زن امروزی چه زنی است؟

زن امروزی چه زنی است؟

طبیعت اصیل زن چیست؟

چه زمان یک زن در اوج قدرت و توانایی خود است؟

Happy family of three embracing each other and smiling at camera

ما چیزهایی غیرممکن را از زن امروزی می‌خواهیم: هم زمان زیبا، لطیف، پذیرا، معشوقه، همسر و مادر باشد و در عین حال با مرد رقابت کند!

مشکل امروز ما این است که می‌خواهیم یک زن با تمام زنانگی‌اش، ویژگی‌های مردانه داشته باشد. رهایی و آزادی زنان در ده‌های اخیر قدمی بسیار مهم اما ناکافی بوده است. زن رشد می‌کند و متأسفانه به‌سوی مرد شدن پیش می‌رود: لباس مردانه می‌پوشد، همانند مردان سیگار می‌کشد، بلندپروازی‌های مردانه دارد، همیشه در شتاب و استرس به سر می‌برد و درنهایت زیبایی زنانه‌اش را از دست خواهد داد و در نقطه‌ی مقابل آنچه واقعاً باید باشد، خواهد ایستاد.

طبیعت اصیل زن چیست؟

زن پذیراست. میل و انگیزش عمیق او قبل از هر امر دیگری دوست داشتن نیست بلکه دوست داشته شدن و پذیرفته شدن کامل (جسم و روح) است.

برای رسیدن به این مرحله زن باید خود را بیابد، به ندای درونش گوش کند و شاید بشنود که زن درونش پذیرا، همراه و آرام است. درک اینکه ظرافت و شکنندگی زن که متأسفانه امروزه به عنوان نقطه ‌ضعف او از آن استفاده می‌شود هیچ ربطی به ضعیف بودن و بردگی او ندارد. زیبایی زن در رقابت با مردان یا داشتن بدنی همچون مدل‌ها و ستاره‌ها نیست بلکه در اعتماد او به خودش و توجه بی‌دریغی ست که به خود می‌کند.

بنابراین آیا نمی‌توان گفت اصالت طبیعی زن به او این فرصت را می‌دهد تا در اوج قدرت و زنانگی خود باشد؟

زن بودن به تمام معنا یعنی پذیرفتن و سپس هدیه دادن بخشی از قلب و وجود خود و آن را با دیگری تقسیم کردن. جایی که یک زن واقعی زندگی می‌کند محیطی گرم‌تر، زنده‌تر و صمیمی‌تر از محیطی مردانه است. مکانی که متعلق به یک نفر نیست، انحصاری و رقابتی نیست.

و به این ترتیب زن می‌تواند نقش‌های اصلی خود را بر عهده بگیرد. حس‌های زنانه او بیدار می ‌شوند، شهود و الهامات فرا می‌ رسند، پیش‌آگهی‌ها رخ می دهند  و او تبدیل به یکی از زیباترین راز و رمزهای دنیا می‌شود.


در راستمرد تماشا کنید: “۳ دسته از زن ها که هر مردی باید قبل از ازدواج بشناسد!(دوبله از راستمرد)


او می‌تواند نقش مادر را بر عهده بگیرد آن زمان که فرزندی را در خود پرورش می‌دهد، تغذیه می‌کند و به او حیات می‌دهد. او می‌تواند یک مادر به تمام معنا شود و در عین حال نقش زن و معشوق را نیز را بر عهده گیرد و در رابطه با مرد، الهام‌دهنده و آموزش‌دهنده باشد زیرا که درهای قلبش را گشوده است.


ترجمه : Narcissus، همکار راستمرد

برگرفته از:

Être une femme, in https://www.meditationfrance.com/tantra/femme.htm

نوشته‌های مشابه

22 دیدگاه

  1. عالی و دل نشین .ممنون گروه راستمرد.
    ما خانوما٬ به روح لطیف زنانه مون
    می بالیم و ازش در همه شرایط مراقبت می کنیم . چون آرامشو رضایت درونی باید همراهمون باشه تا بتونیم همسر و خونواده رو تو این دریای بیکران خدادادی ٬لبریز محبتو عشق کنیم ٬ تا حتی در دوران سخت ترین مشکلات هم خیلی راحت تر به نتیجه عالی برسیم. به امید قدرشناسی و درک متقابل بیشتر برای همه همسران و با آرزوی انتخابهای عالی برای همه مجردها.

  2. سلام به فعالان محترم و خیر خواه این سایت
    من فکر میکنم برای اینکه هرشخصی رسالت خودش رو پیدا کنه و بتونه در اون گام برداره و خودش رو در رسالتش به رشد و دیگران رو به نور وجودی خودش برسونه راه آسون تر اینه که مادران و پدران قبل از بچه دار شدن در محضر خودشون گواهی نامه فرزند آوری رو داشته باشن تا بتونن زن ها و مردان نسل بعد رو به شکوه وجودی خلقتشون پرورش بدن و این میسر نمیشه مگر اینکه کسانی که قصد بچه دار شدن دارن اول خودشون رو بررسی کنن ببینن اصلا صلاحیت و شرایط مطلوب رو دارن بعد اقدام به اینکار بکنن
    تا زنها و مردهایی سالم و خودکوفا داشته باشیم
    انشاالله

  3. با سلام و تشکر
    خسته ام از این همه نصیحت برای چیزی که هستم من یک زن یک همسر و یک مادر هستم اما بسیار بسیار محدود این صدای خیلی از اطرافیان من هست، کاش من و امثال من که همگی زن هستیم بتوانیم حداقل برای چند ساعت خودمان باشیم بدون محدودیت بدون تحقیر و بدون نقاب، دوست دارم درشهرم راحت و آزاد قدم بزنم امنیت داشته باشم و حق انتخاب دوست دارم خودم باشم و تا زمانی که خودم نباشم هیچ چیز دیگری نیستم

  4. با تشکر. در مطلب بالا مفهومی از زن ارائه می گردد که بسیار رنگی و زیباست و امیدوارم محقق شود. ابتدا مروری داشته باشیم بر ازادی زنان که ثمره فقط دویست, بله دویست سال گذشته در غرب و شروع ان با داشتن حق رای اغاز گردید مسیری بسیار کند را در پیش گرفت و به فمنیسم جنجالی ضد مرد و ضد اخلاق در اواسط قرن بیستم, ختم شد ( خوشبختانه اکنون شاهد دوران سوم فمنیسم هستیم که بسیار معقول تر گشته است) ولی واقعیت داستان چیست؟ چرا ما از زمان کودکی با دادن عروسک دست دختران به انان یاد می دهیم که یک دختر خوب وظیفه اولش عروس شدن و بچه اوردن و مادر بودن و پخت و پز است در حالیکه از سوی دیگر کودک شاهد اختلاف گذاری بین پسربچه و دختر بچه است و در حالیکه درونش پر از رنجش اختلافات در خانواده و جامعه است اموزش می یابد که زنان, جنس دوم هستند. اکنون تحت غرایض بدنی و کشش جنسی و بی اخلاقی جامعه, به برده جنسی یا کالا تبدیل می شود از همه بدتر اینست که او این نقش, را می پذیرد. او میداند که فقط در محدوده بسیار کمی از عمرش شاید حق انتخاب (accept) را داشته باشد سنین ۱۵ سالگی الا حداکثر… پس باید تمام تلاش خود را بنماید ( زیرا خودش را دوست نداشته و همانند جامعه قبول ندارد). از اینطرف چه توقعی از یک جامعه جاهل مردسالار بایستی داشت که از زنی که چنبن جاهلانه, با رنگ امیزی و بدنش, به رفع نقایص او تن می دهد توقع سختی کشیدن در راه درستی و اگاهی داشت؟ زنانی که کمر به انحطاط خویش و در خدمت داده اند ابتدا بایستی همراه مردان به کسب, اگاهی بپردازند. انگاه حقوق و جایگاه ها را تعریف شده و روشن می بینیم که زن و مرد مکمل یکدیگر, در مسیر خداگونگی هستند…

  5. بسیار دقیق به این نکته اشاره کردید متاسفانه الان بیشتر خانمها اصالت زنانگی شان را إز دست داده اند و در حقیقت بدون اینکه متوجه باشند به مرد تبدیل شده اند و متاسفانه جایگاه خود را فراموش کرده اند که یک زن میتواند در عین اینکه زیبا و ظریف نشان میدهد و حالات زنانگی خود را حفظ کند در عین حال باهوش ، پرقدرت ،پرکار ، جستجوگر ، مادر باشد . همه اینها نتیجه مردسالاری در اعصار گذشته و عصر حاضر میباشد که زنان را به جبهه گیری مجبور کرده و روح انان را بسیار زمخت ساخته .

  6. با سلام خوب بود.و نکاتی عمیقی را ذکر کردید.
    ****** *********** *******
    زن تنها موجودی از گونه انسانهاست که “نوع”بشر را بوجود میاورد.در اصل مرد نقش جهنده و سریع را دارد و زن نگهداری و پرورش و تولد که نقشی بالا را ایفا میکند .در نهایت تجربه داشتن دو روح در یک جسم “بارداری” را درک میکند که بسیار استثنایی میباشد.

  7. با سلام

    زنده گی بــی زن ؛ نباشد زنده گی

    نور باید ، تا دهـــــد رخشنده گی

    زن بود خــــورشید روزو ماه شب

    دست در گهواره این هــــمراه شب

    زن بـــــــود وصف خداوند حدود

    زن بود مـــــادر؛ بود روح سجود

    علـــــم از زن پاه به کیوانها کشید

    نام از زن ، عالـــــم و دانا کشید

    زن بـــــــــــود شهکار کلک کبریا

    زن بـــــــــــود تصویر زیبای بقا

    خانه روشن از وجــــــود زن بود

    عشق ؛ آواز ســـــــــــرود زن بود

    زن لباس خـــوشگل مـــردان بــود

    وصف آن بنگر کــــه در قران بود

    زن به هردین مظهرمهرو وفاست

    زن برای زنده گانی خــوشنماست

    زن تغزل اســــت در دیوان عشق

    مشعل رخشنده و تابان عــــــشق

    نهضـــت زن اعتلای کشور است

    پایداری و بقای کشـــــــور است

    زن اگـــــر دانشور و فاضل شود

    نسل و اولاد بشر عـــــــاقل شود

    آنکـــه با زن میکند جـور و ستم

    میزند در مــــــــــلک نا دانی قدم

دیدگاهتان را بنویسید