دفترچه معنوی

دفترچه معنوی و فواید تهیه آن

دفترچه معنوی چیست؟

دفترچه معنوی در واقع دفتری از تجربیات درونی، خواسته های قلبی، اعترافات، شکرگزاری ها، پیام ها و راهنمایی های درونی و بیرونی و کلا شامل هر آن چیزی ست که در مسیر رشد درونی، خودشناسی و خودسازی با آنها روبرو میشوید.


مقاله تکمیلی: چگونه ژورنال معنوی خودمان را بسازیم؟ + مزایای داشتن یک ژورنال معنوی


دفترچه معنوی

در دفترچه معنوی خود چه بنویسیم؟

یکی از محتویاتی که میتوانیم در دفترچه معنوی خود ثبت کنیم این است که در آن درخواست هایمان از خداوند را بنویسیم و هرگاه یک خواسته محقق شد، جلوی آن تیک زیبایی بزنیم و با صدای بلند تشکر کنیم. بعد از مدتی، شاید کوتاه و شاید طولانی، مطمئن باشید که شاهد تیک های بسیاری در این دفترچه خواهید بود. با داشتن دفترچه معنوی قلبمان از آرامش لبریز خواهد شد. میتوانیم از الان نامه های شکرگزاری برای آرزوهایمان را در آن بنویسیم. برای این کار باید کلام خود را طوری ادا کنیم که انگار خواسته ها همین الان وجود دارند.

همینطور شکرگزاری برای داشته های حال را هم باید در آن بنویسیم. نوشتن باید همراه با احساس و تمرکز و ایمان باشد‌. منظور از ایمان آن است که متوجه قدرت خداوند برای تحقق یافتن آرزوها و اهدافمان هستیم. کلام باید با عشق نوشته شود، عشق به خدا و مهربانی او.


مقاله مرتبط: چطور اهداف تان را تعیین کنید و به زندگی رویایی تان دست یابید!


در این دفتر، میتوانی درد و دلهایت با خدا را هم بنویسی تا سبک شوی. میتوانی آن را جایی پیش خودت نگه داری تا هر از گاهی نگاهی به آن بیندازی. هر طور که حس بهتری پیدا میکنی همان طور عمل کن. این دفتر واسطه ای خواهد شد برای ارتباط بیشتر تو با خودت و خدا.

همچنین میتوانی در دفترچه معنوی ات، سوالاتت از خداوند و راهنمایان معنوی ات را با توضیحات صادقانه خودت بنویسی. اگر بتوانی سوالت را با صدای بلند، انگار که در مقابلت هستند مطرح کنی بسیار بهتر است. فقط نشانه ها، صداها و علائم را انکار نکن و به روی آنها گشوده باش. شاید جواب ها در حرفهای کسی پنهان باشد که در خیابان کنار تو ایستاده، یا حتی کسی به نحوی حامل جواب آنها باشد که دشمن توست، یا در کتابی باشد که جلوی پایت روی زمین میفتد، یا از این هم ساده تر در رویایی باشد که در یک پلک زدن، مانند یک فیلم سینمایی، از جلوی چشانت گذشته باشد. خداوند و راهنمایان معنوی و فرشتگان راه های طولانی و دور را دوست ندارند. اگر خواسته ای داشته باشی، نزدیکترین راه را انتخاب می کنند ولی باید منتظر زمان مناسب هم باقی بمانی. صبر و شکیبایی برای دریافت پاسخ و تحقق خواسته های قلبی مان، لازمه موفقیت است.

اگر پاسخ به سوالاتمان طول کشید چکار کنیم؟

اگر جواب سوالاتت طول کشیده است، سوالت را با چند سوال جداگانه مطرح کن. اشکالی ندارد عنوان کنی که متوجه پیامشان نشده ای. بخواه تا روشنتر و واضح تر راهنمایی شوی. سپس آنچه را که دریافت می کنی انکار نکن. تو در طی زندگیت بسیار آموخته ای که ارتباط با نیروهای معنوی و متعالی را انکار کنی. این آموخته ها را کم کم دور بریز و ایمان به خدا و قدرت او را در دلت عمیق تر کن. این را بدان که تمام نشانه هایی که از عالم بالاتر می آیند حاوی عشق و برکت برای تو و همگان هستند. اگر غیر از این باشد از ذهن ناخودآگاه منفی گرایت ساخته شده اند زیرا خداوند تنها حقیقت واحد و خوبی محض است.


مقاله تکمیلی : “چطور نوشتن یادداشتهای روزانه را برای رشد روانی، عاطفی، و معنویتان شروع کنید؟

دفترچه معنوی

سخن آخر

دفترچه معنوی به شما کمک میکند تا جنبه های شخصیتی خود را بهتر و عمیق تر بشناسید و بتوانید با نیروهای الهی ارتباط بهتر و سریع تری بگیرید و به خواسته هایتان نزدیک تر شوید.
استفاده صحیح از کلام شما در این دفتر اهمیت دارد. در سرتاسر راهی که میروید شکرگزاری، ایمان و عشق را هرگز فراموش نکنید.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید