7 راه جذب کارمای خوب که زندگیتان را به کلی تغییر خواهد داد

7 راه جذب کارمای خوب که زندگیتان را به کلی تغییر خواهد داد

همه ما ممکن است درکی کلی و اجمالی از تأثیراتی که کارماهای خوب و بد در زندگیمان می گذارند داشته باشیم. کارما انرژی ست که شما به سمت دنیا ارتعاش می کنید و دیر یا زود ده ها برابر آن را دریافت خواهید کرد. این انعکاس در جنبه های مختلف زندگی تان پدیدار خواهد شد. گاهی ما آنقدر در روزمرگی هایمان غرق می شویم که به کارمایی که می فرستیم بی توجه می شویم و به جای کارمای خوب، کارمای بد می سازیم.

ممکن است با بی توجهی کسی را از خودمان برنجانیم یا گمراهش کنیم و زمانی که کارمای عمل ما به سمت مان باز میگردد، حتی نمیدانیم که علت آن چه بوده است. برای آنکه چنین نشود، باید به کرده های خود آگاه باشیم و نگاهمان را معطوف کارهایی کنیم که در آنها پیشرفت می کنیم. در ادامه 7 راه بسیار طلایی و مهم را خدمت شما عزیزان معرفی می کنم که با تمرین آنها می توانید در مسیر کارمای خوب قرار بگیرید و منتظر سرنوشت خوبی باشید. این مسیر زندگی شما را به کلی دگرگون خواهد کرد.

good-karma


می توانید برای آشنایی بیشتر با مفهوم کارما ابتدا مقاله زیر را مطالعه نمایید:

 کارما واقعا چیست و چگونه بر زندگی ما اثر می گذارد؟ آیا می توانم کارمای منفی را خنثی کنم؟


1. بر اهداف کنونی تان متمرکز بمانید.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید مطمئن باشید با انجامش، کارماهای خوب را به زندگیتان می آورید، تمرکز بر هدف است. این یعنی باید حتما در زندگی هدف داشته باشید. مسیر افسانه شخصی تان را دنبال کنید. در طول روز هیچ کاری که شما را از این هدف منحرف کند انجام ندهید. البته که هر از گاهی تفریح و استراحت هم خوب و ضروری است اما باید طوری برنامه ریزی کنید که در هر حال انتظارات خودتان از خویشتن را برآورده سازید و برای رسیدن به شکوفایی قدرت ها و توانایی هایتان استوار و پابرجا بمانید. به یاد داشته باشید شکست یک جنبه جدایی ناپذیر از هر تلاشی ست و باید از آن درس گرفت.

“اگر می خواهید سرنوشت تان شادی و خوشبختی باشد، آن را به یک هدف ببندید؛ نه آدم ها و اشیأ.” اینشتین


ده نشانه اثبات اینکه در مسیر افسانه شخصی و هدف برتر خود قرار دارید را بخوانید.


2. به دنیای اطرافتان متصل بمانید.

این یعنی در لحظه زندگی کنید. اگر به ذهنتان اجازه دهید در گذشته حبس بماند و آن را رها نکند، پس نمی توانید حضور در لحظه داشته باشید. آینده نیز همیشه تا حدودی برایتان مبهم و نامشخص خواهد بود و تصمیم گرفتن درمورد آن دشوار خواهد بود. از آنجایی که زمان هر روز و هر لحظه در حال تغییر دادن زندگی شماست، پس هیچ راهی نیست که قطعا بدانید چه اتفاقی خواهد افتاد. بهترین راه برای متصل ماندن به دنیا و آوردن کارمای خوب به زندگیتان این است که هر روز را با حداکثر پتانسیل خود و به نحو احسن زندگی کنید.


تکنیک هایی برای زندگی در زمان حال را بخوانید.


3. مسئولیت پذیر باشید.

در زندگی همیشه ممکن است اشتباه کنیم. اما برای آنکه کارمایی که از اعمال ما به سمتمان باز میگردد را بپذیریم و آن را از کارمای منفی به کارمای خوب و مثبت بدل کنیم، بایستی مسئولیت اعمالمان را بپذیریم. هر کاری که به آن متعهد شده اید و هر عملی که مرتکب شده اید تفاوتی نمی کند؛ باید مسئولیت آن را به عهده بگیرید و پای آن بایستید.

حتی اگر نتایج و عواقب آن را دوست نداشته باشید. بایستی بدانید که شما با ایستادن پای اشتباهاتتان در واقع کار درست را می کنید. این روزها کمتر کسی مسئولیت اعمالش را به عهده می گیرد.  پس تلاش کنید در این جنبه مثبت کارما باقی بمانید و خودتان را متقاعد کنید که شما مسئول کارهایتان هستید.


تکنیک متقاعد سازی ضمیر ناخودآگاه را هم بخوانید.


4. یاد بگیرید به خودتان بخندید.

افتادگی و فروتنی هم راه فوق العاده ای برای دستیابی به کارمای خوب و مثبت است. اگر نتوانید به خودتان بخندید پس نمی توانید انتقادپذیر باشید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، شکست ها برای آدمی درس هستند. پس همیشه می توانیم اوضاع را تغییر دهیم و از یک شکست به موفقیت دست یابیم. هر چیزی که دیگران گفتند را جدی نگیرید و از هر کدورتی یک شوخی بسازید تا به آن بخندید. برای این کار بایستی دست از قضاوت دیگران و خودتان بکشید. فروتنی این است که در برابر دیگران افتاده و خنده رو باشید و همینطور در برابر خودتان. این فروتنی تأثیری چشمگیر بر خودتان و دیگران خواهد گذاشت.


چطور می توانیم دیگران را کمتر قضاوت کنیم را بخوانید.


5. صبور باشید.

اگر می خواهید کارمای خوب را جذب زندگی تان کنید به یاد داشته باشید که در بالا و پایین این دنیا باید شکیبا بود. همیشه همه چیز آنطوری که می خواهید پیش نمی رود. مردم معمولا در این شرایط، زود بی حوصله و بی صبر می شوند اما همین اوقات است که تمایز بین یک فرد صبور و آدم بی حوصله مشخص می شود. در طول زندگی لحظاتی هستند که انسان آنقدر تحت آزمون و دشواری ها قرار می گیرد که حس می کند دیگر انرژی ایستادن ندارد و می خواهد تمام شود. به شما می گویم که ایستادن دوباره و دوباره در همین روزها شما را به سمت موفقیتتان رهنمون می سازد و همیشه در دل تاریکی هاست که نوری می تابد. از گذشته گفته اند “گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.”


ده درس مهم برای پشت سر گذاشتن دوران سخت را بخوانید.


6. مهربان باشید.

مهربان بودن یک شعار نیست. مهربانی را زندگی کنید. نه فقط با دیگران. که با خودتان. هر جا سخن از مهربانی باشد، به یاد بیاورید که اول از هر چیز باید عشق به خویشتن را بیاموزید. مهربانی و عشق به خودتان و دیگران را بدون شرط و محدودیت بیاموزید. هر چه با خودتان مهربان تر باشید، مهربانی با دیگران هم خود به خود ایجاد خواهد شد. از همین امروز تمرین کنید به دنبال کارهایی بگردید که شما را شاد می کنند. حتما در برنامه تان آنها را بگنجانید. هر چیزی که قدرت های شما را شکوفا کند و لبخندی بر لبانتان بنشاند را گرامی بدارید تا کارمای خوب خودش در زندگیتان جاری شود.


عشق بلاشرط و دستیابی به آن را بخوانید.


7. تغییرپذیر باشید.

تغییر بهترین گزینه نیست و هست! منعطف بودن تنها یک خصیصه در برخوردها و روابط با دیگران نیست. منعطف بودن یعنی اینکه توانایی پذیرش تغییر را در زندگیتان داشته باشید. مشکل ما با تغییر این است که درک تفاوت هایی که تاکنون با آنها آشنا نبودیم برایمان سخت است. اما این فقط بخاطر عادت هاست. باید بتوانید با ذهنی باز و روشن ضمیر باشید تا با شرایط جدید خودتان را وفق دهید. ترس از تغییر و ترک عادت ها، مانع رشد شماست. البته که این شما را از محدوده آسودگی بیرون خواهد کشید اما هر چه تغییرپذیر تر باشید، بیشتر کارمای خوب را جذب زندگیتان خواهید کرد.


مقاله تغییر لازم است را هم ببینید.


با آرزوی سعادت شما، امیدواریم این مقاله شما را به مسیر درستی که به کارمای خوب منتهی می شود راهنمایی کرده باشد.

“ممکن ها پایان ناپذیرند.”


منبع: gostica.com

نوشته‌های مشابه

20 دیدگاه

  1. قانون کارما را من به شخصه در زندگی شخصیم احساس کردم، چقدر لذتبخش و ارامش بخش که بدونی ازتاب افکار و اعمالت را جایی خواهی دید. اگر همه ما نسبت به این قانون اگاه باشیم و رفتارمون را بر اساس اون انجام بدیم یقینا دنیا جای بهتری واسه زنپگی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید