|

کاسه تبتی و فواید آن به همراه ویدیوی نحوه نواختن (+ کلیپ تصویری توسط استاد)

صوت ارتعاشیست که با روح ما ارتباط عمیق دارد و با تک تک سلول هایمان احساس می شود. صوت نه تنها در سطح فیزیکی بلکه در سطوح احساسی و روحی شفا دهنده است. کاسه تبتی یک درمانگر روحی و روانی است که از گذشته های بسیار دور تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است.


کلیپ آموزش تصویری نحوه نواختن و کاربردهای کاسه تبتی توسط استاد کاظم پور

قسمت اول: آموزش نحوه نواختن کاسه و کاربردهای آن

قسمت دوم: نحوه شارژ و پاکسازی آب و سنگها با کاسه تبتی

قسمت سوم: جمع بندی – همنوایی کاسه ها


در گذشته این کاسه ها در سرتاسر آسیا تحت عنوان بون شناخته می شدند ولی امروزه با عناوین کاسه تبتی، کاسه بودا، کاسه آوازه خوان، کاسه شفابخش، کاسه آواز هیمالیا شناخته میشوند.
بودایی های چین و تبت از کاسه ی تبتی در حین خواندن سرودهای مذهبی و تمرینات معنوی خود بهره می برند.
در ژاپن و ویتنام، کاسه تبتی در زمان آواز خواندن استفاده می شوند و ممکن است گذر زمان و یا تغییرات در فعالیت را نشان دهند. امروزه آن ها در مراقبه، ریلکسیشن، آرامش ذهنی، تعادل چاکراها و انواع انرژی درمانی مورد استفاده واقع می شوند.


شاید این مقاله را نیز بپسندید: چاکراهایتان را با موسیقی و ارتعاشات شفا بخشید.


طریقه استفاده از کاسه تبتی آواز خوان 

اطراف و لبه ی کاسه تبتی برای ایجاد صدای عمیق و تسکین دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. کار را با ضربه زدن به کنار کاسه شروع می کنید. سپس چوب دستی را در لبه ی کاسه می گردانید. کنترل در دست شماست که ارتعاش کم یا زیاد شود. با چرخاندن و بالا پایین کردن چوب در لبه ی کاسه می توانید فرکانس و صداهای مختلفی ایجاد کنید.


جالب است بدانید که بدن شما به ارتعاشاتی که از طریق دستتان جاریست واکنش نشان می دهد. به محض این که کاسه را به ارتعاش در می آورید احساس آرامش در شما جاری می شود و روی صدا تمرکز می کنید و متمایل می شوید که ارتعاش کاسه را کنترل کنید. کاری که کاسه می تواند بر روی شما انجام بدهد، بسیار جادویی و باورنکردنی ست.


تهیه کاسه تبتی اصل از فروشگاه سنگچین

خرید کاسه تبتی اصلمزایای طبی و خودشناسی کاسه تبتی

طب نوین شروع به درک تاثیرات اصوات شفادهنده، با استفاده از فرکانس ها و ارتعاشات مخصوص کرده است. دکتر دیوید سیمون، مدیر مرکز پزشکی دیپاک چوپرای کالیفرنیا، دریافت که صدای حاصل از کاسه تبتی مانند مواد آرامبخش در بدن عمل کرده و فرد را وارد حالتی از آرامش عمیق می کند. البته بدون اثرات جانبی! در واقع این نواها، مانند یک عامل درونی مسکن، به درمانگری در بدن می پردازند.

دکتر میشل گینور سرپرست انکولوژی و طب مکمل مرکز پیشگیری سرطان کرنل آمریکا می گوید: اگر بپذیریم که صوت دارای ارتعاش است و بدانیم که ارتعاش تمامی وجود فیزیکی ما را لمس می کند، پس می فهمیم که صوت نه تنها از طریق گوشهایمان شنیده می شود بلکه از طریق تمام سلول های بدنمان نیز درک می شود. یکی از دلایلی که صوت در سطح جسمی شفادهنده است این می باشد که عمیقا بدن ما را لمس می کند و سپس ما را به سطح احساسی و روحی منتقل می نماید. صوت می تواند عدم تعادل در عملکردهای جسمانی را تصحیح نماید و با تنظیم ارتعاشات بدن نقش مثبتی در درمان هر اختلال پزشکی داشته باشد.

تحت تاثیر تنش ها و استرس، نگرانی، خشم، تاثیر امواج و پارازیت ها، ارتباط با افراد منفی نگر و بسیاری عوامل دیگر که در زندگی امروزه با آنها بسیار روبرو هستیم، سطح ارتعاشات بدن ما افت پیدا کرده و  جریان انرژی حیاتی در جایی از بدنمان دچار انسداد می شود. به این شکل، عضو یا بافت آن منطقه از حالت تعادل خود خارج شده و دچار اختلال و بیماری می شود.

به بیان دیگر، انرژی که در چاکرای آن ناحیه در گردش است از تعادل خارج میشود و آن چاکرا دچار گرفتگی و انسداد میگردد. کاسه تبتی قادر است این عدم تعادل را درمان کند. به طوریکه اصوات تولید شده در کاسه تبتی در چاکراها (مراکز انرژی بدن) ارتعاشات بالا و موثری ایجاد کرده و به انرژی حیاتی اجازه گردش می دهند تا سلامتی مجددا حاصل آید.
طنین هارمونیک کاسه تبتی همچنین به کاهش استرس و درد، تعادل انرژی، و ایجاد حالت های مراقبه کمک می نماید. این ارتعاشات می توانند امواج مغزی را تحت تاثیر قرار داده و به حالت خلسه (فاز آلفا) ببرند.

پاکسازی اشیاء با استفاده از کاسه

بعلاوه کاسه تبتی یکی از بهترین ابزارها برای پاکسازی محیط از انرژی های منفی است و میتواند بین افراد و اجسام موجود در یک محیط، هماهنگی و توازن ایجاد کند. همین طور به علت ارتعاش بسیار بالا و هارمونیک کاسه اگر شما داخل کاسه آب بریزید و یا سنگ ها یا گیاهان دارویی را قرار دهید (همانطور که استاد کاظم پور در ویدئوی دوم گه در بالا مشاهده کردید انجام میدهند) می توانید پس از چند دقیقه نواختن کاسه آن را از هر انرژی منفی پاک کرده و سرشار از ارتعاش های مثبت و بالا بکنید. همین طور که قبلا هم گفته شد کاسه تبتی در دستان یک شفاگر ابزاریست پس قدرتمند که میتواند نیروهای درمانگر را چند برابر کرده آن را به اشیا و افرادی که در اطراف او هستند بتاباند.


سخن پایانی:

در صورتی که دوست دارید درمانگر باشید یا خیلی ساده میخواهید خود و محیطتان را از انرژی های منفی پاک کنید و یا مراقبه های بسیار عمیقی را تجربه کنید میتوانید از سنگچین کاسه های اصل (تعداد محدود) را سفارش دهید.

همچنین به شما توصیه می شوند که چند کاسه با اندازه های مختلف تهیه کنید و از این کاسه ها در ترکیب با هم استفاده کنید تا حداکثر تاثیر را بروی همه چاکراها و طیف انرژی خود تجربه کنید. برای کمک به این هدف در صورتی که سه کاسه تبتی یا بیشتر سفارش دهید بروی قیمت نهایی ۲۰% تخفیف دریافت خواهید کرد!

تهیه کاسه تبتی اصل از اینستاگرام فروشگاه سنگچین

خرید کاسه تبتی اصل

نوشته‌های مشابه

29 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید