چرا مراقبت دائمی از چاکراها خیلی مهم است؟!

آیا تابحال از خودتان پرسیده اید که چرا مراقبت از چاکرا ها تا این اندازه اهمیت دارد؟

شاید بارها اسم چاکرا به گوشتان خورده باشد. صحبت های بسیاری پیرامون اهمیت زیاد تعادل چاکراها وجود دارد. آیا واقعا نیاز است که نحوه ی عملکرد چاکراهای بدنمان را به طور مرتب زیر نظر داشته باشیم؟

جواب، مطلقا مثبت است. بهداشت چاکرا برای سلامت فیزیکی، احساسی، ذهنی و معنوی ما واجب است. اگر هر کدام یک از این مراکز انرژی تعادل خود را از دست دهند؛ ممکن است عوارض و عواقب آن را تجربه کنیم.

چاکرا واژه ای سانسکریت است. معنای امروز آن اشاره دارد به مراکز انرژی در بدن. همانطور که می دانید ما هفت چاکرای اصلی و صدها چاکرای فرعی در بدن خودمان داریم. اکنون تنها بر روی این هفت چاکرای اصلی تمرکز می کنیم. هر چاکرا از قلمروی فیزیکی و معنوی مربوط به خودش برخوردار است. هنگامی که تعادل یک چاکرا بر هم بریزد، بر چاکراهای فرعی هم تاثیراتی گذاشته خواهد شد.

در سایت راستمرد مقالات، فیلم ها و محتوای بسیاری در زمینه چاکراها منتشر شده است. کافیست کلمه چاکرا را در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید.


ابتدا نگاه کنید به: “چرا پاکسازی چاکراها و هاله انرژی اهمیت دارد؟


در ادامه لیست بسیار مختصری از موارد مربوط به چاکراها را به شما معرفی خواهم کرد:

چاکرای ریشه: ناحیه کمر به پایین. با خانواده _ چیزهای اساسی و روابط اجتماعی درگیر است. ذکر: لام

چاکرای ساکرال: لگن و با ناحیه ی تولید مثل _ با تمایلات جنسی، خلاقیت و باروری و شور در ارتباط است. ذکر: وام

چاکرای شبکه ی خورشیدی: ناحیه ی شکم _ با احساسات، بصیرت، اراده و همدلی ارتباط دارد. ذکر: رام

چاکرای قلب: ناحیه قلب، ریه ها، سینه _ با عشق بی قید و شرط برای خود و دیگران در رابطه است. ذکر: یام

چاکرای گلو: در ناحیه ی گلو و گردن _ با ارتباطات، بیانات خلاق و حقیقت در رابطه است. ذکر: هام

چاکرای چشم سوم: در مرکز پیشانی _ با شهود و روشن بینی در رابطه است. ذکر: اوم

چاکرای تاج: در بالای سر _ با دانش الهی و قلمروهای برتر ارتباطات در رابطه است. ذکر: اوم


ضروری و بسیار مهم است که هر انسانی در طول زندگی حداقل یک بار چاکراهایش را متعادل کرده باشد.

مراقبت از چاکراها همه جوره در زندگی درونی و بیرون انسان اثرگذار است. هر هدف و تصمیمی در زندگی از چاکراها تاثیر می گیرد. سبک زندگی امروز ما، بشدت ما را تحت تأثیر نیروها و انرژی های مختلف قرار می دهد. از انرژی منفی موجودات و انسان های مختلف گرفته تا انرژی افکار خودمان. حتی مواد غذایی که مصرف می‌کنیم و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، اغلب آلوده به انرژی های منفی ست که باید پاکسازی شوند. این سبک زندگی، میدان های انرژی ما را بهم می‌زند. برای همین بسیار ضروری است که دائما از چاکراها مراقبت کنیم. 

اگر هنوز به پاکسازی چاکراهایتان اقدام نکردید بهتر است دست بجنبانید.
ممکن است زمان متعادل کردن چاکرا برای شما فرا رسیده باشد:

  • * اگر مدت زیادی است که بطور جسمی یا روحی بیمار، افسرده و یا غمگین هستید.
  • * اگر به طور مداوم تحت تاثیر آب و هوا قرار میگیرید یا در طول شبانه روز احساس بی قراری می کنید.
  • * اگر به طور مداوم انفجارات هیجانی را تجربه می کنید یا از سردرد های بی دلیل رنج می برید.
  • * اگر از کمبود تمرکز رنج می برید یا زود به زود از کوره در می روید.
  • * اگر احساس تنبلی، سستی، بی حالی، بی انگیزگی و رکود می کنید.
  • * اگر روابط جنسی، عاطفی و اجتماعی تان به مشکل برخورده است.
  • * اگر در ارتباط برقرار کردن مشکل دارید یا نمی توانید خودتان را بروز دهید و حرفتان را بزنید.

توصیه می کنم که برای مراقبت کردن از چاکراهایتان هر چه سریعتر حداقل یکی از موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱_ در یک جلسه ریکی شرکت کنید. این راه شاید سریعترین روش باشد. استاد ریکی کار می تواند گرفتگی های مسیر انرژی را در بدن شما تشخیص دهد و با شیوه های درمان شفابخش، آنها را پاکسازی نماید.


۲_ از آروماتراپی یا همان عطر درمانی بهره ببرید. این روش هم آسان و سریع است. در آروماتراپی شما دود، بخور و روغن های گیاهی بخصوصی را در محل چاکراها استعمال می کنید. 


۳_ به تعادل چاکرا با استفاده از یک آونگ مشغول شوید. بدین طریق که آونگ را در مقابل هر چاکرا نگه دارید تا زمانی که چرخش آونگ در دورانی ملایم قرار گیرد.


۴_ زمانی از روز را در طبیعت بگذرانید. طبیعت قدرت فوق العاده ای در کمک به بازگشت شما به تعادل دارد. راه های کسب اقتدار از طبیعت بسیارند.

بدین منظور مقاله زیر را مطالعه نمایید: سیری در طبیعت_۷ راه برای رسیدن به آرامش و تندرستی با اتصال بدن به طبیعت


۵_  از کریستال ها استفاده کنید. برای مراقبت از هر چاکرا از کریستال مربوط به خودش استفاده کنید. بدین منظور می توانید بسته زیر را تهیه کنید که اطلاعات جامعی پیرامون کریستال ها به شما خواهد بخشید: راستمرد چطور – راهنمای جامع کار با کریستال ها- فیلم و جزوه


۶_ از حمام نمک استفاده کنید. حمام نمک یک پاکسازی ابتدایی اما مهم در معنویت است. این حمام می تواند از چاکراهای شما در سطح اولیه مراقبت کند. کافیست با نمک تصفیه نشده دریا و آب چشمه ای کوهستانی، آب مقدس تهیه کنید و با ذکر یک دعا، خود را تطهیر کنید. می توانید آب مقدس را در وان بریزید یا با آن دوش بگیرید. برای دسترسی به سایر روش های پاکسازی می توانید به فایل زیر مراجعه کنید: راستمرد چطور؟- راهنمای جامع مقابله با انرژی های منفی و پاکسازی


۷_ تنفس آگاهانه را تمرین کنید. در طول روز به طور عمیق و با تمرکز تنفس کنید و تا حد امکان ریه های خود را از اکسیژن پر کنید. تنفس اصلی ترین راه جذب پراناست. پرانا انرژی حیاتی است که چاکراها را به گردش می اندازد. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: تنفس صحیح و اثر آن در جذب پرانا (آموزش صوتی و تصویری)


۸_ ذکر (مانترا) مربوط به هر چاکرا را تکرار کنید. مانتراها ارتعاشاتی تنظیم شده با انرژی چاکراها هستند.

همچنین نگاه کنید به: “مانترا ها و تاثیرات آنها (به همراه فایل های صوتی مانتراها)


۹_ کندالینی یوگا تمرین کنید. هشت راهکاری که تا اینجا معرفی شدند، روش هایی ابتدایی و سریع برای به تعادل نسبی رساندن چاکراها بودند. امروزه گره های انرژی که در کالبد اثیری بسیاری از ما شکل گرفته است، نیازمند یک درمان ریشه ای و بنیادین است. با انجام تمارین باستانی و کهن کندالینی یوگا می‌توانید نگاه دوباره ای به خود بیندازید و مشکلات درونی خود را برای همیشه حل کنید. این تمارین با در نظر گرفتن مدت زمان معینی برای کار کردن بر روی هر چاکرا، نهایتا از شما انسان دیگری خواهد ساخت.


۱۰_ بسته های متعادل سازی چاکراها را امتحان کنید! این بسته ها راهکاری سریع برای اثرگذاری روی چاکراها هستند. میتوانید با تهیه این بسته ها به مراقبه های قدرتمند و فیلم ها و نواهای بخصوصی دسترسی پیدا کنید که با ارتعاش هر چاکرا تنظیم شده اند. این محصولات می‌توانند از حوزه های انرژی در بدن شما مراقبت کنند و تعادل نسبی برای شما بوجود بیاورند.

از لینک زیر می‌توانید این بسته ها را دریافت نمایید: مراقبه های مخصوص باز کردن هفت چاکرا


این لیست بالا، بهرین راهکارهایی بود که برای برگرداندن چاکرا به حالت تعادل به نظرم رسید. شما می تونید برای مراقبت از چاکراها از هر کدام از راهکارها به طور جداگانه استفاده کنید و یا اینکه همه را به کار ببرید. اگر تابحال چاکراهایتان را تنظیم نکرده اید اولین و مؤثرترین راه شرکت در دوره بیدارسازی کوانتومی است. روش های بعدی بعد از این دوره می‌تواند به کارتان بیاید. البته زمانی که احساس کردید چاکرای شما تعادل خودش را به دست آورده می توانید انجام این راهکارها را متوقف کنید.

منبع: https://www.awakeningpeople.com/find-out-why-chakra-care-is-important-to-your-well-being.html

نوشته‌های مشابه