تهیه رودراکشای اصل
|

راهنمای رودراکشا – هر آنچه در مورد دانه های رودراکشا باید بدانید

در این مقاله با رودراکشا ، فواید استفاده از آن و نحوه پاکسازی و شارژ و نگهداری آن آشنا خواهید شد.

تهیه رودراکشای اصل

  1. رودراکشا چیست؟

رودراکشا دانه های خشک شده درختی هستند که اغلب در جنوب شرق آسیا می روید. اسم علمی این درخت الائوکارپوس گانیتروس [۱]می باشد. معنای واژگانی این درخت “اشک شیوا” می باشد و افسانه های بسیاری این دانه ها را به شیوا (الهه مقدس هندوها) مرتبط می کند. رودرا = نام شیواست و راکشا= به معنای اشک می باشد.


  1. استفاده از رودراکشا چه مزایایی دارد و به چه صورت استفاده می شود؟

اغلب دانه های رودراکشا را به صورت گردنبند استفاده می کنند که در هندی به آن مالا می گوید و چیزی شبیه تسبیح خودمان است، تنها تفاوت در این است که مالا ۱۰۸ مهره دارد. برای رودراکشا مزایای بسیاری ذکر شده است از قبیل ایجاد تعادل و سلامت فیزیکی و روانی، جذب ثروت، کمک به تمرکز و مراقبه و از همه مهم تر ایجاد یک حفاظت قدرتمند انرژیک در اطراف فرد که باعث می شود نیروها و انرژی های منفی افراد یا محیط به فرد جذب نشود.

درست مثل یک پیله که انرژی شما را در خودش نگه می دارد و از آن حفاظت می کند. شاید احساس کرده باشید وقتی در یک جای غریبه می خوابید یا آدمهای جدیدی را ملاقات می کنید ممکن است احساس ناراحتی کنید یا خوابهای آشفته ببینید. علت همه اینها می تواند انرژی های ناهمخوان باشد اما برای کسی که مالای رودراکشا به همراه دارد هیچ کدام از این انرژی ها به او اثر نمی کند.

من وقتی برای اولین بار مالای رودراکشا به گردن کردم وارد خلسه شدم و خودم را دیدم که یک زره چنگی مثل زره شوالیه های قرون وسطی به تن داشتم. فکر میکنم معنای این شهود این بود که ناخودآگاهم می خواست به شکل نمادین حفاظت رودراکشا را به من نشان دهد. البته برای بهره مندی از حفاظت رودراکشا و سایر مزایایی که ذکر شد فرد بهتر است همیشه و در همه حالت رودراکشا را نزدیک خود نگه دارد و همینطور حتما باید آن را پاکسازی و شارژ کند و با انرژی هایش پیوند برقرار کند، در غیر این صورت اثربخشی رودراکشا بسیار پایین می آید. در ادامه این مقاله در مورد نحوه شارژ و پاکسازی و… صحبت خواهد شد.


  1. چه کسی می تواند از رودراکشا استفاده کند؟

هر کسی خواه پیر یا جوان، کودک یا بزرگسال، زن یا مرد با هر پیشینه دینی یا نژادی می تواند رودراکشا را همراه داشته باشد و از مزایای آن بهره مند شود. البته طبیعتا کسانی که حساسیت بالاتری نسبت به انرژی ها دارند یا به مسائل خودشناسی علاقمندند معجزه رودراکشا را را بیشتر احساس خواهند کرد.

تهیه رودراکشا اصل
هسته این میوه همان رودراکشا ست 


  1. اندازه های مختلف رودراکشا چه تاثیری در اثر بخشی آن دارند؟

دانه های رودراکشا از اندازه خیلی بزرگ تا خیلی کوچک یافت می شوند. اما اندازه تاثیر چندانی بروی اثربخشی آنها ندارد. بهتر است با توجه به قیمت و راحتی استفاده، اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


  1. چطور رودراکشا را پاکسازی و شارژ کنم؟

در صورتی که به تازگی رودراکشا تهیه کرده اید، باید آن را ابتدا پاکسازی و سپس شارژ کنید در غیر این صورت اثربخشی چندانی نخواهد داشت. همچنین دقت کنید که هر فرد باید خودش رودراکشایش را پاکسازی و شارژ کند و از قرض دادن رودراکشای خود به دیگران خودداری کنید.

برای پاکسازی رودراکشا ابتدا حدود یک ساعت آن را در شیر بخوابانید. سپس آن را از شیر خارج کنید و بروی هر کدام از دانه های گردنبند خود یک مانترا یا قصدی که دارید را بیان کنید. اگر دوست دارید مانترا استفاده کنید می توانید تک تک دانه ها را بین دو انگشت خود بگیرید و این واژه ها را تکرار کنید “اوم ناماها شیوایا”[۲] یا اگر این مانترا را دوست ندارید می توانید هر ذکری که خودتان میخواهید را انتخاب کنید یا حتی قصد و هدفتان از تهیه رودراکشا را در یک جمله ساده و کوتاه بروی هر مهره بیان کنید مثلا اینطور: “من از تو حفاظت می خواهم” یا “من از تو ثروت می خواهم” یا “می خواهم در مدیتیشن هایم مرا راهنمایی کنی”.


مقاله مرتبط: “راستمرد چطور؟- راهنمای جامع مقابله با انرژی های منفی و پاکسازی- جزوه – ۶۰ امتیاز


این جمله باید بروی یک یک دانه ها تکرار شود. پس از پایان این کار دانه ها را با آب معمولی یا آب چشمه شستشو دهید و با یک پارچه تمیز خشک کنید. ممکن است در طی این فرایند رنگ دانه های رودراکشا کمی تغییر کند که اصلا اشکالی ندارد و طبیعی است.

پس از پایان مراحل بالا، مالا را بین دو دست خود بگیرید و آن را مقابل قلبتان بالا بیاورید، احساس کنید انرژی مالا با انرژی قلبتان پیوند برقرار می کند سپس بگویید: “ای رودراکشای عزیز، از امروز انرژی تو و من (اسم خودتان را بگویید) با هم پیوند برقرار می کند و تو در تمام زمینه هایی که خواسته ام مرا یاری و همراهی می کنی.”

از این به بعد این مالا متعلق به شماست و برای تمام اهدافی که از آن خواسته اید به شما یاری می رساند.


  1. چطور از رودراکشا مراقبت و نگهداری کنم؟

 همان طور که گفته شد بهتر است مالای خود را همواره همراه داشته باشید. همین طور از قرض دادن آن به دیگران به شدت خودداری کنید. چرا که وقتی شخص دیگری به مالای شما دست می زند انرژی او بروی مالای شما باقی می ماند و از اثربخشی مالای شما می کاهد. به علاوه از مواد شیمیایی مثل صابون و شامپو برای شستن آن جدا خودداری کنید اما اگر با آب معمولی دوش بگیرید می توانید بگذارید مالا به گردنتان باقی بماند. جاری شدن آب روان بروی آن بخصوص برای پاکسازی و شارژش مفید است.

همچنین هر شش ماه یکبار باید مراحل پاکسازی با شیر و شارژ کردن با مانترا را تکرار کنید تا انرژی مالای شما به قوت خود باقی بماند. همینطور با گذشت زمان دانه های رودراکشا انرژی شما را به خود جذب می کند و قوی و قوی تر می شود. در صورتی که نخ گردنبند شما پوسیده شد می توانید نخ تسبیح بخرید و نخ آن را تعویض کنید اما اگر این کار را بکنید باید دوباره مراحل پاکسازی و شارژ را برای آن تکرار کنید.

با امید به اینکه این مقاله برای شما مفید واقع شود و بتواند شما را در مسیر افسانه شخصی تان یاری کند. اگر شما هم تا بحال از رودراکشا استفاده کرده اید می توانید نظرات و تجارب خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.


در این کلیپ آقای کاظم پور مدیر راستمرد در مورد خواص رودراکشا و همچنین نحوه شارژ، پاکسازی، استفاده و تشخیص تقلبی یا اصل بودن رودراکشا به شما توضیح می دهد. 


هم اکنون میتوانید مالای رودراکشای اصل را از فروشگاه سنگچین تهیه کنید. 

برای سفارش این محصول می توانید از یکی از راههای زیر اقدام کنید: وبسایت: sangcheen.com

تماس تلفنی (از ساعت ۱۵ تا ۲۱) : ۰۹۲۱۹۶۸۶۳۹۰ پشتیبانی تلگرام @sang_hamkar

اینستاگرام: https://www.instagram.com/sang_cheen

رودراکشای اصل در سنگچین


[۱] Elaeocarpus Ganitrus

[۲] Om Namaha Shivaya

نوشته‌های مشابه

26 دیدگاه

  1. درود، من اول رودراکشا را در شیر گذاشتم یک ساعت، بعد زیر آب گرفتم و با دستمال تمییز خشک کردم و بعد مانترا را برای تک تک دانه ها گفتم، الان اشتباه کردم که بعد از شیر با آب شستم و بعد مانترا گفتم؟؟ دوباره باید انجام بدم؟؟

  2. من رودراکشا رو تهیه کردم و چون خیلی سرم شلوغ بود نشد پاکسازی اولیه انجام بدم ولی بطور عجیبی دچار سنگینی و سردرد شدم ولی بمرور خوب شد و حس خوب و قابل قبولی نسبت به این گردنبند در من ایجاد شد . به امید روشنیدگی برای همه

  3. با سلام
    مدتی قبل رودرکشا تهیه کردم که داخلش سنگ اونیکس هم گذاشته بودند.
    سنگ اونیکس مشکی (توضیحاتش): جهت از بین بردن انرژی منفی و ایجاد تعادل در چاکرای اول
    جهت پاکسازی آیا میتونم داخل شیر بگذارم ، یا شیر برای اونیکس خوب نیست؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاس گذارم.

  4. اطلاعات خوب و جامعی بود و مثل همیشه لذت بردم. من اولین بار که چند شب پیاپی بدون هیچ پاکسازی و شارژی رودراکشای خودم رو به گردن انداختم یا دور مچ دستم پیچیدم و باهاش خوابیدم، رویاهای عجیب و درستی درباره ی سه نفر از نزدیکانم، طی سه شب متوالی، دیدم که بصورت نمادین یا مربوط به اتفاقات حالشون بود یا آینده (که رخ داد).
    یک سوال آیا درسته که دانه های رودراکشا به مرور رشد می کنند و بزرگتر میشن یا شایعه است؟

دیدگاهتان را بنویسید