تقویت چاکرای گلو چاکرای پنجم

چاکرای گلو چاکرای پنجم – فعالسازی و پاکسازی

بر اساس سنت های قدیم یوگا چاکرای گلو هزاران سال است که به عنوان مرکز ارتباطات ما و بروز خود واقعی مان است.

زمانی که چاکرای گلو در بدن ما سالم است، نیروی خلاقیت، صداقت، اعتماد به نفس در ما ظهور کرده و بدون پروا و نگرانی به آشکار کردن حقیقت خواهیم پرداخت.

همچنین در صورت وجود مشکلاتی در این چاکرا افراد احساساتی مانند ترس از بروز افکار، خجالت، اضطراب اجتماعی را تجربه کرده و اعتماد به نفس و پشتکار در آنان تضعیف می شود.

اگر احساس می کنید چاکرای گلوی شما مسدود است، به دوران کودکی خود نگاهی بیندازید. آیا به طور مکرر از سوی والدین یا نزدیکان مورد انتقاد قرار می گرفتید؟ تابحال والدین تان شما را به بروز احساسات واقعی تان تشویق کرده اند؟ آیا نظرات و افکار شما مورد احترام واقع می شدند؟ اگر احساس می کنید به راحتی نمی توانید خودتان تا بروز دهید احتمالا دچار مشکلاتی در چاکرای گلو هستید.


مقاله جامع چاکرا چیست و چگونه عمل می کند؟ راهنمای مقدماتی چاکراها را حتما مطالعه کنید


این مقاله به شما کمک می کند فرایند درمان چاکرای گلو خود را آغاز کنید.

چاکرای گلو چیست؟

چاکرای گلو یا ویشودها مرکز انرژیکی در بدن است که با نیرو های ارتباطات، حقیقت، و نمایان شدن خود حقیقی افراد در ارتباط است. این چاکرا در ناحیه گردن و گلو قرار دارد و با رنگ آبی و عنصر پنجم یعنی اِتر هماهنگی دارد. این چاکرا وظیفه هدایت انرژی های مخصوص شخصیت افراد، خلاقیت و درک می باشد.

فعالسازی چاکرای گلو چاکرای پنجم


کلیپ معرفی چاکرای گلو و کارکرد آن را هم ببینید.


شفابخشی چاکرای گلو

شفابخشی چاکرای گلو شامل عملیات گشودن، پاکسازی، تنظیم و تقویت این کانال انرژی درون بدن است. روش های درمان چاکرای گلو شامل روش های درمان خانگی همچون رایحه درمانی، استفاده از موسیقی، کریستال ها، حرکات ورزشی و تمرینات احساسی هستند تا هماهنگی بین ارگان های بدن و ذهن برقرار شود.

راه های تشخیص ناهماهنگی در چاکرای گلو

بهترین راه تشخیص اینکه آیا شما به درمان چاکرای گلو نیاز دارید یا خیر این است که به افکار، احساسات، اعمال و احساس فیزیکی تان توجه کنید. در ادامه به برخی نشانه های نامتعادل بودن این کانال انرژی اشاره میکنیم.

  • دشواری در بیان صحیح احساسات
  • دشواری در به کلام آوردن افکار
  • داشتن احساس نگرانی به هنگام صحبت از نظرات شخصی یا تمایل به تحمیل نظرات خود به دیگران
  • مشکلات متعدد مربوط به ارتباط برقرار کردن با شریک احساسی
  • احساس اشتباه فهمیده شدن توسط دیگران
  • نگه داری از راز دیگران با هدف مورد قبول واقع شدن توسط آن ها
  • داشتن اضطراب هنگام گفتگو
  • خجالتی بودن
  • ناتوانی در بروز خود واقعی تان
  • زیادی اطمینان داشتن به نظر شخصی خود یا کاملا سست بودن درباره نظرات و اعتقادات شخصی
  • داشتن علایم فیزیکی همچون سرد شدن دستان یا بی حرکت شدن به هنگام صحبت کردن (اضطراب شدید)
  • ورود به روابط احساسی محدود کننده و جلوگیری کننده از بیان اعتقادات شخصی
  • دشوار بودن بیان حقیقت به خود یا دیگران
  • حرف و عمل غیرهماهنگ داشتن
  • داشتن مشکلات مربوط به لوزه ها در گلو
  • تغییرات مکرر تن صدا
  • مشکلات مربوط به گوش و شنوایی یا عفونت گوش
  • مشکلات و عفونت های مجاری تنفسی، گلو یا سینوس ها

مراقبه مخصوص چاکرای گلو ترکیبی از موثرترین تکنیک های موجود برای پاکسازی، تنظیم و فعالسازی چاکرا را از لینک زیر تهیه کنید.

پاکسازی چاکرای گلو چاکرای پنجم


مقاله راهنمای چاکراها- چاکرای پنجم نیز میتواند برای شما جالب باشد.


مسئله بعدی تشخیص این موضوع است که آیا شما دارای چاکرای گلو بیش فعال هستید یا یک چاکرای  کم کار؟

یک چاکرای ناکارآمد غیرفعال است و انرژی کافی در آن جریان ندارد در حالیکه یک چاکرای بیش از حد فعال انرژی بسیار زیادی دارد و همیشه در حال جوش و خروش است.

چاکرای گلو غیر فعال= انرژی حیاتی کم، سستی، عدم فعالیت، انسداد کانال انرژی، کمبود انرژی

چاکرای گلو بیش فعال= سرزنده اما متلاطم، فعالیت بیش از حد، مهاجم و پرخاشگر، انرژی بسیار زیاد

بنابراین شما می توانید تشخیص دهید چاکرای شما در کدام وضع قرار دارد. حتی ممکن است این چاکرا در بدن شما وضعیتی نامتعادل در بین این دو وضعیت داشته باشد.

۲۰ روش درمان و شفابخشی چاکرای گلو

در ابتدا می خواهیم بدانیم یک چاکرای گلو سالم چه مشخصاتی دارد. زمانی که شما یک چاکرای پاک، قوی و متعادل دارید در بیان احساسات افکار و توانایی هایتان اعتماد به نفس پیدا می کنید. شما قلبی گشوده و صادق خواهید داشت که از گفتن حقیقت نمی ترسد. احترام و اعتبار بخشی از روابط شما با دیگران است و جرئت بروز خود واقعی تان را پیدا می کنید. زمانی که به راهنمایی احتیاج داشته باشید، به ندای درونی خود اعتماد می کنید و توصیه های درونی تان را می پذیرید.

پس از پاکسازی و متعادل سازی انرژی های چاکرای گلو شما صداقت، اعتماد و آزادی و برقراری روابط اجتماعی با اعتماد به نفس را تجربه خواهید کرد.

برخی از روش های خانگی برای متعادل سازی و تقویت چاکرای گلو در ادامه ذکر شده اند.

  • استفاده از عبارات مثبت تاکیدی یا مانترا ها

مانترا ها کلمات و صداهای مقدسی هستند که به شما کمک می کنند آگاهی خود را بهبود ببخشید. مانترا های مختلفی برای این منظور وجود دارند مانند ” Om “، ” Om Mani Padme Hum”. شما می توانید از عبارت های تاکیدی مثبت که با آن بیشتر ارتباط می گیرید هم استفاده کنید.

  • کلمه ” hhhhhaaaaaammmmmm”را برای خود زمزمه کنید. ارتعاشات این عبارت با چاکرای گلو هماهنگ است. همچنین می توانید به نواهای باینورال گوش فرادهید. فایل خودهیپنوتیزم چاکرای گلو همین کار را به بهترین شکل برای شما انجام میدهد.
  • از خوراکی های زیر بیشتر استفاده کنید

 تمشک، انگور سیاه، کیوی، سیب، گریپ فروت، لیمو، گلابی، انواع آلو، هلو، انجیر.

  • کمک گرفتن از صدا ها

نوا های خاصی هستند که می توانند تاثیر مثبتی روی سلامت چاکرای گلو داشته باشند. شما می توانید از ابزارهایی همچون کاسه تبتی  (کاسه تبتی اصل و باکیفیت را از گالری سنگچین تهیه کنید) چنگ و یا برخی ساز های کوبه ای مانند گنگ برای تولید این نوا ها استفاده کنید.

  • شروع به یادداشت برداری از افکار خود کنید

اگر شما در بیان افکار و احساساتتان دچار مشکل هستید، سعی کنید در یک دفترچه یادداشت خصوصی آن ها را ثبت کنید. می توانید از اپلیکیشن های درون تلفن همراه یا برنامه های آنلاین هم برای ثبت وقایع و افکارتان استفاده کنید. این کار را به عادتی روزانه برای خود تبدیل کنید تا جریان افکارتان به راحتی برای شما قابل توصیف شود.

  • تنفس عمیق شکمی

سریع صحبت کردن یا بسیار کند حرف زدن هر دو از نشانه های عدم تعادل انرژی در چاکرای گلو هستند، برای جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات به هنگام سخن گفتن، سعی کنید تنفس عمیق شکمی انجام دهید. به هنگام تنفس عمیق به جریان هوا که در بدن شما جابجا می شود فکر کنید. این کار باعث آرامش و تقویت اعتماد به نفس می شود.

  • از گیاهانی که در ادامه ذکر می شوند بیشتر استفاده کنید

استفاده از نعناع، میوه اقطی، گیاه میخک، دارچین، رازیانه برای گشودن و پاکسازی چاکرای گلو می تواند موثر باشد. یکی از بهترین راه های استفاده از گیاهان نوشیدن عرقیات اصل یا دمنوش های گیاهی ست.

  • استفاده از رنگ ها

رنگ هماهنگ با چاکرای گلو رنگ آبی روشن است. سعی کنید به آسمان آبی خیره شوید، لباس آبی بپوشید، یا از این رنگ در دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنید. یکی از بهترین روش های تاثیر گذاری رنگ ها از طریق نقاشی کردن است؛ اگر از کار های هنری لذت می برید از رنگ آبی در کار های هنری تان استفاده کنید.

  • شکرگزار باشید

این راهکار بر انسداد های شدید انرژی تاثیر مثبت دارد. گاهی دلیل انسداد در چاکرای گلو به این موضوع برمی گردد که ذهن ما پر از نگرانی ها و ناراحتی های بعضا بی مورد است. با شکرگزاری بخاطر موهبت هایی که به شما داده شده میتوانید به گشوده شدن همه چاکرا ها بویژه چاکرای گلو کمک کنید. به دقت به زندگی خود فکر کنید و برای تمام چیز هایی که دارید شکرگزار باشید.

  • مراقبه با کریستال ها

این راهکار بر انسداد های شدید انرژی تاثیر مثبت دارد. استفاده از کریستال ها در تمرین مراقبه موجب هماهنگ شدن انرژی هایتان می شود و تاثیر بسزایی در تقویت و شفابخشی کانال های انرژی دارد. برای هدف تقویت چاکرای گلو می توانید از کریستال هایی مانند آکوامارین، فیروزه، توپاز آبی، زمرد کبود و سودالیت استفاده کنید. (برای تهیه این سنگها به گالری سنگچین رجوع کنید)

  • مهارت گوش کردن

اگر چاکرای گلوی شما انرژی زیادی را دریافت می کند، ممکن است با مشکلاتی در گفتگو با دیگران و نادیده گرفتن حرف های دیگران مواجه شوید. این عادت می تواند موجب ایجاد مشکلات جدی در روابط شما با دوستان و اطرافیان شود. برای ترک این عادت می توانید تنفس عمیق شکمی را تمرین کنید و همزمان روی صحبت های طرف مقابلتان تمرکز کنید. به زبان بدن آن ها دقت کنید، کاهی پیام های مهمی در حرکات افراد وجود دارد. برای اینکه به آنها بفهمانید تمام حواستان پیش آنهاست، به نشانه تایید سر تکان دهید و با نظرات کوتاه بگویید متوجه نقطه نظرشان هستید.

  • تمرین کاتارسیس

کاتارسیس یک تمرین قدرتمند برای رهاسازی انرژی های انباشته شده و پاکسازی کانال های انرژی است. وقتی که در برقراری ارتباط به مشکل برمیخوریم، مقدار زیادی انرژی در چاکرای گلو انباشته می شود. می توانید با انجام تمرین کاتارسیس این انرژی ها را از طریق بلند خندیدن و فریاد زدن آزاد کنید. با انجام دادن ممنظم این تمرینات متوجه بهبود جریانات انرژی در چاکرای گلوی خود می شوید. برای یادگیری مراقبه کاتارسیس کلیک کنید.

  • با تمرینات منظم یوگا انسداد های انرژی را باز کنید.

حرکت هایی مثل حرکت ماهی، شیر و گاو آهن می توانند کمک کننده باشند. همچنین می توانید روزانه تمرین چرخش ساده ای در گردن خود انجام دهید تا به جریان خون در این ناحیه کمک کنید.

  • آواز بخوانید

آواز خواندن راه ساده و آرامش بخشی برای گشودن چاکرای گلو است. اگر برایتان مقدور است به آرامی زیر لب برای خودتان آواز بخوانید. ممکن است در ابتدا برای اینکه تشویق به خواندن شوید موزیک ویدیو ببینید یا آهنگی که دوست دارید را گوش دهید.

  • استفاده از عصاره ها و رایحه ها

عصاره گیاه کندر، ylang ylang ، بهارنارنج، اکالیپتوس، میخک و رزماری می توانند به عنوان خوشبو کننده در فضا، روی لباس یا پوست استفاده شوند. (عودهای خوشبو مخصوص پاکسازی و فعالسازی چاکراها را از گالری سنگچین تهیه کنید)

  • نوشیدن آب

مصرف آب خالص و تمیز برای سلامتی چاکرای گلو ضروری است. اگر فکر میکنید آب آشامیدنی شما شامل افزودنی هایی مانند کلراید است، از یک فیلتر آب استفاده کنید.

  • استفاده از تخیل در شفابخشی به چاکرای گلو

تصور کنید یک گوی انرژی در ناحیه گردن و در محل چاکرای گلو در بدن شما قرار دارد، همزمان با تنفس عمیق بینید که انرژی های سیاه و آلوده از این گوی خارج می شوند و رنگ گوی به رنگ آبی روشن در می آید.

  • زمانی را در سکوت سپری کنید

اگرچه ممکن از با ماهیت چاکرا در تناقض به نظر برسد اما مدتی را در سکوت به سر بدن به شما کمک می کند صدای راهنمایان درونی خود را بشنوید. با گوش فرا دادن به ندای درونتان شما چاکرای گلو را تقویت داده اید. یوگی ها معمولا بازه های زمانی خاصی را در سکوت می گذرانند، این کار به انها کمک می کند آزادانه با ندای درون خود ارتباط بگیرند.

  • ماساژ گردن

ماساژ گردن می تواند به آزاد سازی انرژی های انباشته در این ناحیه کمک کند. به مراکز تخصصی ماساژ مراجعه کنید و از طریق ماساژ گردن فرایند شفابخشی به چاکرای گلو را در خود سرعت ببخشید. حتی می تواند خودتان در منزل با وسیله های ساده مثل کیسه آب گرم یا یک حوله گرم و پاکیزه گردن خود را ماساژ دهید و آن را ریلکس کنید.

  • بیان نظرات و افکار

زمانی که قدرت گفتن “نه” و بیان آزادانه خواسته هایتان را داشته باشید، احساس اعتماد به نفس پیدا می کنید. تمرین کنید تا بتوانید در روابط خود به بیان خواسته ها، احساسات و افکار خود بپردازید. سابلیمینال توانایی گفتن نه به دیگران در این مورد مفید است.

مراقبه مخصوص چاکرای گلو با کمک بسیاری از این روش ها و تکنیک های موثر دیگر برای پاکسازی، تنظیم و فعالسازی چاکرا را از لینک زیر تهیه کنید.

ادامه مقالات چاکراها را از لینک های زیر دنبال کنید:

فعالسازی و پاکسازی چاکرای اول یا ریشه

فعالسازی و پاکسازی چاکرای دوم یا جنسی

فعالسازی و پاکسازی چاکرای سوم یا خورشیدی

فعالسازی و پاکسازی چاکرای چهارم یا قلب

فعالسازی و پاکسازی چاکرای ششم یا چشم سوم

فعالسازی و پاکسازی چاکرای هفتم یا تاج

اگر راه های دیگری برای تقویت چاکرای گلو می شناسید آن را با ما از طریق کامنت درمیان بگذارید.

نوشته‌های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید