به “بیداری روحی” چیست و نشانه های آن کدام است؟

۵ نوع مختلف از بیداری معنوی _ شما کدام یک را تجربه کرده اید؟

بیداری معنوی چیست و چطور می توان با آن کنار آمد؟

هدف راستین آفرینش انسان و جهان هستی چیست؟_قسمت دوم : بیداری

۵ گام تا بیداری روحی

نوشته‌های مشابه

10 دیدگاه

  1. با سلام ،هنگام خوندن این مقاله خودم رو دیدم که هر روز عمرم اینگونه گذشته . البته جدیدا یک تجربه دیگر هم بهش اضافه شده که در اثر گوش دادن به یک فایل خودهیپتونیزمی که از راستمرد تهیه کردم اتفاق افتاده و اون گوشهام هست که یکباره باز شد و صداها را به گونه ای شفاف میشنیدم . قبلا صداهای زیادی را میشنیدم که باعث بهم ریختگی ذهنم میشد ولی اینبار بسیار متفاوت بود . برای همه عزیزان طلب موفقیت و سلامت دارم . دوستتون دارم .

  2. با سلام و سپاس
    بر این گمانم که مهمترین عامل درونی بیداری, مانند چیزهای دیگری مثل اگاهی, هوشیاری, روشنیده گی و… از درون من شروع می شود و مرز پایانی هم ندارد رسیدن به هر مرحله دلیلی بر این نیست که ما دیگر رو به رشد معنوی هستیم هر روز می توانیم شعاع معنویت خویش را گسترش دهیم خط پایانی وجود ندارد و مانند پارو زدن در یک قایق به مجرد دست کشیدن از پارو زدن قایق می ایستد یا به عقب باز خواهد گشت.
    “درد و رنج” مهمترین عامل برای شروع به دریافت بیداری روحانی از طریق جستجوی اگاهی در مرحله شروع است هرچه تلاش بیشتر, رسیدن به مقصود نزدیک تر است ولی دلیل ندارد که اگر دردی نباشد پرداخت به معنویات, ممکن نباشد ولی درک و دریافت ان حتما ربطی به خرافات و توهمات انسانی ندارد پس نکند از چاله به چاه سرازیر شویم.
    پس به دست اوردن در گروی هرینه است. به روح اعتقاد دارم ولی به برون فکنی و پرواز روح, بی اعتقادم (اگر کسی ناراحت نمی شود) روح جان است و گرامی و قابل رشد روحانی, فاقد چشم و گوش و سایر امکانات جسمی است والا تفکیک بین انها در چیست؟ به دلایل روز افزون این افکار و مخاطبان اش نگاه کنید متصورم به ندرت انسان معنوی یا به دنبال معنویتی می بینید که در این داستان ها (پرواز روح- برون افکنی- احضار روح) شرکت نماید (حداقل با تجربه و اطلاعات ناقص من).
    رشد معنوی چیزی نیست که با متر و اشتها و… بتوان ان را اندازه گرفت رسیدن به مقام شاخص انسانیت, ملاک ان است و چه کسانی این رشد را می بینند بدون تردید نزدیکان ما و کسانی که با انها در برخورد دائم هستیم انها اولین کسانی هستند که تفاوت شحصیتی ما را با قیاس گذشته در می یابند توهم نزنیم.
    درون کاوی ما, فرق بین شعار و توهم را با واقعیت به ما می گوید اگر از جنگ با خود و دیگران دست برداشته اید درون شما پر از صلح و عشق به دیگران است ارامش دارید و قضاوت دیگران را کنار گذاشته اید با همه مهربانید بخصوص با خود, تبریک می گویم شما در جاده معنویت قرار دارید این انرژی مثبت را با دیگران تقسیم کنید مهم نیست که چه بوده اید یا چه کرده اید ملاک برای ان بخشنده بخشایشگر, وضعیت کنونی ماست…

دیدگاهتان را بنویسید