تاثیر رسانه بر آگاهی جمعی

آیا تا به حال به تاثیر صنعت پر سود رسانه بر روح و ناخودآگاه خود فکر کرده اید؟ آیا میدانید رسانه ها چه تاثیری بر آگاهی جمعی انسانها میگذارند؟
تصور کنید که شما احساس آرامش و شادی میکنید و در یک وضعیت مثبت هستید. سپس تلویزیون را روشن میکنید، برنامه های خبری موبایلتان را باز میکنید ، نگاهی به روزنامه ها و مجلات می اندازید و…، در همین حین شما با انبوهی از اخبار و تصاویر افسانه ای زندگی لوکس یا به بیان امروزی لاکچری، جنگ، مرگ و میر، خشونت، بیماری ها، سقوط اقتصادی، مشکلات اجتماعی، ماتریالیسم و یا 50 روش نوین مُردن بمباران میشوید.

این نوع از اخبار بد فقط برای ایجاد ترس در انسانها انتخاب شده اند، وگرنه رسانه ها میتوانستند با تمرکز بر روی اخباری که حقیقتا برای نسل بشر بد هستند مانند آب شدن یخ های قطبی، گرسنگان آفریقایی، نابودی جنگل ها و یا انباشت زباله در اقیانوس، به توجه بیشتر انسانها به این خطرات حقیقی کمک کنند.

AAEAAQAAAAAAAAQuAAAAJDMyMTllNzdkLTgxMGEtNGQyOC05NTM4LWM1ZDhiZDAzY2VmOAاخبار بد ، به هر ترتیب خبر محسوب میشوند . اما در این بین اخبار روشن و امید بخش چه سهمی دارند ؟ هنر چه سهمی دارد ؟

تبلیغات همیشه دارای فرکانس های خوب و شاداب کننده هستند ، برای مثال در اشعارشان ، در موسیقیشان و یا در تصاویرشان . دلیل این فرکانسهای خوب بسیار ساده است ، آنها پول شما را میخواهند .


تکنولوژی و طبیعت انسان” را بخوانید.


خب سلبریتی ها در این فضا چگونه هستند ؟ انسان ها معمولا به صورت ناخودآگاه خودشان را با آنها مقایسه میکنند . خواه آنها سلبریتی های حقیقی مانند بازیگران و هنرمندان باشند ، خواه سلبریتی های پوشالی مجازی . وقتی خودتان را با سلبریتی ها مقایسه میکنید احساسات منفی پیدا خواهید کرد .

چطور است برای فرار از همه این موضوعات ، به صفحات و برنامه های ورزشی پناه ببریم ؟ مطالب ورزشی مانند یک حواس پرتی خوب هستند که ما خودمان را درآنها غرق کنیم . تا اینجا همه چیز خوب است اما متاسفانه رسانه ها حتی پیام های ورزشی را هم با دقت برای شما انتخاب میکنند .

تمام این جوانب رسانه ها جلوی خودِ حقیقیِ معنوی شما را میگیرند .


“دنیای اینترنت با مغز ما چه می کند” را بخوانید.


آیا به خاطر دارید که انسان ها تا پیش از این رسانه ها و تبلیغات چگونه بوده اند ؟ حالا با وجود سلطه ی رسانه های قدرتمند در دنیا و جریان های گلوبالیست ، شما چه احساسی دارید ؟ انسان های این عصر چگونه هستند ؟

تمام خروجی های رسانه های گوناگون حاصل کار نویسندگان و ویرایشگران است . افراد زیادی پشت پرده آنچه شما میبینید و میشنوید و از آن آگاه میشوید هستند که این افراد معمولا دکتری های حرفه ای ، بزرگان ، معلمان ، عقلا ، اندیشمندان و افرادی با نیت های خیر خواهانه نیستند . آنها یا به دنبال کنترل افکار و ناخودآگاه شما هستند و یا سودجویان همیشه گرسنه ای اند که به خالی کردن جیب های شما فکر میکنند .

شاید بسیاری از شما از این مسائل آگاه باشید ، اما مسئله اینجاست که همیشه باید این حقایق را به خاطر داشته باشید و اجازه ندهید رسانه ها ، آنچه که هستید را به خواست خودشان مهندسی کنند . تسلیم شدن و تن دادن به حقایقی که رسانه های کوچک و بزرگ روزانه به خورد ما میدهند بسیار آسان تر از ایستادگی در مقابل آن است چرا که حقایق آنها قابل باور و قابل قبول به نظر میرسند .


“راهنمای تشخیص شایعات دروغین” را از اینجا بخوانید.


ما ، نه به عنوان انسان های فیزیکی و زیستی ، بلکه به عنوان “آگاهی روحی” ، همگی با هم از طریق “آگاهی جمعی” متصل هستیم .

رسانه های بزرگ جمعی برای افزایش تطبیق ما با دنیایی که میخواهند ما به آن خو بگیریم ، برایمان توهم و خیال ایجاد میکنند . هرچه ما انسانها بیشتر به این موضوع تن میدهیم اتصال ما به آگاهی جمعی که ذات حقیقی ماست کمتر میشود . در این حین ما فرکانس های ضعیف و سطح پایینی برای آگاهی جمعی ارسال میکنیم . بالاترین فرکانس هایی که میشود برای آگاهی جمعی ارسال کرد عشق ، صلح و نور است که این موضوع با پاک کردن ذهنتان از پارازیت های منفی برای مثال با مراقبه کردن یا دوری از رسانه های تبلیغاتی مانند تلویزیون ممکن میشود ، به علاوه که میتوانید استرس و ناراحتی های خود را با این کار کم کنید و از عشق و نور لذت ببرید .


همین حالا گوش کنید: “پادکست: اخبار بد و تنش زا چه بلایی سر ما میاره؟ چطور میشه از اونها دوری کرد؟!


نوشته‌های مشابه

24 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید