حیوانات مرتبط با چاکراها به منظور ثبات و اقتدار بیشتر: قسمت اول

حیوان مرتبط با چاکرا ها

ما در زمان کودکی عاشق حیوانات هستیم. ممکن است برخی از آن ها را به خاطر بسپاریم و یا از برخی بترسیم. و یا برخی را در آغوش بکشیم و نوازش کنیم. اما در حقیقت کودکان عاشق حیوانات هستند چون آن ها تمامی احتمالات درونی آن ها را نشان می دهند. چه کسی نمی خواهد به مانند روباه حیله گر، به مانند سگ دوست داشتنی باشد. و اعتماد به نفسی به مانند شیر و دانایی مثل جغد را داشته باشد.


چاکرای ریشه

حیوانات در نما و قابی ثابت هستند. آن ها به ما یاد می دهند که به طبیعت و خود واقعی مان نزدیکتر باشیم.

چاکرای ریشه ی شما اولین و مهمترین چاکرای شما محسوب می شود. این چاکرا پایین ترین چاکرا است و در انتهای ستون فقرات قرار دارد و پاهای تان را مدیریت می کند. چاکرای ریشه قرمز، متراکم، آهسته و مربوط به عنصر زمین می باشد. این بدین معناست که کمک می کند تا ثبات و پایدار و قوی باشید. زمانی که چاکرای ریشه متعادل است به شما سلامت تحرک داده، امور مالی و اخلاق کاری خوب و زندگی خانوادگی خوب و رضایت بخشی را تجربه می کنید. همچنین احساس امنیت خواهید نمود. و متصل به زمین، منظم، صبور و وفادار خواهید بود.


با این تعاریف پس حیوانات مرتبط با چاکراها کدام ها هستند؟

بر طبق فرهنگ عامه ی هند ( که مرتبط به یوگا و چاکرا هاست) حیوان اولیه ی چاکرای ریشه فیل است. فیل حیوانی سنگین، آهسته و پایدار است. گفته ی مشهور ” فیل هرگز فراموش نمی کند ” مصداق همین موضوع است. زیرا چاکرای ریشه مرکز انرژی خاطرات است. این چاکرا مرتبط با تکرار و عادات است.
تصور کنید که فیلی هستید و یا سوار بر فیلی شده اید. عظمت و استواری فیل را احساس کنید. همین احساس، چاکرای ریشه ی شما را تقویت می کند. حال اجازه دهید تا شما را با حیوات بیشتری آشنا کنیم تا چاکرای ریشه ی خودتان را تجربه نمایید.


حیوان مرتبط با چاکرا ی ریشه

فیل: آهسته، استوار، سنگین، حافظه ی خوب

لاک پشت: کوچک، آرام، استوار، پایدار، پوسته ی محافظ می پوشد

راسو: کوچک، بویایی قوی ( چاکرای ریشه مرتبط با حس بویایی است ). خود را با بویی که منتشر می کند محافظت می نماید.

جوجه تیغی: کوچک، خود را با تیغ هایش محافظت می نماید.

مورچه خوار: در زمین و زیر زمین زندگی می کند.

گاومیش: بزرگ جثه، قوی، محکم، استوار ( گاومیش پرچم قرمز را در مبارزه دنبال می کند ).

اسب آبی: بزرگ، نیرومند، استوار

خرس: ریشه مربوط به خواب و استراحت است، و خرس پادشاه خواب زمستانیست.


مقاله مرتبط: “هفت چاکرا + هفت تمرین ذهن آگاهی برای هر چاکرا


این ها البته بخشی از لیست محسوب می شود، می توانید برای این هفته برای کار خانگی حیوانی از این لیست انتخاب کنید و تمرکز خود را روی آن ببرید. می توانید تصاویری از آن حیوان را برش داده و در اطراف خود خانه یا ماشین بچسبانید و با آن ارتباط برقرار نمایید. همچنین می توانید در مراقبه ی خود جای دهید. چشمان خود را ببندید و احساس کنید که این حیوان در چاکرای ریشه ی شماست. می توانید همین الان انجام دهید و احتمالا بلافاصله احساس ثبات و استواری می کنید. با این کار چاکرای ریشه ی خود را تقویت کرده اید. انرژی حیوانات بسیار قدرتمند است.


مراقبه مخصوص چاکرای اول یا ریشه 

خرید مستقیم:

[purchase_link id=”15821″ text=”خرید مستقیم” style=”button” color=”blue”]


چاکرای دوم

این حیوانات بازیگوش و آبدرمانگر چاکرای دوم شما را بهبود می بخشند. حیوان مرتبط با چاکرا ی دوم را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

حیوانات راه بسیار بزرگی برای نیل به انرژی های درون ما هستند. همگی ما انسان ها می خواهیم به مانند یک گاو قوی و به مانند پرنده آزاد باشیم. دیدن خواب حیوانات، نگریستن تصاویر آن ها، و البته تعامل با آن ها روش هایی هستند که شما می توانید از طریق آن ها توانگر شوید. می خواهیم در مورد حیواناتی صحبت کنیم که چاکرای دوم شما را حمایت می کنند. این چاکرا خانه ی انرژی الهی زنانه است.

این چاکرا در لگن شما قرار دارد و به عنصر آب مربوط است. چاکرای دوم یا جنسی از جهاتی متضاد چاکرای ریشه است. آن با بازی، خلاقیت، شادی، جریان و محدوده ی عاطفی در ارتباط است. در دنیای یوگی که جزو فرهنگ عامه ی هند است، حیوان تمساح با چاکرای جنسی در ارتباط است. تمساح درنده و نرینه است. در حالی که چاکرای جنسی بازیگوش و زنانه است. این فقط نشانگر اینست که حیوانات و روح های حیوانات راهنما چیز شخصی هستند.

در برخی مواقع فرایند را منطقی در نظر می گیرید ولی این قاعده ی احساسی و انرژیایی می باشد. بهتر است که در موقع کار بر روی چاکرای دوم حیوانات را جفت به کار ببریم، زیرا انرژی چاکرای جنسی مربوط به روابط صمیمی یک به یک می باشد.


مقاله مرتبط: “چرا مراقبت دائمی از چاکراها خیلی مهم است؟!


کروکودیل: حیوان مرتبط با چاکرا جنسی در آیین هندو کروکودیل است که در آب زندگی می کند.
سمور آبی: بازیگوش، ارتباطی و منعطف.
قورباغه: در آب زندگی می کند و تحت عنوان سمبل باروری شناخته می شود.
ماهی: در آب زندگی می کند، و به صورت گروهی حرکت می کند. بنابراین زمانی که گروهی حرکت می کنند انرژی همدلی پخش می کنند.
دولفین ها: دولفین همچنین برای چشم سوم مفید است.
میمون ها: بازیگوش، ارتباطی، و در ظاهر احساسی
مار آبی: در آب زندگی می کند. بسیار منعطف و نشان دهنده ی ناخودآگاه می باشد که به چاکرای دوم مرتبط است.

اگر حیوانی دارید که مختص چاکرای دوم است این هفته پیوسته به صورت نمادین و تصویری و هم با اسم صدایش کنید و چاکرای دوم خود را تقویت نمایید.


مراقبه مخصوص چاکرای دوم یا جنسی

خرید مستقیم:

[purchase_link id=”15860″ text=”خرید مستقیم” style=”button” color=”blue”]


چاکرای سوم

حیوانات دریچه ی بزرگ و سریعی به درون انرژی های قدرتمند محسوب می شوند. زیرا آن ها تظاهر به چیزی به غیر از خودشان نمی کنند. انرژی آن ها خالص و کاملا منحصر به فرد است. آن ها کاملا متفاوتند. اسب آبی، کفتار، و مرغ مگس نمی توانند متنوع باشند. با این وجود ما می توانیم به راحتی آن ها را متصور شویم.
چاکرای خورشیدی چاکرای آتشین است که با اعتماد، شجاعت، انرژی، انگیزه، هدف گذاری و تصمیم گیری در ارتباط است. چیزی در مورد این شب بوی زرد وجود ندارد جز این که ذات و جوهره ی قدرت است. به نظرتان کدام حیوانات این چاکرا را تقویت کرده و حیوان مرتبط با چاکرا ی خورشیدی کدام است؟ هر حیوانی که ویژگی های قدرتی داشته باشد چاکرای دوم را بهبود می دهد.

قوچ
شیر، ببر، پلنگ خالدار و دیگر گربه سانان بزرگ جثه
اسب، کوسه، اژدها


شما می توانید با این حیوانات ارتقا دهنده ی قدرت، بخش های خودتان را کشف کنید. بازی شما برای این هفته این می باشد که حیوانی را که به چاکرای خورشیدی مربوط است انتخاب کرده و از طریق شکل و تصویر یا عینا با آن ارتباط گرفته و وقت صرف نمایید. با توجه به ماهیت و ذات شکارچی بودن این حیوانات تصویر آن ها را داشته باشید خیلی بهتر از این است که مستقیما با آن ها در ارتباط باشید. می توانید فیلم های آن ها را تماشا کنید. و یا بر روی آن ها تمرکز داشته باشید یا می توانید در کنار پارک حیات وحش زندگی نمایید و آن ها را تماشا نمایید.


مراقبه مخصوص چاکرای سوم یا شبکه خورشیدی

خرید مستقیم:

[purchase_link id=”15903″ text=”خرید مستقیم” style=”button” color=”blue”]


منتظر قسمت دوم این مقاله باشید…


منبع: https://www.chakraboosters.com/animals

نوشته‌های مشابه

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید