پرانیک هیلینگ چیست؟ چه فوایدی دارد؟ چگونه عمل میکند؟

پرانیک هیلینگ

پرانیک هیلینگ چیست؟

پرانیک هیلینگ ، یک سیستم وسیع از تکنیکهای درمان طبیعی میباشد که در آن از پرانا یا انرژی حیاتی، برای درمان بیماری ها استفاده میگردد.

پرانا واژه سانسکریت به معنای انرژی حیاتی است. در چین این واژه را (چی) و در ژاپنی(کی) می نامند.

این درمان، تلفیقی از روشهای درمانی باستانی و سری میباشد که توسط بنیانگذار پرانیک هیلینگ یعنی استاد بزرگ(چوا کوک سویی) ، در طول چند دهه با موفقیت کشف، تحقیق و آزمایش شده است.

پرانیک هیلینگ ، یک تکنولوژی خیلی ساده اما بسیار بسیار قدرتمند است که میتوان سریعا اثرات شگفت انگیز درمانی آن را در بیمار مشاهده کرد.

نیروی حیاتی چیست؟

نیروی حیاتی به بیان ساده تر همان انرژی است. تمام چیزهای موجود در هستی اساساً از انرژی ساخته شده اند.

ما در اینجا تنها در مورد بدن فیزیکی شما صحبت نمیکنیم. آیا میدانید که فکرها و احساسات شما هم چیزی جز امواج انرژی که در واقع میتوانند با تجهیزاتی اندازه گیری شوند؛ نیستند؟ حتی روابط و مقدار پولی که در می آوردید، همه اساساً الگوهای انرژی هستند.

خبر خوب این است که تمام انسانها توانایی ذاتی برای احساس و تغییر انرژیشان را دارند.

انرژی میتواند تغییر شکل یابد

همانطور که میدانید از نظر علمی، انرژی نه میتواند بوجود آید و نه میتواند تخریب گردد؛ بلکه میتواند از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا  کند. به معنای همین جمله فکر کنید. اگر بتوانید که کار کردن با انرژی را درک کنید، با کمک آن میتوانید تمام نتایج منفی در زندگیتان را به نتایج مثبت تغییر دهید: بیماری به سلامتی، کمبود به وفور و فراوانی نعمت، استرس به آرامش ذهن و شکست روابط به پیوندهایی محکم و عمیق!

از آنجایی که در پرانیک هیلینگ از انرژی استفاده میشود، این روش با چیزی فراتر از تنها درمان و شفا سر و کار دارد. پرانیک هیلینگ نه تنها شما را از هاله ی اطراف بدنتان، چاکراها(مراکز انرژی) و تاثیرات آنها بر سلامتی آگاه میکند، بلکه همچنان به ما یاد میدهد که چطور هاله اطرافمان را حس یا اسکن کنیم و تشخیص دهیم که کدام یک از چاکراها ممکن است با مشکل مواجه شده باشد. با یادگیری درباره انرژی، بیشتر به حضور در برگیرنده آن، خواه در انسانها، ساختمانها و یا هرچیزی هوشیار میشویم.

گوهر و ماهیت پرانا(انرژی حیات)

تفاوت اساسی بین یک فرد زنده و مرده در چیست؟

هر دو فرد دارای یک بدن، مجموعه ای از ارگانها و میلیاردها سلول میباشند. چیزی که باعث تفاوت میان این دو میشود؛ نیروی نامرئی است که به شخصی آگاهی و هشیاری میدهد تا زندگی کردن را تجربه کند، و از آن طرف باعث میشود بدن فرد دیگر خاموشی ابدی را تجربه کند.

پرانا را میتوان نفس زندگی و یا حیات روح نامید. پرانا نیروی حیاتی درون هر موجود زنده ای است. بدون پرانا، ادامه ی حیات ما بعنوان«انسان»، متوقف میشود.


مقاله مرتبط: پرانایاما، تاثیرات آن و چند تمرین ساده


قواعد کلی موجود در علم پرانیک

اساس قواعد کلی پرانیک هیلینگ این ها هستند:

-قاعده خود ریکاوری(بهبود خود): توانایی ذاتی در هر موجود زنده برای درمان خودش

-قاعده نیروی حیات: روند درمان میتواند با افزایش دادن نیروی زندگی پرانیک فرد، سریع تر شود.


مقاله مرتبط: “اسرار کهن؛ حقیقت انرژی درمانی”


نحوه عمل کردن این روش چگونه است؟

پرانیک هیلینگ ، ناهماهنگی ها و نامتعادلی ها را در میدان انرژی بدن تصحیح میکند و نیروی حیات و زندگی را به بیمار منتقل میکند. این نیروی حیات  همچنان میتواند بعنوان «انرژی جهانی» نیز توصیف گردد؛ این انرژی فرد درمانگر  نیست. درمانگران آموزش دیده پرانیک، به منابع انرژی حیاتی دسترسی دارند و آن را با استفاده از ارتعاشات و تکنیکهای خاصی با توجه به نوع بیماری و شرایط خاص فرد بیمار، به او منتقل میکنند.


روح پزشکی و انرژی درمانی” را از راستمرد بخوانید.


در پرانیک هیلینگ، هیچ نوع دارو و ابزاری استفاده نمیشود. بدلیل کار با انرژی ها در این روش حتی لمس بیمار هم صورت نمیگیرد.

این درمان، یک پروسه و جریان سه گامی است که در واقع  توانایی ذاتی بدن برای درمان و شفا در تمام سطوح یعنی:فیزیکی، عاطفی، فکری و معنوی را تسریع میبخشد.

– گام اول: اسکن کردن ـ چک کردن ناهنجاری های انرژی

– گام دوم: پاکسازی ـ از بین بردن ناهنجاری های انرژی: برای از بین بردن انرژی بد یا کثیف در بدن، و برای ریشه کن کردن انسداد ها در کانالهای انرژی استفاده میگردد.


هم اکنون می توانید بسته جامع پاکسازی انرژی های منفی را از راستمرد تهیه نمایید:

energy-manfi


– گام سوم: انرژی دادن – پر کردن دوباره و تجدید حیات با نیروی زندگی : انتقال«پرانای تازه» یا انرژی زندگی به بدن، بعد از اینکه روند پاکسازی انرژی کامل شد انجام میشود. برای مثال وقتی انگشتانمان را میبریم یا پاهایمان دچار کبودی میشوند، بدن ما بطور اتوماتیک گام های لازم را برای جلوگیری از خونریزی و ترمیم بافت های آسیب دیده، بکار میگیرد. بدن ما بطور مداوم در معرض مواد سمی، شیمیایی و آلودگی های ناشی از محیط هایی که در آن زندگی میکنیم، قرار دارد. ولی سیستم دفاعی خود ساخته بدن ما با تمام این مواد آلوده مبارزه کرده و از ما محافظت میکند. وقتی که سالم و خوشحال هستیم، احساس شاٰرژ بودن میکنیم و پر از انرژی میباشیم. وقتی مریض یا ناراحتیم، احساس تحلیل رفتن میکنیم. بعیارت دیگر بدن سالم، پر از پراناست. درحالیکه یک بدن بیمار و مرض گرفته، پرانای پایینی دارد. روند درمانی یک فرد با افزایش نیروی حیاتی پرانا در او تسریع می یابد که بطور طبیعی در خورشید، هوا و زمین موجود است.


از راستمرد بخوانید: “مسح سرچشمه ی نور(انرژی باستانی شفابخشی)


یادگیری پرانیک هیلینگ به سادگی یادگیری رانندگی است. هر کسی میتواند یک پرانیک هیلر شود. برای اینکار نیاز به یادگیری برخی تکنیکهای پایه و قواعد کلی است که میتواند در عرض چند جلسه یادگرفته شود.


هم اکنون از راستمرد مطالعه کنید: “توانایی شفابخشی خود را ارزیابی کنید”


منبع:www.worldpranichealing.com

shafa-ad

نوشته‌های مشابه

15 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید