چگونه همیشه درحال پیشرفت باشید؟

با این ۱۰ اقدام میتوانید زندگی خود را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده و پیشرفت کنید:

۱‌. کمی اهل سفر کردن باشید

زیاد کار کردن ممکن است گاهی اوقات ضروری باشد اما نباید تمامی زندگی خود را اینگونه بگذرانید، چرا که به خستگی بسیاری می‌انجامد. اگر کم کم دارید این احساسات خستگی و فشار را حس میکنید، برای یک مسافرت کوتاه برنامه ریزی کنید و از بار روی دوش های خود کم کنید.


مقاله مرتبط:”درس های سفر کردن


۲. کنترل را واگذار کنید

برای اینکه بیشترین بازده را داشته باشید نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. مسئولیت پذیری، برای هر رهبری یک مهارت مهم به حساب می‌آید. ممکن است خلاف طبیعت ایده‌آل گرانه تان باشد، اما شما نیاز دارید که به آدم های اطراف خود اعتماد کنید و قسمتی از کارها را به آنها بسپارید.

۳. ثبت نام دوباره

همان مفاهیمی که معلمان برای برنامه ریزی درسی به شما پیشنهاد می دهند، می توانند به یادگیری مادام العمر شما کمک کنند. به چه مهارتی نیاز داری تا به پیشرفتی بزرگ دست پیدا کنی؟ همین آخر هفته، یک برنامه ی نه ماهه برای یادگیری آن مهارت بچینید.

۴. رویاهای بزرگی داشته باشید

با باقی زندگی خود چه کار می خواهید بکنید؟ شاید دارید به یک تغییر در شغلتان فکر می کنید یا یک کار عالی که شما را هنگام بازنشستگی مشغول خود کند. زمان بگذارید و با استفاده از یک قلم و کاغذ، به وضوح درباره کارهایی که میخواهید انجام دهید بنویسید.

۵. سحرخیز شوید

دو هفته زمان بگذارید و روش ۲۰-۲۰-۲۰ رابین شارما(مربی بهبود فردی) را امتحان کنید. صبح ساعت ۵ از خواب بیدار شوید و ۲۰ دقیقه ورزش، ۲۰ دقیقه عبادت و یا مراقبه کنید و ۲۰ دقیقه تمرکز خود را روی بهبود فردی تان بگذارید.

۶. خود را رهبری کنید

بدانید که موفقیت آدم های اطرافتان(کارمندانتان)، مسئله ای حیاتی برای موفقیت کل تیم می‌باشد و موفقیت آنها تا حد زیادی به شما وابسته است. یو هدف شخصی برای خود در نظر بگیرید که هر دو هفته، حداقل یک کتاب درباره رهبری و مدیریت بخوانید.

۷. هدفتان را بزرگتر کنید

گاهی برای اینکه به یکی بزرگترین موفقیت های فردی خود دست پیدا کنید، نیاز دارید تا انتظارات شخصی خود را تغییر دهید. با استفاده از نوشتن یک هدف بزرگ، با خود عهد کنید تا بیشتر از آنچه که فکر می کنید ممکن است، تلاش و اقدام کنید.

۸. هیچ ترسی به دل خود راه ندهید

وقتی که در حال رشد هستیم، بی شک شکست نیز میخوریم. شکست یکی از جنبه های غیر قابل انکار موفقیت است. اگر نگران نتیجه کاری هستید، سعی کنید روی کاغذ مزایای بزرگ آن را بنویسید.

۹. یک راهنما برای خود بیابید

کَتی ایرلند(مدل و بازیگر آمریکایی سابق که تبدیل به نویسنده و کارآفرینی موفق شد) بسیاری از دستاوردهای خود را مدیون درسهایی می داند که از راهنمایان خود دریافت کرده است. اگر کسی را ندارید که در مسیر موفقیت به شما کمک کند، در اطراف خودتان  جستجو کنید و ببینید چه کسی می‌تواند به شما چیزی یاد دهد که تا بحال نمی دانستید.


مقاله مرتبط: “تفاوت استاد و معلم


۱۰. یک دنیا خلق کنید

اگر خلاقیت بخشی از کار و زندگی شما است، نهایت تلاشتان را بکنید تا خود را با حصارهای غیرواقعی این دنیا محدود نکنید. چه کاربردهایی از خلاقیت و استعدادهای خود را تا به حال در نظر نگرفته اید و به آنها فکر نکرده اید؟


منبع: www.success.com

 

نوشته‌های مشابه

16 دیدگاه

  1. بهتر نیست به جای یک راهنما از ۳ راهنما و معلم استفاده کنیم ؟
    یکی برای ذهن یکی برای جسم و دیگری برای روح …
    اگر کسی بود که در هر سه تبحر داشت فکر کنم الان بیشتر از ۱۰۰۰ سال سن می‌داشت
    و شما یکی معلمان عالی روحی منید و مرسی که هستید
    و بهترین معلم ذهن و جسم از نظر شما کی هستند ؟
    لطفا من رو راهنمایی کنید

  2. سلام
    مطالب عالی است به خصوص که کپی از سایتهای دیگر نیست
    ان شاءالله شما بتونید به هدفتون که ارتقاءفرهنگی و معنوی مردم این سرزمین هست برسید و ما هم بتونیم به اهداف شخصی خودمون برسیم دعا ی خیر میکنم همکاران راستمرد و سایر دوستانی را که در فکرکارهای مثبت هستند
    خدایا همه مارا عاقبت به خیر کن و جزء صالحان قرار بده .آمین

دیدگاهتان را بنویسید