|

برای مقابله با افراد منفی میان خانواده و دوستانمان چه کنیم؟

۶اقدامی که می توانید در حین برخورد با افراد منفی خانواده تان انجام دهید.

senstive-girl-friends-sad

همان بهتر که افراد منفی تنها بمانند و از آن‌ها اجتناب شود. گاهی اوقات انجام این کار سخت است زیرا ممکن است این فرد کسی باشد که با او کار می کنید و یا یکی از اعضای نزدیک خانواده شما باشد. این دسته از افراد باعث سخت شدن زندگی می‌شوند و دارای تأثیرات سرشار از استرس بر روی ما هستند. این افراد موجب تحلیل قوای ما می‌گردند و اثرات منفی خود را روی ما اعمال می‌کنند.

تحلیل قوا و انرژی منفی به‌طور کامل روی بدن ما تأثیرگذار است. این افراد بیش‌ازحد انتقادگر، حسود، ازخودراضی، تنگدست، دغل‌کار یا دارای حجم عظیمی از سرگذشت‌های غیرضروری هستند و رفتار آن‌ها باعث می‌شود که ما احساس بدی پیدا کنیم و می‌توانند موجب ایجاد ناراحتی در سلامت عاطفی و ذهنی ما شوند.


مقاله جامع مقابله با انرژی منفی و موجودات منفی را حتما مطالعه کنید.


پنج راه برای جلوگیری از جذب انرژی منفی دیگران را از اینجا بخوانید.


خوشبختانه یکسری از کارها وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به مقابله با عضو منفی فامیل و خانواده‌تان بپردازید. اگر نمی‌توانید از دست این افراد رهایی یابید و فاصله خود را با آن‌ها حفظ کنید؛ اقدامات زیر می‌توانند وضعیت شما را بهبود بخشند:

1. رفتار منفی هر کسی را به دل نگیرید.

اغلب افراد منفی، به‌خصوص اگر از اعضای خانواده باشند، سعی خواهند کرد تا شما را به خاطر یک چیزی برای توجیه رفتارشان و یا تلاش برای به دست آوردن آنچه می‌خواهند، مقصر جلوه دهند. هنگامی که شما از چنین چیزی برداشت شخصی می‌کنید و موجب برانگیختن احساس گناه در درونتان می‌شوید، به دام افتاده‌اید.

اگر آن‌ها یک‌بار هم از چنین چیزی فرار کنند، به احتمال زیاد برای بارهای متوالی دیگر این کار را انجام خواهند داد؛ بنابراین شما باید در برابر آن‌ها ایستادگی کنید. به جای این که چیزها را شخصی کنید، به خودتان یادآوری کنید که این به خاطر شما نیست بلکه آن‌ها عامل اصلی هستند و این هم به خودشان مربوط است. پس احساس سرزنش و گناه را رها کنید و پابرجا باقی بمانید.


کلیپ چطور افکار منفی را شکست دهیم را هم اکنون تماشا کنید.


2. اجازه دهید آن ها بدانند که رفتار منفی شان غیرقابل قبول است.

بسیاری از افراد این اشتباه را انجام می‌دهند و رفتار منفی یکی از اعضای خانواده خود را نادیده می‌گیرند و یا به طوری رفتار می‌کنند که انگار هیچ‌چیز اشتباهی رخ نداده است، در حالی که اوضاع کاملاً برخلاف این است. ما اغلب این کار را برای جلوگیری از رویارویی ها انجام می‌دهیم و به نظرمان این آسان‌تر می‌رسد که به افراد منفی حق دهیم به جای اینکه به پیکار با آن‌ها بر سر یک چیز مشغول شویم.

 تظاهر به این که همه‌چیز خوب است ممکن است باعث شود فکر کنید که آن‌ها دست از رفتارشان برمی‌دارند اما این کار ما فقط باعث بالا گرفتن رفتار آن‌ها می‌شود و در طولانی مدت موجب بدتر شدن آن می‌گردد. آن‌ها از این کار شما چنین برداشت می‌کنند که گویی کاری که انجام می‌دهند درست است و یا اینکه شما مشکلی با آن ندارید. حتی ممکن است که این تظاهر به جهلتان را به عنوان یک ضعف تلقی کنند و سعی کنند بیشتر از آن بهره ببرند.

قدمی بردارید و سوءاستفاده عاطفی آن‌ها را متوقف کنید. باید متوجه شوید که با این کارهایتان در حال پاداش دادن به آن‌ها هستید. پس آن‌ها را فرابخوانید و به آن‌ها گوشزد کنید که رفتارشان مناسب نیست.


مراقبه پیشرفته مقابله با نیروهای منفی را همین الان دریافت نمایید.


3. این احتمال وجود دارد که آن ها واقعا افراد بدی نباشند، اما به یاد داشته باشید که آن ها فقط برای ما بد هستند.

بسیاری از افراد منفی خانواده ذات خوبی دارند و واقعاً مراقب دیگران هستند. تنها مشکل آن‌ها این است که فقط راهی برای گذران زندگی دارند که ما را مجبور می‌کنند تا آنان را بپذیریم. ما حداقل برای برقراری نظم تصمیم می‌گیریم که خواسته‌ها، نیازها و تمایلات آن‌ها را در اولویت قرار دهیم و این کار سعادت ما را به خطر می‌اندازد. بدانید که آن‌ها افراد واقعاً بدی نیستند اما فاصله‌تان را از آن‌ها حفظ کنید و خودتان و سعادتتان را در اولویت قرار دهید.


راهنمای جامع مقابله با انرژی های منفی را هم اینک ببینید.


4. شخص بزرگتر باشید و آن ها را ببخشید

برای ما آسان است که از افراد منفی به خاطر منفی بودن و استرسی که ایجاد می‌کند، تنفر داشته باشیم اما باید بدانید که نفرت، نفرت می‌آورد و به همان منجر می‌شود. خاطراتی که از آن‌ها دارید را کنار بگذارید و برای حرکت به سوی جلو آن‌ها را ببخشید. این بهترین کاری است که شما می‌توانید برای خود و خانواده‌تان انجام دهید، پس ذهن و قلب خود را برای بخشش باز بگذارید.                                                                    


5. وقتتان را بر روی تمرکز به خودتان صرف کنید.

اعضای خانواده بیشتر در معرض فشار و تحریک‌پذیری احساسی افراد منفی اطرافشان قرار می‌گیرند. آن‌ها وارد ذهن ما می‌شوند و در مورد انگیزه‌ها، احساسات، واکنش‌ها و هر چیز دیگری که برخوردی با آن‌ها دارد، از ما سؤال می‌پرسند. به آن‌ها اجازه ندهید که از شما سوءاستفاده کنند و به مختل کردن زندگی شما بپردازند. شما باید به جای چنین کاری روی خودتان تمرکز کنید. وقتی را برای استراحت به خودتان اختصاص دهید و به طور کلی از آن‌ها دور شوید. مثبت باقی بمانید، از خودتان مراقبت کنید و تسلیم نشوید.


6. آن ها را به حال خودشان رها کنید و ترکشان کنید.

 اگر شما در ظاهر همه  تلاشتان را انجام داده‌اید ولی هنوز هم نتوانسته‌اید از شر آشفتگی عاطفی جدی و استرسی که توسط افراد منفی برای شما ایجاد شده رهایی یابید، شاید بهترین راهکار برای شما این باشد که آن‌ها را ترک کنید. شما بهترین تلاش‌هایتان را انجام داده‌اید و اگر هنوز هم این کفایت نمی‌کند شاید برای شما لازم باشد که مسیر خودتان را دنبال کنید. درنهایت، این شما هستید که می‌دانید چه چیزی برایتان بهترین است و هیچ‌کس دیگری هم نباید مانع دستیابی شما به هدفتان شود.


بسته حفاظت و مقابله با انرژی های منفی را از اینجا تهیه کنید:

نوشته‌های مشابه

19 دیدگاه

  1. عالی بود ، مرسی ، من دقیقا با بردارم همین مشکلات رو داشتم و همچنین کل فامیل و مادر و خواهرم هم از او ناراحت و دلگیرن، اما من در سن ۳۶ سالگی بعد از اینکه برادرم جلوی همسرم به من توهین کرد ، تصمیم گرفتم از او فاصله بگیرم و واقعا یکی از معضلات زندگیم رفع شد، و بسیار خوشحالم که خودم رو از رنجی که هربار متحمل میشدم به خاطر رفتار و گفتار اون ، رها کردم 🙏⚘️❤️

  2. سلام
    ذات جهان بخشش و اگر به نیروی … حتی ،هر کسی
    در نهایت گذشت یا اغماض بهت بال پرواز میده ادعای وصل بودن یعنی گذشت. گذشت ،گذشت حتی اگر عقل نپذیره ولی روح اقدام‌میکنه ببخش
    و آزاااد شو 🌹🏵💮🌸💐

    1. سلام دوست عزیز
      بعضی محصولات مثل فایل های صوتی وراستمردچطورهارو میشه با امتیاز خریداری کرد.داخل سایت سرچ کنید راهنمای کسب امتیاز ، مواردی که باعث کسب امتیاز میشن بهتون نمایش داده میشه…اون محصولی هم که داخل سایت نوشته شده رایگان هست ، که خب واقعا همینطوره احتیاجی به امتیاز یا پرداخت مبلغی نیست.

  3. جالب بود دکتر برنا فورد در کتاب نیمه تاریک وجود جمله ی زیبایی داره که میگه ما در جهان زندگی نمی کنیم جهان در ما زندگی میکنه و این یعنی تمام رفتار های خوب و بد در خود ما وجود داره وقتی رفتار یکی ما را عصبی میکنه کافیه به خودمان مراجعه کنیم و ببینیم آیا این رفتار در ما وجود داره و یا به دلایلی از این رفتار فراری هستیم به هر حال این رفتاری هست که ما درخودمان داریم و نتوانسته ایم با آن کنار بیاییم و وقتی این رفتار را در دیگران می بینیم ما را عصبی می کنه بهتر از هرچیزی کار کردن روی رفتارهای خودمان است ثانیا قانون جذب را باید در نظر بگیریم و اینکه به هرچیزی که ذهن ناخودآگاهمون درگیرش میشه جذب زندگیمون می کنیم مطلبتون هم عالی بود

  4. سلام
    راهکارهای مفیدی هستن اما به تجربه متوجه شدم که صرف استفاده از این راهها شاید جواب نده
    و علتش درون ماست که مشکلاتی داره
    به تظرم کار کردن رو خودشنلسی و خودسازی زمینه ساز حل این مشکلاته و شرکت در این دوره های انلاین راستمرد هم یک راه مفید برای خودسازی هسا
    ممنونم از سایت خوبتون

  5. با سلام. متصورم بطور کلی دو دیدگاه در جهان فارغ از تمام اموخته ها و جهان بینی ما موجود است. 1- دیدگاهی که می گوید مشکلی در جهان نیست بلکه دنیای هر فرد از اتفاقات متفاوت و متوالی تشکیل شده است بر مبنای کارمای ما (یعنی افکار, گفتار و کردار ما), جواب همه پرسش های ما در درون ماست نه بیرون زما. هیچکس را نمی توانیم تغییر دهیم مگر خودش تمایل به تغییر داشته باشد 2- ما قریانی مشکلات این دنیا و زمانه ایم و هر بدبختی در زندگی ما, از دیگران است ما پاک, بیگناه و قربانی هستیم و خاک بر سر دیگران… . مقاله ای مانند بالا و همانند ان ( رجوع کنید به جواب من در پاسخ به مطلب “10 نشانه که مشخص می کند شما تحت تاثیر یک حمله روانی و انرژی منفی قرار گرفته اید” که بروشنی ولی ملایم مطالبی معروض داشتم) چه می خواهند بگویند؟ حال خود شما تشخیص دهید این مطلب و مطالب قبلی که بدون ذکر ماخذ ارائه می دهید چه چیزی را بیان, تشریح و راهکار… می دارند. دنبال خرده گرفتن از مقاله نیستم که اگر باشم هم نباید گله ای باشد (فقط به شرحی از یک صفت فردی, که مبنای اصلی مقاله است بپردازیم که با صفاتی ماورای منفی ان شخص پودر و خاکشیر… :”این افراد بیش از حد انتقادگر, حسود, از خودراضی, تنگدست, دغل کار…” و توجیه همان شخص در خانواده “بسیاری از افراد خانواده ذات خوبی دارند” یعنی افراد خانواده چون منتسب به -من- هستند خوبند… در ضمن ذات را برایم ترجمه نکنید) ببینید دوست عزیز وقتی راهکار می دهید مشغول و مشمول امر میارک نسخه نویسی هستید توجیه نفرمایید و از اگاهی و اطلاع رسانی هم کلمه ای پیش نکشید خواهش می کنم. در همین لحظه نمی توانم دقیق بگویم ولی صدها نشریه و مجله بصورت هفتگی, دوهفته و ماهانه و به زبان انگلیسی درزمینه علوم Mental مشغول به انتشار هستند که ترجمه مواردی که به اگاهی, اصلاح و تغییر شخصتی (چون قبل) می پردازند سخت نیست و گمانم اشکالی هم که ندارد بلکه لازم است (البته با ذکر منبع. شما که نویسنده و مترجم هستید به حساسیت من واقفید) همچنین متصورم برای همگان مفیدترند تا تغییر دیگران و دوری از همان همگان؟!! عرایض مرا با دید مثبت بنگرید و حساسیت مرا شخصی مپندارید که چنین نیست ولی کسانی که همه اتفاقات را مشکلات می نامند, ممکن است چنین پنداری کنند و چه اهمیتی دارد؟ راز و رمز در اینست که از میان این صحبت ها, شخصی, فقط یکنفر و نه همه, فقط یک نفر چیزی دستگیرش شود. راستی یک پرسشی, شما هم خریدار ماهی قرمز البته به رنگهای نارنجی! و سیاه! هستید یا فقط به اگاهی دیگران و همگان می افزایید؟ کنج توانگری و فراوانی شما با کنج فراوانی من و همگان در یک جا هستند؟ و بعدانجا کجاست؟؟؟ سپاس که با معرفت و بزرگواری به عرایض من دقت می فرمایید.

    1. سلام
      روز و شب بر شما بخیر
      برای عدم ذکر لینک منبع مقاله مرا ببخشید،
      لینک زیر شما را به منبع مقاله راهنمایی می کند:
      https://www.awakeningpeople.com/6-things-you-can-do-when-dealing-with-family-members-who-are-toxic.html
      در مورد سوالی هم که در ارتباط با مقاله ی فنگ شویی پرسیده بودید، باید بگویم بله، گوشه ی فراوانی من با گوشه ی فراوانی شما فرق دارد و در این مورد شما را به مقالات دیگری که در زمنیه ی فنگ شویی وجود دارد و متخصصین این فن ارجاع می دهم.
      البته ماهی قرمز و سیاه هم نسخه ی من نیست و هرآنچه بود که در مقاله ی منبع وجود داشت.
      به هر حال، ممنون که نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید