فیلم های پیشنهادی معناگرا

فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید! (قسمت هفتم)

 فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید!(قسمت اول)

 فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید!(قسمت دوم)

 فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید!(قسمت سوم)

 فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید!(قسمت چهارم)

 فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید!(قسمت پنجم)

 فیلم های پیشنهادی راستمرد که باید حتما قبل از مردن ببینید!(قسمت ششم)

 

61. Click

فیلم کلبه

فیلم “کلیک” از سری فیلم های کمدی بامعناست که دیدن آنرا به شما پیشنهاد میدهیم.

در این فیلم دستگاه کنترلی جادویی به دست مردی می افتد که از کار و زندگی خود ناراضی ست و خواهان تغییری در وضعیت موجودش است. با کمک این دستگاه او بسیاری از لحظات و تجربیاتی که برایش ناخوشایند یا تکراری هستند را عوض میکند یا از آنها گذر میکند تا به وضعیت دلخواهش برسد، اما به آنچه در این مسیر از دست میدهد آگاه نیست تا پایان ماجرا!

این فیلم نگاه ما را به همه ابعاد زندگی، چه آنها که دوست داریم و چه آنهایی که خوشایندمان نیست، فرا میخواند تا متوجه شویم که زندگی، فقط لذت و موفقیت نیست. تمام بالا و پایین هاست، همه موفقیت ها و شکست ها باهم است. از تمام ابعاد آن باهم است که رشد میکنیم، باتجربه و خردمند می شویم، ارزش ها و لذت های عمیق و پایدار را درک میکنیم و آنها را قدر می نهیم. نگاهی متفاوت که همگی به آن نیاز داریم.


62. The legend of Bagger Vance

فیلم افسانه بگر ونساین فیلم زیبا و پر معنا، داستان بازی زندگی را به شکلی نماد پردازانه در یک بازی گلف نشان می‌دهد.

پیدا کردن دوباره خود واقعی و اتصال به کل هستی مسیری ست که بعد از گذراندن فراز و نشیب های بسیار بدست می آید.
کمک های راهنمای درونی همیشه زمانی که به آن نیاز داریم در دسترس است. اتفاقات رنج آور، غرور پس از موفقیت و از دست رفتن اعتماد بنفس پس از شکست، همگی می‌تواند انسان را از خود حقیقی اش جدا کند، اما کسی که آگاهانه و صادقانه خود را به جریان زندگی میسپارد و با کل یکی می‌شود، همه چیز برایش درست پیش می‌رود و به بلوغ نهایی می‌رسد.

 

 

 


63. Maries Story 2014

فیلم داستان مریفیلم “داستان مری” فیلمی عمیق و زیبا از تلاش بی وقفه یک راهبه فرانسوی ست که تصمیم میگیرد دختر بچه ای کر و لال را که هیچ گونه رفتار هنجار اجتماعی و ارتباطی را نمی شناسد و ارتباطش با دنیا به گونه ای متفاوت است را به راه بیاورد.

این فیلم داستان اراده و پشتکار، ایمان و باور، میل شدید به کمک و خدمت و بسیاری فضایل دیگر انسانی ست که ما را تحت تاثیر قرار میدهد تا با کمی بررسی و تحلیل درونی بتوانیم درباره عزم جدی و باور خودمان به انسان بودن، خود را بسنجیم.

 

 

 


64. 37 seconds

فیلم 37 ثانیهفیلم “37 ثانیه” یکی از فیلم های عمیق ژاپنی ست که داستان یک دختر معلول را روایت میکند. این دختر بجای اینکه با نگاه ها و رفتارهای تحقیرآمیز اطرافیانش خود را بیش از پیش ببازد، به جنگ زندگی رفته و دل به ماجراجویی و تجربه زندگی میزند تا به آگاهی و مهارت های خود اضافه کند.

این فیلم داستان اعتماد به نفس، باور به خود، عزم و اراده قوی و تصمیم به موفقیت در زندگی ست که میتواند برای همه ما آموزنده و تکان دهنده باشد.

 


65. A man called Otto

فیلم مردی به نام اتوفیلم “مردی به نام آتو” فیلمی بسیار جالب از مردی ست که همسر و شغل خود را به تازگی از دست داده و دلیلی دیگر برای زندگی نمی بیند! افسردگی به خلق و خویش تاثیر منفی گذاشته و معنایی در چیزی نمی یابد. اما انسانیت و میل به کمک رسانی به دیگران او را به زندگی می کشاند تا اینکه معنای تازه ای برای زندگی خود می سازد.

این فیلم برای بسیاری از ما که در حالت افسردگی و پوچی قرار میگیریم و علت بودن خود را فراموش میکنیم، تلنگری زیبا و موثر است که راه پیدا کردن معنا و ارزش در زندگی را به ما یاد میدهد.

 

 

 


66. Avatar

فیلم آواتارفیلم “آواتار” شاید نیازی به معرفی نداشته باشد. فیلمی بسیار قوی، با جلوه های ویژه بسیار زیبا و تکان دهنده و داستانی که ارتباط ناگسستنی ما را با کل، طبیعت و دیگر انسانها و موجودات به خوبی نشان می دهد.

ارتباط عمیق و یکپارچه ای که موجودات این سیاره با هم دارند، یادآور داستان هایی ست که از سرخپوستان و بومیان ابتدایی قبایل مختلف شنیده ایم و خاطرات آن در ناخودآگاه جمعی همه ما وجود دارد. میل به زندگی در طبیعت و دوری از شهر، میل به یادگیری روشهای باستانی شفابخشی و استفاده از انرژی های طبیعی، نیاز به همکاری و همدلی توام با شفقت و بسیاری نیازهای اصیل انسانی برآورده نشده در دنیای امروز همگی در گذشته ای نه چندان دور در دسترس بودند ولی ما با حرص و طمع سیری ناپذیر خود برای برخورداری از امکانات و رفاه بیشتر، آنها را قربانی کردیم و هم اکنون دستمان در پی آنها میگردد.

این فیلم در دو بخش تاکنون ساخته شده و قسمت سوم آن نیز در آینده تهیه خواهد شد.


67. The shack

فیلم کلبهفیلم “کلبه” فیلمی معنوی ست که بسیاری از باورهای ما نسبت به خدا را به چالش میکشد!

اغلب ما هنگام سختی های شدید و مصیبت های جانگداز ایمان خود را از دست می دهیم و دنبال مقصر در همه جا میگردیم و آنجا که دستمان به جایی بند نمی شود، خدا را مورد خشم و قضاوت قرار داده و او را به بی عدالتی متهم می کنیم. می پرسیم “چرا من؟ گناه من چه بوده؟” و خود را در دنیایی از توهمات ذهنی تاریک و جداکننده از زندگی غرق میکنیم.

این فیلم برای بسیاری از سوالات و انتقادات ما جواب دارد، اگرچه خیلی از آنها میتوانند فرضیات انسانها باشند و شاید حقیقت جوابها چیز دیگری باشد، اما کار خودش را میکند، ما را آرام میکند و به فکر کردن به گونه ای دیگر وا میدارد.

 


68. Wish man 2019

فیلم مرد آرزوفیلم “مرد آرزو” ماجرای واقعی مردی ست که تمام عمر یک پلیس وظیفه شناس و درستکار بوده اما ارتباطات اجتماعی ضعیفی دارد و میل و هدفی در زندگی ندارد. دست سرنوشت او را با کودکی سرطانی روبرو میکند که در حال مرگ است و آرزو دارد قبل مرگ پلیس بودن را تجربه کند. این ملاقات زندگی او را به کلی تغییر میدهد و هدفی والا به او میبخشد.

این مرد بنیانگزار بزرگترین موسسه تحقق آرزوی کودکان در حال مرگ می شود و افراد خیر زیادی از سراسر دنیا با کمک موسسه او، آخرین آرزوی این کودکان را برآورده میکنند.

این فیلم داستان انگیزه و هدفمندی، کمک رسانی و درستکاری ست و مثالی واقعی از ایجاد تغییرات بزرگ توسط افرادی کوچک است. برای ایجاد تغییر میتوان از هر جایی شروع کرد و دنیا را جای بهتری برای زندگی ساخت…


69. Miracles from heaven 2016

فیلم معجزه های بهشتیفیلم “معجزه های بهشتی” فیلمی معنوی و داستانی واقعی از خانواده ای ست که دختر کوچک آنها دچار بیماری لاعلاج و سختی میشود که برای علم پزشکی ناشناخته ست. مادر او به هر کاری که ممکن بود دست میزند اما بی نتیجه می ماند، در آخر زمانی که همه امیدش را از دست میدهد به دعا و نیایش خدا روی می آورد و باور از دست رفته اش به خدا را باز می یابد. تا اینکه حادثه ناگوار و عجیب دیگری برای دختر بچه اتفاق می افتد که…

دیدن این فیلم برای تمامی افراد بسیار تاثیرگذار است و توصیه می شود. این فیلم داستان ایمان و باور، اعتماد و تسلیم است و برای همه ما درس بزرگی دارد.

 

 

 


70. The blind side 2009

فیلم “نقطه کور” داستانی واقعی از پسری سیاه پوست است که خانه و خانواده درستی ندارد و برای رفتن به مدرسه هم درمانده است. یک روز خانواده یکی از هم کلاسی هایش او را میبینند و دست کمک به سویش دراز میکنند. حمایت از او که فردی سیاه پوست و ضعیف در مدرسه است چالش های بسیاری را ایجاد میکند اما در نهایت استعداد او در ورزش را شناسایی کرده و تشویقش میکنند تا پیش رود.

این فیلم داستان نوع دوستی و کمک رسانی، باور به توانایی ها و استعدادهای کودکان، اراده و عزم قوی برای غلبه بر ضعف ها و طرد شدگی های اجتماعی ست. فیلمی تاثیرگذار برای همه ماست تا از انجام آنچه درست میدانیم نترسیم و به پیش رویم.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید