|

فواید و مزایای مراقبه بصورت علمی و عملی و تاثیر آن بر سلامتی

همه ما در مورد مزایای مراقبه از نظر معنوی و آرامش ذهنی که به همراه می‌آورد شنیده‌ایم اما کمتر در مورد تحقیقات علمی بی‌شماری که در مورد مراقبه انجام‌ شده اطلاع داریم یا از مزایایی که مراقبه از لحاظ علمی بروی بدن و به‌خصوص  سلامتی دارد آگاه هستیم.


مقاله مرجع: مراقبه چیست وفواید آن کدامند


در این کلیپ کوتاه بر مزایای مراقبه بصورت علمی و عملی تأکید شده و تأثیراتی که مراقبه روی مغز، بدن و حتا سلول‌ها می‌گذارد به‌صورت مفید و مختصر توضیح داده می‌شوند.

امیدوارم ازاین کلیپ لذت ببرید.

در ضمن، در صورت تمایل می توانید برای آموختن فنون مراقبه صحیح و اصولی از دوره مراقبه عملی آموزشگاه بهره بگیرید.

دوره مراقبه

نوشته‌های مشابه

19 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر
    با اینکه از منابع انگلیسی یا هندو ها یا بوداها استفاده میشه اما خیلی باهاشون ارتباط برقرار می کنم و اونم فکر می کنم به این خاطر هست که همه یک چیز واحد رو میگن فقط زبان یا نوع گفتارشون متفاوت هست و معنا یک مفهوم داره
    بسیار تشکر از سایت عالیتون

  2. با تشکر. ویدیوی جالبی بود بخصوص برای کسانی که همه چیز را فقط در قالب علم پذیرا هستند گمان می کنم که از کل جمعیت جهان چندین دسته به مراقبه روی خوش نشان نمیدهند یکدسته کسانی هستند که حاضر نیستند از کل بیست و چهارساعت یکروز, حتا چند دقیقه برای خودشان, وقت بگذارند. دسته ای دیگر شاید ان را چیزی در حد خرافات دانسته و حاضر نیستند زمانی به مطالعه و تحقیق ان اختصاص دهند گروهی هم پشنکار لازم و پیگیری اصولی نداشته ودر نتیجه حاصلی نگرفته اند. شاید هم… . در مجموع متصورم جز عده کمی همه با مراقبه اشنا هستند ولی گروه اندکی با جدیت به ان پرداخته و نتایج ان را هم در زندگیشان دیده و می بینند. ارامش و پذیرش, پایان دادن به جنگ بی فرجام با دنیا و مردم, از مزایای نسبی مراقبه است.

دیدگاهتان را بنویسید