چگونه می توان به آسانی بر احساسات مختلف خود غلبه کرد؟

چگونه می توان به آسانی بر احساسات مختلف خود غلبه کرد؟

در این مقاله می خواهم تکنیک های رویارویی با احساسات متفاوتی که در زندگی با آن ها مواجه می شوید را به شما آموزش دهم.

وقتی که کم سن و سال تر بودم برای فرار کردن از بسیاری از احساسات به انجام یکسری کارها مشغول می شدم. برای مثال اگر غمگین بودم، به مشاهده ی برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ام که مرا سرگرم می کرد مشغول می شدم و یا اگر احساس ناامیدی می کردم به باشگاه ورزشی می رفتم و زمان زیادی را صرف انجام فعالیت های فیزیکی می کردم.

اما اگر راستش را بخواهید به ندرت بر روی خود احساساتم متمرکز می شدم. همیشه می خواستم از آن احساس فاصله بگیریم و یا به نوعی از آن فرار کنم و خود را مشغول کار دیگری کنم. من آن احساس را فراموش می کردم به گونه ای که انگار اصلا وجود ندارد.

آن چیزی هم که سعی دارم در این مقاله به شما یاد بدهم در همین مورد است.


مقاله مرتبط: “روش هایی کاربردی برای مدیریت احساسات


من همیشه برای خودم یکسری حواس پرتی و سرگرمی های متفرقه را در نظر می گرفتم. اگرچه که حواس پرتی ها مشکل را حل نمی کنند اما به من اجازه می دهند که ذهن خود را مرتب و آرام کنم.

برای مثال کودکی را در نظر بگیرید که در حال دویدن است و به زمین می خورد. مادر، کودک را در آغوش می گیرد و به او می گوید که چیزی نیست و سعی می کند تا حواس کودک را از اتفاقی که افتاده است منحرف کند.

من ترجیح می دهم تا به جای ارزیابی مشکلات موجود در زندگی خودم و هر روز دست و پنجه نرم کردن با آن ها حواس خودم را پرت کنم و به موضوعات دیگر بپردازم تا مشکلات به خودی خود و در زمان معین حل شوند.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای مواجهه شدن با احساسات خودتان از آن ها استفاده کنید. به زبان آوری احساسات خودتان است. به جای اینکه از احساس درونی خوتان فرار کنید می توانید آن را به زبان بیاورید. این یک روش موفق برای غلبه و رویارویی با آن احساس آزاردهنده است.

یا اینکه می توانید یک قلم و کاغذ برداشته و احساسات خود و علت آن احساس را یادداشت کنید.اینگونه احساس می کنید که وجودتان کمی سبک تر شده است مانند زمانی که در مورد یک مسئله یا مشکل با فرد مورد اعتمادتان به صحبت مشغول می شوید.


مقاله مرتبط: “مشکل من چیست؟ چرا نمی توانم احساس رضایت داشته باشم؟


پژوهش ها نشان می دهد که بحث کردن در مورد احساس ما پیرامون یک موضوع باعث می شود تا بتوانیم از دست آن حس رهایی پیدا کنیم.

اما من ترجیح می دهم تا با ایجاد یک حواس پرتی؛ به مقابله با احساساتی نظیر غم و اندوه مواجه شوم. در حقیقت به جای اینکه اجازه دهم احساس غم بر من غلبه کند به انجام فعالیتی مشغول می شوم که مرا از توجه به آن حس بازدارد. این روشی موثر است که من در زندگی بسیار از آن نفع برده ام.

اینگونه است که می توان با حس خود مواجه شده و آن را به سمت و سویی دیگر منحرف کرد و چیزی دیگر را جایگزین آن کنیم.

پس با استفاده از این دوتکنیک در هر مرحله ای از زندگی می توان با احساسات خود مواجه شد.


منبع:https://medium.com/change-your-mind/conquer-your-emotions-through-confrontation-f1e0cf53ea91

نوشته‌های مشابه

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید