به خودت ایمان داشته باش. تو پادشاهی!

هیچ کس قادر نیست تا کاری کند شما به خودتان ایمان داشته باشید، به جز خودتان!

زندگی به فرصت کوتاهی میان دو “هیچ” می ماند. با هیچ به این دنیا آمده ایم و با هیچ آنرا ترک خواهیم کرد. سوال این است که “چرا در این فرصت کوتاه زندگی، باید به چیزی بچسبیم”؟! چرا میل و طلب رسیدن به چیزها در ما تا این حد قدرتمند است؟

منیت همان است که چیزها را برای شما می طلبد. وظیفه منیت طلبیدن است. خواستن است. بیشتر و بیشتر. منیت می خواهد شما از دیگران برتر باشید. میخواهد چیزهای بیشتری داشته باشید. منیت، استاد برتری طلبی است. اما قطب نمای شما در زندگی باید روح تان باشد که همیشه خواستار برقراری صلح و آرامش است و نه منیت که همواره در پی کسب چیزهای بیشتر است.  انسان های بیدار، کنترل زندگی خود را به دست زیاده طلبی های ایگو (ego یا منیّت) نمی سپارند.


قانون 20/80

فرضیه ای وجود دارد به نام فرضیه 20/80 که بیان می کند انسان از 80 درصد قابلیت های وجودی اش هرگز استفاده نمی کند. این به این معناست که منیت افسار زندگی انسان ها را به دست گرفته. منیت می خواهد تمام وجود شما را به خودش اختصاص دهد. اما حقیقت اینست که شما برای زندگی تنها به عملکرد 20 درصدی منیت نیاز دارید. باقی وجود شما قابلیت هایی ست که هیچ ارتباطی با منیت شما ندارد. انسان های بسیاری به این دنیا می آیند و بدون آنکه درکی از تسلط ایگو بر وجودشان داشته باشند، از این دنیا می روند. این انسان ها هرگز از آن 80 درصد باخبر نمی شوند. از حقیقت شگفت انگیز وجودشان.


کل جهان وجودی تنها با یک جمله ی ساده کار می کند “تفکر تو، دنیای تو را تشکیل خواهد داد.”

پس اگر می خواهی دنیای خودت را تغییر دهی، باید منطقی باشد که ابتدا فرایند فکری موجود در مغز خودت را تغییر دهی  و اینگونه فرصت های جدیدی را در زندگی خودت آغاز خواهی کرد.

اما باید توجه داشته باشی که این، هنوز همان منیت توست که سعی در ایجاد مانع در مسیر کشف تمامی چیزهای جدید دارد زیرا مینت شما باعث می شود تا از سخنان مردم نسبت به رفتار و کاری که در حال انجامش هستید، باورهای جدیدی که ممکن است با قبلی ها تفاوت هایی داشته باشند، احساس ترس یا تمسخر کنیم.


تا زمانی که نتوانید بر منیت خودتان برتری پیدا کنید، قادر نخواهید بود رویای های جدیدتان را حیات ببخشید.

ما همیشه به دنبال این هستیم که به نحوی از وجدان مان بابت ناکامی های زندگی مان عذرخواهی کنیم. دائم خودمان را سرزنش میکنیم و به نحوی خود را بابت اشتباهاتمان آزار و اذیت می کنیم. ما از این همه سرزنش ها به عنوان یک معذرت خواهی از روح مان استفاده می کنیم تا به او بگوییم که متاسفانه نمی توانیم آن شخصیت آرمانی باشیم که او همیشه برای ما ترسیمش می کند.

متاسفانه  اکثر ماها، تا زمانی که وضعیت بحرانی نشود، به این مسئله فکر نمی کنیم که گاهی، به منیت مان اجازه داده ایم تا لگام گسیخته گردد و زندگی ما را به کنترل خودش در آورد.

معمولا در بیرون از حالات بحرانی می توانیم به کشف چیزهای بسیار جدیدی در رابطه با خودمان مشغول شویم، زیرا توانسته ایم تا رفتار گذشته ی خودمان را به چالش بکشیم.

ما می توانیم در حالت بحران دور خودمان سرگردان بچرخیم و یا اینکه می توانیم باور داشته باشیم که بعد از هر بحران، آغازی جدید و باورهایی تازه برای ما وجود دارد.


 واقعیت امر این است که هیچ کس نمی تواند کاری کند که به خودتان بارو داشته باشید به جز خودتان. همینطور، بزرگترین چیزی که می توانید به آن اعتقاد داشته باشید، باور به خودتان است.

انسان ها عادت دارند تا به پذیرش باورهای افراد دیگری در رابطه با اینکه؛ چه کسی باشند، چه احساساتی داشته باشند، چه دستاوردی داشته باشند و اینکه به چه کسی عشق بورزند، پرداخته و همینطور این لیست را طولانی تر کنند.

پس بهترین کاری که می توانید برای زندگی خودتان انجام دهید این است که دیدگاه بیرونی دیگران را در مورد زندگی خودتان در نظر نگرفته و همین الان برای خودتان شروع به فکر کردن کنید، همین الان برای خودتان شروع به احساس کردن کردن کنید و به همه ی آن چیزهایی که اگر به آن ها باور داشته باشید، تحقق پیدا می کنند؛ اعتقاد پیدا کنید.


ما در این مقاله از چیزی جز قانون جذب صحبت نکردیم. فکر می کنم که همه ی شما تاکنون چیزی در این باره شنیده باشید. اینکه اگر به چیزی اعتقاد راسخ داشته باشید و خودتان را با آن هماهنگ کنید، به دستش خواهید آورد.

باید توجه داشته باشید که چنین فرآیندی با بخشش آغاز می شود. همه ی کسانی که باعث شدند تا به این نقطه از بیداری دست یابید را ببخشید و پس از آن خودتان را هم مورد بخشایش قرار دهید.

قدم بعدی شکستن درهای زندانی است که باعث می شدند پیشرفت شما مختل شود. چنین چیزی می تواند شامل فشارهای بیرونی، حد و حدود عواطف تان و سیستم باورهای قدیمی تان باشد.


مقاله مرتبط: “باورهای هسته ای / ۹ قدم برای تغییر باورهای هسته ای قدیمی شما


قدم بعدی این است که ریسک پذیر باشد، زیرا شما همه ی چیزهای قدیمی را دور ریخته و به قلمروی جدید پا گذاشته اید.

تنها زمانی که بتوانید گذشته ی خود را پشت سر بگذارید و احساس خوبی در مورد خودتان داشته باشید می توانید به کشف تمامی احتمالاتی مشغول شوید که در پیش پایتان وجود دارند. باید از هرگونه زنجیری که مانع پیشرفت تان شود، پرهیز کنید.

خودبرتر شما اهمیتی به برچسب ها نمی دهد. این که چقدر دارایی دارید؛ چقدر جذاب هستید و غیره و غیره.  

هیچ کس نمی تواند در یافتن این حقیقت درونی به شما کمک کند، به جز خودتان.

هیچ کس نمی تواند در یافتن این آرامش دورنی به شما کمک کند، به جز خودتان.

به خودتان ایمان داشته باشید. شما پادشاهید!

هیچ کس نمی تواند کاری کند به خودتان اعتقاد و ایمان داشته باشید، به جز خودتان.

هنوز هم خیلی از چیزها وجود دارد که باید توسط شما کشف شود و هیچ زمان بهتری برای شروع این اکتشاف به جز اکنون وجود ندارد.


منبع: http://www.spiritualunite.com/articles/nobody-can-make-you-believe/

نوشته‌های مشابه

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید