۸ روش موثر برای ایجاد تعادل در افراد حساس به انرژی

۸ روش موثر برای ایجاد تعادل در افراد حساس به انرژی

آیا شما یک فرد حساس به انرژی هستید ؟ آیا احساس می کنید مانند اسفنجی انرژیهای افراد پیرامون خود را جذب می کنید؟ این انرژیها می توانند خوب یا بد باشند ولی با این وجود در دراز مدت برای ذهن و بدن مضر خواهند بود.

 در وجود همه انسانها انرژی زنانه و مردانه با هم وجود دارد، یکی قوه تفکر و دیگری احساسات را یاری می کند. وقتی این تعادل از بین برود انگیزه و انرژی کمتری خواهید داشت، احساس رنجش، خستگی و از دست دادن جایگاهتان به سراغ شما خواهد آمد.

این افراد بصیرت بیشتری دارند و همه چیزرا سریعتر و بهتر از دیگران احساس می کنند. حتی گاهی اوقات جذب انرژی های دیگران به حدی است که در آن زمان قادر نخواهند بود به خواسته (اراده) خود عمل کنند.

حساس به انرژی


۹ نشانه تشخیص اینکه شما فردی حساس به انرژی هستید

حساس بودن یک هدیه ست، مزایای حساسیت بالا به انرژی


اگر شما هم فردی حساس به انرژی هستید و متوجه این عدم تعادل در خود شده اید با کمک روشهای زیر میتوانید تعادل خود را بازیابد :

۱- مدیریت و کنترل احساسات خود را به دست بگیرید:

وقتی متوجه شدید درگیرارتعاشات منفی شخص دیگری و یا هیجانات مخرب هستید، به خود یادآوری کنید که:  تو رئیس هستی! تکرار کنید ، تو رئیس هستی!

اجازه ندهید این ارتعاشات مخرب کنترل جسم و ذهنتان را بدست بگیرند. این را به خاطر داشته باشید که یک سپرمحافظ اطراف شماست و مانند اسفنج نیستید.

حس قوی و بصیرت داشتن بسیارعالیست، پس ازاین قابلیت ها درجهت مثبت و به سود خود استفاده کنید، اجازه ندهید جریان اطلاعات به سیستم شما نفوذ کرده وکنترلتان را به دست بگیرد. همیشه یک فاصله ذهنی مناسب را با دیگران حفظ کنید که به شما امکان می دهد همه چیز را از دیدگاه سالمتری ببینید.


۲- قدرت اراده شما اهمیت دارد :

افراد حساس به انرژی هنگامی که تعادل خود را از دست می دهند، استفاده از قدرت اراده برایشان دشوار می شود و گاهی آنچنان شدید خواسته دیگران را احساس می کنند که سردرگم شده وبه اشتباه تصور می کنند این اراده و خواست خودشان است.

در چنین مواردی بهتر است از نوشتن کمک بگیرید، هرآنچه دررابطه با خودتان، نیازها و خواسته هایتان را صادقانه بنویسید. هرگاه احساس کردید از خودتان دور شده اید و این مسیرشما نیست، به این یادداشتها رجوع کنید.

هرگز برای نیروی اراده و خواسته هایتان احساس گناه نکنید، این نشانه خودخواهی نیست بلکه قویترتان کرده و از شما محافظت می کند.


۳- در ذهنتان چراغها را خاموش کنید :

وقتی آشفته اید و احساس می کنید ازهرطرف ارتعاشات بد و منفی به سمت شما می آید کانالهای خود را مسدود کنید، این مانند خاموش کردن چراغها به صورت ذهنی است. این راهیست که به خودتان بگید کافیه! برای اینکه بتوانید جایگاه خود و احساسات حقیقیتان را پیدا کرده و به خود کمک کنید، باید به دور از تمام این انرژی های آشفته کننده برای خود وقت صرف کنید.

تمرین:

یک تمرین موثر در این زمینه این است که رشته های ارتباطی خود را با افرادی که به تازگی با آنها ملاقات یا برخورد داشته اید قطع کنید. همه ما زمانی که به شخصی فکر می کنیم یا او را می بینیم و از طرق مختلف ارتباطی، رشته ای از جنس انرژی از چاکرای شبکه خورشیدی خودمان کمی پایین تر از ناف، با او برقرار می کنیم و این کاملا ناآگاهانه اتفاق می افتد. در پایان روز یا هر زمان که احساس فشار و ناراحتی کردید، تصور کنید یک قیچی در دست دارید و تمامی این رشته های ارتباطی را قطع می کنید. این تمرین را ادامه دهید تا متوجه تاثیرات آن بروی خود بشوید.


۴- زمان فرار را تشخیص دهید:

البته وقتیکه می گوئیم فرار کنید منظورمان به شیوه بد و نادرستش نیست. مسلماً اشخاصی در زنگیتان وجود دارند که برای شما مهم هستند، آنها نیاز به کمک و پشتیبانی شما دارند. ولی وقتی که دروضعیت جذب احساسات منفی قرار می گیرید یا موقعیتی که مرتب تکرار شده و انرژی شما را تخلیه و بی انگیزه تان می کند، این زمان مناسب برای فرار است. از آن موقعیت خارج شوید، به علائمی که ذهن و بدنتان می فرستند توجه کنید. به احساسات درونی خود اعتماد کرده و اگر احساس کردید چیزی درست نیست درگیر آن نشوید.


۵- از بدن خود خوب مراقبت کنید :

یک رژیم غذایی خوب می تواند به تعادل سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن های حساس به انرژی کمک کند. وقتی بدن متعادل باشد، سطح انرژی شما بالاتر رفته و احساس سلامت بیشتری خواهید کرد.

لیستی از خوراکی ها تهیه و درهنگام خوردن آنها بررسی کنید با کدام یک احساس ناخوشایند یا خستگی وبیماری دارید.

سعی کنید از مواد غذایی طبیعی ارگانیک استفاده کرده و تا آنجا که مقدور است ازغذاهای فرآوری شده دوری کنید تا با این کار انرژی حیاتی بیشتری را وارد بدن خود سازید.

یوگا، تای چی، هنرهای رزمی، دویدن، پیاده روی … و هر ورزشی به مغز شما کمک می کند اندورفین بیشتری را به صورت طبیعی آزاد کرده و این امرکمک فوق العاده ایست تا تعادل خود را پیدا کنید.


۶-  ذهن خود را فراموش نکنید :

باید از ذهن همانند بدن مراقبت کرد. مراقبه برای انسان های حساس به انرژی یک ضرورت به شمار می رود. شما به عملکرد صحیح سلولهای خاکستری مغزتان نیازمندید. برای این منظور مراقبه روزانه، به خصوص مراقبه ذهنی کمک شایانی به شما خواهد کرد. هر دو نوع مدیتیشن شما را در لحظه حال نگه می دارد و با تمرین تنفس و تکرار مانتراها می توانید مغز خود را دوباره سازماندهی کرده ، از اندیشه هایی که برای شما سودمند نیستند و باعث اضطراب و استرس شما می شوند، خلاص شوید.


۷- از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید :

وقتی بر چیزی که واقعا میخواهید، تمرکز و انرژی داشته باشید، آن را بدست خواهید آورد. جملات تاکیدی مثبت در این زمینه به شما کمک می کنند.  تکرار روزانه آنها مغز همه افراد بخصوص افراد حساس به انرژی را مجددا برنامه ریزی کرده و عزت نفس را بالا می برد و شما را در مسیر بهبود خود متمرکز می کند. جملات تاکیدی همچنیین زمان هایی که احساس ضعف می کنید و باطری تان نیاز به شارژ مجدد دارد، به شما کمک خواهند کرد.

تنها اختصاص روزانه چند دقیقه به این تمرین، شما را در مواقع نیاز ضروری کمک شایانی می کند. گاهی یک وقفه اضطراری نیاز هست تا بتوانید خودتان را از موقعیت بیرون بکشید، با تکرار این جملات این وقفه را ایجاد کرده و به سرعت به تمرکز و انرژی خود دست پیدا کنید.

می توانید با استفاده از فایل های صوتی سابلیمنال، جملات تاکیدی مثبت مناسب حال و شرایط خودتان را به همراه نواهای ایزوکرونیک مخصوص دریافت کنید تا با گوش دادن روزانه به آنها خودتان را در این زمینه تقویت کنید.


معرفی فایل های صوتی سابلیمینال و تجسم فعال 


۸- دخانیات، مواد مخدر، الکل و کافئین را از زندگی تان حذف کنید:

الکل، کافئین و دخانیات عادت های نادرستی برای همه هستند و اگر شما یک فرد حساس به انرژی هستید، اینها شرایط را برای شما خیلی بدتر می کنند.

اینگونه تصور کنید که رادار شما همواره بر روی یک حالت اتوماتیک روشن است و دائما در حال اسکن همه چیز و همه کس در اطراف شماست و نتایج در کمتر از یک ثانیه به مغز شما می رسند. از آنجا که به صورت احساسی درگیر هر چیزی می شوید و ذهنتان نمی داند چگونه به استراحت بپردازد، این شما را بسیار آسیب پذیر کرده و موجب اختلالات احساسی می گردد. کافئین، دخانیات و مواد مخدر موجب تحریکات بیشتر می شوند و به شما هراس و اضطراب وارد کرده و موجب می شود که ضعیف تر شوید. برای حفظ تعادل درونی خود، از این عادت های بد خودداری کنید.


مترجم: منیژه، همکار راستمرد

نوشته‌های مشابه

27 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید