فعالسازی چاکرای جنسی چاکرای دوم

چاکرای جنسی چاکرای دوم – فعالسازی و پاکسازی

آخرین باری که احساس کردید فردی دارای اصالت، خلاقیت، سطح انرژی بالا، شوق زندگی هستید و دارای جنسیتی مطلوب هستید، چه زمانی بوده است؟

تجربه این نوع نشاط احتمالا زمانی برای شما اتفاق افتاده که چاکرای دوم شما یعنی چاکرای جنسی در تعادل کامل بوده است. افرادی با چاکرای جنسی متعادل انرژی های گرمابخش، جذاب و سرگرم کننده و شوخ طبعی را انتشار می دهند.

متاسفانه بسیاری از تجربیات ما در زندگی می تواند موجب از تعادل خارج شدن این چاکرا شود. اگر شخصی از بدن خود احساس شرم می کند، در محیطی استبدادگرایانه رشد کرده باشد، تجربه مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن یا روابط احساسی مخرب داشته باشد، یا در موقعیت های اجتماعی خاصی قرار گرفته باشد که جریان انرژی را در این چاکرا تحت تاثیر قرار دهد؛ به احتمال قوی صاحب یک چاکرای جنسی نامتعادل است. در این مقاله به روش های تقویت و شفابخشی این چاکرا می پردازیم.


مقاله جامع چاکرا چیست و چگونه عمل می کند؟ راهنمای مقدماتی چاکراها را حتما مطالعه کنید


چاکرای جنسی چیست؟

چاکرای جنسی یا سوادهیستانا (Svadhisthana) مرکز احساسات، خلاقیت و انرژی جنسی ماست. این نقطه ۳ اینچ پایین تر از ناف و در بالای اندام های تناسلی قرار دارد و با رنگ نارنجی هماهنگ است و مسئول هدایت انرژی های مربوط به لذت و اشتیاق است.

زمانی که این چاکرا به دلیل تجربیات ناگوار زندگی از حالت تعادل خارج شود افراد با مشکلات فیزیکی، احساسی، روانی و درونی مختلفی روبرو می شوند.

تقویت چاکرای جنسی


کلیپ معرفی چاکرای جنسی و کارکرد آن را هم ببینید.


شفابخشی چاکرای جنسی

شفابخشی چاکرای جنسی شامل عمل باز کردن، پاکسازی، تنظیم و تقویت این چاکرای بدن است. شفابخشی چاکرای جنسی از طریق برخی درمان های خانگی مانند رایحه درمانی، موسیقی درمانی، کار با کریستال و انجام حرکات فیزیکی به منظور برقراری هماهنگی بین ارگان های بدن و  ذهن قابل انجام است.

راه های تشخیص ناهماهنگی در چاکرای جنسی

بهترین راه تشخیص اینکه آیا شما به درمان چاکرای جنسی نیاز دارید یا خیر این است که به افکار، احساسات، اعمال و احساس فیزیکی تان توجه کنید. در ادامه به برخی نشانه های چاکرای جنسی نامتعادل اشاره میکنیم.

  • وابستگی شدید یا اعتیاد به هر چیزی که احساس لذت را در شما برمی انگیزد مانند غذا، روابط جنسی، الکل، مواد مخدرو یا حتی خرید کردن بیش از حد
  • احساسات ضعیف و نداشتن تجربه عمیق احساسی از هر نوع
  • تغییرات ناگهانی در احساس جنسی و داشتن تمایلات جنسی نامتعادل ( خیلی زیاد یا خیلی کم)
  • عصبانیت و عدم پذیرش عدم قطعیت
  • داشتن مشکلات مربوط به ناباروری، ضعف جنسی یا وجود مشکلات قاعدگی در زنان
  • داشتن احساس ضعف و کمبود انرژی برای انجام هر کاری
  • ناتوانی در بیان احساس واقعی یا بیش از حد بروز احساسات حتی در مسائل پیش پا افتاده
  • از لحاظ احساسی حس تنهایی داشتن و بیش از حد حساس بودن
  • مسدود بودن قوه خلاقیت و بیش از حد فکر کردن به هر چیزی
  • داشتن مشکلات فیزیکی مربوط به کمر، کلیه ها یا شکم و روده ها

مراقبه مخصوص چاکرای جنسی ترکیبی از موثرترین تکنیک های موجود برای پاکسازی، تنظیم و فعالسازی چاکرا را از لینک زیر تهیه کنید.

تقویت چاکرای جنسی

مسئله بعدی تشخیص این موضوع است که آیا شما دارای چاکرای جنسی بیش فعال هستید یا یک چاکرای جنسی کم کار؟

یک چاکرای جنسی ناکارآمد غیرفعال است و انرژی کافی در آن جریان ندارد در حالیکه یک چاکرای جنسی بیش از حد فعال انرژی بسیار زیادی دارد و همیشه در حال جوش و خروش است.

چاکرای جنسی غیر فعال= انرژی حیاتی کم، سستی، عدم فعالیت، انسداد کانال انرژی، کمبود انرژی

چاکرای جنسی بیش فعال= سرزنده اما متلاطم، فعالیت بیش از حد، مهاجم و پرخاشگر، انرژی بسیار زیاد

بنابراین شما می توانید تشخیص دهید چاکرای جنسی شما در کدام وضع قرار دارد. حتی ممکن است یک چاکرای جنسی نامتعادل در بین این دو وضعیت در حال نوسان باشد.


مقاله راهنمای چاکراها- چاکرای دوم نیز میتواند برای شما جالب باشد.


۱۶ روش درمان و شفابخشی چاکرای جنسی

در ابندا می خواهیم بدانیم یک چاکرای جنسی سالم چه مشخصات دارد. زمانی که شما یک چاکرای پاک، قوی و متعادل دارید در وهله اول از بدن خود رضایت کامل دارید و با جنسیت خود کاملا راحت هستید و برای جنسیت مقدس خود احترام خاصی قائل می شوید و از آن لذت می برید. نه تنها از زندگی خود لذت می برید بلکه شروع به تجربه کردن بیشتر زندگی و کشف لذت های جدید می کنید. شما درحالیکه از لحاظ احساسی پذیرا هستید با در نظر داشتن مرز های شخصی در تعادل احساسی باقی می مانید. دوباره قدرت خلاقیت خود را بدست می آورید و از اتفاقات زندگی به وجد می آیید.

برخی از روش های خانگی برای متعادل سازی و تقویت چاکرای جنسی در ادامه ذکر شده اند.

کانال های انرژی مسدود شده را با پاکسازی احساسات خود از طریق انجام این تمرین باز کنید. پریدن، فریاد زدن، خندیدن، گریه کردن، یا فرم های دیگری از تمرین کاتتارسیس را انجام دهید.

  • با روش های خلاقانه درونیات خود را بروز دهید

از طریق فعالیتی که به آن علاقه دارید مثل مجسمه سازی، نقاشی، عکاسی، دوزندگی، جواهرسازی، آشپزی یا دیگر روش ها احساسات خود را بروز دهید. به یاد داشته باشد که هنر به زمان، فداکاری و تمرین نیاز دارد. از خودتان انتظار بی نقص بودن نداشته باشید. به این فکر کنید که چه موضوع روانی یا فیزیکی را می خواهید بروز دهید و به سراغ آن بروید.

  • شناسایی مسدودیت های جنسی

چه اعتقادات، ایده آل ها و قضاوت هایی مرتبط با روابط جنسی از کودکی تا کنون به شما آموزش داده شده است؟ ممکن است نوشتن این مسائل برای خودتان یا صحبت با یک فرد آگاه در این زمینه به شما کمک کند و سپس به بازنگری این افکار بپردازید.

  • مراقبه و یا حمل کریستال هایی مثل جاسپر، کلسیت نارنجی، چشم ببر، سنگ ماه (برای تهیه این سنگها به گالری سنگچین رجوع کنید)
  • توجه و آگاه شدن به محرک ها و نشانه های برانگیختگی احساسی

انفجار احساسات می تواند با آگاهی پیدا کردن به عوامل و نشانه های برانگیخته شدن احساسات، تحت کنترل درآید. به عنوان مثال آگاه شدن به اینکه در زمان عصبانیت دست خود را مشت می کنید به شما کمک می کند آگاهانه مشت خود را باز کنیدو نفس عمیق بکشید. یا اگر فشار خون شما در مواقع خاصی بالا می رود از آن احساس و عامل آگاه شوید.


محصولات مرتبط با رفع مشکلات جنسی راستمرد

سابلیمینال رفع مشکلات جنسی آقایان

سابلیمینال رفع مشکلات جنسی خانم ها

سابلیمینال کنترل میل جنسی

راهنمای کنترل امیال جنسی


  • مصرف زنجبیل

این گیاه به طور موثر روی چاکرای جنسی تاثیر می گذارد. از آن می توانید در غذا ها یا نوشیدنی های گرم و یا از روغن زنجبیل استفاده کنید.

  • ریشه اعتیاد های خود را پیدا کنید

اعتیاد یکی از راه های کنار آمدن با کمبود های انسان است. از طریق گفتگو با روانشناس یا دوست قابل اعتمادتان ریشه اعتیاد های خود را بیابید. از خود بپرسید زمانی که شروع به انجام این کار کردم چه وضعیتی در زندگی داشتم؟ این اعتیاد باعث مخفی ماندن چه احساسی درخصوص آنچه که واقعا هستم در من می شود؟ اگر لازم می دانید با پزشک در زمینه اعتیاد مشورت کنید.

  • از خودتان مراقبت کنید

از منابعی که موجب تقویت احساستان نسبت به خودتان می شود استفاده کنید. به عنوان مثال مطالعه کتاب، شرکت در دوره ها و یا تمرین مراقبه که به شما کمک می کند خود واقعی تان، جنسیت تان و بدن فیزیکی تان را بپذیرید (دوره های آنلاین آموزشگاه راستمرد را پیشنهاد میکنیم). از شرمندگی بخاطر کسی که هستید یا بدن فیزیکی خود دست بکشید (سابلیمینال پذیرش اندام خود میتواند کمک کند). به گروه هایی که به شما کمک می کنند به خودتان عشق بورزید بپیوندید. به مصرف غذا های مفید روی بیاورید و غذاهای آماده و پروسس شده از رژیم خود حدف کنید و مصرف میوه و سبزیجات تازه مانند پرتقال، نارگیل، زردآلو، لیمو، سیب زمینی شیرین، هویج، انبه و پاپایا را افزایش دهید.

  • از رنگ درمانی کمک بگیرید

رنگ پرتقال، زردآلو و هلو را در زندگی خود در قالب لباسی که می پوشید، غذایی که می خورید و یا دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. ( روانشناسی رنگ نارنجی و سنگهای نارنجی را بخوانید )

  • استفاده از تخیل

چاکرای جنسی خود را تصور کنید و ببینید که یک گوی انرژی نارنجی رنگ در محل آن قرار دارد. ببینید که انرژی های تیره و منفی از آن خارج می شود و این چاکرا به رنگ نارنجی روشن و پاکیزه در می آید.

  • اعمال ناگهانی انجام دهید.

به خود اجازه دهید تا کاری که معمولا جلوی خودتان را گرفته اید انجام دهید. چرخه محدود زندگی را بشکنید و نیروی خلاقیت خود را آزاد کنید. برای مثال فیلمی که معمولا نمی بینید را ببینید، به جایی که معمولا سفر نمیکردید بروید. (سابلیمینال شکوفایی خلاقیت میتواند انرژی های مسدود شده خلاقانه شما را آزاد کند)

  • روابط جنسی سالم برقرار کنید. با شریک جنسی خود درباره احساسات خود صحبت کنید و آزادانه احساساتتان را بروز دهید. این کار موجب بهبود روابط شما و تقویت چاکرای جنسی تان می شود.
  • برای پاکسازی چاکرای جنسی از روغن های معطر و عودها استفاده کنید. روغن هایی مثل زنجبیل، پرتقال، جاسمین، rosewood و برگاموت (عودهای خوشبو مخصوص پاکسازی و فعالسازی چاکراها را از گالری سنگچین تهیه کنید)
  • با تمرینات منظم یوگا انسداد های انرژی را باز کنید. حرکت هایی مثل حرکت پروانه، شتر، الهه، جنگجو و …
  • از عبارت های تاکیدی مثبت استفاده کنید. فایل خودهیپنوتیزم چاکرای دو همین کار را به بهترین شکل برای شما انجام میدهد.
  • کلمه vaaaaaammmmmmmmm را برای خود زمزمه کنید.

مراقبه مخصوص چاکرای جنسی با کمک بسیاری از این روش ها و تکنیک های موثر دیگر برای پاکسازی، تنظیم و فعالسازی چاکرا را از لینک زیر تهیه کنید.

دامه مقالات چاکراها را از لینک های زیر دنبال کنید:

فعالسازی و پاکسازی چاکرای اول یا ریشه

فعالسازی و پاکسازی چاکرای سوم یا خورشیدی

عالسازی و پاکسازی چاکرای چهارم یا قلب

فعالسازی و پاکسازی چاکرای پنجم یا گلو

فعالسازی و پاکسازی چاکرای ششم یا چشم سوم

فعالسازی و پاکسازی چاکرای هفتم یا تاج

نوشته‌های مشابه