کتاب های پیشنهادی راستمرد

کتاب های پیشنهادی راستمرد_ قسمت پنجم

در ادامه مقاله ” کتاب های پیشنهادی راستمرد” قصد داریم با معرفی برخی دیگر از کتاب های ارزشمند فوق العاده در زمینه روانشناسی، خودشناسی و معنا در انتخاب کتاب مورد نظرتان به شما کمک کنیم.

قسمت اول مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت دوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت سوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت چهارم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد


  • عنوان کتاب: جان روشن

نویسنده: ایلین سنت جیمز

این کتاب می کوشد که شما را از نوعی زندگی ماشینی که این روزها همه چیز ما را در برگرفته است جدا کرده و به نوعی جان روشن و زندگی جدا از تکرار رهنمون گردد.
سنت جیمز در بخشی از کتاب میگوید: “روشنایی جان چیست؟ پاسخی یکسان و قطعی ندارد. برای هرکس متفاوت است. از دیدگاه خودم یعنی عشق به خویشاوندان و دوستان و شگفتی های طبیعت. عشق به وضوح و روشنایی و آرام جانی که ناشی از سکوت و سکون و تعمق ژرف است. یعنی تماس با خلاقیت خویشتن و کشف راه های رهاساختن خود از هر آنچه که ما را می آزارد. روشنایی جان برای من یعنی آفرینش شادمانی در زندگی خود و دست برنداشتن از آن در هیچ یک از لحظات زندگی. یعنی رویارویی با توان آزمایی های زندگی و غلبه بر ترس هایمان و رهاکردن آزارها و مصایبی که نمی گذارند خود را از قوه به فعل درآوریم. یعنی کشف سایر سطوح آگاهی و اتصال به قدرت پروردگار و نیروی کائنات. یعنی یافتن اعتدال میان ماده و معنا و رسیدن به توازنی سزاوار میان زندگی درونی و بیرونی.”
ایلین سنت جیمز در کتاب دیگرش “سادگی درون” ۱۰۰ شیوه برای بازیابی آرامش و پرورش روح را آموزش میدهد.

  • عنوان کتاب: ذهن هولوتراپیک

نویسنده: استانیسلاو گروف

استانیسلاو گروف، روانپزشک اهل چکسلواکی که ابتدا کار خود را با روشهای مرسوم درمان روانپزشکی و روانکاوی فرویدی آغاز کرد اما هیچ گاه موفق به درمان کامل خود یا بیمارانش نشد. تا زمانیکه محقق سوئیسی، ال اس دی را کشف کرد و آنرا برای تحقیق در اختیار روانپزشکان از جمله آقای گروف گذاشت.

با  این محلول، آقای گروف پیشرفت های شگرفی در درمان بیماران داشت و حتی خودش در یکی از اولین تجربه ها، خاطرات دوران جنینی اش را بخاطر آورد و متوجه شد علت برخی از مشکلانش به آن دوران برمیگردد. چیزی که قبل از او، علم روانشناسی اصلا از آن مطلع نبود.

آقای گروف پس از ممنوع شدن ال اس دی، با تکنیک تنفسی خاصی که ابداع کرد به کاوش در روان انسانها و درمان بیمارانش ادامه داد. وی با این روش نه تنها بیماران را قادر میکرد به خاطرات اولیه کودکی و حتی زمانیکه در شکم مادرشان بودند دسترسی پیدا کنند، بلکه حتی بیمارانی بودند که پا را از اینهم فراتر گذاشته و وارد عالم ناخودآگاه جمعی میشدند و با اساطیر، کهن الگوها، مفهوم کارما، تناسخ، جهان های موازی و پدیده هایی از این دست مواجه می شدند که در واقع ریشه اصلی مشکلات روانی شان بود. حتی افرادی بودند که آگاهی حیوانات مختلف، جامدات و گیاهان را نیز در این وضعیت تجربه میکردند و علاوه بر شگفتی و حیرت بسیار، نتایج درمانی بسیار قوی و سریعی میگرفتند.

کتاب ذهن هولوتراپیک دکتر گروف، چکیده و شرح این تجارب و این روش منحصر بفرد درمانی ست. درمانی که در وضعیت های غیر معمول آگاهی چه با ال اس دی و چه با تنفس هولوتراپیک رخ داده است. با مطالعه این کتاب میتوانید علاوه بر بینش نسبت به ریشه بسیاری از مشکلات تان که در سالهای اولیه تولد و حتی قبل از آن حاصل شده، به شگفتی ها و وسعت ذهن و روان انسان واقف شوید.

پس از خواندن این کتاب هرگز به انسانها آنطور که قبلا می نگریستید، نخواهید نگریست و درخواهید یافت که هر انسانی به وسعت تمام کائنات و تمام طول تاریخ است!!…


  • عنوان کتاب: آتش سپید

نویسنده: موجی

موجی یکی از معلمین معنوی عصر حاضر متولد جامائیکاست که سخنرانی های زیادی درباره آگاهی از ذات الهی درون و حقیقت وجودی انسان به انجام رسانیده ست. 

تمایل همگانی در انسان ها این است که در حیطه ی نام ها و شکل ها، یعنی حوزه ی ناپایدار، سعادتی ماندگار بجوید. و از آنجایی که باور دارند این تمام چیزی است که وجود دارد، با غرق کردن خود در تجربیات، جلسات درمانی و کارگاه های مختلف به دنبال خوشبختی میگردند اما واقعا پاسخی برای زمان حال فراهم نمی آورند. این یقینا شکلی از اجتناب و انحراف از آن چیزی است که تا ابد تغییرناپذیر و همیشه کامل است. ندانستن حقیقت دلیل اصلی بدبختی است.
توجه به خویشتن، آغاز خودآگاهی است. موجی در این کتاب توجه را پیوسته به سرچشمه وجود یعنی خداوند می کشاند – خویشتن یگانه. او میگوید: “به این عادت کن که در این حالت که خنثی و طبیعی هستی، در حالت خلاء بمانی. از این بیمناک نباش. درواقع، به خالی بودن عادت کن. این خلاء همراه با بودن و شادی است. در واقع مثل این است که بگویی: «از خویشتن خویش بهره مند شو.» این حالتی از استغناء، حکمت، عشق و خوشبختی پایدار است.”

کتاب “وسیع تر از آسمان، عظیم تر از فضا” نیز از این نویسنده به زبان فارسی موجود است.


  • عنوان کتاب: دنیای سوفی

       نویسنده: یوستین گردر

این کتاب داستاتی درباره تاریخ فلسفه کل جهان است. به  قول بسیاری از مخاطبان، داستان دنیای سوفی گزیده ای از سخنان ارزشمند فیلسوفان مهم دنیا در ۳ هزار سال گذشته را روایت می کند.

نویسنده این کتاب با خلاقیت هر چه تمام تر فلسفه و نکات ارزشمندی که هر کس باید در مورد این علم بداند را با زبانی ساده و روان بیان می. همین موضوع باعث شده تا دنیای سوفی به عنوان یکی از پر فروش ترین کتاب های دنیا همیشه حال خوشی را در صف فروش کتاب ها داشته باشد و به ۶۰ زبان مختلف در دنیا خوانده شد.


اگر به فلسفه علاقمندید، مقالات دسته فلسفه را از دست ندهید.


  • عنوان کتاب: هنر رهایی از رنج

نویسنده: آدیا شانتی

این را در تمام زندگی تان احساس کرده اید. همیشه می دانسته اید چیزی درون شماست که آماده ی تولد است، تازه و واقعی – چیزی فراسوی تخیلات شما که در تلاش برای فرار و وجود داشتن است. همه این را درون خود احساس می کنند. اما برای اینکه به زندگی اجازه دهید این طور رها خودش را متجلی کند، باید حقیقتا تسلیم ندانستگی شوید…

آدیاشانتی از ما می خواهد دست از کشمکش با زندگی برداریم و کاملا پذیرای بیداری معنوی شویم: یعنی پایان دادن به توهم و کشف هستی ذاتی خود.

او در پانزده سالی که آموزگار معنوی بوده، متوجه شده است که هر چه آموزه ی معنوی ساده تر باشد، قدرت آن برای تغییر زندگی ما بیشتر است. او در کتاب هنر رهایی از رنج، با بررسی گام به گام مفاهیم نوشته شده، بینش های اساسی ای را که انقلابی در نحوه ی ادراک زندگی ایجاد می کنند در اختیار ما قرار می دهد.

کتاب دیگری که از آدیا شانتی به زبان فارسی ترجمه شده است، “مراقبه واقعی” میباشد.


مقاله مرتبط: ریشه رنج و رهایی از آن


  • عنوان کتاب: نگهبانان آسمان

نویسنده: اکو بدین

همچنان که در مسیرِ سفرِ زمینی‌مان در این سیاره خاکی گام پیش می‌نهیم، بارها و بارها در طول پیشرفتمان، انواع سؤالات گوناگون به ذهنمان خطور می‌کند و بسیار مایلیم که پاسخی برای آن‌ها بیابیم. سؤالاتی که بیش از هر چیز، مربوط به اصل و منشأ ما، به عنوان موجوداتی بشری است و این که کیستیم و از کجا آمده‌ایم…؟ آیا به راستی پس از این عالمِ خاکی، دنیای دیگری که قلمرویی روحانی است، وجود دارد؟ و دیگر آن که: رابطه ما، با دیگر ابعادِ عالمِ هستی چگونه خواهد بود؟ آیا ما به راستی میرا هستیم و زندگی و موجودیتِ ما، صرفا به همین دنیای زمینی وابسته است و بس؟ یا نکند بر اساس آن چه در تمام کتب دینیِ عالم نقل شده است، ما به راستی ارواحی هستیم که خداوند متعال، از توفیق جاودانگی و زندگی ابدی در عالمی دیگر بهره‌مند ساخته است؟

اندک اندک، نوعی آگاهی معنوی و روحانی در شرف شکل‌گیری در سراسر دنیای امروزی است و انسان‌های بیش‌تر و بیش‌تری در ذهن و قلبشان، به این واقعیت انکارناپذیر دست یافته‌اند که ما انسان‌ها، خیلی بیش‌تر از تنها موجوداتی خاکی هستیم و این که ذهن بشر، دروازه‌ای روحانی برای ورود به قلمرو قلب و روح و جان بشری است.

امروزه، این دروازه‌های هوشمند، بیش از پیش اجازه می‌دهند که اطلاعاتی دقیق و روشن و انکارناپذیر از سوی عالم ماوراء به داخل روح و جان ما نفوذ پیدا کند و ما را از واقعیت‌ها و حقایقی که شاید حتی تا یک دهه پیش نیز در دسترس مان نبود، مطلع و آگاه سازند.


  • عنوان کتاب: درک واقعیت جهان موازی

      نویسنده: بنتینو ماسارو

کتاب درک واقعیت جهان موازی به شما ابزاری می دهد تا زندگی خود را به صورت اساسی ارتقا دهید. این راهنمای پیشرفته اما عملی ، مرحله بعدی تجلی و آشکار سازی را برای جست و جوگرانی که در حال حاضر بسیار قدرتمند هستند ، شرح می دهد. در جایی که بسیاری از افراد تناقض هایی پیدا می کنند ، این کتاب چشم انداز وسیع تری را ارائه می دهد که از مکانیسم تجلی راز زدایی می کند.

چگونه می شود در حالی که انعطاف پذیر هستید پابرجا باشید؟ چگونه می توانید در حالیکه آرام هستید ریلکس هم باشید؟ مصمم اما عاری از دلبستگی به نتیجه – به ویژه هنگامی که نتایج مطلوب هنوز دور به نظر می رسد؟ بنتینو ماسارو به طور واضح شما را از طریق چالش های ذهنی راهنمایی می کند که دقیقا قبل از بروز تمایلتان ظاهر می شوند. در این کتاب بیاموزید که چگونه فرکانس مورد نظر خود را حفظ کنید و بدون زحمت تجربیات مورد نظر خودتان را جذب کنید. کتاب درک واقعیت جهان موازی به شما کمک می کند تا این مفاهیم را زندگی کنید ، نه فقط آنها را درک کنید.

در هفته های اول سال ۲۰۱۵ ، بنتینو ماسارو نویسنده و معلم معنوی ، سلسله جلسات موفقیت آمیزی در مورد توانمند سازی شخصی و کاربرد معنوی هنر و علم تجلی ارائه داد. این کتاب بر اساس همین سخنرانی های انگیزشی او نوشته شده و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است.


سفر به جهان های موازی و ملاقات با خود از طریق خواب و رویا


  • عنوان کتاب: هستی بی‌کوشش: یوگا سوتراهای پتنجلی 

نویسنده: الیستر شیرر

این کتاب اثری کهن و باستانی است که برای انسان امروزی نیز کاربرد دارد و به شما کمک می‌کند روح خود را اعتلا ببخشید و در زمینه‌ی عرفان و مراقبه پیشرفت کنید.

کتاب هستی بی‌کوشش مجموعه‌ای از متون یوگا به شمار می‌آید که برای دوستداران حقیقت و صلح در سراسر جهان، نسل به نسل هدایتگر و روشنگر بوده است و همچنان معتبرترین منبع یوگا محسوب می‌شود. این کتاب فنون و مهارت‌های عملی ضروری و مهمی را دربرمی‌گیرد که شما با شنیدن و عمل کردن بدان به شناخت خود، پاکی سیستم عصبی، گسستن بندها، کمال و… دست می‌یابید.

پنتجلی شخصی است که در میانه‌ی ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرد و سوتراهای یوگا را گردآوری نمود. یوگا سوتراهای پتنجلی قوانین این علم را شرح می‌دهد و با کمک آن می‌توانید به درجات بسیار بالایی در مراقبه و عرفان برسید. این مجموعه‌ی ارزشمند نتیجه‌ی صدها سال تجربه است که بر اثر کشف و شهود به دست آمده و پیش‌ از نوشته شدن قرن‌ها به صورت شفاهی به نسل بعدی منتقل می‌شد تا این‌که به شکل کنونی درآمد.


  • عنوان کتاب: پیام دگرگون

       نویسنده: مارلو مورگان

خانم مارلو مورگان خاطرات خود را به گونه داستان از قبیله‌ای دور افتاده از بومیان بدوی استرالیا باز می‌گوید و طی آن ضمن شرح آداب سنن و فرهنگ بومیان این پیام را خاطر نشان می‌کند : “برای جلوگیری دنیای ما از نابودی بیش از حد دیر نیست، اگر دریابیم که تمام موجودات زنده چه حیوان، یا انسان قسمتی از یگانگی جهانی واحد هستند، اگر به پیام توجه کنیم زندگی‌هایمان می‌تواند همانند زندگی مردم راستین آکنده از این هدفمندی بزرگ شود”. خانم مورگان در این داستان، با شهامتی کم نظیر همراه بومیان به صحرانوردی می‌رود و راز و رمز قبیله‌ای کهن را فرا می‌گیرد.

اگر به طبیعت و آئین های طبیعت گرا و خردهای باستانی علاقمندید، اگر دوست دارید درباره توانایی های معنوی و اصیل انسان که طی اعصار فراموش شده بیشتر بدانید، این کتاب را حتما مطالعه کنید.


  • عنوان کتاب: خواص سنگ‌ها و انگشترها

نویسنده: رضا فهیمی

کتاب خواص سنگ‌ها و انگشترها ساختار، اطلاعات، کاربرد و فواید سنگ‌های طبیعی مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سنگ درمانی یا (gem therapy) یکی از رشته‌های طب مکمل شناخته می‌شود که از گذشته در زمره‌ی درمان‌های طبیعی قرار داشته است. امروزه مردم زیادی به خواص سنگ‌ها و درمان به وسیله‌ی آن‌ها روی آورده‌اند و می‌توان گفت این مقوله با استقبال فراوانی مواجه شده است اما باید اشاره کرد که درمان به وسیله‌ی سنگ‌های طبیعی موضوع جدیدی نیست و هزاران سال قدمت دارد.

در قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سنگ‌های طبیعی برای درمان بیماری‌های مختلف، محافظت در برابر بلایای طبیعی و … در آن زمان کاربرد داشته است. انسان‌ها از گذشته به فواید و خواص مغناطیسی جواهرات و سنگ‌ها توجه داشته و در طب سنتی از آن بهره می‌بردند.

اگر در مورد خواص و انرژی سنگ‌ها و جواهرات طبیعی کنجکاو هستید، این کتاب برای شما مناسب خواهد بود. کتاب های بسیار زیادی در زمینه سنگ ها و کریستال درمانی نوشته شده که این تنها یکی از آنهاست.

اگر به سنگ های اصل و محصولات سنگی طبیعی علاقمندید، به گالری سنگچین حتما سری بزنید.

گالری سنگچین سنگ اصل و محصولات مدیتیشن

اگر شما هم کتاب های خوبی در این حیطه ها مطالعه کردید، به ما در کامنت ها معرفی کنید.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید