ورزش و خواب راحت – بهترین ورزش برای من کدامست؟

Exercise

ورزش کردن چگونه می تواند کیفیت خواب ما را بهبود بخشد؟

بعضی از چیزها به طور کامل با هم هماهنگی پیدا می کنند، کره بادام زمینی و ژله، فیلم و پاپ کورن، زاک موریس و کلی کاپوفسکی، یک ترکیب دیگر هم خواب و ورزش است. اگر تمرینات ورزشی تان را درست انجام دهید و بر روی آن ها پافشاری کنید، نه تنها ظاهر و سلامتی شما بهتر می شود بلکه، کیفیت خواب تان هم بهتر خواهد شد.


مقاله مرتبط: “فواید خارق العاده خوابیدن در تاریکی _ اسرار ذهن خود را بشناسید!


ورزش کردن چه مزایایی را برای ما به ارمغان می آورد؟

علاوه بر ژست کاریزماتیک؛ ورزش کردن طوماری از مزیت ها را برای شما در بر دارد:

  • – افزایش توده های عضلانی
  • – کاهش چربی بدن
  • – قوی تر شدن استخوان های بدن
  • – محکم تر شدن مفاصل
  • – کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
  • – بهبود وضعیت خلق و خو
  • – بهبودی قدرت بدنی و انعطاف پذیری
  • – قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن

و همانطور که موضوع مقاله ی امروزمان هم هست، خواب بهتر. هنگامی که ورزش می کنید، بدنتان را به گونه ای که برنامه ریزی کرده بودید به حرکت درمی آورید، بدن تان نه تنها با به ارمغان آوردن یک ظاهر مناسب به شما پاداش می دهد، بلکه، باعث ایجاد یکسری فعل و انفعالات شیمیایی شده که روحیه ی شما را افزایش می دهند و این به خودی خود، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و انگیزه ی خود را برای ادامه دادن از دست ندهید.

ورزش کردن کمک می کند تا ریتم روزانه ای که در کنترل چرخه خواب شما دخیل است را تنظیم کنید. ورزش در روز می تواند هشیاری روزانه را افزایش دهد و در شب، خوابی راحت را برای شما فراهم کند.


مقاله مرتبط: “فواید پابرهنه راه رفتن و هارمونی با ضربان قلب زمین + مراقبه رزونانس شومان


بهترین موقع برای انجام ورزش چه زمانی است؟

بهترین زمان برای ورزش موقعی است که دوست دارید این کار را به طور مکرر انجام دهید. ممکن است دستیابی به بهترین تایم، کمی زمان بر باشد، اما باید به یاد داشته باشید که بهترین برنامه ی ورزشی آنی است که شما را به خودش وابسته کند.

من، تاکنون در تمام ساعات روز به ورزش پرداخته ام و فهمیدم که بهترین موقع ورزش برای من، اطراف ساعت یازده صبح است. خودم هم نمی دانم چرا، اما احساس می کنم که در این تایم، بیشترین انگیزه را برای ورزش کردن دارا هستم.

اگر به دنبال یک زمان خاص برای ورزش کردن هستید، توصیه می کنم که ساعتی از صبح زود که مربوط به خواب تان است را به این کار اختصاص دهید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما آنچه که در اوایل صبح انجام می دهید می تواند تا آخر روز بر روی شما تاثیرگذار باشد. هم چنین، تمرینات صبح زود می تواند ساعت بدن شما را به درستی تنظیم کند.


هم اکنون تماشا کنید: “5 حرکت ورزشی تبتی برای بالا بردن انرژی و شروع یک روز خوب”


“مرکز تحقیقاتی سرطان فرد هاچینسون” این موضوع را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد زنانی که صبح زود ورزش می کردند از میانگین 70 درصد خواب بهتر نسبت به کسانی که این کار را در عصر انجام می داند، برخوردار بودند.

اگر در شب به تمرین می پردازید، نباید به خودتان زیاد فشار وارد کنید، زیرا ممکن است دچار انقباض عضلانی شده و هنگامی که بخواهید آرام شوید متوجه خواهید شد که بدنتان سفت و منقبض باقی مانده است. پس اگر بعد از عصرهنگام، به ورزش کردن مشغول می شوید، بهتر است فعالیت هایی مانند پیاده روی یا یوگا را انتخاب کنید.


9 دلیل که مردان باید یوگا انجام دهند + یک دلیل اشانتیون


چه ورزشی را انجام دهیم؟

این مسئله به بهترین زمان برای ورزش کردن برمی گردد. بهترین تمرینات همان هایی هستند که واقعا به انجام شان می پردازید. در حالت ایده آل شما می خواهید آنچه را که جذابیت بیشتری دارد انتخاب کنید و بیشتر هم دوست دارید که به آن وابسته باقی بمانید. من اعتقاد دارم که کنترل وزن بسیار مهم است، بنابراین من سعی می کنم تا این نکته را در سبک ورزشی ام دخیل کنم اما شما باید بفهمید که کدام شاخه ی ورزشی برایتان بهترین است. این ورزش می تواند، شنا، پیاده روی، پیلاتس، یوگا، هنرهای رزمی، هاکی، شکستن بلوک، زیبایی اندام و یا هر ورزش دیگری باشد.

زمان ایده آل برای ورزش، 150 دقیقه در هفته است که موجب بهبودی عملکرد قلبی-عروقی و سلامت عمومی بدن می شود، پس می توانید روزانه نیم ساعت به ورزش کردن بپردازید. شما می توانید زمان بیشتری را به ورزش اختصاص دهید اما این تایم، برای شروع مناسب است. تمرکز حال حاضر ما بر روی حرکت کردن است و شما این توانایی را دارید که جزئیات بیشتری را به آن اضافه کنید.


هم اکنون مطالعه کنید: تای چی چیست؟ و چه تاثیرات و فوائدی دارد؟ (+کلیپ تصویری)


بنابراین، با ورزش کردن نه تنها به بهبود وضعیت سلامتی خود می پردازید، بلکه هر شب عملکرد خواب خود را هم بهبود می دهید. این یک موقعیت برد-برد برای شما است.

https://rastmard.com/22753


منبع: http://www.lifehack.org/626302/how-can-exercises-improve-our-sleeping-quality?ref=category_page_latest_section_post_626302

نوشته‌های مشابه

12 دیدگاه

  1. روزایی که ورزش میکنم سطح انرژی بالاتری نسبت به روزای دیگه دارم، با اینکه ورزش سختی است و انرژی زیادی میگیره ولی وااقعا روز فوق العاده ای دارم. ورزش و رژیم غذایی مناسب در کنار هم میتونن سلامت روح و جسم را تضمین کنن.

  2. ضمن تشکر از مطبتون، اون جایی که گفته شده بدن با دادن ظاهری زیبا به شما هدیه میده ، دقیقا برای من اتفاق افتاد بعد از گیاهخوار شدن و توجه به تغذیه صحیح طبق نیازهای بدنم و حذف مواد مضر از برنامه غذاییم ، بدنم به طرز شگفت انگیزی به طور متناسب وزنم رو کم کرد و ظاهری که سالها با انواع رژیم نتونسته بودم به دست بیارم بهم هدیه داد و دقیقا حس میکردم این بازخورد تشکر بدنم از من هست ، البته قصدم این نیست بگم صرفا گیاهخواری عامل تناسب و سلامت هست اما بدونید که به هر روشی تغذیه صحیح و برنامه سالم جزو زندگی روزمره تون بشه واقعا بدنتون و به دنبال اون روحتون به طرز شگفت انگیزی همراهیتون میکنن

  3. درود بر شما
    مطلب بسیار مهم و مفیدی رو عنوان کردید واقعا ورزش روزانه روی خلق و خوی و خواب تاثیر عالی داره و کیفیت زندگی رو زیباتر میسازه و نه تنها برای خودمون سلامتی و شادی و انرژی و نشاط میاره بلکه اطرافیانمون هم از انرژی و شادی ما باانگیزه و با نشاط میشوند.
    سپاس فراوان از همه آگاهی ها و اشتراک های زیباتون ☺

دیدگاهتان را بنویسید