پنج قانون طلایی شاد زیستن از خوزه سیلوا، بنیانگذار متد سیلوا

پنج قانون طلایی شاد زیستن از خوزه سیلوا، بنیانگذار متد سیلوا

همه ما می خواهیم شاد و راضی باشیم و هر کاری هم که در زندگی میکنیم در نهایت برای دستیابی به این رضایت است. ولی اکثر ما متاسفانه از راه درست شاد زیستن منحرف می شویم و عمرمان را صرف چیزهایی میکنیم که هیچ وقت ما را راضی نخواهند کرد. در زیر ۵ قانون طلائی شاد زیستن به روایت خوزه سیلوا را مطالعه خواهید کرد که خود بنیانگذار طب مکمل متد سیلوا و از شفاگران قدرتمند عصر حاضر محسوب می گردد:

شادی-1

قانون اول : اگر چیزی را دوست دارید، از آن لذت ببرید:

اگر ما هنگام انجام کار مورد علاقه مان دچار احساس گناه بشویم و یا اگر از عواقب انجام آن کار ترس داشته باشیم، دیگر نخواهیم توانست از آن لذت ببریم. پس از چیزی که دوست داریم در حد تعادل و معقول بدون حس گناه و نگرانی لذت ببرید، شما لایق چنین لذتی هستید!

قانون دوم:  اگر چیزی را دوست ندارید، از آن دوری جویید:

این قانون ساده به نظر می رسد اما با تامل زیاد در می یابیم که افراد زیادی وجود دارند که سرو کارشان با یک شغل، یک شخص، یک ماشین و یا یک غذاست که آن را دوست نمی دارند ولی بنا به دلایلی نمی توانند از آن دوری جویند. شما هم اگر در این دسته هستید تصمیم جدید بگیرید و برنامه زندگی تان را عوض کنید. شاید فورا نتوانید از همه چیزهایی که دوست دارید دوری کنید اما حتما با تغییر برنامه ها کم کم قادر خواهید بود از خیلی از چیزهایی که آزارتان می دهد، فاصله بگیرید.

قانون سوم: اگر چیزی را دوست ندارید و نمی توانید از آن دوری کنید، آن را تغییر دهید:

اگر چیزهایی هست که فاصله گرفتن از آنها ممکن نیست مثلا همسر یا خانواده، سعی کنید آنها را متحول کنید. مطمئن باشید صبر و تلاش همیشه نتیجه می دهد. البته بعضی از موارد را بنا به دلایلی همچون نیازهای مادی و امنیتی یا صرفه جویی دروقت نمی توانیم تغییر دهیم، برای این موارد گزینه بعد را مطالعه کنید.


مقاله مرتبط: “۳۰ عمل تصادفی مفرح برای جذب شادی و کارمای مثبت


قانون چهارم: اگر چیزی را دوست ندارید، نمی توانید از آن دوری کنید و نمی توانید آن را تغییر دهید، آن را بپذیرید:

ممکن است شما برادری داشته باشید که دائما در کار شما دخالت می کند و وسایل شما را به هم می ریزد اما شما نمی توانید از او دوری جویید و نصیحت های شما هم رفتار او را تغییر نمی دهد. پس چه باید کرد؟ این جاست که قانون پنجم کلید طلایی را در اختیار شما می گذارد. پذیرش ساده و راحت. بپذیرید که این شخص این شکلی است و شما باید او را همانطور که هست قبول کنید.

قانون پنجم: با تغییر دادن نگرشتان نسبت به چیزهایی که آنها را دوست نمی دارید، آن ها را بپذیرید:

شما همان نگرشتان هستید. به عبارت دیگر ارزش هر چیزی بستگی به نگرش شما در مورد آن دارد و هیچ چیز مطلقی وجود ندارد. خوب یا بد بودن هر چیزی به نحوه نگرش شما به آن بستگی دارد، زندگی به خودی خود خوب یا بد نیست.

همیشه شادمان بودن ممکن نیست. زندگی سرشار از فرازها و نشیب های فراوان است اما با دانستن پنج قانون شاد زیستن میتوانید سخت های آن را قابل تحمل تر سازید .


از کتاب کنترل ذهن اثر خوزه سیلوا

تهیه و تنظیم: نسرین، همکار راستمرد

نوشته‌های مشابه

28 دیدگاه

  1. در فیلم راز
    یکی از شخصیتها گفت
    اگر در این لحظه خوردن کالباس حس خوبی بهتون میده بخورید با بهترین احساس ممکن
    و لذت ببرید و اصلا هم خودتونو سرزنش نکنید
    دقیقا مثل مورد اول که شما فرمودید
    ما خیلی وقتا کارای مورد علاقه رو انجام میدیم اما بلد نیستیم چطور در همون لحظه ازش لذت ببریم
    ممنونم از شما

  2. با سپاس. متد سیلوا زندگی را یک پازل یا جورچین نمی بیند. انجام این روش و چند مرحله می تواند زندگی ما را تغییر دهد تا شاد باشیم. باور می کنم که زیستن اسان است فقط ذهن ماست که در جستجوی مثلا “خوشبختی” ان را پیچیده نشان می دهد و ما را در گرداب درد و رنج… می افکند…

  3. سلام من یه مدت به نحوه ایجاد حالت های مختلف روحی بدنم دقت کردم و الان تقریبا همیشه لبخند رو لبمه با اینکه خیلی مشکلات دارم.دست خود ماست که شاد باشیم یا غمگین در ضمن حالت روحی منفی بدن باعث جذب مشکلات و بیماری ها می شه.

  4. ممنونم روناک جان.
    اتفاقا من الان در حال خوندن کتاب بعد دیگر وجود از ایشون هستم که فوق العاده برام خوب بوده. توی این کتاب با متد سیلوا (شمردن برعکس اعداد برای ایجاد ریلکس و ایجاد تلقین و تجسم خلاق) برای ارتباط گرفتن با خود الهی هست و این کتاب کنترل ذهن هم در لیست خریدم هست. کتاب بعد دیگر وجود کلا برای کسایی مثل من تجسم و تخیل رو دوست دارن عالیه و این تجسمات رو هدفدار میکنه. در پناه عشق باشین

دیدگاهتان را بنویسید