کتاب های پیشنهادی راستمرد

کتاب های پیشنهادی راستمرد_ قسمت دوم

در ادامه مقاله ” کتاب های پیشنهادی راستمرد” قصد داریم با معرفی برخی دیگر از کتاب های ارزشمند فوق العاده در زمینه روانشناسی، خودشناسی و معنا در انتخاب کتاب مورد نظرتان به شما کمک کنیم.

قسمت اول مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت سوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت چهارم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت پنجم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد


  • عنوان کتاب: عمیق ترین پذیرش

نویسنده: جف فاستر

در بسیاری از مکاتب درونی و راه های معنوی، تاکید بسیاری بر پذیرش چیزها همان طور که هستند می شود. اساتید بزرگی مانند اکهارت توله و روبرت اسپایرا این پذیرش عمیق را معادل روشنیدگی در نظر میگیرند. با این وجود و با اینکه از اهمیت پذیرش آگاهیم، برای خیلی از ما پذیرش شرایط مختلف زندگی دشوار و حتی گاهی غیر ممکن است.

جف فاستر استاد نسبتا جوانی که در دهه سوم زندگیش روشندگی را تجربه کرد و بعد از آن سعی کرد تجارب خودش را با زبانی که هم ساده ست و هم بسیار کاربردی ست، در اختیار دیگرا قرار دهد. سادگی، شادی و معصومیتی که در کلام و چهره اوست، باعث محبوبیتش شده و حتی در چند سال اخیر نامش در لیست ۱۰۰ شخصیت معنوی برتر دنیا قرار گرفت.

در صورتیکه شما هم به مفاهیم خودشناسی، روشنیدگی، بودن در زمان حال و پذیرش علاقمندید اما تا بحال نتوانسته اید از آموزه های اساتید دیگر نتیجه عملی بگیرید و احساس میکنید آن آموزه ها برای شما کاربرد ندارد، احتمالا جف فاستر میتواند نقش یک استاد موثر را برای شما بازی کند و خرد عملی این آموزه ها را با مثال های ملموس از آدم های معمولی و شاگردانش برای شما شرح دهد.

کتاب های “مسیر آرامش” و “غیبتی فوق العاده” نیز از این معلم معنوی به زبان فارسی منتشر شده است.


  • عنوان کتاب: داشتن یا بودن
    نویسنده: اریک فروم

کتاب داشتن یا بودن، اثری نوشته ی اریک فروم است که نخستین بار در سال ۱۹۷۶ منتشر شد. این کتاب را می توان مانیفستی پرشور برای ایجاد یک تحول اجتماعی و روانشناسانه ی جدید به منظور نجات سیاره ی در معرض خطر ما، و چکیده ی اندیشه های تأثیرگذار فروم در نظر گرفت.

فروم در این کتاب بیان می کند که دو حالت وجودی، در زندگی انسان ها با یکدیگر در ستیزه هستند: حالت «داشتن» که بر دارایی های مادی، قدرت و پرخاشگری تمرکز دارد و پایه و اساس ضد ارزش هایی جهانی همچون حرص، حسادت و خشونت است؛ و حالت «بودن» که پایه های وجودی اش را عشق، لذت سهیم شدن با دیگران و فعالیت های سازنده شکل می دهد.

کتاب داشتن و بودن، یکی از برترین آثار فروم و کتابی است که دیدتان را به زندگی تغییر خواهد داد.


  • عنوان کتاب: زمینی نو

نویسنده: اکهارت تله

اکهارت تله در کتاب زمینی نو با ظرافت ما را از جنبه های پیدا و پنهان افکار و ذهنیات خود آگاه ساخته و با مثال های متنوع، نقش های مختلفی که ایگو برای کنترل ما بازی میکند را یادآور میشود.

او با بیان ایده‌های نیرومند خود نشان می‌دهد که تعالی یافتنِ ذهن خودآگاه، کلید پایان بخشیدن به تضاد و رنج در جهان است. او توضیح می‌دهد که چگونه خود خواهی بشر او را به ورطه نابودی می‌کشاند و به خوانندگان خود نشان می‌دهد که چگونه به آگاهی دست پیدا کنند و راه رسیدن به موجودیت حقیقی را در پیش گیرند.

اگر به دنبال کتابی برای شناخت هرچه بیشتر ذهن و نفس خود (خودشناسی) هستید و از اینکه در کنترل آنها باشید به ستوه آمده اید، قطعا این کتاب برای شما بسیار روشنگر خواهد بود.

 


  • عنوان کتاب: فرانی و زویی

      نویسنده: دی.جی. سلینجر

 

سلینجر به طور گسترده در مورد آیین ذن بودایی مطالعه کرده و علایق خود را به ادیان، معنویت و فلسفه شرقی در کتاب فرانی و زویی منعکس نموده است. او مفاهیمی را در این اثر مطرح می‌کند که در زمان و مکانِ داستان بیگانه ‌اند، و به هر حال به بررسی آن ها در متن می پردازد شخصیتها در فرانی و زویی از نظر معنوی رنج می‌برند و آگاهی آنها از این موضوع مانعی برای یک زندگی نرمال آمریکایی است. اما این رنج و درد برای روشنگری و خردمندی انتهای داستان لازم است….

 


بیشتر بدانید: “فیلم معناگرای «سفر به غرب» +زیرنویس فارسی


  • عنوان کتاب: پیامبر

       نویسنده: خلیل جبران

شاهکار جبران خلیل جبران، پیامبر، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های کلاسیک عصر ماست. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات فلسفی، معنوی و مهم‌تر از همه الهام‌بخش است که به شکل شاعرانه نوشته شده است.

در این کتاب که خلیل جبران نویسنده آن است، داستانی از المصطفی (پیامبر) نقل می شود. المصطفی؛ مردی خردمند، دوازده ساله است که در شهر اورفالیس زندگی می‌کند. او در حال ساختن کشتی‌ای برای رفتن به خانه است. مصطفی در مسیرش با آدم‌های مختلفی آشنا می‌شود و درباره‌ی موضوعات مختلفی مانند زندگی و انسانیت حرف می‌زند.

خلیل جبران ۲۶ فصل‌ رمان را با کلمات خاص و والایی مانند: عشق، ازدواج، بخشش، لذت، خرید، فروش، جنایت، قانون، آزادی، دوستی، آموزش، دین، نمازگزار، نیک و شر، زمان و غم نام‌گذاری کرده است و هر کدام از این فصل‌ها شعری منثور درباره‌ی یکی از موضوعات حیات معنوی انسان دارد.

جبران خلیل جبران نویسنده لبنانی، عارف و شاعری مبارز و اندیشمندی ممتاز و معنویت‌گرا است که توانست با آثار کم‌حجم، اما نغز و پرمغز خود تاثیری شگرف بر روح و جان بسیاری از انسانهای عصر خود و بعد از خود برجای گذارد. از کتاب های معروف وی علاوه بر پیامبر میتوان به “نامه های عاشقانه یک پیامبر”، “مسیحا”، “سرگردان”، “ماسه و کف” اشاره کرد.


  • عنوان کتاب: آدم بسیار حساس

       نویسنده: الین. ان. آرون

این کتاب که تاکنون به ۱۸ زبان دنیا ترجمه شده، کتاب اصلی (پایه‌ای) درباره‌ی آدم‌های بسیارحساس یا همان HSPهاست، کتابی که هر آدم‌ِ بسیار حساسی باید بخواند. آرون در این کتاب از ویژگی شخصیتی متمایزی سخن می‌گوید که یک نفر از پنج نفر جامعه از آن متاثر می‌شوند. او توضیح می‌دهد که HSPها، سیستم عصبی حساسی دارند، از نوعی خودآگاهی نسبت به محیط اطراف‌شان برخوردارند و زمانیکه در محیط‌های تحریک‌کننده قرار می‌گیرند، به‌راحتی برانگیخته می‌شوند.

کتابِ آدم‌های بسیارحساس که نتیجه‌ی مصاحبه‌های عمیق بسیار متعدد خانم آرون و تحقیق بر روی بیش از هزاران نفر است، به افراد بسیارحساس کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسند و درک کنند و بتوانند بهتر از عهده‌ی موقعیت‌های مختلف برآیند.

آرون در این کتاب، رویدادهای گذشته‌ی زندگی فرد مانند کودکی دشوار یا نگاه‌هایی چون نسبت دادنِ صفاتی مانند خجالتی بودن را ازنو تنظیم می‌کند و بدین‌ترتیب، تلاش می‌کند تا زندگی شاد و سالمی را برای آدم‌های بسیارحساس، ممکن سازد.


درباره افراد حساس به انرژی بیشتر بدانید:

انسان های حساس به انرژی و قدرت های ناشناخته آنها

نشانه های تشخیص اینکه شما فردی حساس به انرژی هستید


  • عنوان کتاب: انسان و سمبول هایش

        نویسنده: کارل یونگ

کتاب «انسان و سمبولهایش» نوشته‌ی «کارل گوستاو یونگ» است. کتاب حاضر با همکاری “دکتر ماری لویزفون فرانتس، دکتر جوزف ال. هندرسن، دکتر آنیه لایافه، دکتر یولانده یاکوبی” نوشته شده است. یونگ در این کتاب به نقش فرهنگ و اساطیر هر ملت در شخصیت افراد تشکیل‌دهنده آن جامعه می‌پردازد و مفهوم کهن‌الگو را مطرح می کند.

در قسمت‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «من قبلاً به آنچه مردم‌شناسان “ترس از چیزهای نو” نامیده‌اند اشاره کرده‌ام یک ترس عمیق و خرافی از چیزهای نو در مردم ابتدایی در برابر وقایع مبهم، درست مانند حیوانات وحشی واکنش نشان می‌دهند… این امر را می‌توان به آسانی در واکنش هر فرد در برابر رویاهای خود، وقتی که به اعتراف به یک پندار حیرت‌انگیز مجبور می‌شود، مشاهده کرد.» «در بررسی رویاها دو نکته اصلی باید مورد بررسی قرار گیرند: نخست اینکه رویا را باید مانند یک حقیقت تلقی کرد که کسی درباره آن نباید هیچ‌گونه تصور قبلی بکند، جز اینکه در هر حال به وجهی دارای معنی است، دوم اینکه رویا جلوه‌ای از ناخودآگاه است.»

این کتاب همچنین در دوره روانکاوی عمقی یونگ که در آموزشگاه راستمرد در دسترس است، معرفی شده است. از این رو به کسانی که در این دوره شرکت کرده اند یا در آینده قصد گذراندن آن را دارند توصیه می شود کتاب “انسان و سمبول هایش” را مطالعه کنند. برای آشنایی با این دوره روی عکس زیر کلیک کنید.


بیشتر بدانید: “چرا اگر با روانشناسی تحلیلی یونگ آشنا نیستی، نصف عمرت بر فناست؟! + فیلم عقل در رویا (دوبله فارسی)


  • عنوان کتاب ها: پیشگویی آسمانی ، بصیرت دهم و بینش آسمانی

نویسنده: جیمز ردفیلد

سه گانه جیمز ردفیلد به نام های پیشگویی آسمانی، بصیرت دهم و بینش آسمانی کتاب هایی جذاب و خواندنی هستند که مفاهیمی چون مبحث انرژی، تاثیرات آن در زندگی و نحوه بکار گیری درست از آن را در قالب رمان مطرح میکنند.

جیمز ردفیلد در این کتابها کشف حقایق را به سبکی جدید و بدیع مدنظر قرار داده است. او می‌خواهد تفهیم کند که برای چه به دنیا می‌آییم و ادراک معنوی ما از جهان چیست. به عقیده‌ی نویسنده هر موجودی که به جهان می‌آید، با نیتی پاک پا به عالم هستی می‌گذارد. از آغاز حتی پیش از آن که نطفه‌ی موجودی بسته شود، همه چیز بر او آشکار است. ولادت یک انسان دور از پاکی و خلوص نیست، اما پس از پاگذاردن به دنیای مادی و نشو و نما به تدریج اهداف راستین به دست فراموشی سپرده می‌شود و آدمی در قیدوبند دلبستگی‌های پست مادی اسیر می‌شود.

جیمز ردفیلد معتقد است که انسان از طبیعت برخاسته و به طبیعت بکر باز خواهد گشت. طبیعت یعنی کوه، دشت، دره، دریا، بیشه، چشمه‌سار، آوای پرندگان، وزش باد، ریزش آب، آسمان بلند پراختران که رموز خلقت را به آدمی می‌آموزد. در طبیعت آدمی خود و خدای خود را باز می‌یابد و این راهی است برای بازگشت به منشا و فطرت و آفرینش و رموز آن.


به طبیعت باز گردید: “سیری در طبیعت_۷ راه برای رسیدن به آرامش و تندرستی با اتصال بدن به طبیعت


  • عنوان کتاب: حضور

نویسنده: روپرت اسپایرا

حضور با عنوان فرعی هنر صلح و خوشبختی ، کتابی عمیق با قدرت بسیار زیاد است و بدیهی است که ثمره سالها تأمل است. این کتاب یک بررسی بی امان و کامل از ماهیت تجربه هستند و با برتری مطلق و تجزیه و تحلیل دقیق، هر بعد از وجود را کاوش می کنند. دقت و شفافیت آن برای آن دسته از خوانندگانی که آماده گام های بعدی در برداشتن حجاب جدایی هستند بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

کتاب حضور مراقبه‌ای بر طبیعت اساسی تجربه است که ما را به سفری در بطن خود می‌برد. بنابراین، اینکه حجم معینی از تکرار نیز در آن وجود دارد، اجتناب‌ناپذیر است. این تکرار برای ذهنی که در جست‌وجوی ایده‌های تازه، انگیزش یا سرگرمی است، ممکن است گاهی خسته‌ کننده به نظر برسد، اما برای کسی که در پی عمق تجربه است، چنین تجربه‌ای را در پی خواهد داشت.

روپرت اسپایرا یک معلم بین المللی “راه مستقیم” است، یک روش تحقیق معنوی از طریق گفتگو و نوشتن. او یکی از معلمان معنوی برجسته ایست که مفاهیم ناگفتنی و عمیق درونی را با مثال ها و داستان های مختلف برای مخاطب باز میکند.  از دیگر آثار منتشر شده از وی میتوان کتاب “آگاه بودن از آگاه بودن” را معرفی کرد.


اگر به این موضوع علاقمندید، دسته مقالات مدیتیشن و حضور در لحظه را حتما مطالعه کنید.


  • عنوان کتاب: استادان بسیار، زندگی های بسیار

نویسنده: دکتر برایان ال وایس

این کتاب زیبا نوشته تفکر برانگیز است که مرزهای قراردادی و متداول روان درمانی را در هم می ریزد و درمانی بدیع و بسیار موثر اراده می کند و تجربیات پیش از تولد و پس از مرگ را بررسی کرده‌ است. دکتر برایان وایس به عنوان یک روانپزشک سنتی، متحیر و مشکوک شد وقتی یکی از بیمارانش جراحات روانی ای مربوط به زندگی های گذشته را به یاد آورد که کلید کابوس های تکرار شونده و حملات اضطراب او بودند. ولی هنگامی که بیمار پیام هایی را از فضای میان زندگی ها منتقل کرد، پیام هایی حاوی راز گشایی های قابل توجهی درباره خانواده و پسر مرده دکتر وایس، شک گرایی وی محو شد. دکتر وایس توانست با استفاده از علم هیپنوتیزم و گذشته درمانی، بیمار را درمان کند و وارد مرحله جدید و پر معنا تری از حرفه خودش شود.

این سری مقالات ادامه دارد…

اگر شما هم کتاب های خوبی در این حیطه ها مطالعه کردید، به ما در کامنت ها معرفی کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید