کتاب های پیشنهادی راستمرد

کتاب های پیشنهادی راستمرد_ قسمت سوم

در ادامه مقاله ” کتاب های پیشنهادی راستمرد” قصد داریم با معرفی برخی دیگر از کتاب های ارزشمند فوق العاده در زمینه روانشناسی، خودشناسی و معنا در انتخاب کتاب مورد نظرتان به شما کمک کنیم.

قسمت اول مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت دوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت چهارم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت پنجم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد


  • عنوان کتاب: با شما تا ابدیت

نویسنده: لوبسانگ رامپا

کتاب حاضر کتابی است درباره دنیای ماوراءالطبیعه، علوم متافیزیک تسهیل شده، و همینطور هم قدرت های موجود در هر انسان زمینی. این کتاب برای روشن کردن یکسری مسائل مبهم و شگفت انگیز علوم معنوی و درونی که برای ما سؤال برانگیز است، مانند بحث وجود روح، هاله انرژی، برونفکنی مفید می باشد، بنابر این آنرا به جویندگانی که به تازگی وارد مسیر درون شده اند پیشنهاد میدهیم.

در این کتاب خواننده به راحتی می تواند بر طبق دستورات رامپا با تمرین زیاد و داشتن یک زندگی سالم جسمانی و روحی و بدون دنبال کردن هیچ یک از راه های سخت و دشوارارائه شده در کتب موجود در بازار، قوه های مافوق روحی خود را تقویت کند. 

لوبسانگ رامپا یک لامای تبتی است که از قدرت تله پاتی و روشن بینی و دیدن هاله تابان و سفر سماوی و خودهیپنوتیزم و… برخوردار است و در این کتاب سعی کرده با روش های عملی و راحتی این توانایی ها را آموزش دهد.


  • عنوان کتاب: به سوی نور (مجموعه کتابهای در قلمرو نور)

نویسنده: کلم کلین

جرقه نگارش اثر پیش رو هنگامی زده شد که نویسنده و همسرش فرزند جوان ۲۰ ساله خود را در اثر بیماری سرطان از دست دادند. از آن پس او تصمیم گرفت تا زندگی پس از مرگ را به اثبات برساند و از این راه تسکینی بر دل کسانی که عزیزی را از دست داده اند بگذارد. کلم کلین آثار بسیاری در این زمینه به نگارش درآورده که کتاب پیش رو مجموعه ای از کتابهای مشهور در قلمرو نور است؛ اثری که روند مرگ را به شیوه ای علمی نمایان می کند و داستان هایی حقیقی از تجربه کسانی در اختیار می گذارد که به مرز مرگ نزدیک شده اند هر چند آن را به طور کامل تجربه نکرده اند و روحشان دوباره به کالبد بازگشته، چیزی که میان اکثر این تجربیات مشترک است جریان داشتن حسی خوب و مشاهده مکان هایی زیبا و نورانی است.

 



  • عنوان کتاب: دستان شفا بخش

نویسنده: خوزه سیلوا

در این کتاب شگفت‌انگیز و ساختار‌شکن، خوزه سیلوا همه‌‌ی آن‌چه را که از سال ۱۹۴۴ تاکنون طی پژوهش‌های راه‌گشای خود درباره‌ی ریشه‌ی روانی بیماری‌های جسمانی آموخته است برای ما آشکار می‌سازد. شما خوانندگان، در این کتاب با سرگذشت کسانی آشنا خواهید شد که سال‌ها بیمار بوده‌اند اما با بهره‌گیری از نیروی ذهن خویش و به‌کارگیری شیوه‌هایی که در این کتاب آموزش داده شده است، خود را درمان کرده‌اند. همچنین ماجراهای واقعی زندگی کسانی را خواهید خواند که به کمک شیوه‌ی کمک‌های اولیه‌ی متد سیلوا موفق شده‌اند از حوادث و سوانح جان سالم به در برند.

مهم‌تر از آن، شما راه‌های پیش‌گیری از بیماری‌ها و حتی حوادث ناگوار را در زندگی خود خواهید آموخت و در پی آن، زندگی‌تان سرشار از تندرستی، آسایش و شادمانی خواهد شد و خواهید توانست دلبندانتان را نیز در این راه با خود همراه کنید.


تمرین کنید: “ذهن تان را تعلیم دهید تا بدن تان را شفا بخشد

دوره آنلاین آموزشگاه راستمرد مرتبط با این حیطه: دوره شفای خویشتن با انرژی های حیاتی


  • عنوان کتاب: زندگی در سایه اساطیر

نویسنده: جوزف کمبل

زندگی در سایۀ اساطیر مجموعه مقالاتی از اسطوره شناس مشهور آمریکایی، جوزف کمبل است که در اصل به صورت سخنرانی در گردهمایی بنیاد کوپر بین سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۱ ارائه شد. قدرت ژرف اسطوره در زندگی درونی و معنوی انسان ها در تمامی دوران ها، درونمایۀ اصلی این مقالات به شمار می رود. مفهوم «اسطورۀ واحد» کمبل، کل روایات اسطوره ای را یک داستان واحد بزرگ در نظر می گیرد. طبق این نظریه، صرف نظر از مبدأ یا زمان پیدایش، الگوی مشخصی در لایۀ زیرین عناصر روایی بیشتر اساطیر بزرگ وجود دارد. الگوی اصلی که کمبل بر آن تأکید دارد، «سفر قهرمان» است که برای اولین بار در کتاب «قهرمانی با هزاران چهره» مطرح شد. کمبل به وحدت روانی بشریت و نمود شاعرانۀ آن از طریق اسطوره ها اعتقاد داشت، به همین دلیل، مفهوم «اسطورۀ واحد» را مطرح کرد تا نشان دهد کل نژاد بشری در طول دوران برای ساخت دنیایی متعالی کوشش کرده اند و این بدین معناست که در لایۀ زیرین دنیای پدیده ها، منبعی لایتناهی وجود دارد که همیشه انرژی های خود را به این دنیای محصور در زمان، رنج و در نهایت مرگ، ساطع می کند.

مستند زیبا و آموزنده “در جستجوی جو” شرح سفر قهرمانی از جوزف کمبل را حتما ببینید.


  • عنوان کتاب: سفر بیداری

نویسنده: ریچارد آلپرت (رام داس)

انسان برای دیدن چهره اش به آب رونده نگاه نمیکند، به آب ایستاده روی میکند زیرا تنها آنچه خود آرام است میتواند آرامی را به دیگران برساند.

این کتاب شامل مباحث مختلفی درباره شناخت پیچیدگی‌های درونی انسان است که مولف از آن با عنوان مراقبه (Meditation) یاد کرده است .این مباحث همراه با دستورالعمل‌هایی عرضه می‌شود که عناوین آن عبارت‌اند از :((پیدا کردن جایگاه‌تان)), ((به راه افتادن)), ((گزینش یک راه)), ((یافتن راه خودتان)), ((گم کردن راه‌تان)), ((گیج شدن)), ((رها گردیدن)) و ((سفر آگاهی)) .

 

 

 


بیشتر بدانید: “فواید و مزایای مراقبه بصورت علمی و عملی و تاثیر آن بر سلامتی

دوره آنلاین آموزش تمرکز و مراقبه آموزشگاه راستمرد را برای شروع یا پیشرفت مهارت مدیتیشن پیشنهاد میکنیم.


  • عنوان کتاب: هنر عشق ورزیدن

نویسنده: اریک فروم

بسیاری از افراد نمی توانند عشق را در زندگی شان به سطحی مطلوب و شایسته برسانند و علاقه ای را تجربه کنند که از بلوغ فکری، خودشناسی و شجاعت سرچشمه گرفته باشد. مانند هر هنر دیگری، عشق نیز نیازمند تمرین و تمرکز و البته درک و بینشی درست و واقعیت محور است. روانکاو برجسته و شناخته شده، اریک فروم، در این اثر کلاسیک به کاوشی در تمام جنبه های عشق دست می زند و علاوه بر تشریح برداشت های غلط و توقعات بیش از اندازه بالا در رابطه ای عاشقانه، انواع و اقسام این احساس حیاتی در بشر را مورد بررسی قرار می دهد: عشق افلاطونی، عشق شهوت آمیز، عشق به خویشتن، عشق به خدا و عشق والدین نسبت به کودکان.

 


محصول پیشنهادی راستمرد: “بسته جذب عشق حقیقی و نگهداشتن آن در زندگی


  • عنوان کتاب: سیلماریلیون

نویسنده: جی-آر-آر تالکین

تالکین تألیف سیلماریلیون را از سال ۱۹۱۷ آغاز و پیوسته روی آن کار کرد و تغییراتی در آن داد و گسترش اثر در تمام طول عمرش ادامه داشت. سیلماریلیون حدیث دنیایی است به نام «ائا» که خوانندگان را با سرزمین های مختلف و ساکنانش آشنا می کند. سیلماریلیون متشکل از پنج بخش است: بخش اول آینولینداله، در مورد آفرینش «ائا»، بخش دوم والاکوئنتا، توصیف والار و مایار، نیروهای فوق طبیعی در ائا، بخش سوم کوئنتا سیلماریلیون، که بخش عمدۀ مجموعه را تشکیل می دهد. این بخش روایت وقایع تاریخی قبل از دوران نخست و طی همین دوران و از جمله جنگ بر سر گوهرهایی به نام سیلماریل است، همان گوهرهایی که کتاب نام خود را از آنها گرفته است. بخش چهارم آکالابت، روایتی است از تاریخ سقوط نومه نور و مردمانش در دوران دوم. بخش پایانی حدیث حلقه های قدرت و دوران سوم است.

تالکین نویسنده آثار مشهور و خواندنی ارباب حلقه ها و هابیت هاست که با ذهنی بسیار خلاق دست به آفرینش دنیایی با موجودات مختلف، زبان های گوناگون و اتفاقات هیجان انگیز بسیار میان آنها میپردازد و از طریق آنها پیام هایی مهم از قبیل درس انسانیت، شهامت، دوستی، ایمان و میل به کمال را به خوانندگان خود منتقل میکند.


  • عنوان کتاب: شفای کودک درون

نویسنده: لوسیا کاپاچیونه

این کتاب کمکتان می‌کند تا شادمانه گذشته را رها کنید و هوشیارانه در این لحظه حضور یابید. در بخشی از متن این کتاب می‌خوانید: “همه‌ی ما درونمان کودکی داریم که بخش احساسی و عاطفی وجود ماست. این کودک، بازیگوش و شهودی و خلاق و خودانگیخته است. اگرچه اغلب اوقات زیر نقاب بالغانه‌یی که به چهره می‌زنیم پنهان می‌ماند. کلید انس و الفت در روابط، شادابی و طراوت و تندرستی، کشف گنجینه‌های درون و آگاهی از ضمیر نورانی خویشتن، جملگی در دست‌های اوست. بادا به شفای او بشتابیم. این کودک عزیز، بخش ارزشمند و نازنین وجودتان و منتظر توجه هوشیارانه‌ی شماست.”

خانم دکتر لوسیا کاپاچیونه – کاشف اقتدار نوشتن و نقاشی با دست غیرمسلط – روانشناس و درمانگر و هنرمندی بلندآوازه و مشاور بخش پرورش تخیل سازمان والت دیسنی است.


تمرین کنید: “چگونه کودک درون مان را دوباره پرورش دهیم؟ + فایل مراقبه رایگان


  • عنوان کتاب: علائم ستاره ای

نویسنده: لیندا گودمن

به جرئت می توان کتاب علائم ستاره ای لیندا گودمن را یکی از بهترین کتاب ها در زمینه ی ستاره شناسی دانست که با زبانی ساده و همه فهم به بررسی دانش کامل و جامع ستاره شناسی می پردازد.

همچنین این کتاب حاصل یک عمر تحقیق و پژوهش نویسنده درعلوم ماورایی است و علاوه بر ستاره شناسی، علوم دیگری همچون علم اعداد، هاله ها، موسیقی و زمینه های بسیار جذاب دیگری را نیز در بر می گیرد.

 

 

 

 


  • عنوان کتاب: قلندر و قلعه

نویسنده: مهدی یثربی

قلندر” و “قلعه” کتابی است که داستان زندگی شیخ شهاب‌الدین یحی‌بن حبش سهروردی را با زبانی شیرین و روان به قلم تحریر درآورده است. شیخ شهاب‌الدین سهروردی مشهور به شیخ اشراق از حکما و عرفای ایرانی بزرگ قرن ششم هجری است. این روایت از داستان زندگی سهروردی به قلم دکتر سیدیحیی یثربی (استاد رشته فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی) نوشته شده است.
دکتر یثربی که در این اثر وقایع تاریخی و دیدگاه‌های فلسفه سهروردی را به تخیل و فنون نویسندگی خود آمیخته است، اثری درخور توجه نگاشته که با زبانی ساده و گیرا، هم زندگی‌نامه شیخ اشراق را به شیوه‌ای دقیق و قوی و همینطور راه و رسم عارف مسلکانه او را که میراثی ارزشمند برای حکما و فرزانگان پس از خود است، برای خواننده بازگو می‌کند.


  • عنوان کتاب: مولانا و چرخ درویشان

نویسنده: فریدلندر

کتاب ” مولانا و چرخ درویشان ” که توسط یک خانم آمریکایی به نام ایرا – شمس – فریدلندر نوشته شده است ؛ حاوی عکسهای بسیار زیبا و نفیسی از مراسم سماع مولویه میباشد و همجنین تاریخ صدسال اخیر این فرقه را نیز بازگو میکند و حاوی بخشهای زیر است :
صوفی
– سرآغاز (رهایی از تعلقات زمینی)
– خداوندگار ؛ مولانا جلال الدین رومی
– سماع (سماع درویشان در بارگاهی الهی)
– خانقاه (کارگاه الهی درویشان چرخان)
– موسیقی ( نوشته ی نزیه اوزل)
– گفته هائ انگبین وار او
– ققنوس

 


  • عنوان کتاب: نیمه تاریک وجود

نویسنده: دبی فورد

برای قضاوت نشدن، پذیرفته شدن، محترم ماندن و در نهایت داشتن زندگی سالم و شاد باید درون خود را شناخت و با آن مواجه شد. بسیاری از انسان‌ها تلاش می‌کنند تا احساسات منفی‌شان را انکار و یا پنهان کنند تا در جامعه پذیرفته شوند. این احساسات همان سایه‌ها یا نیمه‌ی تاریک وجودمان هستند که همیشه برای روبرو شدن با آن‌ها مقاومت می‌‌کنیم و از شناخت و تحلیل کردن‌شان طفره می‌رویم.

کتاب نیمه‌ تاریک وجود با ارائه‌ی روش‌ها و تمرین‌های موثر کمک می‌کند تا از سایه‌های درونی خود که از چشم دیگران پنهان کرده‌ایم، آگاهی پیدا کنیم و برای رشد و ارتقای شخصیت خود تلاش کنیم.
در واقع عنوان این کتاب اشاره به مفهوم سایه در دیدگاه روانشناسی یونگ دارد.

 


درباره سایه بیشتر بخوانید:

نیمه ی تاریک وجود یا سایه ، آنچه همیشه از دید ما پنهان است

آرکی تایپ های برجسته ی یونگ_ خود، سایه، پرسونا، آنیما و آنیموس

۶ قدم برای آنکه سایه خود را در آغوش بگیرید و نور را وارد زندگی تان کنید


این سری مقالات ادامه دارند…

اگر شما هم کتاب های خوبی در این حیطه ها مطالعه کردید، به ما در کامنت ها معرفی کنید.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید