کتاب های پیشنهادی راستمرد

کتاب های پیشنهادی راستمرد_ قسمت اول

اهمیت مطالعه کتاب بر همگان روشن است اما ممکن است انتخاب کتاب مناسب برای بسیاری از افراد دشوار باشد؛ از این رو راستمرد سعی دارد با معرفی برخی کتاب های ارزشمند در حیطه خودشناسی، روانشناسی و معنا به شما کمک کند کتاب مورد نظرتان را به راحتی انتخاب کنید.

در این مقاله سعی شده است کتاب هایی که به افراد زیادی در مسیر افزایش آگاهی کمک کرده اند، معرفی شوند. با این وجود بدیهی است که افراد با سلیقه  های متنوع کتاب هایی با زمینه موضوعی مختلف را می پسندند. شما می توانید با مطالعه این سری مقالات، کتاب مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کنید.

قسمت دوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت سوم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت چهارم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد

قسمت پنجم مقاله کتاب های پیشنهادی راستمرد


  • عنوان کتاب: تمرین نیروی حال
  • نویسنده: اکهارت تله

اکهارت تله معلم معنوی و نویسنده و سخنران مشهور آلمانی بیشتر زندگی خود را به تعلیم حفظ آگاهی و حضور در لحظه حال گذرانده است. وی یکی از معدود افرادیست که توانسته مفاهیم عمیق درونی را به شکلی روان و قابل درک ارائه دهد و بینشی عمیق نسبت به ذهن و کارکردهایش به جویندگان خودشناسی بدهد.

  کتاب نیروی حال که اثر اول این نویسنده است، تاثیری شگرف و بسیار عمیق تر از آنچه در تصور می گنجید، بر آگاهی جمعی سیاره داشته است. این کتاب به پانزه زبان ترجمه شده، در نتیجه ی آموزش های نیروی حال، زندگی های بسیاری دگرگون گشته است. اکهارت تله پس از موفقیت چشمگیر کتاب اولش “نیروی حال” تصمیم به نگارش این کتاب یعنی “تمرین نیروی حال” گرفت که در آن بصورت کاربردی تر به شرح و تفهیم موضوع حضور در لحظه حال میپردازد.

در قسمتی از این کتاب میخوانید: “پدیده ای تازه در حال شگل گیری است، حالت تازه ای از آگاهی پدیدار شده است. دیگر بس است، به اندازه کافی رنج برده ایم! همین لحظه که این کتاب را در دست گرفته اید و این خطوط را درباره امکان یک زندگی آزاد که در آن موجب درد و رنج خود و سایرین نشوید می خوانید، این آگاهی از درون شما پدیدار می شود.”

با کمک این کتاب، نور آگاهی را بر افکار، احساسات و واکنش های خود می تابانید و از ذهن و ایگوی خود در بسیاری ار حالات آگاه تر می شوید. این کتاب حقیقتا از آن کتاب هایی ست که پس از خواندن آن دیگر آدم قبل نخواهید بود و با هر بار خواندن آن، بر عمق و آگاهی شما باز هم بیشتر افزوده خواهد شد.

از دیگر آثار این نویسنده میتوان به کتاب های “زمینی نو” و “سکوت سخن میگوید” اشاره کرد.


اگر می خواهید حضور در لحظه را به صورت عملی تمرین کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله “تمرین حضور در لحظه و سکوت ذهن با ۱۰ حرکت” را مطالعه کنید.

همچنین دسته مقالات مراقبه و حضور در لحظه در این زمینه به کمک شما می آیند.


  • عنوان کتاب: کیمیاگر

      نویسنده: پائولوکوئلیو

کیمیاگر، اولین و معروف ترین کتاب پائولو کوئلیو، نویسنده مشهور برزیلی ست که به بیشتر زبان های دنیا ترجمه شده است.

این کتاب در قالب رمانی جذاب، مفهوم “افسانه شخصی” یا همان طرح و رسالت الهی که هر یک از ما در این زندگی برای محقق کردن آن امده ایم را به زیبایی شرح میدهد.

اگر از سرگشتگی برای پیدا کردن هدف خود در این زندگی رنج میبرید، این کتاب میتواند کمک کند تا ندای درونی خود برای یافتن رسالت خود را بشنوید یا به طریقی نشانه های یافتن آنرا بهتر مشاهده کنید.

پائولو کوئلیو بسیاری از تجربیات درونی خود را به شکل رمان در کتابهای خود مانند خاطرات یک مغ، کوه پنجم، بریدا، یازده دقیقه و … برای کمک به ما مطرح میکند که خواندن هیچ یک از آنها خالی از لطف نیست.


تست دارما ، یافتن طرح و رسالت الهی را همین حالا امتحان کنید.

مقاله مرتبط: افسانه شخصی چیست و چطور آن را شناسایی کنیم؟؟


  • عنوان کتاب: ملت عشق
  • نویسنده: الیف شافاک

چهل قاعده عشق که به نام ملت عشق نیز شناخته می‌شود، توسط نویسنده فرانسوی متولد ترکیه، الیف شافاک نوشته شده است. این رمان که پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه به حساب می‌آید، اثری برگرفته از ارتباط عرفانی بین شمس تبریزی و مولانا است که به صورت دو داستان موازی و در هم تنیده روایت می‌شود. بطن اصلی کتاب حول موضوع عشق و نقش آن در دنیای مدرن امروز نسبت به گذشته می‌نگرد و چنان آن را از غرب به شرق گسترش می‌دهد که به زندگی رنگ و بویی عرفانی و زاییده شده از عشق می‌دهد. اینکه چگونه قطعه سنگی کوچک، برکه‌ای راکد و خاموش را به تلاطم و جنبش وا می‌دارد.

به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق

خود به تنهایی دنیایی است عشق

یا درست در میانش هستی، در آتشش

یا بیرونش هستی، در حسرتش …


بیشتر بخوانید: “عشق به خود چیست؟ چطور عشق ورزیدن به خود را شروع کنیم؟


  • عنوان کتاب: ماورای طبیعی شدن: چگونه انسان‌های عادی می‌توانند کارهای غیر عادی انجام دهند

نویسنده: جو دیسپنزا

برای ماورایی شدن آماده شوید! جو دیسپنزا در کتاب ماورای طبیعی شدن به شما نشان می‌دهد که چطور فراتر از یک زندگی معمولی گام بردارید و دنیایی خارق‌العاده را تجربه کنید. این اثر به عنوان پرفروش‌ترین وال‌استریت ژورنال، بُعد تازه‌ای از انرژی درمانی را به روی شما باز می‌کند.

جو دیسپنزا با بهره‌مندی از عرصه‌های گوناگون علمی همچون بیولوژی مولکولی، اپی‌ژنتیک، فیزیک کوانتومی و… مرزهای سنتی‌ای را که میان تفکر علمی و تجربه انسانی فاصله انداخته‌ است، طی می‌کند.

در طول قرن‌ها و سده‌های گذشته بسیار اتفاق افتاده که مردم عادی تجربیاتی را پشت سر گذاشته‌اند که آن‌ها را به ورای محدوده‌ای که بشر فکرش را می‌کند، رسانده است. نویسنده با روشی ساده، روان و قابل درک کشفیات خارق‌العاده علم کوانتومی و آموزه‌های مهم گذشته را در کتاب ماورای طبیعی شدن ارائه کرده است تا به شما نشان دهد چگونه ماورای طبیعی شوید!

از دیگر کتاب های این نویسنده “از ذهن تا ماده”، “کمال ذهن”، “شکست عادات کهنه” و “قدرت باور” موجود است.


تست پیشنهادی راستمرد: قدرتهای ماورایی شما کدامند؟!


  • عنوان کتاب: ناطور دشت

      نویسنده: دی.جی.سلینجر

هولدن‌ کالفید، قهرمان‌ رمان‌ ناطور دشت‌، بیگانه‌ای‌ است‌ از جنس‌ بیگانگان‌ جهان‌، جوانی‌ جسور و جستجوگر که‌ حدیث‌ جستجو و جستجوگر را به‌ تصویر می‌کشد.

هولدن‌ که‌ به‌ تعبیر خالقش‌، از جهان‌ “عوضی‌”، جهانی‌ به‌ وسعت‌ زمین‌، گریزان‌ است‌ و به‌ جهان‌ “قشنگ”، جهانی‌ محدود با مردمانی‌ به‌ ناگزیر قربانی‌ تعلق‌ دارد، همراه‌ با همراهان‌ انگشت ‌شمارش‌ در پی‌ مفهوم‌ زندگی‌، سرگردانی‌ را مکرر می‌کند و از یأسی‌ به‌ یأسی‌ دیگر فرو می‌آید.

جی‌. دی‌. سلینجر که‌ هر یک‌ از آثارش‌ حادثه‌ای‌ در ادبیات‌ خوانده‌ می‌شود، از مطرح‌ترین‌ و تأثیرگذارترین‌ نویسندگان‌ معاصر آمریکاست.


  • عنوان کتاب: پله پله تا ملاقات خدا

       نویسنده: عبدالحسین زرین کوب

 

این کتاب در مورد زندگی، اندیشه، و سلوک مولانا جلال الدین محمد بلخی است.

 شرح جانانه  و جنون آمیز جوانمردی است که پیش از آنکه صبح معرفت، از مشرق سرّش بر دمد و «شمس» عشق در افق اقبالش طالع شود، زاهدی باز ترس، سجاده نشینی باوقار، شیخی زیرک، مرده ای گریان بود، و وقتی در چنگال شیخ گیر افتاد و دولت عشق را نصیب برد زنده ای خندان،عاشقی پَرّان،یوسفی یوسف زاینده،و آفتابی بی سایه شد …

 

 


  • عنوان کتاب: انرژی درمانی

نویسنده: چوا کوک سویی

کتاب انرژی درمانی اثری‌ست در زمینه‌ی انرژی و کاربرد آن در درمان بیماری‌های جسمی و روحی. پیام اصلی کتاب این است: شفای نهایی جسم و روح شما، با توجه به آنچه درونتان در جریان است حاصل می‌شود، نه آنچه در بیرون از شما رخ می‌دهد.

بیشتر انسان‌ها سعادت و سلامت را در خارج از خود جستجو می‌کنند. نتیجه‌ی چنین نگرشی، در وهله‌ی اول سلب مسئولیت از خود، و بعد، دور شدنِ تدریجی دورنمای سعادت و آسایش است. کتاب انرژی‌ درمانی (Miracles through pranic healing)، دیدگاه متفاوتی در این باره به خواننده ارائه می‌کند.

بر اساس دیدگاه نویسنده، سلامت اندام بدن انسان، قبل از هر چیز به نگرش او درباره‌ی جهان، و همچنین میزان توجهی که او به دنیای درون خود می‌کند بستگی دارد. در این کتاب، انواع امراض جسمی و روانی، با ذکر مثال‌های متنوع مورد بررسی قرار گرفته‌اند و برای حل آن‌ها راهکارهایی عملی پیشنهاد شده است.

چوا کوک سویی بنیانگزار روش شفا درمانی پرانیک هیلینگ میباشد که نوعی از شفابخشی با انرژی های موجود در طبیعت را به همگان معرفی کرد. کتاب های “کریستال درمانی” و “روان درمانی پرانایی” از دیگر آثار ارزشمند این استاد بزرگ هستند.


در این زمینه، این مقاله را هم مطالعه کنید: پرانیک هیلینگ چیست؟ چه فوایدی دارد؟ چگونه عمل میکند؟


  • عنوان کتاب: از دولت عشق

نویسنده: کاترین پاندر

کتاب از دولت عشق قدرت چند جانبه و گسترده‌ی عشق به قلم کاترین پاندر، به عنوان پیشگامی در شیوه تفکر مثبت، معجزاتی که تحت تاثیر عشق الهی اتفاق افتاده‌اند را شرح داده و به شما نشان می‌دهد که این عشق چطور زندگی را دگرگون کرده و سبب سعادتمندی شما می‌شود.

اینکه شما مرتب به یک شی زیبا توجه کنید، باعث می‌شود تا یک تصویر ذهنی از آن خلق شود و آن تصویر توسط شما و دیگران وارد کار و فعالیت می‌شود تا زیبایی بیشتری برایتان بیافریند.

کتاب از دولت عشق به شما نشان می‌دهد تمام محبت و عشقی را که برای شادمانی، شفا، سلامت، ثروت و… نیاز دارید در درون خودتان است. عشق الهی یکی از قوای ذهنی و معنوی خود شماست.

کاترین پاندر نویسنده ایست که در کتابهای مشهور خود توانسته راهکارهای زیادی برای گره زدن دنیای مادی و معنوی به خوانندگان خود معرفی کند و با آموزش های روان و زیبای خود، راهکارهایی برای آسایش دو عالم به ما نشان دهد. کتاب های معروف وی “قانون توانگری”، “قدرت دعا”، “از دولت عشق” و “چشم دل بگشا” میباشند.


مقالات دسته عشق و روابط عاطفی در این زمینه به کمک شما می آیند.


  • عنوان کتاب: در آغوش نور

       نویسنده: بتی جین ایدی

تجربه متعالی بتی جین ایدی، مدرکی شگفت‌آور و انکارناپذیر از حیاتی پس از مرگ جسمانی است. شاید او بیش از تمام انسان‌های که پیش از او از این تجربه عجیب گذشته‌اند، چیزهای خارق‌العاده و آسمانی دیده باشد. در آغوش نور از حقایقی سخن می‌گوید که به نویسنده کتاب آموز داده شد و نیز از واقعیت‌هایی باشکوه، خارق‌العاده و انکارناپذیر، که همچون حقیقتی یگانه در عالم روحانی و دربهشت الهی وجود دارد.

دکتر ملوین مورس نویسنده پیشگفتار این کتاب اعلام داشته: بدون کوچکترین تردید مطالعه این کتاب ساختار و اساس زندگی شما و تمام اعتقادات کنونی شما را عمیقاً دستخوش تغییراتی بسیار مفید و سازنده و امیدبخش خواهد کرد!

 

 


بیشتر بدانید:”تجربه نزدیک به مرگ یا NDE چیست؟ سفری به عالم اثیری به همراه یک تجربه کننده


  • عنوان کناب: شفای زندگی

نویسنده: لوئیز ال هی

شفای زندگی نوشته لوئیز ال. هی ، نویسنده و سخنران انگیزشی معروف است. لوئیز ال. هی در کتاب شفای زندگی از قدرتی که ذهن انسان‌ها دارد و صحبت می‌کند و به خوانندگان می‌آموزد که می‌توانند با افکار عالی، زندگی خود را بسازند.

این کتاب به گونه‌ای تنظیم شده است که شما واقعاً در حال انجام جلسه‌ای با لوئیز ال. هی هستید. هر فصل با یک تأیید آغاز می‌شود و با یک درمان بسته می‌شود – جریان ایده‌های مثبت که برای تغییر فکر شما طراحی شده است.

کتاب شفای زندگی بر اساس فلسفه‌ی شخصی زندگی لوئیز ال. هی نوشته شده است. او در این کتاب از تفکرات خودش می‌گوید: تفکراتی مانند اینکه این افکار انسان‌ها است که زندگی و آینده‌ی آن‌ها را می‌سازد، همه‌ی ما انسان‌ها در برابر تجربیاتی که داریم مسئول هستیم، ما با به دست آوردن قدرت زندگی کردن در لحظه می‌توانیم از آن لذت ببریم و …

لوئیز ال هی به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه خودیاری و رشد شخصی شناخته شده است. او سخنران انگیزشی و نویسنده چندین کتاب موفق در زمینۀ روانشناسی، موفقیت و همچنین یکی از رهبران و مروجان تفکر نوین کمک به خود بوده است که کتاب‌های انگیزشی در باب نحوه تغییر فکر می‌نویسند. او کتابهای بسیاری نوشته که از مشهورترین کتابهای وی میتوان به “شفای زندگی”، “شفای بدن”، “خودتان را دوست بدارید”، “معجزات قرن حاضر” اشاره کرد.


مقالات دسته شفا و سلامتی را در این زمینه از دست ندهید!


این سری مقالات ادامه دارند…

اگر شما هم کتاب های خوبی در این حیطه ها مطالعه کردید، به ما در کامنت ها معرفی کنید.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید