عصبانیت چیست و چگونه رفتار کسی که از دست مان عصبانی است را، تغییر دهیم؟

angry-people.001

 چگونه سریعا، رفتار کسی را که از دست مان عصبانی است را، تغییر دهیم؟

همه ی ما اغلب خودمان را در وضعیت هایی پیدا می کنیم که دیگران از دست مان عصبانی هستند. این شخص می تواند همسر، همکار، یک دوست و یا یک غریبه باشد و اگر آدمی هستید که دوست دارید تا اطرافیانتان، خوشحال و محترم باشند، یقینا، چنین مواردی باعث ناراحتی تان خواهند شد.

 شما می خواهید مشکلات را حل کنید و اوضاع را بهتر کنید. اما چگونه می توانید به صورت ناگهانی کسی را که از دست تان عصبانی است، به فردی مودب و ملاحظه کار تبدیل کنید؟

۴ گام برای درست کردن وضعیت


مقاله مرتبط: چگونه با افکار دیگران برخورد کنیم؟


۱-تلافی نکنید

قانون شماره ی یک این است که از تلافی کردن، خودداری کنید. مهم نیست که فرد مقابل تان چه کاری را انجام داده باشد، شما نمی توانید حمله کنید، زیرا این کار طرف مقابل تان را عصبانی تر می کند. یک مثال ساده از این واقعه زمانی است که در خیابان هستید و یکی از رانندگان به خاطر این که سرعت تان کم است به شما پرخاشگری می کند. اگر شما هم کار این فرد را با فحش دادن تلافی کنید، طرف مقابل تان را بیشتر تحریک کرده اید.

اگرچه که سخت است اما نباید عملی خشمگینانه را با اقدامی خشمگینانه ی دیگر پاسخ دهید. حتی اگر احساس می کنید که به شما بی احترامی شده باید غرور خود را کنار بگذارید و به راهتان ادامه دهید. اما یادتان باشد که، محل درگیری را با اقدامی طعنه آمیز و نیش دار ترک نکنید زیرا این کار شخص عصبانی را بیشتر و بیشتر تحریک می کند.

۲-توجه و نگرانی خود را نشان دهید

به جای اعمال خشم، نشان دهید که متوجه وضعیت شخص مقابل هستی. سپس، شما متوجه می شوید که عصبانیت فرد مقابل تنها به خاطر سوءتفاهم بوده است. وقت گذاشتن برای گوش دادن به حرف ها ممکن است نگرش آن ها را تغییر دهد. وابسته به وضعیت، ادای جملات زیر کمک تان می کنند:

می توانی به من بگویی که مشکل چیست؟ شاید بتوانم کمکی بکنم.-

متاسفم که چنین احساسی داری. آیا کاری هست که بتوانم برای تو انجام دهم؟-

چنین چیزی هرگز نباید اتفاق می افتاد. الان حالتون چطوره؟-

سخن هایی مانند آنچه که در بالا ذکر شد برای صحبت با فرد عصبانی کافی هستند. بدین صورت ممکن است بتوانید به شخص عصبانی کمک کنید تا با صحبت کردن، مشکل را پشت سر بگذارد.

۳-انسان باشید

اگر شخص عصبانی، کینه توزی خود را نسبت به شما روا می دارد، سریعترین راه برای کاهش سرخوردگی این است که خودتان را انسان تر نشان دهید. به آن ها بگویید که خشم شان باعث می شود تا چه احساسی داشته باشید. احساساتی مانند، ترس، گیجی، اضطراب. هم چنین به آن ها نشان دهید که قصد ندارید تا با کلمات و اعمالتان به آن ها آسیبی برسانید.

۴-آرام باشید

شما باید این تکنیک ها را حساب شده به کار ببرید، اما باید بدانید که یک شخص معمولی با اعمال این روش ها آرام تر می شود. یک لطیفه بگویید، لبخند بزنید و ثابت کنید که قضیه به بزرگی آن چه که نشان می دهد نیست. دانستن زمان دقیق انجام این کارها، به شما در زندگی تان کمک بزرگی می کند.

۵-اجازه ندهید دیگری، روزتان را خراب کند

وقتی هر حرفی زده شده و هر کاری به عرصه ی عمل رسیده باشد، غیر ممکن است که بتوانید احساسات دیگران را کنترل کنید. مهم نیست که چقدر سخت تلاش کنید، برخی از آدم های عصبانی دوست دارند که همین گونه عصبانی باقی بمانند.

پس در صورت امکان به آن ها اجازه ندهید تا روزتان را خراب کنند. شما باید مهربانی را انتخاب کنید، در این صورت فرد بهتری خواهید بود.

منبع: http://www.lifehack.org/606978/how-to-make-a-person-whos-angry-at-you-suddenly-become-nice-even-if-hes-a-stranger?ref=category_page_latest_section_post_606978

 

نوشته‌های مشابه

25 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید