کتاب شرح کهن الگوهای مردان

کتابچه کهن الگوهای مردان – ۵۰ امتیاز

کهن الگوها یکی از بنیادی ترین مفاهیمی هستند که توسط کارل گوستاو یونگ، پایه گذار مکتب روان تحلیل گری مطرح شدند. به تعبیر ساده منظور از کهن الگو، ساختارها یا الگوهایی درون ناخودآگاه جمعی هستند که به رفتار، افکار و شخصیت افراد شکل می دهند. کهن الگوها را معادل خدایان در اساطیر باستانی قلمداد کرده اند. فردی که به شناخت نیروهای موثر در خود نائل می آید، به سلاح قدرتمند آگاهی از خود (خودشناسی) نیز دست یافته است.

خدایان و خدابانوان نیروهایی مقتدر هستند که روی عواطف، غرایز و شخصیت افراد تاثیر می گذارند. شناسایی کهن الگوها به ما می گوید که چه استعدادها و توانایی ها یا ضعف هایی در درون ما وجود دارند، علت رفتار یا طرز فکر هر شخص به چه علت با دیگری متفاوت است و  این افکار و گرایش ها از کجا نشأت می گیرند. همچنین این شناخت به ما کمک می کند تا خود و دیگران را بهتر بپذیریم و از قضاوت نسبت به دیگران بپرهیزیم زیرا که متوجه می شویم شخصیت هر فرد تحت تاثیر عوامل بسیاری مانند کهن الگوها شکل می گیرد.

دانلود با امتیاز:

محتوای ویژه

برای خرید با امتیاز در سایت لاگین کنید یا اگر عضو نیستید ثبت نام کنید

خرید مستقیم:

۲۵.۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

نوشته‌های مشابه

21 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    برای من فقط کهن الگوی هادس فعاله و زندگی هم بقول شما سخت هستش
    برای حل این مشکل باید چه کار کنم
    البته تو کتابچه نوشته بود باید کهن الگو های آپولو و هرمس فعال بشه. آیا باید مثلا اون قسمت(تمرینات عملی برای رشد کهن الگوی هرمس) رو انجام بدم؟ راستش انجام دادن اونا برام سخته و اصلا نمی تونم خودم رو باهاشون وفق بدم یعنی با مزاجم سازگار نیستن. آیا راه دیگری برای این کار وجود ندارد؟ یا اینکه پیشنهاد میکنین تو دوره آموزشی شرکت کنم؟ لطفا کمکم کنین
    و سوال آخرم این است که کلا خیر و صلاح ما در این است که کدام کهن الگو را فعال و کدام یک را غیر فعال کنیم؟ ممنون از پاسختون

    1. تست کهن الگوها رو هم انجام دادید؟
      هر کدام از این کهن الگوها در بعضی اشخاص فعال و بعضی دیگه غیر فعال هستن. شناختن اینا در خودمون و دیگران هم ابزاریه برای رشد فردی و خودسازی و هم ارتباط بهتر با افراد بر اساس کهن الگوی فعالشون.

دیدگاهتان را بنویسید