موفقیت حتمی با راهکار جدید روانشناسی انگیزشی

چرا عادات موفقیت آمیز به موفقیت منجر می شوند؟

سوخت موفقیت شما، بلندهمتی شماست و چنین چیزی راه را برای دستیابی به موفقیت های بیشتر هموار می کند.

هنگامی که هرآنچه در توانتان است را انجام می دهید و در دستیابی به انتظاراتتان موفق هستید، باید به این کار ادامه دهید. موفقیت یکی از بهترین شکل های روانشناسی انگیزشی است. رسیدن به موفقیت بهترین راه رسیدن دوباره به موفقیت است! روانشناسان این امر را “پسداد مثبت” می نامند و همه ی ما در این مورد کمابیش تجاربی داریم. برای مثال این که چگونه حیوانات خانگی مانند سگ را  تعلیم دهیم و یا این که چگونه به آموزش فرزندانمان مشغول شویم.

 وقتی که یک توله سگ جدید را به خانه می آورید و سعی می کنید به او یاد دهید که خانه را به هم نریزد، چه کاری انجام داده اید؟

شما برای بیرون رفتن و یا بازی با درب خانه به او پاداش می دهید. وقتی می خواهید کودک تان را از مرحله ی پوشک کردن خارج کنید، چه کاری انجام می دهید؟ شما هدیه های ویژه ای به او می دهید. کاری می کنید برای یادگیری یک چیز جدید احساس خاصی به او دست دهد. هنگامی که می خواهید فرزندان بزرگ تر را به مطالعه و کتاب خوانی تشویق کنید، چه کاری انجام می دهید؟ وقتی که نمرات خوبی دریافت می کنند به آن ها پاداش می دهید. شما به آنها می آموزید مهارت هایی که اکنون در حال توسعه ی آن ها هستند تأثیر مثبتی بر زندگی شان خواهد داشت و شما این کار را با پاداش دادن به آنها انجام می دهید.


کلیپ مرتبط: “داستان شروع راه موفقیت آمیز آنتونی رابینز (کلیپ تصویری)


این پسداد و یا همان تقویت مثبت است: یادگیری این که، پاداش انجام یک کار خوب، چیزی ارزشمند و ارزنده است. هرچه کار ارزش بیشتری داشته باشد، پاداش بزرگ تری وجود خواهد داشت. هرچه کارتان بهتر باشد، پاداش بهتری دریافت می کنید. یک چک حقوقی با صفرهای بیشتر، یک خانه ی بهتر، آزادی مالی- این سیستم پاداش است.


در ادامه چند مورد از مزایای پسداد مثبت را نام میبریم:


1_ پسداد مثبت باعث ایجاد عادت های خوب می شود

اگر عادت هایی که مشغول انجامشان هستید، موجب افزایش میزان موفقیت تان می شوند، باید به انجامشان ادامه دهید. موفقیت شما مهر تایید مجددی بر این است که عادات شما خوب هستند. موفقیت تان به شما می گوید باید انجام آنچه را که اکنون مشغول به انجامش هستید را ادامه دهید. با بررسی عادت هایی که باعث موفقیت شما می شوند، آنها را تقویت می کنید. شما به آن ها قدرت ماندگاری می بخشید.

جنبه دیگری هم برای این کار وجود دارد. با بازبینی و مرور عادت هایتان، ممکن است متوجه شوید که برخی از آنها مانع از دستیابی به موفقیت برای شما شده اند. ممکن است متوجه شوید آنچه که هر روز انجام می دهید برای شما مضر است. یا اینکه ممکن است دریابید که تمرین یکسری از عادت های بسیار خوب را متوقف کرده اید. کسی می گوید: “خوب، من تازه عادت بد پیاده روی روزانه خود در اطراف بلوک را ترک کرده ام”. خوب، من حدس می زنم شما فقط باید عادت کنید که بعدا بیمار شوید. کسی می گوید: “من همیشه به خواندن کتاب ها مشغول می شدم؛ من تازه این عادتم را ترک کردم. ” من می گویم، آن را تغییر دهید. نظم خود را برگردایند. اگر “تازه یک عادت را ترک کردید”، دوباره به آن عادت برگردید. نام این کار، انظباط است.


2_ پسداد مثبت باعث ایجاد انرژی برای پیشرفت بیشتر می شود

این به شما کمک می کند بیشتر تحریک شوید تا نه تنها به انجام کارهای درست ادامه دهید بلکه بیشتر از آنچه که درست است را انجام دهید. آگاهی از آنچه که انجام می دهید، انرژی بیشتری برای ادامه کار ایجاد می کند.

چقدر برایتان آسان است این که صبح از خواب بیدار می شوید و می دانید که نباید همه ی کارها را انجام دهید؟ خیلی هم راحت نیست. شما می توانید در تخت بمانید، بیدار باشید و فکر کنید “آه، چند دقیقه بیشتر در رختخواب باقی می مانم. به هر حال، هیچ اهمیتی ندارد”. اشتباه می کنید، بالعکس، این اهمیت دارد. چقدر برایتان آسان است این که صبح در حالی که برای پیشرفت بیشتر نسبت به رویاهایتان مشتاق هستید، از خواب بیدار شوید؟ این داستانی کاملا متفاوت است.

استراحت برای تمدید ذخیره ی نیرو، از استراحت برای فرار از روز خود بسیار متفاوت است. زمانی که در مورد زندگی به خودتان روحیه می دهید و هیجان زده می شوید، زمانی که از برنامه ریزی انجام کارهایتان در روز آینده به هیجان می آیید، شگفت انگیز خواهد بود که مدت ها قبل از زنگ زدن ساعت، از خواب بیدار می شوید.

سوخت موفقیت شما، همت و جاه طلبی شماست. موفقیت انرژی بیشتری به شما می دهد. موفقیت های شما راه را برای موفقیت های بیشتر باز می کند. این “اثر گلوله برفی” است. هنگامی که به یک موفقیت دست پیدا می کنید برای رسیدن به موفقیت های بعدی و بعدی و بعدی، مشتاق می شوید. خیلی زود، آن انظباطی که در ابتدا دشوار بود-آن انظباطی که باعث می شد حرکت کنید-اکنون بخشی از فلسفه ی شماست و موجب می شود که به حرکت ادامه دهید.


هم اکنون از راستمرد دریافت نمایید:

خود هیپنوتیزم موفقیت و بهبود شرایط زندگی- فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)

خود هیپنوتیزم رونق کسب و کار (موفقیت شغلی) – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)

خود هیپنوتیزم موفقیت در تحصیل – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


فکر می کنم حالا فهمیده باشید که دستیابی به موفقیت اون قدرها هم کار سختی نباشه، شما چطور فکر می کنید؟

منبع: www.success.com

نوشته‌های مشابه

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید