اصالت – ۱۲ نشان از اینکه اصالت خود را از دست داده اید و به پوچی میروید

اصالت این روزها بیشتر تبدیل به یک شعار شده.

اصالت داشته باش، به اصالت خودت افتخار کن، اصالت خودت رو پیدا کن و… . اینجور جمله ها در اینترنت و همه جا پخش شده.

ولی اصاالت داشتن واقعاً یعنی چی؟ و مهم تر از اون اینکه چطور میشه دونست که واقعاً اصالتمون رو از دست دادیم؟

اصالت چیست؟

اصالت یعنی همونی که هستی باشی. به آنچه واقعاً هستی گوش کنی و بر اساس باورها و ارزش های خودت تصمیم بگیری. اصالت در واقع یعنی ابنکه عیمقاً هر آنچه هستی رو بپذیری و بهش افتخار کنی.

اصالت نداشتن یعنی چه؟

از طرف دیگر اصیل نبودن یعنی اینکه چیزهای بیرونی رو بر ارزش ها، نیازها و رویاهای خودت اولویت قرار بدی. وقتی بی اصالت میشیم یعنی داریم مهم ترین بخش های خودمون رو به حراج میگذاریم.

بجای اینکه براساس باورها، ارزش ها و سبک زندگی شخصی خودمون تصمیم بگیریم؛ بر اساس پول، توجه، شهرت و یا پذیرشی که از دیگران بدست میاریم تصمیم میگیریم.

مثال هایی از اصالت و بی اصالتی

یک کمپانی بزرگ با هنرمندی تماس میگیره. اونها تمایل دارند که کار هنری اون رو در تعداد زیادی به چاپ برسانند. اما فقط به شرط اینکه این هنرمند، اسم و توصیفات هنر خود را تغییر بده. هنرمند میدونه که این اسم و توصیفات کار هنری اش در واقع روح کارش محسوب میشن. بنابراین پیشنهاد کمپانی بزرگ رو رد میکنه.

او انتخاب  درست و اصیلی انجام داده.

پدری میدونه که پسرش چقدر در نویسندگی استعداد داره. اما بجای اینکه او را در این امر تشویق کنه، به پسرش فشار میاره تا حسابداری بخونه چراکه آینده شغلی بهتری داره.

پسر هم طبق خواسته پدرش عمل کرده و حسابداری میخونه. هم پدر و هم پسر تصمیمات نادرست و غیر اصیلی گرفتند.

۱۲ نشان از اینکه شما اصالت خود را از دست دادید

درسته که ما نمیتونیم پرفکت باشیم، اما میتونیم تلاش کنیم تا آگاهانه تر زندگی کنیم. خود آگاهی و صداقت، دو ویژگی کلیدی هستند که ما برای گرفتن تصمیمات درست به اونها احتیاج داریم.

اگه به اینکه خود واقعی و اصیلتون هستید شک دارید، پس نشانه های زیر رو بخونید و احساسات خود رو به چالش بکشید:

-اولویت اول شما پول در آوردن است

-زیادی سرگرم جمع کردن فالورها، فن ها، یا سابسکرایبرهای بیشتر در فضای مجازی شده اید

-اجازه میدهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند

-اجازه میدهید دیگران آنچه هستید و باید باشید را برای شما دیکته کنند

-همرنگ جماعت میشوید و هر چه دیگران انجام میدهند را انجام میدهید

-پیرو مد هستید، هرچند برایتان معنی  نداشته باشد

-فقط آن دسته از ویژگیهایتان را رو میکنید که باعث شود بهتر در جمع دیده شوید(نقاط ضعفتان را میپوشانید)

-استایل و سبک زندگی افراد دیگر را کپی میکنید

-شهودات و ندای دل خود را ندیده میگیرید

-در جمع دیگران، نقاب به چهره میزنید

-از بیان احساسات، افکار، یا ارزش های واقعی خود( که شاید خریداری نداشته باشد) میترسید

-تصمیمات خود را براساس میزان توجه، شهرت، پول و یا پذیرش که دریافت خواهید کرد میگرید و نه براساس باورها، ارزش ها و دیدگاه های خودتان

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقاله مرتبط: افسردگی خندان/ چرا باید استفاده از رسانه های اجتماعی را محدود کنیم؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خوب بهتره که کمی وقت بگذارید و صادقانه به لیست بالا فکر کنید. چند تا از این مورد ها در شما وجود داره؟

 

چگونه به اصالت خود بازگردیم و با خود صادق باشیم؟

اصالت یعنی اونیکه فکر میکنیم باید باشیم و رها کنیم و اونکه هستیم رو به آغوش بکشیم.

البته باید این نکته رو هم گوشزد کنم که هرکسی آزادی و توانایی لازم برای گرفتن تصمیمات درست رو نداره. گاهی وقتها در محیط و شرایطهای خاصی، باید انتخابهایی مخالف میل باطنیمون کنیم تا بتونیم به زندگی کردن ادامه بدیم. ولی اگه شرایط زندگی خوبی دارید و مشکلات مالی معیشتی و… ندارید، پس میتونید تصمیمات هوشمندانه و با اصالت اتخاذ کنید.

چرا گفتم هوشمندانه؟ چون در چنین انتخابهایی شما به صدای قلب و روحتون گوش میکنید.

پول، شهرت، تحسین و پذیرش از طرف دیگران، همه نیازهای ایگوی شماست تا بتونه شما رو در کنترل داشته باشه. اما بعد از مدتی به خود میاید و میبینید هیچی بجز یه پوچی بزرگ در درونتون ندارید.

لذت، آرامش و رضایت حقیقی وقتی میاد که خود حقیقیتون رو زندگی کنید.

چطوری؟

۱- وقتی تصمیمی میگیرید، به احساس فیزیکی بدن توجه کنید.

آیا احساس نا راحتی و یا سنگینی میکنید؟ و یا اینکه بدنتون حس سبکی و پر انرژی بودن داره؟ برخلاف ذهن، بدن نمیتونه دروغ بگه. پس بدنتون بهترین دروغ سنجه. هنگامیکه تصمیمی برخلاف ارزشهاتون میگیرید، بدن شما سریعاً اون رو احساس میکنه و واکنش نشون میده. به علامتهای هشدار دهنده ای مثل سنگینی در قسمت قلب، گرفتگی ماهیچه ها، سرگیجه، لرزه و… توجه کنید. علایم جسمانی شما میتونه منحصر به خودتون باشه، پس از اونها آگاه بشید.

 ۲- اولویت های خود را مشخص کنید.

در پایان هر روز فکر کنید که چه چیزی واقعاً به شما احساس رضایت میده؟ به این سوال خیلی با دقت فکر کنید.

آیا واقعاً یه کامیون پر از فالور، مشتری، پول و یا یه زندگی لاکچری بدون اینکه با خودتون صادق باشید شما رو خوشحال میکنه؟

پول مهمه، در این شکی نیست. اما برای خوشحال بودن واقعاً به چه اندازه پول احتیاج دارید؟

بهتره ببینید که نیروی اصلی که شما رو اداره میکنه چیه؟ قدرت، موفقیت، شهرت، ثروت؟ و یا سبک خاص و منحصر به فرد، استعدادها، اشتیاقات، دیدگاه ها و آرزوهاتون ؟

بر نیروی اصلی انگیزه بخش خودتون تمرکز کنید و از خود بپرسید که آیا این نیرو سالمه؟ آیا واقعاً با خود حقیقی من در یه راستا قرار داره؟

۳- محیط  و موقعیت های بی اصالت زندگی خود را کشف کنید.

به تمام محیط ها و موقعیت هایی که در زندگی باهاشون احساس خوشحالی و راحتی ندارید فکر کنید. تمام انتخابها، نظرات، و رفتارهایی از خودتون رو که با ارزشها، امیال و دیدگاههاتون هارمونی نداره؛ یادداشت کنید.

۴- دست به انتخاب بزنید.

وثتی موقعیت بی اصالت زندگی خود رو مشخص کردید، زمان اون میرسه که دست به عمل و برنامه ریزی بزنید. از خودتون سوالهای متعددی بپرسید مثل: چه چیزهایی باید از زندگیم بیرون بره و چه چیزهایی باید بمونه؟ چه گزینه هایی دارم؟ چه سود و زیانی در این موقعیت وجود داره؟ بهترین و بدترین سناریو ممکن چی میتونه باشه؟ برنامه های ای و بی من چه چیزهایی است؟ بخاطر چه چیزی به این زندگی عزیز چنگ زدم؟

میتونید برای اینکار از ژورنال نویسی استفاده کنید تا افکار، احساسات و برنامه هاتون رو سازماندهی کنید.

۵- در طول این تجربه با خود مهربان باشید.

وقتی تغییرات لازم رو بوجود آوردید، زمان اون میرسه که به احساسی که دارید تعمق کنید. به این که بعد از چنین تغییرات بزرگی چه حسی دارید؟ رها کردن بعضی کارها چقدر براتون سخت بود؟ خود واقعی تون بودن چه حسی داره؟ برای اینکه دوباره انتخابهای غلط و بدون اصالت نکنید، باید چه کارهایی انجام بدید؟

اینها سوالهایی است که میتونن به کاوش بیشتر شما کمک کنند.

یادتون نره که در این راه باید خودتون رو کاملاً بپذیرید. اشتباهات خودتون رو در آغوش بکشید، خودتون رو ببخشید و بگذارید که درسهایی که از اشتباهاتتون گرفتید شما رو قوی تر و هوشیارتر کنند.

 

 

lonerwolf.com/authenticity-selling-out/

نوشته‌های مشابه

17 دیدگاه

  1. وقتی اقتدار خودمون رو فراموش می‌کنیم عملا خودمون رو تو موقعیت از دست دادن اصالت قرار دادیم. سایه یا نیمه تاریک وجود خودمون رو بپذیریم و وقتی یاد بگیریم که نه بگیم ! اونوقت عملا میتونیم به اصالت و اقتدار خودمون بگردیم، لوییز هی خیلی زیبا این رو توضیح داده.

  2. سلام. درود بر گروه راست مرد
    قابل درک و فهم هست، ولی اجرای آن خیلی سخت بنظر میرسه، اینکه در طی روز و شخص بتونه تمام این نکات رو رعایت کنه، حداقل برای من سخته، ولی این که خودت باشی عالی
    ممنون از استاد و گروه راست مرد

    1. دوتا احتمال وجود داره:
      یکی اینکه باید در یسری شرایط ماسک بزنیم اما بهش آگاه باشیم همونطور که در راستمرد گفته شد
      یکی دیگه اینکه چیزی که در راستمرد گفته شد رو رد کنیم و قبولش نکنیم و به این باور برسیم که خیر ، در هیچ شرایطی نباید ماسک بزنیم هرچقدر هم که سخت و طاقت فرسا باشه . من خودم فعلا اولین روش رو پذیرفتم ولی ممکنه یروز کاملا ردش کنم

      ممنون از راستمرد بابت (به جرئت میتونم بگم) مفیدترین اطلاعاتی که شخصا بدست آوردم.ارزش کارتون خییییلی بالاست❤?????

دیدگاهتان را بنویسید