|

گیاهان و اقتدار آنها در باور شمنیزم

از دیدگاه شمنیزم ما انسانها موجوداتی چند بعدی هستیم و با تمام وجوه زندگی از حیوانات، گیاهان، آب و زمین، ستارگان و جهان های دیگرسو گرفته تا اجداد و پیشینیان خود پیوستگی و ارتباط نزدیکی داریم. ما با مشاهده طبیعت و محیط پیرامونمان به شناخت بیشتر از خودمان می رسیم. ما از خاک متولد می شویم و به خاک برمی گردیم، از طبیعت انرژی می گیریم، درمان می شویم، تغذیه می شویم و بطور کلی همه چیز ما از مادر زمین است.

به عقیده شمن ها، ما در زندگی چالش برانگیز امروزه به وضوح به یاری معنوی نیازمندیم. اولین کمک ما “اقتدار حیوانی” ماست که نشانگر استعدادها و توانایی های ما می باشد. “اقتدار حیوانی”  در واقع همان حیوانی است که بیش از همه شبیه آن هستیم و اغلب افراد وقتی بدان پی می برند می گویند : اوه، درسته!  مهمترین هدیه “اقتدار حیوانی” شفابخشی ، حمایت از کودک درون و فراهم آوردن انرژی برای تبدیل ضعف هایمان به قدرت می باشد. ممکن است ما ارواح و توتم های ( روح انسان یا جانور حامی شخص) هدایتگر بسیاری در زمان های مختلف داشته باشیم ولی “اقتدار حیوانی” نزدیکترین همراه و هادی ما در طول زندگی است.

Shaman

با این حال لزوما نزدیکترین همراه، برجسته ترین همراه نیست. ” اقتدار گیاهان “ پیشرفته تر از اقتدار حیوانی می باشد. یکی از دلایل آن این است که آگاهی گیاهان خیلی بیشتر از آگاهی حیوانات از حافظه انسان دور شده است. این حقیقت ناراحت کننده که آگاهی میانگین انسانها به ندرت فراتر از آگاهی حیوانی پیش رفته است را در مواردی مانند فقدان درک و احساس از آگاهی گیاهان در قطع درختان می توان دید، که چون گیاهان دارای حرکت و بیان لفظی نیستند تا فریاد زنند و فرار کنند پس روح و جانی ندارند و انسان به راحتی به خود اجازه می دهد تا هرگونه صدمه ای را به آنها و محیط زیست آنها وارد کند!!

حال آنکه هر چیزی در طبیعت دارای روح است، حیوانات ، گیاهان و حتی سنگها و کریستالها، و یک انسان آگاه این را به خوبی می داند.

** هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین کریستال های شارژ شده و بااقتدار تهیه کنید:

از دیر باز گیاهان توانایی شفابخشی و کمک به رشد معنوی را به انسان ها پیشکش کرده اند، از گیاهان شناخته شده، گلها، درختان و گیاهان سمی گرفته تا گیاهان مقدس و آموزشگر. هر گیاهی در این سیاره برای انسان منفعتی را داراست، حتی گیاهان سمی! استفاده از روح گیاهان و گیاهان اقتدار برای رشد و پیشرفت معنوی و شفادهی از نمودهای زیبا و آموزنده شمنیزم می باشد. استفاده از گیاهان اقتدار روش باستانی ارتباط گیری با روح گیاهان است که از آن به “گیاه درمانی” یا “روح گیاه درمانی” نیز یاد می شود.

این مراسمی مقدس می باشد و همان طور که ارتباط بین فرد با گیاه مورد استفاده طی مراسم های متوالی قوی تر می شود، انرژی گیاه استحاله یافته و موجب رشد و یادگیری هر چه بیشتر وی می گردد. با این حال استفاده های نادرست و سوءاستفاده از این گیاهان مقدس که در کمال تأسف در سال های اخیر رایج شده می تواند برای برخی مشکل ساز شود و یا هدف مورد نظر از مصرف آنها حاصل نگردد.


مقاله مرتبط: “سیری در طبیعت_۷ راه برای رسیدن به آرامش و تندرستی با اتصال بدن به طبیعت


یکی از آسانترین و موثرترین روش های کار با این گیاهان مراقبه روی آنهاست. به طوریکه فرد گیاهی را بر می گزیند (بهتر است گیاهی باشد که فرد به آن کشش و حس دارد) و در طول مراقبه عمیق، مراقبه کننده و گیاه یکی می شوند و زمانی که این اتفاق می افتد فرد می تواند به صورت مستقیم از دانش و قدرت گیاه استفاده کند. مسلما هر چه فرد طی سالیان تمرین و مراقبه و الگوی غذایی سالم اقتدار بیشتری کسب کرده باشد، بهتر و بیشتر می تواند از آگاهی و اقتدار گیاهان استفاده کند.


منبع:

www.sacredserpent.net

ادامه مطلب را از مقاله زیر بخوانید:

انواع گیاهان مقدس از دیدگاه شمنیزم

نوشته‌های مشابه

17 دیدگاه

  1. گیاهان در زیست شناسی به غذاسازان بزرگ خوانده میشوند که هم برای خود وهم برای موجودات دیگر غذاسازی دارند .کارخانه برگ با عمل فتوسنتز وساختن سبزینه یک چرخه شگفت انگیز است که یکی از مواردی است که بشر نتوانسته هنوز انرا به صورت مصنوعی ایجاد کتد .انها قدمت بیشتری نسبت به انسان در کره خاکی دارند وباید مورد احترام باشند انها بچهای عزیز زمبن حساب میشوند.بسیار عالی بود تشکر

دیدگاهتان را بنویسید