دریم کچر

دریم کچر (شکارچی رویا) چیست و چگونه درست میشود؟

دریم کچر یا آنجا که رویاها به دام می افتند

امروزه خیلی از فروشگاه های هنری و تزئینی وسیله ای به نام دریم کچر می فروشند که در انواع و اقسام و رنگ های مختلفی عرضه میشوند، بسیار زیبا و چشم نواز هستند و افراد زیادی برای زیبا کردن دکوراسیون منزل از آن استفاده می کنند. اما شاید اگر از بیشتر این فروشندگان و مصرف کنندگان بپرسید که این وسیله چیست و کارایی آن کدام است، نمی دانند یا اینکه توضیحات دقیقی به شما نمی دهند. در این مقاله مختصر هدف ما این است که شما را با تاریخچه، نمادپردازی و کاربرد دریم کچر آشنا کنیم:

تاریخچه و نمادپردازی دریم کچر

دریم کچر (کابوس گیر یا شکارچی رویا) در ابتدا توسط سرخپوستان آمریکای شمالی از جمله قبیله اوجیبوا[۱] و کری[۲] ها مورد استفاده قرار می گرفته است. گفته شده است آنها از این وسیله برای حفاظت کودکان و افراد قبیله از کابوسها و موجودات منفی استفاده می کرده اند. دریم کچر شبیه تار عنکبوت طراحی شده و این کار هدف عمیقی را دنبال می کرده است. در واقع کاربرد دریم کچر به این شکل بوده که رویاهای بد در آن گیر می افتند، درست همان طور که یک حشره در تار عنکبوت گیر می افتد. در حالی که رویاهای خوب بدون مشکل می توانند از دریم کچر عبور کرده و به سمت فرد بروند. بعدا با طلوع خورشید رویاهای بدی که در آن گیر افتاده اند محو می شدند چرا که این نیروها تاب توان مواجه با نور خورشید را ندارند. دایره دور دریم کچر هم نماد دایره زندگی یا حرکت مداوم ماه و خورشید بود و به فرد امید میداد که همیشه فردایی نیز وجود دارد.

دریم کچر

چطور یک دریم کچر واقعی ساخته می شود؟

حالا با این توضیحات ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا هر دریم کچری موثر است و می تواند رویاهای بد را گیر بیندازد یا نیاز به طراحی و مواد خاصی هست؟

اولا باید دقت کنید که بهتر است از مواد طبیعی و ارگانیک در طراحی دریم کچر استفاده شده باشد. همینطور حتما فردی که قرار است این وسیله را درست کند به نیروهای درونی خود آگاه باشد و دقیقا بداند که هدف از ساخت دریم کچر چیست. در واقع شمن ها مفهومی دارند به اسم قصد کردن که در آن به شیئی که می سازند قصد و هدف مشخصی را از طریق ذهن منتقل می کنند. در ساخت دریم کچر هایی که در سنگچین عرضه می شوند، سازنده دقیقا می داند که هدف آن چیست و با ترکیب پرها و سنگهای مشخص اهدافی مثل دور کردن رویاهای بد، آرامش دادن به فرد، افزایش انرژی مثبت محیط و… در آن تعبیه می شود. همچنین بهتر است بعد از تهیه دریم کچر ابتدا آن را چند ساعت جلوی نور خورشید قرار دهید تا کاملا شارژ شود. سپس آن را بین دستهایتان بگیرید و از طریق قلبتان با آن ارتباط برقرار کنید و کار(هایی) که دوست دارید برایتان انجام دهد را به آن بگویید و از آن بخواهید. سپس آن را در جایی مناسب از اتاقتان که بتواند آزادانه بچرخد آویزان کنید.


بسته جامع حفاظت از انرژی های منفی میتواند برای شما مفید باشد.


نگهداری از دریم کچر

حالت ایده آل نگهداری از دریم کچر در شرایطی ست که در طول روز در معرض تابش نور خورشید و جریان هوا قرار بگیرد و به این شکل به صورت خودکار پاکسازی و شارژ می شود. اما در صورتی که دریم کچر شما جایی ست که به طور مداوم نور خورشید را دریافت نمی کند باید حداقل ماهی یکبار آن را در جایی مقابل نور خورشید قرار دهید تا شارژ و پاکسازی شود. البته این برای یک خانه با شرایط معمولی ست. اگر جایی نیروهای منفی زیاد باشند طبیعتا نیاز به پاکسازی بیشتری است. همچنین می توانید بعضی اوقات زیر دریم کچر خود یک عود خوشبو روشن کنید و اجازه دهید دریم کچرتان در دود این عود دوش بگیرد!

همانطور که گفته شد دریم کچر باید در جایی آویزان باشد که بتواند بچرخد. لطفا آنرا در جایی که قابلیت چرخیدن ندارد مثل روی میز یا روی دیوار قرار ندهید. همچنین بسیاری از انرژی درمانگران قویا معتقدند که امواج الکترومغناطیسی مثل امواج موبایل، وای فای، تلویزیون، مایکرو ویو و.. انرژی هایی تولید می کنند که برای موجودات زنده مخرب است. از آنجایی که دریم کچر انرژی محیط را افزایش میدهد، بهتر است دریم کچر شما حداقل چند متر با هر وسیله برقی ای که امواج الکترومغناطیس تولید می کند فاصله داشته باشد تا این امواج مخرب تشدید نشوند.

کاربردهای دریم کچر

همان طور که بارها گفته شد کاربرد اصلی دریم کچر یا شکارچی رویا یا کابوس گیر همان جلوگیری از خواب های بد و فراهم آوردن یک خواب آرام و عمیق برای شماست اما می توان کاربرد های دیگری نیز برای دریم کچر متصور شد که بسته به وسایل به کار برده شده در آن و طراحی اش متفاوت است. این قابلیت ها به صورت فهرست وار عبارتند از:

  • جلوگیری از کابوس ها و خوابهای بد
  • جلوگیری از موجودات و نیروهای منفی که در شب به فرد حمله می کنند
  • افزایش انرژی و شادی در طی روز
  • منتشر کردن انرژی خورشید (انرژی حیاتی) در کل منزل
  • ایجاد آرامش و رفع تنش از محیط خانه (یا محل کار)
  • جذب شانس و فیلتر کردن انرژی های منفی که خواسته و ناخواسته ممکن است وارد محل زندگی شما شوند
  • منتشر کردن انرژی و خصوصیات هر سنگی که در ساخت دریم کچر به کار رفته مثلا اگر در آن از فیروزه استفاده شود می تواند باعث آرامش شود و انرژی چشم بد را خنثی کند.

نتیجه گیری

چه به قدرت های دریم کچر اعتقاد داشته باشید چه به زیبایی آن جذب شده باشید، بهتر است به دنبال دریم کچری بگردید که شهودتان شما را به سمت آن هدایت می کند. چون در واقع همان قدر که شما دریم کچر را انتخاب می کنید آن نیز شما را بر میگزیند و روحتان می داند کدامیک مناسب شماست. همچنین اگر دوست دارید از این وسیله باستانی و زیبا نهایت استفاده را ببرید بهتر است همواره آن را شارژ و پاکسازی کنید و شرایط نگهداری از آن را که در بالا گفته شد به دقت رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

در صورتی که به تهیه دریم کچر علاقمند شدید و دوست دارید دریم کچری تهیه کنید که از کیفیت و کارایی آن مطمئن باشید، ما به شما گالری سنگچین را معرفی می کنیم که می توانید از طریق تلگرام یا اینستاگرام با آن در ارتباط باشید:

[۱] Ojibwa

[۲] Cree

نوشته‌های مشابه

15 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید