|

سه راه قدرتمند برای به کار انداختن قدرت نامحدود ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه خود را چگونه می توان به کار و فعالیت واداشت؟بکارگیری ذهن ناخودآگاه

هم چنان که در حال مطالعه ی این مقاله هستید از ذهن خودآگاه تان استفاده می کنید. مغز شما در حال دریافت این کلمات به وسیله ی تخم چشم تان بوده و آن ها را به ایده های عینی ترجمه می کند.

اما ذهن ناخودآگاه تان هم در حال کار است. به گونه ای که آن چه که مطالعه می کنید را دریافت کرده و پردازش می کند. ذهن ناخودآگاه تان تمامی اطلاعاتی را که ممکن است در آینده به آن ها رجوع کنید را ذخیره سازی می کند.

ذهن ناخودآگاه شما چیز قدرتمندی است. در این مقاله روش های به کارگیری ذهن ناخودآگاه را یاد گرفته و از آن ها استفاده می کنید.


هم اکنون از راستمرد بخوانید: “ضمیر ناخودآگاه چیست؟ چطور کار میکند؟ چگونه کنترل و برنامه ریزی میشود؟


ذهن ناخودآگاه چیست؟

سال های بسیاری است که روانشناسان و عصب شناسان بر روی شکل و عملکرد ذهن ناخودآگاه مشغول به تحقیق و پژوهش هستند. با اینکه هنوز بسیاری از رازهای ذهن آدمی کشف نشده باقی مانده است، پژوهشگران باور دارند که ذهن ناخودآگاه نه تنها وجود دارد بلکه مسئول بسیاری از چیزهایی است که ما حتی حضور فعالانه ای در آن ها نداریم.


همین حالا در راستمرد تماشا کنید: “قدرت ضمیر ناخودآگاه و تحولاتی که با تاثیر روی آن در زندگی ایجاد میکنیم (کلیپ تصویری)


ما می دانیم که مغز ما از یکسری اتصالات به نام سیناپس ایجاد شده است. به همین ترتیب وقتی به چیزی فکر می کنیم، یک بار از یک نورون به نورون دیگر در امتداد این اتصالات منتقل می شود. اما حتی وقتی که ما آگاهانه هم از این اتصالات استفاده نمی کنیم، مشغول به انجام وظیفه هستند. به همین خاطر است که ایده های مختلف در ارتباط با مسئله ی که به آن فکر کرده بودیم به ذهن ما خطور می کنند. دانشمندان هنوز از چرایی و چگونگی این نحوه ی عملکرد اطلاعاتی در دست ندارند اما من اعتقاد دارم که با انجام یکسری کارها می توان نحوه ی عملکرد ذهن ناخودآگاه و برخورداری هرچه بهتر از ایده ها را بهبود بخشید.


مطلب جامع در این زمینه: “قدرت و تاثیرگذاری ضمیر ناخودآگاه تا کجاست؟!


سه راه قدرتمند برای به کار انداختن قدرت نامحدود ناخودآگاه درون ذهن انسان

در ادامه سه راه عملی و اثربخش جهت بهره وری بیشتر از ضمیر ناخودآگاه را به شما معرفی می کنم:

 ۱- مدیتیشن

ما نمی توانیم اتفاقات زندگی را کنترل کنیم اما می توانیم کنترل توانایی واکنش نشان دادن به این اتفاقات را به دست آوریم. همه ی ما هرروزه در حال دست و پنجه نرم کردن با واکنش هایمان نسبت به اتفاقات مختلف می باشیم. خیلی چیزها در واکنش نشان دادن ما به موضوعات مختلف نقش دارند برای مثال می توان به احساساتمان، ترس ها، اهداف و پیش داوری ها اشاره کرد که می توانند نحوه ی واکنش نشان دادن ما نسبت به وضعیت های مختلف را تخت تاثیر قرار دهند و این باور را به ما بقبولانند که همه چیز در حال خارج شدن از کنترل ماست.

علم به ما نشان می دهد که مدیتیشن (مراقبه) می تواند در این مورد کمک بسیاری به ما کند. در یک پژوهش، دانشمندان یک گروه از افرادی که به مدیتیشن مشغول می شدند را با یک دسته از افرادی که این کار را انجام نمی دادند مورد مقایسه قرار داده و دریافتند که آن دسته از افرادی که به مدیتیشن می پردازند، از زمان ایفای نقش ذهن ناخوداگاه شان آگاه تر از دسته ی دوم هستند. در دنیای واقعی می توان گفت که این افراد می توانند هنگاه تصمیم گیری های سخت و دشوار احساسات خود را به یک کنار قرار دهند و وحشت زده نشوند.


مقاله مرتبط با این موضوع: “مراقبه چیست و فواید آن کدام اند؟


۲-چیزهای جدید را امتحان کنید

امتحان کردن چیزهای جدید موجب می شود تا مغز شما به ایجاد مسیرهای نورونی جدید بپردازد.

کارهایی مانند یادگرفتن یک زبان جدید یا امتحان کردن یک ورزش متفاوت و یا حتی یادگیری موسیقی می توانند این کار را برای مغز شما انجام دهند. نکته ی جالب توجه اینجاست که هرچه بیشتر خود را در آن فعالیت جدید غرق کنید، رشته های عصبی جدیدی در ذهن تان ایجاد می شوند. پس یک چیز جدید را امتحان کنید و با جدیت به انجام آن مشغول شوید.


مقاله مرتبط با این موضوع: “تجربه غرقگی (جاری شدن، تچان flow) کلید اصلی رضایت از زندگی بر اساس روانشناسی مثبت


۳-زمانی را به تفکر اختصاص دهید

من هیچ وقت چنین چیزی به ذهنم خطور نکرده بود تا وقتی که یکی از همکارانم به من پیشنهاد داد که زمانی خاص را به تفکر اختصاص بدهم.

شما باید به ذهن ناخودآگاه تان اجازه دهید تا ایده هایی که برای حل مسائل مختلف دارد را به شما ارائه دهد.

شما می توانید روزی نیم ساعت به قدم زدن در میانه ی روز کاری خود مشغول شوید. باید به شما بگویم که ذهن تان را تقریبا درگیر هیچ عنوانی نکنید و بگذارید تا ذهن تان برای خودش سرگردان باشد. این مورد با مراقبه کردن متفاوت است. فقط باید حواس پرتی ها را از خود دور کنید و مشغول هیچ کار فکری نباشید. اینگونه چیزهای شگفت انگیزی رخ می دهند و بدون اینکه خودتان متوجه شوید به یکباره ایده ها به ذهن تان خطور می کنند.

شروع کنید به رها کردن ذهن در ایده های مختلف درمورد زندگی. گاهی در میان همین افکار گره از یک مشکل و مسئله گشوده می شود و یا یک فلسفه خودساخته ارزشمند از اسرار زندگی را کشف می کنید. باور کنید جواب می دهد!


منبع:https://www.google.com/amp/blog.ignitespot.com/3-powerful-ways-to-put-your-subconscious-mind-to-work%3Fhs_amp=true

نوشته‌های مشابه

14 دیدگاه

  1. روش سوم را بدون این که قبل از این با آن آشنا باشم همیشه انجام می دادم و
    حق با شماست
    چیزهای شگفت انگیز رخ می دهد و در های بسته باز می شود .
    حتی گاهی اوقات معنی و منظور پشت کلمات برخی صحبت ها را متوجه می شوم انگار ذهن طرف برایم باز شده باشد

  2. کسی که میتونه مدیتیشن انجام بده یعنی که ذهن و ناخودآگاه تنبل نداره و میتونه روی انجام یک کار متمرکز بشه. قطعآ چنین فردی میتونه خیلی کارهای دیگه رو هم به آسونی بده. و کسی که از انجام کارها، حتی مطالعه کردن عاجزه پس مدیتیشن هم نمیتونه یا براش بسیار دشواره.

دیدگاهتان را بنویسید