کتاب های پیشنهادی راستمرد

کتاب های پیشنهادی راستمرد_ قسمت چهارم

در ادامه مقاله ” کتاب های پیشنهادی راستمرد” قصد داریم با معرفی برخی دیگر از کتاب های ارزشمند فوق العاده در زمینه روانشناسی، خودشناسی و معنا در انتخاب کتاب مورد نظرتان به شما کمک کنیم.

قسمت اول مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت دوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت سوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت پنجم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد


  • عنوان کتاب: چهار میثاق

       نویسنده: دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق با عنوان فرعی « کتاب خرد سرخ پوستان تولتک» نوشته‌ی دون میگوئل روئیز آموزه‌های توتلک‌ها را سال‌ها پس از حضورشان روی زمین بازگویی می‌کند. اما، نویسنده‌ در مقدمه‌ی کتاب‌ توضیح می‌دهد که تولتک‌ها در واقع دسته‌ای از هنرمندان و دانشمندان بوده‌اند که برای کشف و حفظ معرفت معنوی و آیین‌های باستانی کنارهم جمع شدند و نسبت خاصی با یکدیگر نداشتند.

بومیان محل زیستن تولتك ‌ها را «جایی که انسان به خدا تبدیل می‌شود» می‌نامیدند. با حمله اروپاییان به آمریکای شمالی و مرکزی، استادان تولتک مجبور شدند برای حفظ خرد باستانی خود از آموزش و انتشار دانش بپرهیزند.

کمتر از پنجاه سال پیش یکی از نوادگان تولتک‌ها، دون میگوئل روئیز، این نیاز را احساس کرد تا برای به آرامش رسیدن بشر، آموزه‌های نیاکانش را در اختیار مردم بگذارد. نتیجه‌ی این تصمیم او نوشتن کتاب پرفروش چهار میثاق بود که بیشتر از ده سال در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های دنیا قرار گرفت و حقیقتا سرشار از پندها و آموزه های اصیل برای رشد درونی ست.


اگر به این موضوعات علاقمندید، دسته مقالات خرد باستانی هم برایتان جالب خواهد بود.


  • عنوان کتاب: جنگجوی صلح جو

        نویسنده: دن میلمن

داستان جنگ‌جوی صلح‌جو کتابی فوق العاده و آموزنده درباره‌ی یک جوان ژیمناست پر افتخار است که در ایستگاه پمپ بنزین با مردی اندیشمند و حکیم به نام سقراط آشنا می‌شود که رهنمودهای ارزشمند به جوان می‌دهد اما جوان بعد از مدتی این موضوع را رها می‌کند. کمی بعد زمانی که جوان دچار یک مشکل جسمی می‌شود و توان ادامه‌ دادن و تلاش برای پیروزی را ندارد و انگیزه‌ی خود را از دست داده و دلسرد شده، تصمیم می‌گیرد با پیرمرد حکیم صحبت کند. در ادامه، حضور سقراط در زندگی جوان باعث تغییر و تحولاتی عجیب می‌ شود.

اين داستان از دل یک داستان واقعی در زندگی دن میلمن گرفته شده است. شاید همین موضوع که دن میلمن تمام این اتفاقات را با تمام وجودش لمس و حس کرده باعث شده تا مفاهیم و پیام‌هایی که از زندگی درس گرفته و با قلم خود برای خواننده تعریف کرده به عمق جان مخاطب بنشیند.

از دن میلمن کتاب های دیگری نیز همچون “مسیر پنهان”، “قوانین روحانی”، “سفر مقدس” و “آیین جان” نیز منتشر شده که همگی با الهام از تجارب نویسنده از وقایع زندگی اش، پیام های آموزنده ای در راه درون به جوینده میدهند.


  • عنوان کتاب: نرگس و زرین دهن

نویسنده: هرمان هسه

در این کتاب زرین دهان آدمی بیابانگرد با روحی لطیف و دید هنرمندانه به دنیا معرفی شده و نرگس، عابدی والا مقام که تا کنون گناهی مرتکب نشده و عمرش را به عبادت گذرانده است.
نوشته های زیر بیانگر ذهنیات و تفکرات این دو در زمانهای متفاوت است با تجربیات متفاوت و در مقاطع زمانی مختلف است.
این کتاب شرح زندگی دو جوینده حقیقت است. یکی از راه ذهن می خواهد خدا را بیابد و دیگری از راه حس. یکی به پدر وابسته است و دیگری مادر را می جوید.

هرمان هسه ادیب، نویسنده، نقاش آلمانی و برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۱۹۴۶ است. آثار هسه اکثراً برگرفته از تجربیات شخصی و ادراک او از محیط پیرامونش می‌باشد که در میان جوانان به خصوص اروپایی‌‌ها، جزو اولین رمان‌های جدی است که آن‌ها در آستانه ورود به دنیای بزرگسالی می‌خوانند. از آثار معروف او می‌توان به کتاب سیذارتا، گرگ بیابان و دمیان نیز اشاره کرد.


مقاله مرتبط: در نبرد ابدی بین ذهن و قلب ، کدامیک را دنبال کنم؟


  • عنوان کتاب: نقاط ضعف شما

نویسنده : وین دایر

دکتر وین دایر نویسنده، روانشناس و سخنران انگیزشی است که همیشه آثارش جزو پرفروش‌ترین‌ها در حوزهٔ روانشناسی و موفقیت بوده است.

او در کتاب نقاط ضعف شما به شکلی مؤثر سعی میکند ذهن خواننده را با واقعیت‌ها روبه‌رو سازد. در ابتدای کتاب از خواننده می‌خواهد که مسئول زندگی خود باشد و آن را بپذیرد؛ همان‌طور که هست، با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش. در مرحلهٔ بعد عشق را تعبیر می­‌کند و می‌گوید که انسان باید خود را باور داشته باشد و عاشق خودش باشد.

او همچنین به این مسئله اشاره می‌کند که چرا باید گاهی به خودمان برگردیم، نقاط ضعف‌مان را پیدا کنیم و در تلاش برای رفع آن‌ها باشیم. دکتر وین دایر مخاطب را وادار می‌کند تا ویژگی‌های پنهان و رازآلود وجودی‌اش را بشناسد و در جایی از کتاب می‌گوید: «شما باید با اتکا به توان عاطفی خودتان هرچیزی را که می­‌خواهید، انتخاب کنید. درواقع شما توان کنترل عواطف خودتان را دارید و می‌­توانید در آن کاملا موفق باشید.»

«قلمروی اشتباهات شما»، «مرد خوساخته»، «آفرینش والا»، «قدرت تعادل»، «سرنخ زندگی را در دست بگیرید» و «تعادلت را حفظ کن»، از آثار بزرگ این نویسنده است.


  • عنوان کتاب: سفر روح ، سرنوشت روح ، زندگی میان زندگی ها

نویسنده: دکتر مایکل نیوتن

 

این سری کتابها شامل خاطرات افرادی است که سالیان متوالی برای هیپنوتیزم به دکتر نیوتن مراجعه نموده‌اند. او با روش درمانی هیپنوتیزم، گذشته دور انسان‌ها را به خاطرشان می‌آورد و با این کار به درمان دردها و رنج‌های آنها می‌پرداخت. در طول انجام این کار بر مراجعان خود، تجربیات بسیاری از روح انسان بدست آورد. این تجربیات باعث شد تا او دنیای روح را برای همه مردم به تصویر بکشد. او با این کار تصویری ارائه کرد که در میان بسیاری از مردم غریبه و ناآشنا بود.

 

 


مقالات دسته هیپنوتیزم و ضمیر ناخودآگاه برای آشنایی بیشتر با علم هیپنوتیزم پیشنهاد میشوند.


  • عنوان کتاب: شعله حضور و مدیتیشن

نویسنده: کریشنا مورتی

این کتاب در دسته کتاب‌های فلسفی با موضوع زندگی قرار می‌گیرد. مورتی در این کتاب واقعیتی که در دنیای امروز ما می‌گذرد را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد و در این موضوع تاکید دارد که ما باید این واقعیت را فارغ از هر نژادی که داریم نگاه کنیم. او می‌گوید: «من نمی‌خواهم به شما بگویم که چه هستید. بلکه همه با کمک یکدیگر سعی کنیم واقعیت آنچه را هستیم بررسی کنیم؛ کشف کنیم و بشناسیم؛ و نیز ببینیم آیا این امکان وجود دارد که در آنچه هستیم یک تحوّل بنیانی ایجاد نماییم»

کریشنا مورتی در این کتاب موضوع آموزش و تعلیم را هم مورد نقد و تحلیل قرار می‌دهد. همین دلیل خواندن این کتاب از جهاتی برای معلمان نیز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. ایجاد توجه و شعور، خودآگاهی، نظم، آزادی، نظم و انضباط، تعصبات، ترس و حسادت باید دغدغه همه معلمان باشد. این که آیا فرد علاقه‌مند به سادگی توانایی یادگیری از طریق متمرکز شدن را دارد. آیا انجام وظایف چالش‌برانگیز برای ایجاد تحول عمیق و اساسی در یک فرد باعث بهبود یادگیری او می‌شود.

جیدو کریشنا مورتی متفکر، نویسنده، سخنران و عارف هندی است که «عشق و تنهایی»، «رهایی از دانستگی»، «اولین و آخرین راه رهایی»، «شادمانی خلاق»، «پرواز عقاب» و «تعالیم کریشنامورتی» از معروف‌ترین آثار این نویسنده هستند.


مراقبه چیست و چه مزایایی دارد؟

در دسته مقالات مدیتیشن و مراقبه مطالب مفید زیادی خواهید یافت.

دوره آنلاین آموزشگاه راستمرد در این حیطه: دوره مراقبه و تمرکز از مبتدی تا پیشرفته


  • عنوان کتاب: چهار اثر اسکاول شین

نویسنده: فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین جزو کتاب‌هایی است که نه تنها در دنیا، که در ایران نیز با بخت و اقبال خوبی همراه شده و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. این کتاب بیش از ۶۰ بار در ایران تجدید چاپ شده و نوشته فلورانس اسکاول شین، تصویرگر و هنرمند آمریکایی است که مسیر زندگی‌اش به ناگه از میانه عمر تغییر کرده است. پس از این تحول، زندگی اسکاول شین به سمت و سویی می‌رود که همراه با خودش، زندگی هزاران نفر دیگر نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. او به فرقه اندیشه نو می‌پیوندد و به عنوان نویسنده‌ای متافیزیکی، با نوشتن کتاب روانشناسی و موفقیت در راه ترویج دیدگاه‌های این حیطه تلاش می‌کند.
اسکاول شین که سال‌ها در نیویورک دانش الهی را تدریس می‌کرده، به واسطه کلاس‌ها و سخنرانی‌هایش به هزاران تن از مردم در گشودن گره‌ها و از بین بردن مشکلات زندگی‌شان کمک کرده است.


  • عنوان کتاب: صدای یک دست

گرد آوری شده توسط : مسعود برزین

این کتاب دارای پیشگفتار بسیار زیبایی است که برای ما اسیران زندگی شتاب زده امروزی مفید است. این کتاب به طور خلاصه ذن را معرفی کرده و هدف مکتب ذن را بیان میکند.

در این کتاب داستان هایی آورده شده که به اساتید و رهروان ذن نسبت داده شده است.چون آموزش ذن به صورت مکالمه بین استاد و رهرو به ساده ترین نحو صورت میگیرد، در بیان داستان ها هم از همین روش استفاده شده است.

 

 

 


هایکو و استاد ذن باشو، قدردانی از لحظه گذرای حال در مکتب ذن (کلیپ تصویری)


  • عنوان کتاب: راز شاد زیستن

نویسنده: اندرو متیوس

یکی از ابعاد شاد زیستن، توجه به ضمیر ناخودآگاه است. ناخودآگاه مثل یک موتور ناپیدا است که تمامی الگوهای رفتاری را شکل می‌دهد. همان چیزی که وقتی در موقعیت‌هایی از پیش فکر نشده قرار می‌گیریم، نوع واکنش ما را تعیین می‌کند. بنابراین رفتارها و تجربه‌های کهنه‌مان مرتب در زندگی‌مان تکرار می‌شوند. این الگوها در کتاب شرح داده شده‌اند و راهکارهای ساده و متنوعی برای رهایی از آن‌ها ارائه شده است.
ویژگی دیگری که در کتاب وجود دارد، تصویر ذهنی ما از خودمان، دیگران و جهان است. این تصویر خاصیت بازتابی دارد. در واقع آن‌چه بیشتر به آن فکر می‌کنیم، به احتمال زیاد برای­مان اتفاق می‌افتد. تصویرهای ذهنی ناسالم نشانه‌هایی رفتاری دارند. فهرستی از این نشانه‌ها در کتاب آورده شده است. این تصاویر تعیین کننده‌ی قدرت توجه ما به نکات مثبت و مزایایی ست که داریم ولی اغلب آن‌ها را نمی‌بینیم.
داشتن هدف و برنامه‌ریزی نیز یکی دیگر از ابعاد شاد زیستن است که در کتاب شرح داده می‌شود.


۱۲ گام اثبات شده برای افزایش شادی را هم بخوانید.


  • عنوان کتاب: قانون شفا

نویسنده: کاترین پاندر

کاترین پاندر قوانین معنوی شفا را با دلایل مشکلات عاطفی و جسمی به اشتراک می گذارد. او نشان می دهد که چگونه می توانید با به جریان انداختن افکار اصلاحی کل الگوی زندگی شما بهتر شود.او همچنین در کتاب قانون شفا توضیح داده است که همه می توانند از این قوانین شفابخشی کهن استفاده کنند و هیچ چیز مرموز در مورد آنها وجود ندارد.

در حقیقت ما از این قانون مداوم در زندگیمان به روش های ساده ای استفاده میکنیم که به نظر می رسد معجزه آسا و فوق العاده است. همه ما قدرت شفابخشی داریم ، اگر تنها متوجه آن شویم.

کتاب قانون شفا کتابی است که به طور اساسی آگاهی فرد را گسترش می دهد و کاتدرین پاندر سعی بر بیدار کردن ضمیر ناخودآگاه ما دارد. کاترین معتقد است کتاب قانون شفا باید در هر کتابخانه ای باشد.


توانایی شفابخشی خود را ارزیابی کنید

مقالات دسته شفا و سلامتی مطالب مفید زیادی در این زمینه در اختیارتان میگذارد.


این سری مقالات ادامه دارند…

اگر شما هم کتاب های خوبی در این حیطه ها مطالعه کردید، به ما در کامنت ها معرفی کنید.

نوشته‌های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید