سنگ های درمانی

سنگ های درمانی و کریستال ها – اثرات آن بر زندگی و روان انسان

در این مقاله با فلسفه استفاده از سنگ های درمانی و کریستال ها ، موارد کاربرد آنها و منبعی برای تهیه سنگ های درمانی اصل آشنا خواهید شد.

تاریخچه سنگ های درمانی و کریستال ها

سنگ درمانی

از گذشته های بسیار دور همواره بشر به ارتباط نزدیکش با زمین آگاه بوده و سعی داشته که در تعادل و هماهنگی با زمین قرار بگیرد. حتی امروزه نیز شاخه هایی از علم روانشناسی، جغرافیا و پزشکی به تاثیر اقلیم و آب و هوا بر سلامت و روح و روان افراد می پردازند. در این میان سنگ های درمانی و جواهرات به علت ظاهر زیبا و اثرات خاصشان جایگاه ویژه ای بین جوامع مختلف داشته اند. هندی های باستان در طب آیورودا دستورات دقیقی در مورد اثرات درمانی سنگها دارند، همچنین چینی ها در طب سنتی خود بسیار از سنگ های درمانی بهره می برده اند. در روایات و احادیث اسلامی نیز استفاده از انگشتر با نگین عقیق، فیروزه و… به مومنین توصیه شده و با استناد به کتب دینی، ائمه اطهار غالبا نگین انگشتری بر دست داشته اند. همچنین طبیبان سرشناس ایران باستان همچون بوعلی سینا و ابوریحان بیرونی نیز برای شفای دردهای بیماران خود توصیه به استفاده از سنگها می کرده اند.

اما این همه ماجرا نیست و استفاده از سنگ های درمانی گستره بسیار وسیعتری را در بر میگیرد.

اعتقاد بر این است که همراه داشتن سنگ ها می تواند بر حوادث بیرونی نیز تاثیر بگذارد و برای صاحب آنها شانس به همراه بیاورد یا بدشناسی و انرژی های منفی را از او دور کند. حتی افرادی که بسیار منطقی هستند و بخش عمیق تر روان خود را انکار می کنند نیز گرایش خاصی به سنگ های درمانی دارند و از همراه داشتن آنها احساس خوبی می گیرند.

اساس باور به قدرت جادویی سنگ ها احتمالا ریشه در باورهای رازورزانه هرمسی دارد. در کتیبه زمردین هرمس جمله مشهوری است که گفته شده راز کائنات را در خود نهفته دارد. آن جمله این است: “هر آنچه در بالاست، همان است که در زیر است” در واقع این جمله می خواهد بگوید که عالم بالا (عالم ماورائی یا عالم غیب) در هماهنگی و همخوانی کامل با عالم خاکی و زمینی است و هیچ چیز نمی تواند در این عالم وجود داشته باشد مگر اصل و ریشه ای در عالم بالا داشته باشد.

بر مبنای این اصل هر چیزی بروی زمین نماد یک نوع انرژی و ارتعاش است و سنگ ها نیز که یکی از خالص ترین فرم های موجود بروی زمین اند ، حامل انرژی و ارتعاشات مشخصی هستند و در صورتیکه در جای درست استفاده شوند می توانند تغییرات شگرفی بوجود آورند. بر اساس همین اصل، جنگجویان باستانی برای افزایش شانس پیروزی خود در جنگ ها و مصون ماندن از آسیب ها گوهرهای خاصی را بروی ادوات جنگی و زره های خود کار می گذاشتند یا تاج پادشاهان بر اساس توصیه حکیمان و کیمیاگران دربار با سنگ های مناسب تزیین می شد تا این سنگ ها علاوه بر حفاظت و تامین سلامت پادشاه او را در امور کشور داری یاری کنند.

و اما حالا سوال مهم:

شاید شما هم مثل بسیاری افراد دیگر بپرسید درست است که حکما و خردمندان باستانی از سنگهای درمانی برای شفابخشی یا دستیابی به اهداف درونی و بیرونی یا حتی کسب شانس و ثروت استفاده می کرده اند اما شاید آنها خرافاتی بودند یا علم و دانش کافی نداشته اند و آیا واقعا سنگ ها تاثیرات جادویی دارند یا خیر؟ و اگر دارند چطور ما باید بهترین سنگ را انتخاب کنیم تا بیشترین نتیجه ممکن را بگیریم. در بخش زیر سعی شده به صورت مفید و مختصر به این سوالات پاسخ داده شود.


کاربرد عملی سنگ های درمانی

علم حاضر علیرغم پیشرفت های چشمگیری که داشته هنوز خیلی محدود است و در حوزه های بسیاری قادر نیست علت بسیاری از پدیده ها را شرح دهد. ما انسانها نیز چون عمرمان محدود است و احتمالا هیچ وقت به نقطه ای نخواهیم رسید که همه چیز را در مورد عالم بدانیم، ناگزیر هستیم در بسیاری از موارد دست به آزمون و خطا بزنیم و بر اساس تجربه خودمان تصمیم بگیریم که آیا چیزی مفید است یا خیر. آنچه در مورد سنگ های درمانی مسلم است این است که این سنگ ها به خاطر اینکه از دل زمین می آیند و پیوند نزدیکی با طبیعت دارند، دارای ارتعاشات بالا و مملو از انرژی حیاتی زمین هستند و افراد روشن بین و حساس به انرژی و همین طور شفابخشان همگی از این انرژی و ارتعاشات بالا برای کمک به افراد استفاده می کنند.

در واقع اثربخشی سنگ های درمانی را می توان به چهار سطح و لایه تقسیم کرد:
۱. ارتعاش و انرژی خود سنگ
۲. باور و اعتقاد فردی که از سنگ استفاده می کند
۳. لوگو و نمادهای خاصی که روی سنگ حک می شوند و نحوه شارژ کردن سنگ ها
۴. انرژی های ویژه که فقط در برخی سنگها موجود است.


ما علاوه بر بدن فیزیکی، از لایه های ظریف تری تشکیل شده ایم که اخیرا علم نیز توانسته از این لایه ها (هاله انرژی) عکسبرداری کند. سنگ های درمانی با این لایه های لطیف تر ارتباط بر قرار می کنند و در صورتی که سنگ درستی را انتخاب کرده باشید می توانید شاهد رشد درونی، حفاظت و دفع نیروهای منفی، تسکین ناراحتی ها و بهبود سلامتی، افزایش شانس و موفقیت خود باشید. سنگ درست بخودی خود حال شما را بهتر می کند.

همینطور از دید علم تلقینات و هیپنوتیزم در صورتی که شما واقعا باور داشته باشید چیزی برای شما مثلا شانس یا موفقیت به همراه می آورد، به طور قطع همین باور و قدرت فکر شما برای شما شانس یا موفقیت به همراه خواهد آورد. اما اگر بخواهید از این هم جلوتر بروید می توانید سنگ خود را در مراقبه با ارتعاشات خاصی شارژ کنید و از نماد و مهرواژه هایی نیز استفاده کنید که با حک کردن آن بروی سنگ، اثربخشی سنگ های شما تا حد زیادی بیشتر شود.

کدام سنگ درمانی برای من مناسب است؟

احتمالا شما هم مانند خیلی از افرادی که تصمیم میگیرند از سنگ های درمانی برای سلامتی یا رسیدن به اهدافشان استفاده کنند بزودی در می یابید که اطلاعات خیلی وسیع و بعضا متناقضی در مورد خواص درمانی و جادویی سنگ ها در اینترنت و کتب مختلف آمده و نمی توانید بدرستی تصمیم بگیرید کدام سنگ برای شما بهتر است. در واقع انتخاب سنگ درست به دانش وسیع ستاره شناسی، نمادشناسی، فهرست تشابهات، چاکرا ها و مراکز انرژی و هدف ویژه فرد بستگی دارد که شاید تسلط بر همه اینها نیاز به یک عمر مطالعه داشته باشد. به همین خاطر خیلی ها به منابع سطحی و دم دستی اکتفا می کنند و معمولا سنگ درستی را برای خود انتخاب نمی کنند.

توصیه ما به شما این است که اول از همه از شخصی که متخصص امر است و یک منبع معتبر با توجه به نیازهای خود راهنمایی بخواهید. اما اگر به هر دلیل به شخص و استادی برای توصیه دسترسی ندارید بهتر است بجای جستجو در هزارتوی اینترنت و کتب نامعتبر به حس و شهود خودتان رجوع کنید. قطعا روح شما سرشار از خرد و آگاهی است و می داند برای وضعیت موجود شما چه سنگی مناسب است پس وقتی سنگ مناسبتان را می یابید، ناخودآگاه به سمت آن جذب می شوید طوری که انگار این سنگ است که شما را انتخاب می کند. پس اگر در حین مشاهده یک سنگ چنین احساسی داشتید بهتر است به شهودتان گوش دهید و آن سنگ را تهیه کنید.

فروشگاه سنگچین زیر نظر راستمرد این امکان را فراهم آورده تا بر اساس نیاز ویژه خود، سنگ مناسب تان را تهیه کنید. 

خرید سنگ و کریستال اصل


چطور از سنگ های درمانی استفاده کنم؟

این موضوع بستگی به هدفتان دارد. مثلا اگر سنگی را به صورت گردنبند به کار ببرید چون بروی چاکرای قلب که مرکز وجود شماست اثر می گذارد، اثر خیلی بیشتری دارد تا استفاده از انگشتر. اما اینکه کدام یک از این دو برای شما مناسب تر است را نیز باید کسی که در خرید سنگ شما را راهنمایی می کند به شما توضیح دهد.

همینطور بعضی از سنگ های درمانی و قلم های کریستالی فقط در شفابخشی یا باز کردن چاکراها یا در طول مراقبه کاربرد دارند و باقی اوقات باید جایی دور از دسترس در یک دستمال ترجیحا ابریشمی پیچیده شوند. اما برخی دیگر از این سنگ ها را باید همواره با خود همراه داشت.

در آینده سعی میکنیم در مورد نحوه استفاده از سنگهای مختلف توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

برای اطلاع کلی از نحوه استفاده از سنگ ها می توانید از راهنمای جامع کار با کریستال ها بهره ببرید.

نوشته‌های مشابه

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید